ماجراهای خواستگاری

ماجراهای خواستگاری

این وبلاگ در مورد خاطرات خواستگاریای من هست
و امیدوارم به درد کسانی که میخوان ازدواج کنن بخوره
و تجربه ایی براشون باشه
سعی میکنم وبلاگایی رو لینک کنم که مطالبش مفید ،پر محتوا ، آموزنده و مرتبط با موضوع وبلاگ باشه.پس لطفا اگه وبلاگتون شامل این خصوصیات نیست ازم درخواست لینک نکنید.قبلا از این بابت عذرخواهی میکنم

فعلا به دلیل نداشتن مورد خواستگاری هفته ای یک بار فالبداهه نویسی میکنم

فقط نظراتی رو تایید میکنم که احساس کنم نیاز به تایید شدن دارند

همچنین به دلیل رک و شوخ طبع بودن بنده،اگه جنبه شوخی ندارید لطفا وارد نشوید

اگه هم مطالب این وبلاگ به مذاقتون سازگار نبود ممنون میشم از ضربدر سمت راست استفاده کنید و بیش از این خودتون و من رو مورد عنایت قرار ندید

متشکرم که با صبوری منو همراهی کردید

پیوندها

خیانت

جمعه, ۱۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۴:۱۶ ب.ظ


به سلامتی پرشین بلاگم که هک شد.هرچند انگار یه راه حلی داره بعضی جاها دیدم نوشته بودن و وبشون درست شده بود.(برای راه حل به گوگل مراجعه شود.حتما جایی در باره ش نوشته.من تو نظرات یکی دو تا از وبلاگا دیدم.)

خیلی وقته دلم میخواسته نظرمو درباره عنوان این پست بنویسم ولی خب فرصتی دست نمیداد تا اینکه این هفته همت شد و نوشتم.این پست صرفا نظر شخصیه منه و بر اساس هیچ سند و مدرک و دلیل خاصی نیست.نظر آدما هم بر گرفته از تجربیات و عقل و منطق خودشونه و میتونه درست باشه یا نباشه.

پدیده ای که این روزا خیلی خیلی زیاد و به وفور یافت میشه مسئله خیانته.اکثر آدما این موضوعو چه در مورد دوست دختر یا پسر چه در مورد زن و شوهر اقلا یه بار تجربه کردن.شایدم خوش شانس باشید و هنوز به این مرحله نرسیده باشید ولی من فکر میکنم هر آدمی ممکنه این اتفاق براش بیفته.اینکه بخوام واستون خیلی جامع صحبت کنم شاید نشه چون من چیزی که همزمان به ذهنم میرسه مینویسم ولی سعی میکنم جامع و کامل باشه.

من فکر میکنم هر زن و شوهری به طور طبیعی و میانگین بعد از 5-6 سال که از زندگیه مشترکشون میگذره دچار یه عادی و تکراری شدن و روزمرگی و بی تفاوتی نسبت به هم میشن یعنی عشقشون اون شور و حال اوایل زندگیو نداره.تو جامعه ما و کلا در ذات زن تعهد و وفاداری بیشتره اما در جنس مرد تقریبا این قضیه بر عکسه چون مردها تنوع طلب ترند و دائما تو اجتماعن و قدرت نفوذ بالاتری دارند همینطور به دلیل یه سری عقایدی که در زنان قویتره این قضیه ی خیانت در مورد زن کمتر اتفاق میفته و بیشتر از طرف آقایون هست.

