ماجراهای خواستگاری

ماجراهای خواستگاری

این وبلاگ در مورد خاطرات خواستگاریای من هست
و امیدوارم به درد کسانی که میخوان ازدواج کنن بخوره
و تجربه ایی براشون باشه
سعی میکنم وبلاگایی رو لینک کنم که مطالبش مفید ،پر محتوا ، آموزنده و مرتبط با موضوع وبلاگ باشه.پس لطفا اگه وبلاگتون شامل این خصوصیات نیست ازم درخواست لینک نکنید.قبلا از این بابت عذرخواهی میکنم

فعلا به دلیل نداشتن مورد خواستگاری هفته ای یک بار فالبداهه نویسی میکنم

فقط نظراتی رو تایید میکنم که احساس کنم نیاز به تایید شدن دارند

همچنین به دلیل رک و شوخ طبع بودن بنده،اگه جنبه شوخی ندارید لطفا وارد نشوید

اگه هم مطالب این وبلاگ به مذاقتون سازگار نبود ممنون میشم از ضربدر سمت راست استفاده کنید و بیش از این خودتون و من رو مورد عنایت قرار ندید

متشکرم که با صبوری منو همراهی کردید

پیوندها

بشتابید راهنمایی میخوام

سه شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۲۰ ب.ظ

من بعد از چند هفته ی سرگردون و حسابی گیج و منگ و بلاتکلیف و هرچی خودتون فکر کنید هنوز تصمیمی نگرفتم.الان تو این شرایط وبلاگ از سمت خواستگاری به سمت کاری سوق داده میشود.

بنابراین منتظرم منو تو این زمینه هر اندازه اطلاعات دارید راهنمایی بفرمایید.

الان با وجودیکه شاید سنم اجازه نده و  مسخره به نظر بیاد ولی در صدد انتخاب شغل هستم.من تو هر بازه زمانی تصمیم به تغییر شغل گرفتم و همیشه یه پله به بالا حرکت کردم.شاید از سیر شغلاییکه تو گذشته داشتم بتونید اینو متوجه بشید.اما الان با این وقفه ای که به اجبار بین کار کردن من پیش اومده و هنوز موفق به پیدا کردن شغل درست حسابی نشدم دارم مشاغلی که مد نظرمه رو بررسی میکنم تا اگه خدا بخواد بازم یه پله پیشرفت کنم و به شغل بهتری دست یابم.

حالا پس از بررسیای اخیر من 4 تا شغل در نظرم اومد که البته اولش 3 تا بود ولی با هوایی کردن یکی از دوستان به چهارمی هم فکر کردم.

الان تصمیم دارم در مورد هر کدوم از این 4 تا شغل یه نظری بدم و بعد نظر شما رو بدونم.بعد از اون یه جمع بندیه اساسی میکنم و انشالا تصمیمم رو میگیرم

1- شغل شماره یک حسابداری هست.با تحقیقاتی که اخیرا کردم متوجه شدم که میتونم با گذروندن یه دوره 3 ماهه کامل و نیاز بازار و صفر تا صد حسابداری با مبلغی در حدود 700 تومن اونم سه روز در هفته و عصرها موفق به یادگیریه حسابداری بشم و بعد از اونم آموزشگاه تضمین به کار داره که منو به شرکتا معرفی کنه.از نظر علاقه من به ریاضیات علاقه ندارم ولی با تجربه ای که در مورد حسابداری قبلا داشتم و با یه نرم افزار کار کردم فکر میکنم علاقه دارم تقریبا.از نظر روحیه هم خیلی به روحیه م نزدیکه چون آدم دقیقی هستم و دقتم تو کار بالاست و از اونجاییکه در فن بیان و مخ زنی و روابط عمومیه خیلی بالا یکم معمولیم شاید این رشته از کار مناسب روحیه و شخصیت من باشه.در مورد در آمدش هم اینطور که متوجه شدم اون اول کار که سابقه ای نداریم اداره کاری و بعد از اون بیشتر میشه تا جاییکه به دو میلیون هم میرسه.خب به نظرم این درآمد برای یه خانم مناسب و کافی باشه.از نظر اسم هم تقریبا پرستیژ لازم رو داره و اقلا یکم بهتر از کارمندی ساده هست.


2-شغل شماره دو نمایندگی بیمه هست که به اصرار پدرم بهش فکر کردم ولی در موردش هیچ تحقیقی نکردم تا حالا.از اونجاییکه من یه دختر خاله دارم که با شوهرش حدود 10 سال پیش رفت تو این شغل و بسیار موفق شد و از نظر مالی پیشرفت کردن پدرم همیشه پیشنهاد میده برم یاد بگیرم و واسه خودم دفتر بزنم.ولی خب منم برای این قضیه حرفای خودمو دارم.اینطور که من میبینم بازار کار بیمه الان خیلی رو به اشباع هست و هر کوچه خیابونی یه دفتر بیمه داره.پدرم میگه خب یه دفتر خرج خودشو در میاره.من اطلاعی از بازارش دقیقا ندارم ولی میدونم اگه کسی فروشش خوب باشه شاید ماهی دو میلیون رو داشته باشه.چون درصدی کار میکنن.بعد از اون من دوس ندارم دختر خاله ی عزیز فکر کنه حسودی کردم،کما اینکه قبلا خواهرم ازش راهنمایی خواسته بود و گفته بودن خیلی بده و نیا تو این شغل.بعد این شغل ظاهرا نیاز به بازاریابی و فن بیان خیلی خوب داره که شاید من تو این زمینه زیاد موفق نباشم ولی اونا بودن.و در آخر اینکه باید یه دوره رو تقریبا بگذرونم که نمیدونم اصلا چطوریه و کارشو یاد بگیرم و بعد در آزمونش شرکت کنم و اگه موفق به مجوز شدم یه جا رو هم اجاره کنم و دفتر بزنم.خوبیای این شغل اینه که رئیس خودتی و یه جورایی مستقلی.اکثر زنا حتی بعد از ازدواجم این شغلو از دست نمیدن چون همون استقلالش باعث کم شدن خیلی از دردسرا میشه


3-شغل شماره سه کارمند آژانس های مسافرتی هست.من چون رشته کارشناسیم مدیریت جهانگردی هست به این شغل هم بارها فکر کردم.تو دوره دانشگاه یه مدت 10 روزه کارآموز بودم و اون زمان چون از کار فراری بودم احساس کردم کارش خیلی پر استرسه ولی الان میبینم کلا من اون زمان به هر کاری آلرژی داشتم وگرنه اونقدرام سخت نیست.مزایای این کار اینه که یه شغل با پرستیژ برای خانماس و تقریبا جز مشاغل آزاد به حالت دفتری با ارباب رجوع ولی از نوع با کلاسشه.خب برای این شغل چون هم یادگیریه سیستماشون سخته و هم کلی ناز داره میگن باید 3 ماه کارآموزی بدون حقوق بگذرونی.بعد از اونم تازه ممکنه استخداممون کنن و ممکنه نکنن.من همیشه بخاطر اون 3 ماه مجانی کار کردن از زیرش در میرفتم.خیلی بهم زور میگفت.ولی این مدت تصمیم گرفتم برای تصدی این شغل این دوره رو بگذرونم و گفتم بادا باد.اما به هر آژانسی که تو محدوده خونمون تا یه حدودی بود سر زدم همه یا کارآموز داشتن و نیروهاشون تکمیل بود یا اگه جای خالی داشتن با پشت چشم نازک کردن ما رو رد کردن.خب گفتم که این شغل خیلی با کلاسه و اغلب دخترای خوشگل مشگل و تیشان فیشان کرده رو میگیره و چون نیروی این مدلی زیاد و آژانس تو سطحه شهر کمه اونا انتخابشونو از بین همونا میکنن.در ثانی خیلی بهت لطف کنن و دوستت داشته باشن بعد از اون 3 ماه کارآموزی بازم اگه استخدامت کنن نهایت حقوقشون اداره کاری هست و اگر با سابقه بشی ممکنه اونم بازم مطمئن نیستم ولی ممکنه حقوق بیشتر بگیری.بعد اکثر آژانسای سطح شهر ما بالای شهر هست به دلیل اینکه مشتریای این شغل بیشتر مردم مرفه هستن که در بالا شهر سکونت دارن و خب من چون اینور شهرم برای رفت و آمد مشکل دارم.


4- شغل شماره چهار وکالت هست که اگر در جریان کامنتای پست قبل بوده باشید من ابراز علاقه کردم و یکی از دوستامون به اسم زری جون منو تشویق به اومدن تو این شغل کرد.راستش یکم وسوسه انگیز بود و هواییم کرد و باعث شد یه هفته ای بهش فکر و در موردش خوب تحقیق کنم.نتیجه این شد که با وجودیکه این شغل از بعضی جهات مثل نداشتن رئیس و استقلال کاری و داشتن درآمدهای بالا و نداشتن بازنشستگی  و اسم بامسما مورد خوبیه ولی به نظرم یه سری نکات ریز و درشت داره که نباید ازش رد شد.

اول اینکه این کار دوندگی داره.حالا چقدر و به چه صورت نمیدونم ولی مسلما تا دنبال پرونده ها نری نتیجه نمیگیری و من از نوشته های دیگران اینو متوجه میشم.خب منم که یکم با این دوندگیه بخاطر مشکل پام مشکل دارم.خب بعد از اون میایم سر ویژگیای دیگه.اینکه الان ورود به این رشته خیلی راحت شده و غیر از رشته های دیگه حتی خود کارمندای حقوقی و قاضی ها هم بعد از چند سال میان تو این شغل فعالیت کنن یه زنگ خطر داره اونم اینکه این شغل در حاله اشباع شدنه و چند سال دیگه و شایدم همین الان، دیگه از اون رونق به علت دست زیاد، درش خبری نباشه.