حالا میخوام یکم بر گردم به عقب ،زمان پدر و مادرامون یا حتی عقبترش زمان پدر بزرگ و مادر بزرگامون.احتمالا همتون میدونید که تو دوره اونا هم این قضیه خیانت وجود داشته ولی در اون زمان پدیده چند همسری انگار ظاهر بهتری نسبت به روابط پنهانی داشته و اگه یه نگاه به دورو برمون بندازیم اقلا یکی دو تا از اجداد و پیرمردای فامیلمون دو زنه بودن.من که 2 تاشو داشتم البته الان به رحمت خدا رفتن ولی بوده.اون زمان زن چون قدرت خیلی کمی داشته به قول معروف می سوخته و می ساخته و نوع خیانت مردا هم خیلی تابلو بوده یعنی خیلی راحت میگفتن زن دوم گرفتیم و چه بسا زن اول مجبور بوده در کنار زن دوم زندگی کنه.

الان اما قضیه فرق کرده، از زمان پدرامون به اینور اکثر این خیانتا پنهانی و به اسم شرعیه صیغه و یا همون دوستی خودمون هست.واکنش زنا هم نسبت به قدیم فرق کرده و چون دیگه دستشون میتونه تو جیب خودشون باشه زود قید همه چی حتی آینده بچه شونو میزنن و میخوان جدا بشن.دلیل پایداری ازدواجای قدیم تو مطیع بودن زنان قدیم بوده و علت اینهمه طلاق، قدرت پیدا کردن زنای الان هست.حالا من میخوام بدونم اون زمان بهتر بوده که همه عالم و آدم میفهمیدن سر زن هوو اومده ولی بازم زن وفادار به زندگیش ادامه میداد و بچه هاشو بزرگ میکرد یا الان که مرد مخفیانه یه مدت حال و هوله خودشو میکنه و وقتی هوس از سرش افتاد و چشمش به حقیقت باز شد بر میگرده پیش زنش و انگار نه انگار که اتفاقی افتاده؟

من اصلا کار زشت مردا رو توجیه نمیکنم ولی به نظرم هر زنی وقتی ازدواج میکنه باید پیه این موردو به تنش بماله که شاید جایی مرد زندگیم پاش لغزید و من باید تو این مرحله از زندگی چیکار کنم؟اگه میخوای جدا بشی از اول ازدواج نکن .چون این قصه تکراری واسه همه پیش میاد و این شتره در خونه اکثر قریب به اتفاق آدما میخوابه.اینکه بگید نه شوهر من اینطوری نیست فقط خودتونو گول زدین چون درصد بسیار کمی از مردا وفادار و سر به راهن و خیلیاشون دارن زیر آبی میرن و شما نمیدونین. همون بهترم که ندونید و در خواب خوش باشید چون بعضی وقتا ندونستن بهتره.اینکه من اینقدر با یقین این حرفو میزنم از این بابته که از این مردای متاهله دنبال تنوع تو دنیای مجازی و حتی حقیقی و حتی اون از همه درستکارتره که اصلا بهش شکی نمیشه کرد زیاد دیدم.چه بسیار مردای متاهل موس موس کننده تو دنیای اطرافم دیدم که پسر مجرد اینطور نبود در برابرشون.

خب حالا یه داستانی واستون میگم.من اولین وبلاگی که باهاش اشنا شدم و شروع وبلاگ خونیه من بود این وبلاگ بود.الان ظاهرا وبشو حذف کرده چون هر از گاهی اینکارو میکنه ولی خب یه زمانی مینوشت و برو بیایی داشت .خیلیا هم وبشو میشناسن.تو این وب یه کار جالبی کرده بود و اون اینکه صندلی داغ راه انداخته بود و هر شب یکی مثلا مینشست رو صندلی و ازش تو بخش نظرات سوال میپرسیدن و جواب میداد.خیلی جالب بود تا اینکه یه شب یه آقایی به اسم کامران نشست رو صندلی و از خیانتش به همسر و رابطه پنهانش با یه زن مطلقه گفت .خب هر کسی یه راهکاری میداد تا اینکه اون برگشت سراغ زنش و فهمید زنش تو اون یک سال میدونسته و به روش نیورده با اینکه زنش زن دلخواهش نبود ولی بازم به سمتش برگشت و کلی بابت کارش شرمنده شد و دور رابطه ش با اون زنو خط کشید بعدم یه وب ساخت و تو اون مینوشت.وبش این بود.