 یه قاعده ای این آقای بهنام کیامرزی میگه که من اعتقاد دارم .اونم اینه که وقتی یه شغل یا بازار تو کشور صدا میکنه همه سرمایه ها به سمتش سرازیر میشه و اونو از اون اوج به حالت تعادل در میاره.الان تو این شغل هم من فکر میکنم داره همینطور میشه و شاید دیگه از اون درآمدای کلان به غیر از بعضی استثناها خبری نباشه.البته اینا همه نظر منه و ممکنه اشتباه باشه.بعد از اون من اصلا به این فکر کردم که در صورتیکه این شغل خوب باشه و من بخوام بیام در این زمینه فعالیت کنم چه مسیری رو پیش رو دارم : اقلا باید یه سال درس بخونم یا حالا 4 ماه تا از این رشته یه چیزایی بدونم و تو کنکورش قبول شم. بعد از اون 3 سال اقلا باید بخونم تا مدرک لیسانسشو بگیرم.بعد از اون باید بخونم و تو آزمون وکالت شرکت کنم و در صورتیکه قبول شم یک یا یکسال و نیم کارآموزی برم.میبینید که اقلا من 5 سالی دستم به درس خوندن بنده(در حالیکه به درس هم علاقه ای ندارم ولی بالاجبار باشه میخونم) و تقریبا تو سن 37 سالگی من میتونم استارت این شغلو بزنم.اونوقتم باید اونقدری پول داشته باشم که یه جا رو (مخصوصا تو بالای شهر چون دادگاهای شهر ما بالا شهر هست و اجاره ها گرون) اجاره کنم و از پس هزینه های یه دفتر تا اقلا یک سال که ممکنه گشنگیه اول کار باشه بر بیام.خب من فکر میکنم شاید یکم برای اینکه من به این شغل برسم دیر باشه و اگه سنم مثلا 20 بود خیلی وقت داشتم تا الان که بخوام به این مراحل برسم.نمیدونم تو اون سن من تو چه مرحله ای از زندگی هستم.آیا ازدواج کردم یا نه.بچه دارم یا نه.نیاز به کار دارم یا نه.ولی در هر صورت ممکنه دست و پام زیادم باز نباشه برای کار.خب بعد از اون من سری به سایتایی که گوگل در اختیارم میزاشت زدم و از نوشته های مردم هم استفاده کردم که یکی از اون سایتا رو لینکشو میزارم این وبلاگ  که اکثر مردم از این شغل تعریف کردن ولی خب یکی دو تا کامنت هست که من برام جالب بود و عین کامنت طرف رو میزارم واستون چون بسیار شبیه شرایط من بود :


زهرا

سلام . وکیل دادگستری هستم یک ساله پایه یکم و سه سالم هست کارورزی کردم .....خانم هستم ... دلم میخواد براتون تجربیاتم رو بگم ....
ببینید در وکالت عامل صبر و بنیه مالی خوب و حمایت اطرافیان وروحیه بالا خیلی تعیین کننده در داشتن داآمد بالاس .......
بنده به شخصه از نظر علمی در بهترین دانشگاه های کشور تحصیل کردم عضو کانون هستم و  علاقه مند به وکالت بودم .....اما چند عامل باعث شد که کم کم علاقم تحت شعاع قرار بگیره که بزرگ ترینش نداشتن دامد و ابتداعا نداشتن فاکتور های ذکر شده بود ..متاسفانه حمایت مالی خوبی نشدم ... روحیه محکمی هم نداشتم و وقتی تو دادگستری کارمندی بهم بی احترامی میکرد خیلی ناراحت و عصبی میشدم.... با نداشتن پرونده و شروع مشکلات روحیم رو میباختم ....و به خاطر نداشتن  روابط و ارتباط خانودگی ضعیف و دوستان کم به سختی پرونده بدست می آوردم ولی در راس همه این ها نداشتن اعتماد به نفس کافی، بود ... خلاصه کنم وکالت شغل سختی هست و روحیه بالایی میخواد....که متاسفانه نداشتم ونتونستم هم در خودم ایجاد کنم .. هر طور با خودم حساب کردم دیدم فعلا بهتره برم کارمندبشم ... چند تا آزمون استخدامی شرکت کردم ... اگر قبول بشم ترجیح داره برام .. حد القل از این همه فشار کاری و استرس و ناراحتی راحت میشم ولی خوب پرستیژ و فراغ بالی وکالت  رو از دست دادم .......امیدوارم اگر خواستید وکالت رو انتخاب کنید واقعیت های زندگیتون و خودتون رو در نظر بگیرید .. و با توجه به واقعیت های خودتون انتخاب کنید .شاید یکی بگه بی عرضگیه انسان استعادا داشته باشه و وکالت رو ول کنه ولی به نظر اشتباه اینه در شغلی وارد بشید که براش ساخته نشدید .... 


سعید 

سلام بنده وکیل پایه یک هستم حدود 6 ماهه پایه یک شدم مشکلات من عبارتند از 1 هزینه دفتر حدود ماهیانه یک میلیون با 10 میلیون اجاره هزینه انتقال 14 میلیون البته در اصفهان که ماهیانه دارم 1 میلیون پرداخت میکنم به کانون محترم کلا با اقساط بانک ماهی 2 میلیون قسط دارم رجوع موکل با تابلو صفر هست پرداخت حق امشاوره به زور رفتار موکل که من رفتم پیداش کردم نه اون بسیار طلبکار هر روز هم تهدید میشوی میرویم شکایت میکنیم رفتار قضات و مدیر دفتر مثله افراد عادی شاید هم بدتر  راستی هزینه وسایل دفتر و رفت امد و هزینه 800 هزار تومان در سال به کانون و دادگستری به عنوان حق عضویت و حق بیمه بازنشستگی 3 ماهی 300 هزار تومان اضافه کنید بله این هست اینده شغلی وکالت برای افرادی که خانواده با درامدی متوسط دارند تمام کسانی که روزی به انها میگفتند فلانی را ببین یاد بگیر در بازار کار با سیکل از من موفق ترند فرزندشان به مدرسه میرود وحالا انها کاری هستند و ما نیستیم من که چندی دیگر تحمل میکنم نشد پروانه وکالت را به کانون محترم تودیع میکنم 


عاطفه غلامعلی 

با سلام دوست گرامی شما با یک سرچ مختصر می توانید نام مرا د اعضای کانون وکلای اصفهان بیابیدشما درست تشخیص داده ای باید بگویم به راستی کارمندی بهت است من قبل از گرفتن پروانه کارشناس حقوقیدارایی بودم با بهترین مزایا و حقوق و متاسفانه استعفا دادم امدم وکالت الان بعد از ده سال سابقه فقط برای خودم متاسفم نه شانی وجود داره نه همکاران خوب نه کانون قانون گرا بلکه کانون وکلا خود بدترین تیشه ها را به ریشه وکلا زده است 

من فوق لیسانس دارم و مدرس دانشگاهم اما احترام از خود کانون هم ندیدم چه برسه بخواهیم از دستگاه قضاوت توقع داشته باشیم حرمت امامزاده با متولی است اما کانون خود بدترین توهینها را می کند حتی یک نمازخانه در کانون وکلای اصفهان نیست متاسفانه وضعیت حجاب و عفت خانمها و حتی اقایان بسیار بد است اصلا ادب و عفت در کانون وکلا شناخته شده نیست اگر خانمی باشی سانتی مانتال و بد حجاب احترام بیشتری در کانون داری اصلا پاتو نذار وکالت


اینم یه سایت دیگه.
البته مطمئنا از اینجور سایتا زیاده.ولی خب من فکر میکنم اولین کامنتی که از طرف خانم زهرا گذاشتم کاملا در مورد من صادقه .اون روحیه حساس رو منم دارم.اون نداشتن روابط خانوادگی و دوستان کم رو منم دارم.اون نداشتن اعتماد به نفس کافی رو منم دارم.و در نهایت سعی کردم واقعیت خودمو در نظر بگیرم.شاید من برای این شغل که اعصاب فولادین میخواد ساخته نشدم.در هر صورت با همه احترامی که برای اون دوستم زری جون قائلم فکر میکنم تقریبا دلایلم قانع کننده باشه که از این شغل صرف نظر کنم.شاید خیلیا تو این شغل موفق باشن ولی هر کسی نمیتونه 


راستش به تازگی فهمیدم بعضی وقتا دیگران شاید خوب از شرایط ما آگاه نباشن ولی وقتی بدونن و خوب ما رو بشناسن خیلی وقتا بهتر میتونن تصمیم بگیرن.شاید براتون پیش اومده باشه که بگید مثلا من اگه جای فلانی بودم اینکارو میکردم ،از سرمایه م این استفاده رو میکردم و ... ولی خیلی از ما در مورد خودمون گاها نمیتونیم درست تصمیم بگیریم.اگه کسی منو اینجا خوبه خوب شناخته و میتونه تصمیمات خوبی واسم بگیره نظرشو اعلام کنه.من از نظرات همه استقبال میکنم ولی خب در نهایت مجبورم تصمیم گیرنده خودم باشم.اما شاید فکر نابی به ذهن شما هم برسه.

حالا این گوی و این میدان .شما هم نظرتونو بگید و منو کمی روشنتر کنید.به نظر شما من چه کنم ؟


پیشاپیش از همفکریتون ممنونم


 امروز 95/05/05 است خخخخخ






پی نوشت :

در مورد شغل بیمه یه تحقیق کوتاهی از نت کردم به نظر میاد با تحصیلات من ، بعد از یه سال سابقه تو این شغل و گذروندن دوره ی 15 روزه و قبولی در آزمونش میتونم نمایندگی بگیرم که ظاهرا خیلی هم سخت نیست اما چیزی که تو این شغل مشخصه اینه که 80 درصد دفترای بیمه ای درآمدای معمولی دارن و فقط 20 درصد اونا رشد قابل توجهی میکنن و اونم از طریق جذب مشتری و بازاریابی درست، میتونن درآمدای بالایی داشته باشن
در مورد شغل آژانس هم باید بگم یه موردشو یادم رفت بگم و اون اینکه اخیرم فهمیدم یه دوره ی یک ماهه با مبلغ 800 تومن کلاس آموزشی برای این رشته گذاشته میشه و بعد از اونم یه مدرک معتبر هواپیمایی بهمون میدن و بعد باز ما رو به آژانسا برای کارآموزی معرفی میکنن اما بازم تضمینی برای استخدامش نیست.بعد از اون باید بازم خودم دنبال کارش بگردم.
تقریبا بین گذروندن این دوره و دوره ی حسابداری دو دل هستم.نمیدونم کدوم بهتره و آینده شغلیه بهتری داره و زودتر کار پیدا میکنم.هر دو رو هم دوست دارم.اما بعضی وقتا به کار بیمه هم فکر میکنم.از خود شغلش خوشم نمیاد و حس میکنم خیلی لوث شده دیگه مثل بقالی همه جا هست اما اینکه یه شغل کوچیک و مستقل برای یه خانمه به نظر بد نمیاد.


۹۵/۰۵/۰۵
✿✿ یاشل ✿✿

نظرات  (۴۱)

سلام، از آخر شروع می کنم:
دور وکالت رو به نظر من خط بکش، برای چیزی وقت نذار که حتی بهش علاقه نداری! وکالت شغل پردرآمدی ولی به شرطی که شناخته شده باشی، شناخته شدن هم حداقل نیاز به چند سال کار شبانه روزی داره.
احساس من اینه که زیاد دنبال کارای سخت و پرتلاش نیستی، یه کار ساده دوست داری انجام بدی که کنارش وجهه ی خوبی هم داشته باشه.
کارمند آژانس رو خیلی موافقم. اگه آدم دقیقی باشی اصلا کار سختی نیست ولی اگه کم حواس و شلخته باشی خیلی ضرر می کنی. چون اگر بلیط اشتباه بزنی از حقوق خودت کم میشه. مخصوصا اگر یاد بگیری و بتونی تور لیدر باشی درآمدش عالی میشه.
بیمه هم درآمد خوبی داره ولی خیلی ها توش ورشکست شدن. گول بازار رو نباید خورد. خودت درست میگی که احتیاج به بازار گرمی داره.

راستش از نظرت درباره ی حسابداری خیلی ناراحت شدم. چرا همه به این شغل این جوری نگاه می کنن؟ چرا به نظر انقدر ساده میاد؟ من فوق لیسانس حسابداریم از یکی از بهترین دانشگاه های سراسری تهران،با معدل بالا، سابقه کار دارم، دوره گذروندم ولی حقوقم 1.5 نه2! از طرفی قبلا مسئولیت حسابدارها خیلی کم بود ولی الان با قوانین جدید حسابدارها اگه اشتباهی مرتکب بشن( که اکثر کارفرماها یه همچین چیزی رو به خاطر پنهان کردن درآمد واقعیشون می خوان) جریمه ی زندان داره.

درهرصورت امیدوارم وارد هرکاری که میشی هم دوسش داشته باشی و هم توش موفق باشی.
پاسخ:
ببین به وکالت یه نیمچه علاقه ای احساس کردم ولی شاید جوگیرانه باشه ولی اگه اصلا علاقه نداشتم که بهش فکرم نمیکردم.
احساست درسته 
کم حواس و شلخته نیستم و میدونم استرس کارش به همین خاطر بالاست که نباید بلیط اشتباه صادر کرد چون برنامه های یه نفر دیگه هم بهم میریزه.ولی این شغل از اوناس که میگن هر که فیل خواهد جور هندوستان کشد.زیاد باید دنبالش بدوم تا پیدا کنم و نمیدونم آخرش ارزششو داره یا نه 
بیمه رو از بازار واقعیش چیزی نمیدونم .اما اون سر و زبون که بخوام بازار گرمی کنم به قول تو رو ندارم
حسابداری رو من راستش از چیزی که تو این اموزشگاها شنیدم گفتم که همه چیزو میخوان تو 3 ماه یاد بدن.دیگه نمیدونم راسته یا دروغ.ولی باید سخت باشه نه آسون.
اما واقعا در عجبم از حقوقای ناچیز این رشته با وجود دردسر زیادش که به قول شما نباید اشتباهم بکنی وگرنه جریمه میشی.اگه شما با اینهمه تحصیلات و مدرک و سابقه حقوقت اینقدره پس صرفه با همون کارمندای ساده با حقوق کمی کمتر از شما نیست؟واقعا در حق این رشته کم لطفی شده .خودمم از یکی دو تا پرسیدم همینو گفتن و اون 2 تومنو شاید یه نفر واسه جذبم برای ثبت نام تو دوره هاش گفت وگرنه اونم ممکنه راست نباشه
ممنون .امیدوارم تصمیم درست بگیرم
سلام!
به نظر من شما دنبال کار نرو! اول ازدواج کن بعد مشورت با همسر بعد یافتن شغل!
شاد باشید و خوب!
پاسخ:
سلام
وقتی ازدواج میسر نمیشه مجبورم به فکر شغل باشم
اگه میشد هر وقت دلمون خواست ازدواج کنیم که خوب بود
اصلا من دیگه با توجه به شرایط بعد ازدواجم شاید دنبال کارم نمیرفتم خخخ
به هر صورت ممنون 
من لیسانس خ دانشگاه اصفهان و حالا دانشجو ارشد دانشگاه ا صفهانم ..سهمیه قبولی کانون اصفهان هشتاد نفر است من که امید به قبولی ندارم سال قبل هم قبول نشدم ..
پاسخ:
من تو  سایت سنجش خوندم نوشته بود 130 نفر
ولی بازم خیلی کمه.قبولیش معلومه اصلا راحت نیست و تازه فکر کن همین تعداد هر سال به بازار کار اضافه بشن
حالا شما که تا این مرحله رفتی ایشالا قبول میشی
اول بگم از وکالت که تو ڄون لیسانس داری برای گرفتن یه مدرک لیسانس دیگه باید شبانه ثبت نام کنی و شهریه بدی بعدشم به قول خودت ۵ سال طول میکشه ولی باز بستگی به پشتکار و مصمم بودنت داره حالا بگم از بیمه شوهرم قرار بود بیاره این بیمه رو ولی گفته بودن که دیگه بعدش استخدامت نمیکنن و من فکر میکنم شایعه بود ولی ما منصرف شدیم حالا عموی شوهرم بیگه داره و درامد خوبی داره بعدم من حسابداری رو خیلی میپسندم خلاص
پاسخ:
درسته .شبانه نه حتی به قول دوستان با پیام نور و بدون حضور در کلاسم میشه درس خوند و مدرک لیسانسشو گرفت
الان راجع به بیمه هم تحقیق کردم کسی که نمایندگی بیمه داشته باشه نمیتونه جایی دولتی استخدام شه
درآمدش ظاهرا بستگی به هنر بازاریابی طرف داره
حسابداری خوبه ولی نمیدونم چرا حقوقش نسبت به سختیه کارش اینقدر کمه
۰۵ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۰۵ ستاره باران
والا هر چهارتا شغلی که گفتی خیلی خوبن ، مخصوصا بیمه که خیلی درآمد داره ولی خب بگیر نگیر داره ...
ولی در مورد چهارمی مگه شما تحصیلاتتون مربوط به حقوقه؟
به نظرم هر شغلی که انتخاب می کنی اول محیط کاریشو در نظر بگیر که برا یه خانوم خوب هست یا نه ، یکیم احتمال استخدامو در نظر بگیر ، حقوقشم که نیاز به گفتن نیست 
ولی به نظرم هر شغلی که رفتی ازین آزمون استخدامیام حتما بده ، چون الان نزدیکه انتخا*باته آزمون زیاد شده ، شاید خدا کمک کردو قبول شدی :)

پاسخ:
بیمه واسه همه درآمد نداره.چون زیاده باید خیلی بازاریابی کنی تا درامدت زیاد شه
بدیش اینه رشته تحصیلیم معمولا برای استخدامیای دولتی اصلا مورد قبول نیست.یعنی رشته منو قبول نمیکنن
بگو از کدوم سایت سر بزنم به این استخدامیا .خودم جای خاصی رو نمیدونم
به نظر من وکالت رو که اصلا بیخیال شو.چون هم کلی راه داری تو وکیل بشی و به درآمد زایی برسی هم با روحیه حساست سازگار نیست.
کار تو آژانس هوایی و حسابداری برای شما بهتره.واسه جسابداری همیه و همه جا کار هست چون هر شرکتی حتما حسابدار میخواد.تازه گاهی چند حسابدار میخوان.البته باید پرس و جو کنی ببینی واقعا با گذروندن این دوره استخدم میشی یانه؟
در مورد آژانس هواپیمایی باید بگو واسه خانما شغل خوبیه ولی با توجه به اینکه همه چیز داره اینترنتی میشه نسبت به آینده اش مظمئن نیستم.
اما دفتر بیمه، واسه خانما شغل خوبیه و درآمد بدی ندره ولی تا اونجا که میدونم فقط بیمه های دولتی  ایران و آسیا و البرز  طرفدار دارن.بیمه های جدید پشه میپرونن.و حتما هم باید واسه کارت بازاریابی خوبی داشته باشی یا بازاریاب استخدام کنی.