در برابرش یه خانمیم بود که اکثرا همه میشناسنش فکر کنم.( به دلایل مختلف از گذاشتن وبلاگ ایشون معذورم) که از طرف شوهرش خیانت دیده بود و کار شوهرشو جار زده بود .خب اینکه فکر کنید مردای ایرانیو میشه مطیع و تو سری خور کرد در اشتباهید چون آخرش اون خون ایرانی بودن تو رگاشونه و تعصب و غرورشون هنوز پا برجاست.این خانم غرور شوهرشو پیش دوست و آشنا خرد کرده بود و بعد از اون انتظار داشت شوهرش مثل قبل باشه و اونو ببخشه اما از این خبرا نبود و نیست و شما اگه عیب مردتو پوشوندی هنر کردی نه اینکه جار بزنی.

وقتی خودمون پلای پشت سرمونو خراب میکنیم نباید انتظار هیچ درست شدنی تو یه رابطه رو داشته باشیم.اینکه بخاطر یه خیانت زندگیمونو خراب کنیم (هرچند خیانت بزرگترین اشتباهه یه آدمه)درست نیست.ما میتونیم به زندگیمون طبق روال قبل ادامه بدیم و شاید کمی سعی کنیم ایرادایی که همسرمون باعث شده به سمت دیگری بره رو اصلاح کنیم.حتما ما هم کم گذاشتیم و حتما ما هم مقصر بودیم.اگرم که خونه پدری و آوارگی و بی پولیو خراب کردن آینده بچه و نگاهای سرزنشگر اطرافیانو نگاهای هرزه مردانو  ... رو ترجیح میدیم بهتره کله شقی کنیم و خونه رو خالی کرده و مردمونو به نبودمون عادت بدیم و زمینه جدایی بیشتر و فراهم کنیم.به نظر من باید دید چی بیشتر ارزش داره.وقتی بتونی سبک سنگین کنی و ببینی میشه با این آدم حتی به صورت صوری زندگی کرد و زندگیو سر پا نگه داشت بهتر از رفتنه.

البته من در شرایطی موندنو توصیه میکنم که مرد قصه ایرادای دیگه مثل اعتیاد و بیکاری و ... رو نداشته باشه.در کل اون سیستم با لباس سفید و با کفن سفید تا جاییکه بشه حفظ شه خیلی بهتره تا اینکه بخوایم جامعه رو به سمت زندگی اروپایی در بیاریم چون تو اون شرایط دیگه چیزی به اسم خانواده معنی نخواهد داشت و زندگی آدما پر از افسردگی و قاراشمیش خواهد شد.در نهایت من چون مجردم شاید از دید دوستان دارم از بیرون گود صحبت میکنم ولی با بررسی زندگی دیگران این نتیجه گیریو کردم و امیدوارم اصلا تو زندگی کسی اتفاق نیفته.به امید اون روز






۹۴/۰۹/۱۳
✿✿ یاشل ✿✿

نظرات  (۵۸)

به نظر من خیانت یه چیز نسبیه
بعضی ها کلا خیانتکارن (کلا تنوع طلبن) هر کاری کنی بازم میرن دنبال جنس جدید
دستشونم که ببندی با پاهاشون هر کاری که بخوان رو میکنن.
خلاصه این دسته کلا خیانتی ان
بعضی ها نه مجبورن
چون زنشون خوب نیست , به طبع نمیتونن به راحتی طلاقشم بدن مجبورن برن اینکار رو بکنن که خوب پر بی راه هم نمیرن
بعضی ها زنشون اصلا به فکرشون نیستن و انواع و اقسام دردسر ها رو براشون میسازن و بلد هم نیستن که جذب کنن شوهرشون رو و این موقع ست که وقتی جذب نشه خلاصه میره بیرون جذب میشه.
خلاصه به نظر من ریشه بسیاری از این خیانت ها همینه که زن ها قدرت نگه داری شوهرشون رو ندارن
بعضی ها خودشون رو برای شوهرشون میکشن و به طبع زندگی خوبی هم دارن
بعضی ها همینجوری محض رضای خدای زندگی میکنن و میرن اینور اونور و خلاصه ولن که خوب خودشون هم ول خواهند شد
پاسخ:
بله شما هم انواعشو دسته بندی کردی.
علت اکثر خیانتا خود زنا هستن.با بی توجهی به همسرشون و بی اهمیتی با بوجود اومدن کدورت با تنها گذاشتن مردشون و ...
هرچند به نظرم نمیشهدست و پای مردارو هم بست و بخوان کاری کنن میکنن
خیلی بد ه...
فکر‌کن ی دختر...بعد از کلی تحصیلات و ناز و امکانات خونه پدری بیاد ازدواج کنه...بعد اخرش اینجوری...:-( 
به نظر من ادم باید از اول درست انتخاب کنه و ی کاری کنه به اینجاها نرسه...
در کل از نظر من این یکی از ابعاد ترسناک ازدواج ه...:-( 
پاسخ:
منم همیشه همینو میگم که باید از اول درست انتخاب کرد ولی به نظرم این یه شعاره .مگه همه اینا که کارشون به جدایی کشیده از اول نمیدونستن باید درست انتخاب کنن؟زندگی و ازدواج خیلی دست خود آدم نیست و بعضی وقتا چیزایی بوجود میاد که اصلا تصورشم نمیکردی از این آدم
خیلـی خیلـی دیدت به مردای جامعمـون بده و زیادی تند رفتی .
و این که از حرفـآت فهمیدم یه آدم شدیدا مرد سالار هستـی !
یعنی چی که بسـوزه و بسازه ؟! پس ارزش شخصیت آدمیزاد به چیه ؟!
عزیز دلم ، خیانت یه کار زشت و نابخشودنـی ـه ، زن و مرد هم نداره ، در نهایت فرد خائن باید سزای کارشو ببینه ، حالا این که اون سزا چی باشه رو طرف مقایلش تعیین میکنه .
ولـی فرض کن که بگه عب نداره و من به سادگـی بخشیدمت ! در نهـایت میتونه بگه الان رابطمو به خوبـی حفظ کردم و موفقـم ؟!
میدونی شاید یه دلیلـی که میگن دیر ازدواج نکنید همینه ، آدم تموم احساساتشـو از دست میده و فقط به فکر یه ازدواج مرتب منظم ساختن ـه ، هیچ ایده ای از احساس ـه خودش و طرف مقابلش نداره ... شاید واسه همینه که دیدت اینه که در صورت خیانت بازم بشینی رابطتو حفظ کنـی !
پاسخ:
عزیزم در غیر این صورت هیچ زندگی رو پا بند نمیشه.شاید تو مرد خائن ندیدی که دیدت مثبته و من به جهت زیاد دیدنشون دیدم منفیه.من به همین علت که زیاد دیدم و دیدم منفیه میتونم این قضیه رو هضم کنم و شما با همه دید مثبتت نمیتونی هضمش کنی و این میشه که زنای مطلقه روز به روز زیاد و زیادتر میشن
دیر ازدواج کردن منم دست زمونه س.امیدوارم مثل من نشی  و با احساس ازدواج کنی.من ازدواج عقلانیو ترجیح میدم
سلام
با معرفی این وبلاگ ها .خاطرات چند سال اخیر رو زنده کردی
به قول خودتون چه برو بیایی بود و چه بحثهایی بود
پاسخ:
سلام
پس شما هم خواننده این وبا بودین؟
جاالبه الان فقط یکیشون فعاله 
سلام یاشل جان
من خیلی وقته میخونمتون
حتی وقتی که خودم قبل خراب شدن بلاگفا وب داشتم و حتی ادرس من هم داشتید
من خب زیاد به وبی کامنت نمیدم اما الان واقعا میشه گفت اگه سکوت میکردم بیشتر خوددرگیری داشتم
راستش الان دیگه نمیشه گفت که مردا بیشتر از خانما خیانت میکنن
چن اولا ریشه خیانت بیشترین دلیلش برمیگرده به وجود همون خانم هایی که با فلان پوشش میان و چه بسا خودشون زمینه ساز همین خیانت هستن که باعث جلب توجه نگاه نامحرم  و بعد اثرات بعدی ...
تو این زمونه خانمایی وجود دارن که با وجودتأهل بازم چشم و گوششون میجنبه دراین که خانم ها تعدادشون بیشتره یا آقایون واقعا نمیشه نظری داد البته به قول شما چنین قوه محرکه ای در آقایون بیشتر میتونه باشه