پاسخ:
درست میگی 
ممنون واسه نظرت

۰۵ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۴۴ ستاره باران
والا منم دقیق نمیدونم ولی فک کنم کافی نت بری اونا بهتر میدونن ولی میدونم آموزش و پرورشم استخدام خواهد داشت ..یه کانال تو تلگرامم هس که مربوط به استخدامه میذآرم برآت ، ان شاء الله که زوده زوده یه شغل خوب پیدا کنی :)
پاسخ:
آموزش و پرورش سال قبل که آزمون داشت شرایط سن کمتر از 30 داشت که با اختلاف یه سال شاملم نمیشد
باشه ممنون
۰۵ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۴۵ ستاره باران
https://telegram.me/eestekhdam_com
پاسخ:
ممنون
سلام،اگه بازاریاب داشته باشی واسه دفتر بیمه خیلی خوبه،ولی همون حسابداری خیلی واسه شرایط فعلیت بهتره،کسی رو میشناسم ماهی دو میلیون میگرفته اصلا هم بیکار نمیشه هر جا هم رفته درآمدش خیلی خوب بوده 
پاسخ:
اون اوایلش که شای درآمدش کم باشه نمیشه بازاریاب گرفت.باید خود آدم بازاریابی کنه
نمیدونم حسابداری دقیقا چه بازار و درامدی داره.هر کی یه چیزی میگه 
من واقعا از 2 شغل اولی که گفتید زیاد اطلاعی ندارم اما خب 5سال از زندگی برای یه شغل البته خوب این  5 سال تو بهترین حالته در حالی که اون شغل زیادم اونطور که به نظر میرسه
با درآمد خوب نیس.
احتمالا حسابداری گزینه بهتریه باتوجه به اینکه تضمین بیشتریم برای بازار کار داره
به نظر من اگه تصمیم به درس و کنکور و این حرفا گرفتی رشته های تجربی رم مد نظر داشته باش
چون خوب بهترین حالتش که دکترای حرفه ای مخصوصا داروسازی تو شهر شما واقعا آینده خوبی داره 6 سالم بیشتر طول نمیکشه
حتی پرستاری یا بقیه پیرایزشکیام  کار و درامد خوبی دارن حداقل بالای 2 میلیون حقوق.
درنتیجه ریسک این رشته کمتره برای عمر گذاشتن پاش

پاسخ:
درسته.البته به قول دوستم من تمام 5 سال رو نمیزارم روی این شغل ولی به هر حال اقلا کمه کم تا 5 سال دیگه به بازدهی میرسه.خیلی دوس داشتم از بازار کارش و درآمدش واقعا بدونم.نه با حرف و حدس و گمان
من زیاد اهل درس نیستم و مطمئنا تو رشته های پزشکی اصلا نمیتونم موفق باشم چون خیلی خیلی سخته
حقوق رو هم چون فکر کردم حفظیات داره و نباید خیلی سخت باشه بهش فکر کردم.
حالا چرا تو شهر ما؟حتما چون صنعتیه .نمیدونم
ممنون عزیزم بابت نظرت

چه رشته جذابی خوندی تو دختر؟همونو دنبال کن شهرتون که منبع گردشگریه تازه جای پیشرفت هم داره اول در حد کارمند فروش تور و صدور بلیط بعد مدیر فنی و تورلیدر !ادم تو رشته ای که مدرک داره بیشتر تحویل گرفته میشه و بهش به چشم متخصص نگاه میکنن بعد یه مدت!

بقیه مشاغلی که گفتی فقط اعصاب خوردی داره الان هیچ شغلی بازار کار خوبی نداره مگر اینکه رابطه های لازم رو داشته باشی!در مورد وکالت و بیمه بهت بگم که بدون حضور یک مرد در این کارها موفق نخواهی بود دوستان من که تو این شغلها هستن در واقع اسمن دارن کار میکنن همه کارها رو شوهراشون انجام میدن وضع زندگیشونم چیز خاصی نیست به نظرم دروغ میگن که پول خوبی در میارن ادم پول در بیاره نباید تو سر و وضع و زندگیش معلوم باشه؟!
با حسابداری هم موافقم!زود بازده هست و زود میشه ازش پول دراورد و بیکاری هم کم داره!
ولی در کل هر کدوم رو که انتخاب کردی بدون کار کردن زحمت و مشقات بسیاری داره!به قول یه ادم فرهیخته ای اگر کار کردن خوب و لذت بخش بود که به خاطرش به ادم پول نمیدادن!
موفق باشی!
پاسخ:
آره رشته م جذابه ولی زیاد پول توش نیست.هستن کسایی که از راهش پول در میارن ولی خب با یه نگاه میشه فهمید بازار کارش محدوده.
منم دوس دارم تو رشته خودم مشغول بشم ولی میدونی این رشته پارامترای لازم که بهت گفتم رو نیاز داره.مهمترینش جذابیت زیاده
در مورد همین وکالت و بیمه خودمم همین نظرو داشتم یعنی یه جورایی کمک یه مرد رو میطلبه چون نیاز به روابط زیاد داره تا بتونی موفق بشی
درسته باید از وضع زندگیشون مشخص باشه.معمولا خیلیا تو این رشته ها معمولی میشن و افراد کمی موفق
در مورد حسابداری درست گفتی
چه قشنگ گفته این آدم فرهیخته.ما هم حاضریم سختی بکشیم ولی به شرطی که در توانمون باشه و ارزشش رو داشته باشه
یاشل جان بیمه بیکاریت چی شد؟
قبول کردند؟ به سرانجام رسید؟ دنبالش باش حتما

به نظر من منشی یا حسابداری بهتره. البته بستگی به جاش داره و این مهمتر از عنوان شغلیه
پاسخ:
در مرحله اجرا هست.هنوز نتیجه قطعیش نیومده
چشم
جا رو که ما بعد تعیین میکنیم کجا بریم و کجا نریم.ولی الان خود ماهیت شغل مهمه
چون شما تو رشته حسابداری بیشتر اشناییت دااری وتوی این محیطا بیشتر کار کردین مطمئنم موفقترین

پاسخ:
ممنون از نظرت دوست خوبم
یاشل گلم من و تو هم سنیم به نظرم بگرد دنبال کار اداری و .... امیدوار باش پیدا میکنی. ببین وکالت و حسابداری سخت و زمان بره. من 5 سال تو شرکتای مختلف کار کردم و یه دفعه تصمیم گرفتم کار نکنم تا یه کار خوب پیدا کنم. با اینکه پدر هم نداشتم با پس اندازم سر کردم و شاید باورت نشه یه سال صبر کردم و گشتم و گشتم و همش انرژی مثبت دادم که من یه کار خوب تو یه شرکت بزرگ پیدا میکنم و آخرش از طریق یه دوست نتی یه جا معرفی شدم که وابسته به هواپیماییه و 3 ساله اونجام . تو هم word و اکسلتو قوی کن. روشهای موفقیت در مصاحبه رو بخون
پاسخ:
چه جالب.امان از این سن تا یادش میفتم غصه م میشه خخخ
دارم میگردم ولی خب پیدا نشده هنوز
اداری هم باید خوب باشه.
اتفاقا منم همینو میگم که دیگه جای بیخود نمیرم و حتما محیط مناسب گیر میارم ایشالا بعد میرم
وردم قویه اکسلم معمولی ولی خب معمولا شانس و تلاش و خواست خدا باید یاری کنه.
چشم حتما.مرسی فندقی جون


  سلام بر یاشلی جویای کار
اول از همه ببین دل خودت چی میخواد و دوس داره. چون هر کاری سختی سستی داره و اگه علاقمند نباشی در هر صورت ازش لذتی نمیبری.

بعد ببین شرایطت چطور هست و ایا با گذشت زمان و هزینه کردن به حداقل اون چیزی که میخوای میرسی؟

به شخصه درس خوندن تو یونی و از صفر شروع کردن ی رشته رو با توجه به روحیت و شرایطت رد میکنم. چون اولین فاکتور علاقه توش خیلی کمرنگه و این خیلیییییی مهمه...

هر کدوم از این شغلا خوبیها و بدیهای خودشونو دارن
من به شخصه محیط کاری و نوع کارم بیشتر از حقوق مهمه برام . البته که با تجربه کسب کردن کم کم توقعت از حقوقم بیشتر میشه ولی خب شرایطم طوریه که بیشتر از همه اولویتم نوع کار باشه.
حسابداری دقت بالا میخاد که میگی داریش. سختی کار و پیچیدگیشم بستگی به محیط کارت داره. میتونی از جاهای کوچیکتر شروع کنی و به حداقل بازارکار قانع باشی تا بمرور پیشرفت کنی.
اگه بهت بگم من حقوق 500 . 600 هم برام در حال حاضر کافیه که بهم نمیخندی :))
پس ببین تو این شغلایی که عنوان کردی کدومو دوس داری که بواسطه دوست داشتن براش تلاش کنی. ببین محیط و نوع کار کدوم به شرایط و روحیت نزدیکتره .
وقتی خودتو و علایقتو پیدا کردی بعد تحقیق کن از کسایی که تو بطن اون کارن فقط برای اشنا شدن با مراحل کار و مرکزی که میخوای بری برا اموزش و گذروندن دوره هات . 
اینم در نظربگیر که روحیه و تعریف هرکسی از کاری که میکنه متفاوته.
زیادم وسواسی نشو و خودتو تو فکر کردن خسته نکن .
امیدوارم تا اواسط ماه تصمیم قطعیتو بگیری و بهترین تصمیم شغلیت باشه . ان شالله


راستی تو که رشتت جهانگردیه تو هتل و اینا در رابطه با رشتت شغل مناسبی نیست؟!
پاسخ:
سلام بر دوست همیشگی
متاسفانه دل خودم الان شده حزب باد به هر سویی بکشنش میره لامصب
این چهار تا شغل که تو این پست گفتم تقریبا از همشون خوشم میاد ولی خب باید یکی رو بر اساس شرایطم انتخاب کنم و پیش برم
میدونی اگه میدونستم این درسی که میخونم بعدش نتیجه درست حسابی داره شاید میخوندم ولی میترسم بعدشم خبری نباشه و من بمونم و حوضم
من هر دو مهمه برام چرا دروغ بگم
نمیخندم ولی خب تو مطمئنا داری سرمایه گذاری میکنی تا در آینده شغل بهتری داشته باشی
باشه حتما تحقیق میکنم بعد میرم.
نمیتونم بد جور فکرم مشغوله 
وای راست میگی باید تصمیممو زودتر بگیرم الکی عمرمو هدر ندم 
ان شا الله
هتلا زبان قوی میخوان که من ندارم.بعدم باز همون قضیه تیشان فیشان هست و اینا.هتل دیگه بازار کارش خیلی کمتر از آژانسه
بازم ممنون که اینهمه چه اینجا و چه تلگرام اطلاعات بهم دادی
من قبلا هم نظرم رو بهت گفتم روحیه بازاریابی رو نداری پس بیمه رو بیخیال شو..
اژانس هم اون خانم ها یسانتی مانتال جلو هستند وکالتم که تا برسی بهش زمان بر هست البته اگه شغل داشتی و د رکنارش وکالت رو میخوندی بد نبود ها ..
یک چیز دیگه اینکه به نظر من همین حسابداری رو بگیر برو میرسی به نتیجه نمیگم میشی میلیاردر ولی من هرکس رو دیدم بهتر به نون و نوا رسیده
یک پیشنهاد جدیدم دارم برات تو مدیریت جهانگردی خوند یمیتون یبا توجه به شرایط اصفهان دفت رجهانگردی بزنی و خودت برگزار کننده باشی البته باز هم یکم بازاریابی میخواد
پاسخ:
اولی رو درست میگی
خب اگه میدونستم وکالت بعدش حتما اون بازدهیو داره شاید در کنار کارم میخوندم ولی نمیدونم میتونم یا نه.آخه فکر میکنم سخته کار کردن و درس خوندن با هم.نمیدونم
درسته خودمم فکر میکنم حسابداری زود بازده تره فعلا
میدونی این جهانگردی تو حرف راحته ولی در عمل یکم سخته.به خاطر شرایط اقتصادی مردم کمتر واسه این موضوع بها میدن و فکر میکنم یکم این قضیه برای یه دختر سخت باشه
بازم ممنون واسه نظرت
سلام خانومی من خودم حسابداری خونندم و از 18 سالگی کار میکنم من درسمو دانشگاه تهران خوندم و الان حدود 8 سال سابقه دارم این شغل خوبیه من کارم پارت تایمه یعنی در هفته 3 روزو نیم سر کار میام و حقوقم 1/8 میلیونه در ماهه ولی خوب اوایل خیلی خیلی حقوقم کم بود در حده فقط پول رفت و امدم میشد یعنی سال 88 از قانون کارم کمتر میگرفتم ولی خوبیه این شغل اینه که وقتی یه شرکت بهت اعتماد کنه میخواد همه جوره راضیت کنه بمونی چون کاریه که امنیت لازم داره و من خیلی کار پر استرسی دارم از نظر کاری باید حواسم به گزارشات . بیمه. مالیات. مدیرام . حقوق پرسنل . طلبکارا و ..... باشه چون همه به نوع خودشون سوالات زیاد ی ازم دارن و من یه روزایی قشنگ دیوونه میشم و یا زنگ تلفن داخلیم رو قطع میکنم.من خودم با اینکه میدونم تو این اوضاع کار شغل خوبی دارم ولی بعضی وقتا پشیمونم چون یکم کم میارم البته اسمش اینه که پارت تایم چون الان 3 هفته اخر که اتمام سال مالی و اظهارنامه مالیاتی بود کلا همه روزای هفته و حتی تعطیلات هم تا 7/8 شب سرکار بودم البته کاملا بدون اضافه کاری . تازه از هفته دیگه حسابرس دارم یعنی قشنگ تو این شغل باید به همه گزارش بدی البته من دارم تو شرکت مهندسی کار میکنم و این شغل نیمه دولتی هست و یکم حسابداری تخصصی تری میخواد ولی تو یسری شرکتها راحتتره.
پاسخ:
چه جالب و چقدر خوب که از اول تو رشته ی خودت مشغول شدی و الان واسه خودت یه پا مدیری
چقدرم خوبه که حقوقتو راحت میگی.من الان واقعا نیاز دارم بدونم این شغل چطور بازاری داره.
به نظر میاد حقوقت نسبت به ساعات کارت خوب باشه ولی خب با توجه به سابقه ت و حجم کارت و استرسی که برای کار تحمل میکنی شاید بازم کمه
چقدر بده که اضافه کاری نمیدن.واقعا این حقوقا تو شهر گرونی مثل تهران کمه به نظرم.نصفش خرج میشه یه راست 
خب معلومه هرچی شرکت بزرگتر باشه کار تخصصی تر و سختتره.اینو به عینه دیدم ولی به نظرم کار تو شرکتای بزرگ بازم ارزششو داره چون اسم و رسم بهتری داره و معتبرتره.
حالا فکر میکنم من اگه با یه کار کم حجم تر از تو روبرو بشم مثل تو پشیمون نشم.نمیدونم
مرسی واسه نظرت دختر خوب

راستی یاشیل جان حواست باشه چون من تو تهران هستم و خیلی خیلی کم پیش میاد که کسی که تو دانشگاه حسابداری نخونده و فقط دوره دیده رو قبول کنن یعنی من خودم که ندیدم مثلا دختر خالمم هم همین کارو کرد لیسانس مدیریت داره رفت دوره دید الان رفته یه جا منشی شده و یه حالتی کارای جانبی مدیر مالی اونجا رو هم انجام میده. میگم اگر میخوای پول بدی دوره ببینی پولت هدر نره بری کاردانی پیام نور بخونی بهتره . بوووووووووووس
پاسخ:
ببین قبول میکنن ولی شرکتایی که نیاز به یه حسابدار معمولی دارن.اونا بیشتر به تجربه و سابقه نگاه میکنن که بعد از یه مدت که سابقه پیدا کنم اون بحث رشته برای اغلب شرکتای معمولی مطرح نیست.ولی خب شرکتای بزرگ چرا.حتما میخوان طرف رشته ش حسابداری باشه
نه حوصله درس تو رشته های دیگه رو اصلا ندارم.حقوقم چون یه علاقه خاصی بهش احساس کردم.وگرنه واقعا از درس فراریم
بووووووووووووووس همیشگی
یاشیل فقط حسابداری همین و بس! بیمه اشباع وکالت اشباع

آژانس هم خیلی سنگینه کارش
پاسخ:
آژانس رو نمیدونم ولی به نظر میاد خیلی چیزا باید براش یاد گرفت اما سنگینیه کارو نمیدونم واقعا
ممکنه جایی باشی که سرشون خلوت باشه و کارشون سبکتر 
پس تو هم میگی حسابداری
نمیدونم والا.
ممنون واسه نظرت
من به عنوان یه حسابدار که خواهرم هتلداری خونده و اکثر دوستاش رفتن آژانس هواپیمایی میگم که آینده شغلی و ثبات حسابداری بیشتره. ولی. یه ولی بزرگ داره.
من لیسانس حسابداریم و تقریبا هیچ جا گیر نمی کنم با توجه به درسی که خوندم و خوب برام جاافتاده. ولی اکثر کسانی که یه دوره کلاس حسابداری رفتن چیز زیادی یاد نگرفتن. ماهیت حسابها و ترازها باید کامل برات جابیفته که تو هر موردی که ناگهان و جدید باهاش مواجه میشی یه چیز جدید رو بتونی حل کنی. 
اگه بتونی خوب یاد بگیری اول یه شرکت کوچیک میری و کم کم شرکتهات رو بزرگ می کنی و پیشرفت خوبی در انتظارت خواهد بود.
بیمه سال اول ضرر داره. سال دوم اگه خوب کار کنی سربه سر میشه و سال سوم سود می کنی. ولی گاهی ضررهای هنگفتی می کنی. 
ماهیت حساب رو یاد بگیر و طوری یاد بگیرکه هر جا رفتی و پشت هر سیستمی نشستی دو روزه راه بیفتی.
وکالت راه درازی داره. دوست من 10 سال طول کشید تا بالاخره با وکالتش رفت سر کار. خیلی هم اذیت شد. لیسانس، فوق، آزمون وکالت و کارآموزی پیرش کرد. 
پاسخ:
چه جالب پس شما هر دو رشته رو داشتی در اطرافت
خب ببین من یه چیزایی تو دانشگاه در رابطه با حسابداری خوندم.ولی همش تئوری بوده.حالا نمیدونم اونا برای شروع کافیه یا نه.در واقع یه چیزایی از حسابداری حالیمه ولی کامل نیستم
نمیفهمم ضرر بیمه چی میتونه باشه؟مگه هر بیمه نامه رو که میزنن بهشون پورسانتشو نمیدن؟
بیمه رو فکر میکنم الان به دردم نخوره اگه بعدها خواستم برم میتونم برم دنبالش ولی لان که سرمایه آنچنانی ندارم بهتره بهش فکر نکنم
منم فکر کنم از این 10 ساله ها باشم آخه شوخی نیست واقعا سخته اینهمه مرحله ی هفت خوان رستمی داره
مرسی واسه نظرت
به نظر من و با توجه به همه توضیحاتت و نتیجه گیری آخر :) روی حسابداری و دفتر بیمه بیشتر تمرکز کن ! البته در مورد حسابداری این رو هم باید در نظر بگیری که فارغ التحصیل های همین رشته ینی کسایی که حالا لیسانس یا ارشد حسابداری دارن کم نیستن و خود رشته حسابداری ی رشته اشباع شده س !
اتفاقا دفتر بیمه فکر خوب تری هست به نظر من !
اما اونچه که مهمه ، اینه که به علاقه ت فکر کنی و در صدر همه اینا رغبت و علاقه خودت رو به کار در نظر بگیری :)
پاسخ:
اون پی نوشت نتیجه گیری نبودا.بازم توضیحات راجع به شرایط شغلا بود
میدونی خوبیه حسابداری اینه که با وجودیکه فارغ التحصیلای این رشته کم نیستن ولی بازار کار و فرصت شغلیه اونم ماشالا کم نیست.من مرتب آگهیا رو سر میزنم همیشه نیاز به حسابدار هست و فکر نکنم هیچوقت اشباع بشه 
بیمه چون اولش یکم اون حالت گشنگی و بدون درآمد بودن رو داره و یه سرمایه هرچند کوچیک نیاز داره فکر کنم الان برام مناسب نباشه.راستش صبرم خیلی کمه و اگه برم تو شغلی که اولش ضرر باشه زود ناامید میشم
حالا بازم راجع بهش فکر میکنم
ممنون واسه نظرت
وای من هرگز منظورم از چیپ بودن، نرسیدن به تیپ و ظاهر نبود!!!
پاسخ:
خب منظورتو واضح تر میگفتی ندا جون
من تصورم از این کلمه این بود.شایدم اشتباه باشه.
امان از این کلمات و اصطلاحات جدید که به فرهنگ لغت ما اضافه میشه
توی  شهری که کار میکنم سال گذشته بیست و شیش هزار و خورده ای پرونده ثبت شده. حساب کنید جمعیت وکلای کانون و مشاوران قضایی این شهر شصت نفره.
پاسخ:
میگم بیا اسم شهرتو یواشکی بگو من بیام اونجا دفتر بزنم خخخخ
پس فکر کنم این شغل تو بعضی شهرا بازارش به دلیل همین مسئله کم بودن وکیل و زیاد بودن پرونده بهتر باشه 
و خوبه که آدم بر اساس نیاز بازار شهرش مشغول به کار بشه.تو خیلی باهوش بودی که این انتخابه درستو داشتی