بعد با پوزش میخواستم اینو هم اضافه کنم که ازنظرمن کار درستی نبود که با معرفی وب اومدید نظراتتونو بیان کردید
ازبین 3 وب معرفی شده ن فقط خواننده اون خانم بودم
ما در جایگاه اون خانم نبودیم که بدونیم ایشون چی به حال و روزش اومده و مسلما تا چنین بلایی سر طرف نیاد نمیتونه درکش,کنه و بگید که میتونست ساکت شه و به کسی نگه
هرکی تو وبش که جزییات زندگیشو نمینویسه ازنظرمن اینکه بخوایم باوجود عدم جزییات اون خانمو قضات کنیم و ازشون مثال بزنیم کار درستی نیست
عنوان پستتون خوب بود اما اگه از وبی مثالی نمیزدید بهتر بود
خودتون جای پست های مذکور بزارید اگه کسی شمارو مورد نقد قرار میداد ناراحت نمیشدید
میتونی تاییدش نکنید این کامنت یاشل جان ولی ترجیح دارم که حرفامو بهت بزنم 
موفق باشی
من همچنان خواننه وبت میمونم
پاسخ:
سلام عزیزم ممنون که میخونی و نظرتو گفتی
منم میخواستم همینو بگم که الان زنا هم کم از مردا خیانکار نیستن ولی خب فکر کنم هنوزم تعداد اقایون بیشتر باشه هرچند جامعه فاسد شده.درمورد پوششم قبول دارم ولی این دلیل اصلیش نیست.فکر میکنم علت اصلیش همون تنوع طلبی و ذات مردا و یا زناس
در مورد وب اون خانم بخاطر داستان باید مثال میزدم.فکر نکنم دیگه اون خانم بنویسه چون خیلی وقته ننوشته و پیداش نیست.ولی من اگه حرفی زدم از روی حرف خودش بود.دقیقا به آقا کامران همینو گفت که من اشتباه کردم که مشکلمو تو فامیل و خانواده گفتم و ابروی شوهرمو بردم.علت خیلی از اختلافات بعدیشم همین بود ولی خب حالا اینکه ما توشرایطش بودیم یا نه و این حرفاش بماند.من خواستم بگم اشتباهات بقیه رو تکرار نکنیم.مخصوصا اشتباهی که زیاد تو این قضیه میشه اینه که زنا میرن با مادرشون مشورت میکنن و مادرا چون احساسی هستن زنو تشویق به جدایی میکنن در حالیکه باباها اکثر میگن برو سر زندگیت و تشویق به صلح میکنن چون جنس خودشونو بهتر میشناسن و میدونن نباید زن زندگیشو به این راحتی به هم بزنه

۱۳ آذر ۹۴ ، ۱۸:۱۸ خاتون بانو
اول پست تو رو خوندم بعدش یکی دیگه از وب هایی که دنبال می کنم پست زده بود تصادفی اون عنوانش وفا بود. چه جالبه نه؟;)

بنظر من این که آدم وفادار به همسرش باشه یکی از اصول اخلاقی هست. اگر یه مرد هم زنش خوب نباشه باز می تونه اصول اخلاقی را رعایت کنه و به بیرون دل نبنده. می تونه ها. مشکل اینه که اونایی که نمی تونن ضعیف هستن. ولی خب واقعا سخته. 
بنظر من هر کسی که در مقابل مشکلات ازشون فرار نکنه (خیانت) و به پای اون مشکلات بسوزه و بسازه و شرایط را تغییر بده یا تحمل واقعا مرد هست حالا چه مردش و چه زنش.