یاشل جان با توجه به پست هات و کامنتها، جسارتا من متوجه ی یه موضوعی شدم که بهت میگم و واقعا نمیدونم شاید برداشتم اشتباه باشه و البته امیدوارم دلگیر نشی:(
عزیزم بنظر میرسه تو روحیه ی مدیریتی نداری بعبارتی برات بهتره که کار از شخص دیگه ای باشه و تو حقوق ثابت خودت را بگیری بدون توجه به اینکه کار چقدر پیشرفت کرده و یا جواب نگرفته. بعبارت دیگه بعضی آدمها برای کارمندی آفریده شده اند و توانایی استارت کاری را ندارند و اینقدر فکرهای منفی و نگهدارنده میکنند که عملا از شروع کار بازمی مانند. من فکر میکنم برات کارمند دیگری بودن خیلی بهتر باشه و خودت هم راحتتر باشی.
در مورد شغل های دیگه، بنظرم رو بیمه فکر نکن چون دقیقا مثل وکالته و حتی تا حدودی سختتر باشه چون بر بازاریابی استوار شده و من یه آشنا دارم که ساکن اصفهانه و بیشتر از ده سال دفتر بیمه کار میکرد و تونست امتحانش رو بده و خودش مجوز بگیره ولی نهایتا دفتر بیمه رو نزد و گفت نمیشه هزینه ها را پوشش داد. در شیراز و تو تهران هم دو تا از آشناهای نزذیکم مجوز گرفتن ولی موفق نشدند دفترشون را سرپا نگه دارند. مضافا اینکه نمیدونم دفتر بیمه داشتن واقعا نیاز به  فضای دفتر مانند داره یا نه؟ مثلا برای دفتر وکالت در تهران خیلی از بچه ها پنج یا شش نفر با هم یه دفتر رو اجاره میکنند و عملا هزینه ی زیادی برای جا نمیدهند، هر چند دوستان یکی از سختی های وکالت را هزینه ی اجاره ی دفتر بیان کرده بودند اما عملا حداقل در تهران این اتفاق نمی افته. نمیدونم شاید دفتر بیمه هم همینطور باشه اما میدونم عایدی اش به نسبت وکالت خیلی حساب شده تر و با درصد تعیین شده ای است اما در وکالت اینطور نیست یعنی راحتتر میشه پول گرفت.
در مورد حسابداری، برادر من لیسانس حسابداری داره و میگه اگر یکی میخواد مثلا منشی باکلاس باشه بره دوره های حسابداری بیرون وگرنه با لیسانس حسابداری بهتر میشه جای پای خود را باز و محکم کرد و تفاوت در آمدها هم خیلی زیاده. حتی تو حالت کارمندی هم تقریبا دوبرابره و اگر بتونی خودت کار بگیری پنج شش برابره.
یه نکته ی دیگه تو چرا فکر میکنی برای درس خوندن باید بشینی تو خونه و فقط درس بخونی؟ اگر واقعا برای زندگی ات برنامه داری و برات مهمه که از همه ی توانایی ات استفاده کنی، سر هر کاری رفتی براحتی میتونی بری پیام نور و نیازی هم به این همه حساب کتاب کردن نداره؟ تو میتونی خیلی راحت مهر ماه یعنی تقریبا دو ماه دیگه سر کلاس لیسانس هر رشته ای که میخواهی بشینی و سه سال دیگه لیسانسش را داشته باشی. این وسط اگر پیش اومد راحت ازدواجت رو بکن، کار هم هر کاری خواستی و گیرت اومد برو بکن و حقوقت را بگیر. نفهمیدم چه جوری حساب کردی که چهار پنج سال باید از جیب خورد و برای درس خوندن قید کار را زده بودی؟
با همه ی این حرفها، نمیدونم چرا حس میکنم تو قدرت و ریسک پذیری لازم را نداری که خودت کارفرما باشی و ظاهرا آرامش کارمندی برات ارزشمندتره. ببین یاشل از حرفم دلخور نشو، آدمها با هم تفاوت دارند و قرار نیست که همه کارفرما بشوند. مثلا من اصلا در خودم قدرت رقابت پذیری و شرکت در رقابتهای مخصوصا سیاسی را ندارم و اصلا نمیتونم تو اون زمینه ریسک و سرمایه گذاری کنم. این خوبه که آدم بیراهه نره. باز هم میگم خیلی احتمالش هست که برداشت من اشتباه باشه و حتما خود تو بهتر از هر کس دیگه ای صحت و سقم اون رو تشخیص میدی. بخاطر برداشتهای بعضا اشتباهم معذرت میخوام. موفق باشی و پر تلاش دوست جونم
آهان راستی یه نکته برای دیگر دوستانی که میخونند، اینکه میگند وکالت پر درآمده در صورتی که شناخته شده باشی! خب حتی اگر آدم حرفه ای و زیاد هم کار نکنه با تعداد ساعات کاری کارمندی باز هم چند برابر کارمند درآمد داره. بعبارت دیگه برای درآمد ماهی دومیلیون تومان اگر برای موسسه های بیرون و درصدر هم کار کنه با تقریبا پنج روز کار در ماه میتونه دو میلیون رو بگیره. یعنی اگر سه تا کار مثلا دادگاه خانواده هم موسسه بهش بدهند و طرف یک سوم را هم به وکیل بده باز هم دو میلیون رو تو یه ماه گیر وکیله اومده. خوب برا هر پرونده ای هم سه بار میخواد بره. یعنی میشه نه بار مراجعه برای رسیدگی به سه پرونده. تازه بماند که چون موکل ها کارت و شماره ی وکیل را دارند، امکان داره کارهای بعدی را بهش مستقیم ارجاع بدهند. این رو برای ترغیب تو نگفتم:) گفتم شاید دیگر دوستان بخونند.
پاسخ:
زری جون من همیشه گفتم بازم میگم تو همیشه یکم از بقیه بخاطر اون هنر روانشناسی که داری بیشتر میفهمی.دختر عمه م هم که گفتم وکیله همینو میگفت که با یه نگاه میتونه آدما رو بشناسه و در واقع وکیلا از بس با آدما سر و کار دارن  از یه روانشناس تشخیصشون بهتره
در مورد من و چیزی که گفتی اصلا شک نکن چون کاملا درست میگی.راستش خودمم به این امر واقفم و خواستم تو پستمم بگم ولی ترسیدم بازم بیان بگن خودتو دست کم میگیری.ولی واقعیت همینه که من از اون دسته آدماییم که بخاطر روحیه آرومم بیشتر دوس دارم کارمند باشم تا کارفرما.شاید کلا تو این زمینه موفق تر باشم.چون از اول واسه خودم کار نکردم و بارها کارهایی که واسه خودم میزدم حالا هر نوعی رو توش موفق نبودم و صبر هم نداشتم تا نتیجه بگیرم از این موضوع خویش فرما بودن زده شدم و حس کردم درش موفق نمیشم
اصلا هم از اینکه این موضوعو گفتی ناراحت نشدم چون چیز بدی نیست.هر آدمی یه روحیه ای داره
منم در مورد بیمه همین نظرو دارم فکر میکنم برای موفقیتش خیلی باید زرنگ بود چون واقعا اشباع شده هست.با یه نگاه معلومه و معمولا کساییکه موندم نیاز مبرم به درامد نداشتن وگرنه فکر نکنم درآمدش زیاد باشه
دفتر بیمه معمولا یه دفتر کوچیک هست که نمیشه شراکتی اجاره بشه و معمولا نماینده ها انحصاری کار میکنن البته اجاره ش تو جاهای ارزون شهر زیاد بالا نیست ولی خب وقتی قرار باشه درآمدش خوب نباشه همون اجاره رو هم ممکنه در نیاره
در مورد دفتر وکالت اتفاقا متوجه شدم میشه یه دفتر رو با مثلا یه نفر دیگه شریکی اجاره کرد حتی از سر فضولی به یه آگهی برای شراکتم زنگ زدم و متوجه شدم تقریبا هزینه ش کمتر میشه اما اونم باز به شرطی هست که آدم درآمد داشته باشه وگرنه همون مثلا 700 تومنم نمیتونه بده.اما خداییش با 5-6 نفر مگه میشه دفتر اجاره و کار کرد؟این تعداد زیاد نیست؟
اون منشی با کلاسو خوب اومدی خخخخ منم میخوام همینطور بشم.فکر کنم همین یه دوره برای کم کم پا گذاشتن تو عرصه ی حسابداری بد نباشه.شاید بعدها با تجربه ی بیشتر اون پیشرفت رو داشته باشم و تبدیل به یه حسابدار بشم
در مورد درس آخه من نمیتونم همزمان چند تا کارو بکنم.شاید از تنبلی باشه ولی واقعا سخته برام هم درس بخونم هم کار کنم.بعد درس خوندن بلاخره زمان میخواد هم باید برای خوندن کتابا وقت گذاشت هم زمان بریا دادن امتحاناش گذاشت.پس اینقدرا هم بی حساب کتاب نیست.اما اینکه گفتی از اول مهر میتونم برم منظورت فراگیر بود؟چون خود پیام نور که باید سال دیگه در آزمون سراسری شرکت کنم ظاهرا تا بتونم برم.ولی راستش من خیلی با درس خوندن مشکل دارم نمیدونم چرا اصلا بهش آلرژی پیدا میکنم .از محیطای درسی الان به شدت متنفرم خخخخ
میدونستم میشه همزمان درس خوند و کار کرد و درآمد داشت ولی گفتم برای رسیدن به بازدهی این شغل وکالت اقلا 5 سالی زمان میبره