خیانت بنظر من بخاطر این هست که ما از همون اول بچه هامون را این جوری تربیت نکردیم که اگر یکی از وسایلشون خراب شد درستش کنن. سریع سطل زباله و خریدن یکی دیگه راه حلمون بوده. و این راه حل تا بزرگسالی در ناخوآگاه ما ثبت شده که هرچی مشکل داشت باید انداخت دور و یه جدیدش را گرفت!!!
که متاسفانه این مساله دیگه امروزه زن و مرد نمی شناسه و زن های زیادی هم هستن که به همسراشون خیانت می کنن هر چند مردها بیش ترن.


پاسخ:
اینا بازیه روزگاره دیگه
نکته خوبی بود دور ریختن وسایل در حالیکه میشه تعمیرش کرد و دور ریختن روابط در حالیکه میشه ترمیمش کرد
خیانت قابل بخشش نیست، (چه مرد چه زن)حتی اگه زنی هم بخواد برگرده رابطش مثل قبل نیست بعید می‌دونم زن بتونه بعد از خیانت به مرد اعتماد کنه. متقابلا هم مردا همینطورند اگه خیانت ببینند فوری طلاق میدهند و دیگه هم اعتماد نمی کنند من این موارد رو زیاد دیدم. حتی تا قتل زنش و قتل طرف هم پیش رفته. اینجا مرد غیرت داره خوب زن چرا غیرت نداشته باشه و بشینه بسوزه و بسازه؟
اون پستهای زنان علیه زنان آلما رو می خونی ؟ همون قدر که مرد مقصره زن هم مقصره. 
پاسخ:
خب پس تو هم به شدت فمنیستی
من آینده کار رو میبینم و نظر میدم
آینده نسوختن و نساختن میشه زنی که در آینده میشه بازیچه چند صباح مردان متاهل دیگه.به نظرت بهتره ما خانوم خونه خودمون باشیم و مردمون یه شیطنتی بکنه و بعد به اشتباهش پی ببره که 90 درصد میبره و برگرده سر زندگیش؟یا بشیم اون زن مطلقه ای که شده معشوقه یه مرد متاهل و بعد از یه مدتی دل مرد رو میزنه و مرد بر میگرده سراغ بانوی خونه ش و مادر بچه ش؟
نخیر مرد خیانت کنه و زن چیزی نگه؟؟؟ میدونی این کار چقد به آیندگان لطمه میزنه؟؟ مردا میفهمن که عیبی نداره خیانت کنن روز به روز بدتر میشن 4 تا زن پیدا شن اینا رو بشونن سر جاشون بقیه هم حساب کار دستشون میاد
پاسخ:
من اصلا نمیگم زن چیزی نگه.زن باید مرد رو به روش خودش تنبیه کنه تا اون به اشتباهش پی ببره حالا هر کس به شیوه خودش.ولی نه اینکه بری به همه بگی و ابروشو ببری یا اینکه سریع درخواست طلاق بدی.میشه از روشای دیگه هم استفاده کرد.اما طلاق بهترین راه نیست
والا یاشلی من خودم با تو هم عقیده م یعنی تو زندگی مشترکم هر اتفاقی هم بیفته خونه ی عزیزمو ترک نمیکنم
پاسخ:
خب من نمیگم هر اتفاقی بیفته ها.یه موقع مرد زندگیه ما یه مشکلی داره که به هیچوجه نمیشه باهاش زندگی کرد این مواقع بهترین راه همون طلاقه.ولی واسه لج و لج بازی و بحث و کدورت و اینجور دلایل بچه گونه نباید زندگیو خراب کرد