میدونم برای ترغیب من نگفتی ولی آخه وقتی میگی من هوایی میشم خخخخ
در مورد روحیه درست میگی من هرچند علاقه دارم ولی ظاهرا روحیه و شرایطشو ندارم و بهتره بیراهه نرم.
به نظرم تو هم واقعا خوش شانس بودی که مراحلو با موفقیت میگذروندی و توش نمیموندی.همین قبولیا که میگی بدون وقفه بوده خودش تو رو خیلی جلو انداخته.مطمئنا تو شناخت خیلی زیادی از این شغل و خودت داشتی و با چشم باز رفتی و واسه همین الان موفقی.چه خوبه آدم بتونه بهترین تصمیمو برای آینده ش بگیره
بازم ممنون واسه اینهمه وقتی که واسه من میزاری.امیدوارم به همه ی آرزوهات برسی

سلام
بنظر من رو حسابداری بیشتر فکر کن چون بازار کارش بیشتره و تقریبا مورد نیاز اکثر شرکتهاست.با این حال مشغله واسترس شغلیش زیاده و به همین راحتی که بعضی دوستان میگن هم نیست.
امیدوارم به نتیجه برسی و بهترین انتخاب رو داشته باشی.
پاسخ:
سلام
درسته واقعا مورد نیازه 
در مورد استرسش قبول دارم چون باید ضریب خطات کم باشه ولی خب هیچ شغلی بی استرس نیست به نظرم
ممنون دوست خوبم
من نمیدونم😐آخه الانم با خواهرم بحث اینه که بریم دنبال بیمه یا نه؟! و اینکه بریم یه جا کارآموز شبکه بشیم یا نه؟ انقددددر دلم میخاد برم تو رشته خودم کار کنم!!!!
بیمه عالیه ولی بگی. نگیر داره و شانست باید بالا باشه بعدشم باید همون اول مکان داشته باشی یعنی سرمایه ..
من پایه وکالت و اینا نیستم چون باهام سازگار نیس .شرکتای هواپیمایی رو هم دوس ندارم چون دختراش جلفن از نظرم😑
حسابداری خوبه ولی به شرطی که واقعا بتونی سر کار بری و مسیولیت پذیر باشی و اعصااااب
پاسخ:
به نظرم اگه خواهرت بیکاره بگو بره یه سال سابقه ی بیمه رو پیدا کنه اگه واقعا هدفشو دارین.بعد تو هم در کنار کار فعلیت کمکش کن ولی الان کارتو بخاطر این قضیه از دست نده
مکان رو میتونی اجاره ای هم داشته باشی ولی یه سرمایه ی کمی لازمه بلاخره
اوه اون دخترای هواپیماییو خوب اومدی.یعنی اونا مجبورن جلف باشن چون انگار تو این شغل اینطوری جا افتاده.ساده باشی به کارشون نمیای.میخوان جذب مشتری کنن و کلاس کار هم بالاست
بازم حسابداری به نظرم اعصاب کمتری نسبت به بقیه شغلا میخواد.البته من اینطور فکر میکنم نمیدونم
سلام ^_^خسته نباشی پیدا کردن کار یه پروسه خیلی سخت ونفس گیره بخصوص توی اینجا
اما خب من بی تجربه تر از اون هستم که بخوام به شما پیشنهاد بدم ولی راجب به وکالت 
خب من امسال کنکور دادم و تصمیم نهاییم برای انتخاب رشته همین رشته حقوقه ولی انقدر اطرافیان ترسوندنم که کم کم دارم منصرف میشم از یه طرف امتحان خیلی سختی که برای پایه یک داره از یه طرف فضای استرس زا و پر تنش از یه طرف اینکه خیلیییی اشباع شده واقعا من و ترسوند بخاطر همین این کار رو زیاد پیشنهاد نمی کنم:(
پاسخ:
سلام عزیزم
مرسی
دقیقا
اینطور که میدونم تو همشهریه من هستی.ببین انگار این شغل تو شهرای بزرگ و شهر ما اشباع شده س.اما بهتره تو بیشتر تحقیق کنی و مستقیما بری از دفتر وکالتا و از وکیلا سوال کنی.بلاخره ممکنه یکیشون راست بگه.حیفه اگه خوب باشه نری و اگه بد باشه بری.
پس چون اول کاری بیشتر تحقیق کن و یه انتخاب درست کن که به وضع من و امثال من دچار نشی که بعد 15 سال از کنکور ،تازه بخوان بازم شغل انتخاب کنن

حسابداری
البته خواهر من همین دوره حسابداری را گذراند ولی بازم هرجا برای کار میخواست بره ازش سابقه کار میخواستن.فکر میکنم تجربه کاری. در رشته حسابداری مهمتر باشه.
پاسخ:
خب سابقه رو ظاهرا این موسسه ها تضمین میکنن که اولش کار بهمون بدن تا سابقه پیدا کنیم
درسته هرچی تجربه بیشتر باشه شرایط بهتر میشه

چه موضوع جالبی رو نوشتی
منم دغدغه ام همیناست، البته من لیسانس حقوقم و راهم مشخصه ، ولی خوب تقریبا روحیاتمون یکیه اصلا تو بازاریابی موفق نمی شم و خیلی هم حساس هستم ولی خب چاره دیگه ای ندارم فعلا که دارم برا آذرماه که آزمون هست می خونم ولی نه پارتی،نه رابط و نه از لحاظ مالی این‌قدر تامینم،ولی مجبورم
راستی دیشب خوابت رو دیدم تو یه اتاق بودیم می دونستم تویی ولی قیافت رو نمی دیدم یا یادم نمونده داشتی یه شماره برام می نوشتی که ازم برا یکی خواستگاری کنی خخخخخخ
تا حالا خواب دو تا از دوستای وبلاگی رو دیدم این خواب هم شد سه تا
پاسخ:
خب واقعا ممکنه دغدغه ی خیلیا باشه و با این هم فکریا اطلاعات بقیه راجع به شغلا بالاتر بره
چه خوب که راهت مشخصه 
این شغل نیاز زیادی به بازاریابی نداره ظاهرا ولی خب روحیتو باید قویتر کنی یا بیخیال باشی.به نظرم حالا که تا این مرحله رفتی ادامه بده ایشالا موفق میشی
از لحاظ مالی اولش واسه شرکتای حقوقی و وکلا کار کن تا به یه پس انداز قابل توجهی برسی
واقعا؟چه فایده که چهرمو ندیدی .فکر کنم چون واقعی هم منو ندیدی تو خوابم نمیتونستی ببینیم
یعنی داشتم تو خواب راویگری میکردم ؟خخخخ خوبه والا اونم شغل بدی نیستا .واسه بعد از متاهلی 
خیلیم خوب.منم گاهی وقتا خواب دوستای وبلاگیو میبینم ولی منم مثل تو چهرشونو نمیبینم.وقتی زیاد به وبی فکر میکنم شب خوابشو میبینم طبیعیه
عنوان دادی بشتابید دیدی شتابیدم
منظورم از بازاریابی بیمه بود چون منم گذرا بهش فکر کرده بودم
منم به قول دوستت منشی با اپشن باکلاسش بودم همون حسابدار،ولی اعتماد به نفس فوق العاده‌ای داشتم کسی می گفت منشی ناراحت می شدم که من حسابدارم
ولی چون تنها راه زندگیم همین وکالت هست دیگه مجبورم بخونم روحیه اش هم بعدا بدست میاد به مرور زمان به قول یه وکیل که می گفت کسی از شکم مادر وکیل به دنیا نمیاد یواش یواش یاد می گیری چه جوری بری تو دهن قاضی
حسابداری خوبه فقط استرس،استرس،استرس ...من که فوق العاده راحت و آروم بودم الان شدم استرسی که چون کار رو گذاشتم کنار یواش یواش دارم درست می شم
از کامنت گذارا بود دنیا و زری وبلاگ دارن؟؟
پاسخ:
آفرین خیلی خوب کاری کردی .مرسی
اکی
خب بلاخره یه چیزایی از حسابداری میدونستی
به نظرم اگه آدم هم حسابداری بلد باشه هم مدرک وکالت داشته وکالت بهتره مسلما 
خیلی خوب گفته حتما یه روز حسابی آبدیده میشی
نمیدونستم حسابداری این مشکلم داره.یعنی تا این حد استرس وارد میکنه؟
پس بهتره همون منشی باکلاس بشم خخخخ والا
دنیا رو که نمیشناسم یعنی مطمئن نیستم کسی با این اسم کامنت داده باشه.ولی اگه منظورت ندا هست آره وب داره.ولی زری جون نداره
چیپ دیگه. سطحی. خیلی توضیح دادم و پاک کردم. هر چی بگم فحاشی محسوب می شه بیخیال خخخ :)) خیلی هم سعی داشتم یه پست توی وبلاگم در مورد عجایب این انسان ها بذارم نشده... شایدم فقط برای من عجیب و مسخره س. شاید همه محیطای کاری همین باشه
پاسخ:
خب میفهمم منظورتو ولی فکر کنم این واژه هم تو ظاهر کاربرد داره هم توی باطن
به هر حال میفهمم چی میگی
باور کن محیطای کاری هر جا یه سازی میزنه کلا پول با آرامش به دست نمیاد باید دیگرانو تحمل کرد

۰۷ مرداد ۹۵ ، ۲۰:۰۹ خواننده جدید
سلام
حسابداری بهتره ولی دانشگاهی بخونین. تا فوق لیسانسش هم بخونین. بانکها و شرکتها و کارخونه ها می خوان. تازه اگه دوست داشته باشین میتونین استخدام های آموزش پرورش که گاهی حسابدار میخوان برای هنرستانهاشرکت کنین.
پاسخ:
سلام
آخه من اصلا حوصله درس خوندن ندارم 
فعلا میخوام این دوره ها رو برم ببینم چی میشه
واسه درس خوندن یکم دیره یعنی من حسشو ندارم
بیشتر دوس دارم کار کنم با همین اندک اطلاعاتم
ممنون خواننده ی جدید .خیلیم خوش اومدی 
۰۸ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۱۹ دریا _ گاه نوشته های من
سلام
بیمه خوبه اگه علاقه داشته باشی و بچسبی به کار موفق میشی یکی از آشنا های ما (دختر) دو سه ساله شروع کرده موفق شده
حسابداری هم خوبه آموزشش فکر نکنم سخت باشه من کتابهای فنی را نگاه کردم راحت بود
بیشتر مشورت کن و سعی کن چیزی را انتخاب کنی که ثابت و پایدار باشه و نخوای تغییر شغل بدی.
موفق باشی
پاسخ:
سلام 
حسابداری رو اگه علاقه داشته باشی سخت نیست 
درسته اینم حرفیه.باید دیگه یه تصمیم اساسی بگیرم و یه حرفه رو ادامه بدم.هرچند دوس دارم همه فن حریف باشم ولی تو این روش موفقیتی نیست
به همچنین
سلام یاشل جووووون :))
به نظر من بیمه از همشون بهتره ، هم تو فامیل دیدم هم دوستام ک چقدر موفق شدن !
پاسخ:
سلام عزیزم :))
خب باید دید الانم اگه کسی بخواد بزنه به همون اندازه موفق میشه یا نه
بازم مرسی عزیزم
حسابدارهای کارکشته و با تجربه معمولا حقوق های بالایی میگیرن و معمولا خودشون هم دو سه تا کارمند زیر دست دارن و شرکت جدا میزنند و خودشون رو به حسابداری یکجا منحصر نمیکنند. دوست من دفتر بیمه داره و چهارسال پیش خیلی راضی بود ولی امسال خیلی نالید که اون جور که باید درآمد نداره تازه بسیار دختر باهوش و اجتماعی هست. کار پیدا کردن در آژانس ها هم خیلی سخته ولی اگه بتونی کار پیدا کنی میرزه و سختی حسابداری نداره. 
 
پاسخ:
درسته حسابدار وقتی حرفه ای و کار کشته شد حقوقش بالا میره
پس ببین اینکه اجتماعیه اینطور نلیده.من شنیدم خیلی دادن نمایندگی راحت شده واسه همین دست خیلی زیاد شده تو این شغل
خب آژانس واقعا سخته چون باید خیلی اون اول بیگاری کنم تا به یه جایی برسم.
ممنون عزیزم واسه راهنماییت
سلام 
خب من کامنتای همه را خوندم میتونم تقلب کنم ، من با بیمه و وکالت موافق نیستم. با توجه به نظرات و روحیاتت ، توصیه نمی کنم. فکر کنم بقیه هم توضیح دادن.
 کارمند آژانس مسافرتی خوب هست ولی خب این کار یه جو خاصی داره که ظاهرا زیاد بهت نمیخوره ، بعد هم میتونی در ذهنت داشته باشی به هر حال اگه جایی آگهی دادن مثلا شرکت کنی ولی خب این که فقط بشینی برای اون منطقی نیست.
اما در مورد دوره حسابداری به نظر بد نمیرسه به خصوص اگه اون بحث کمک در شغل یابی و اینا واقعی باشه. حتی اگه واقعا میخوای دانشگاهی هم بخونی ، شاید بهتر از وکالت خوندن حسابداری باشه. یه پیشنهاد سوالی البته . من نمیدونم از رشته جهانگردی که میگی الان خوندی ، چه رشته هایی برای مدرک بالاتر فوق میشه انتخاب کرد و خوند؟ من خیلی ها دیدم  لیسانس و فوق لیسانسشون به شدت! متفاوت هست و بعد در رشته آخرین مدرک تحصیلی شون ، مشغول کار میشن.

پاسخ:
سلام
خب بهتر بود کامنتا رو نمیخوندین تا نظرتون ماله خودتون باشه تحت تاثیر بقیه نباشه.من معمولا هرجا میخوام کامنت بزارم همین قانونو رعایت میکنم چون ممکنه بعدش دیگه نظر ماله خودم نباشه
اما اینکه گفتی برای آژانس نشینم درسته و منطقی به نظر میاد چون فعلا آژانس برای من حکم نسیه رو داره
حسابداری رو خیلی پرسیدم و میگن تعهد معرفی و اشتغال به کار داریم حالا بازم میخوام راجع به آموزشگاهش تحقیق بیشتر کنم و بعد اگه شد ثبت نام کنم
حوصله تحصیل تو رشته حسابداریو اصلا ندارم چون میدونم رشته ی خشکی هست و قبلا درساشو پاس کردم تو یونی.زیاد با روحیه م جور در نمیاد.
من فکر کنم به جز رشته های پزشکی میتونم هر رشته ای رو که مجاز باشم واسه فوق بخونم.محدودیت زیادی نداره.ولی خب مسلمه اگه مرتبط با رشته م نباشه خیلی سخت میشه چون دروس پایه رو نخوندم .
من در حال حاظر اصلا دلم نمیخواد درس بخونم.اون انگیزه ی لازم رو ندارم.
بازم ممنون واسه نظرت
سلام عزیزم بیمه خیلی شغل پر دردسری هست من خودم و برادرم بیمه داریم حتما باید یک مرد کنارت باشه که بتونی بیمن جمع کنی چون از زدن بیمه ثالث واسه ماشین زیاد سود نداره ولی بیمه عمر سودش خوبه و بیمه مربوط به ساختمانها خیلی بهتره  واین که بتونی نمایندگی یک بیمه خوب بگیری خیلی خوبه چون همه بیمه ها خوب نیستند 
پاسخ:
سلام عزیزم
پس بیمه واقعا سخته ظاهرا
کلا هر شغلی که بخواد مستقل باشه با کمک یه مرد بهتر میچرخه فکر کنم
حالا کاش میگفتی چه نمایندگیایی خوبن؟و کدوما خوب نیستن.به اطلاعاتمون اضافه بشه

یادته گفتم یکی از دخترهای فامیلمون کارش رو ول کرد، اون دختر لیسانس حسابداری داشت. کلی جا رفت واسه استخدام ولی غالبا مرد میخوان. در مورد بیمه هم اگه بتونی مشتری جذب کنی موفقیت صد در صد داری، این رو مطمئنم چون همسردر زمینه بیمه عمر با یک نمایندگی همکاری داره ومن خودم از نزدیک با کارشون آشنا شدم.در بقیه مواردی هم که گفتی من اطلاعاتی ندارم عزیزم. ولی واست آرزوی موفقیت دارم
پاسخ:
زیاد یادم نیست ساناز جون
تو شهر ما که فت و فراوون زن میخوان 
خب مشکل اینجاست اون جذب مشتری رو در خودم نمیبینم 
درسته ظاهرا بیمه قسمت عمر و زندگیش سود زیادی داره که باید واسه همونم فک زد و مخ تا کسی بخره چون باید یه مستمری هر ماهه بده .حتی شنیدم بیمه فقط نمایندگیه بیمه عمر رو میده به بعضیا
ممنونم خیلی خیلی
سلام دوست عزیز راستش خواستم بگم من خودم. دانشجو حقوقن و دارم میخونم و آماده میشم واسه وکالت ولی بسته به ست شما فکر نکنم واستون جالب باشه و وقت بیارید
درمورد حسابداری کار خوبی و بازار کارش بسیار داغه پیشنهاد میکنم بری و یاد بگیری 
در مورد آژانس هوا پیمایی اطلاعی ندارم و فکر نکنم جالب باشه 
و اما در مورد بیمه ... راستش من خودم کارمند ی نمایندگی بیمه ایران بودم...واسه بیمه خیلی سخت گیری هست و پول خوابیده حدود 100میلیون حداقل باید داشته باشی وثیقه های کلونی هم که باید بذاری هم به کنار و دوندگی بسیار زیادی داره الان شرایط واسه زدن دفتر بیمه اصلا خوب نیس 
پاسخ:
سلام عزیزم
تو فکر همین حسابداری هستم .حالا باید ببینم چی میشه
نمیدونستم باید پول تو حساب داشته باشیم برای بیمه
ممنون عزیزم واسه نظرت
دفتر اسناد رسمی چطوره؟؟
دیپلمت انسانی بوده؟
پاسخ:
نه.فنی حرفه ای بود
دفتر اسناد هم مدرک حقوق میخواد عزیزم
تازه به این راحتیا نیست که

۲۴ مرداد ۹۵ ، ۰۲:۳۵ گلابتون بانو
سلام
من چند سال به عنوان وکیل پایه یک کار کردم. 
نمی دونم شما الان چند ساله این و تحصیلاتتون چیه اما از این پست به نظر میاد حقوق نخوندین و همین الان اگه تازه برای کنکور انسانی اقدام کنین به فرض این که رشته حقوق و بعد آزمون کارآموزی وکالت و بعدش اختبار رو همون بار اول قبول بشین حداقل شش سال کار دارین! 
شغل وکالت بر خلاف ظاهر جذاب و تفکر عموم اون قدرها هم شیک و درآمدزا نیست خصوصا برای تازه کارها. باید چند سال با درآمد کم و دوندگی خیلی بالا زحمت بکشی تا یه کم شناخته بشی و درآمدت بره بالا.
این شغل بسیار سخت و پرکاره. خیلی دوندگی لازم داره. سر و کله زدن با کارمندای دادگاه از یه طرف و با موکلین از طرف دیگه رو داره‌ سیستم قضایی ما متاسفانه کند و دچار بوروکراسیه و همه این عوامل در کنار هم باعث میشه این شغل بسیار خسته کننده بشه!
به هر حال قبل از هر تصمیمی هم شرایط کاری شغل موردنظر و هم روحیات و توانایی های خودتون رو خوب بررسی کنین.
امیدوارم موفق باشید.
پاسخ:
سلام.ممنون بابت وقتی که گذاشتید.راستش خودمم رفتم تو محیطش قرار گرفتم وخوشم نیومد.حس کردم حتی روحیه ی اینکارو ندارم.
درست میگین شما خیلیم دیر به نتیجه میرسه و واسه من یکم دیره.بازم ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">