بستگـی به درجه خیانت اون فرد داره ، جواب هر جزایی تو رابطه زن و شوهر طلاق نیست ، باید دید و بررسـی کرد و بعد تصمیم گرفت ، ولـی موندن و ساختن رو من انتخاب نمیکنم .
چون در هیچ حالتـی زندگی روند عادی خودش رو از سر نمیگیره ! مگه این که فرد خائن نهایت تلاشش رو بکنه که دوباره دل طرفش رو بدست بیـآره !
پاسخ:
آفرین این درجه رو خوب اومدی بعضی وقتا فقط در حدیه که میشه گذشت کرد همیشه خیانت پله آخر و روابط جنسی نیست
خیلی از نگاهت خوشم اومد، کاملا معلوم بود که روی قضیه منطقی فکر کرده بودی. تقریبا با تمام پستت موافقم و یه نکته را که بهش تأکید میکنم اینه که به نظر من تنها دلیل خیانت کردن یا نکردن یه زن و یا یه مرد پایبندی یا عدم پایبندی به اصول اخلاقی است ، حتی نه مذهب فقط و فقط اصول اخلاقی. و من نمی تونم بپذیرم که یه زن باعث خیانت شوهرش شده باشه، چون اخلاق میگه اگر با زنت خوش  و خرم نیستی باید اول تکلیفت را با این روشن کنی و بعد بری سراغ یکی دیگه ولی خوب ادم ها چون در رابطه ی زیر زیرکی  هزینه ی کمتری می دهند ، کجدار و مریز با هر دو سر میکنند.
باز هم نگاه منطقی ات و به دور از شعارت را تحسین میکنم.
پاسخ:
من منطقی فکر میکنم ولی زنا اکثرا احساسین و واکنششون در مقابل این موضوعم احساسیه که شاید درست نباشه
درسته اگه به مذهب باشه اینا مذهبم دور میزنن با کلاه شرعیه صیغه
زنا معمولا علت خیانت هستن ولی اینکه به مرد حق بدیم یا نه میشه گفت نباید بهشون حق داد
بازم ممنون.اقلا یکی از طرز فکر ما خوشش اومد
فکر کردن بهشم سخته،هرچند ب نظرم هر تصمیمی بستگیرب موقعیت همون موقع داره،مثلاً شرایط ی خانوم بدون بچه و شاغل خیییییلی با ی مادر خونه دار متفاوته و طبیعتاً تصمیماشونم باهم متفاوته
پاسخ:
درسته مخصوصا واسه متاهلا
بازم قبول دارم حرفتو شرایط آدما فرق داره و شاید اون که بچه داره بخاط بچه ش تصمیم دیگه ای بگیره در حالیکه اون بدون بچه میگه خب راحت میتونم بعدا زندگی جدیدی شروع کنم و بچه ندارم که مانعم بشه
حالا دو تا مرد اینجا رو بخونه میره خیانت می کنه که!!!!!!!

من اگه طرف مقابلم بهم خیانت کنه بخوام ادامه بدم هم نمی تونم. چونکه بهش سرد می شم الی الابد و هرگز دیگه نمی تونم حتی بوسش کنم. این از من

پاسخ:
نترس خانومی مردا خوب میدونن که اکثر قریب به اتفاق دخترای الان فمنیستن و از حق خودشون خوب دفاع میکنن.در واقع دختری با طرز فکر من کمه چون من درجه فمنیستیه خونم پایینه خخخ
به نظرم هر کی خدای نکرده تو شرایطش قرار بگیره میتونه نظر بده چیکار میکنه.
شاید اون موقع اینقدر عشقت بهش عمیق بود که نتونستی ازش دل بکنی البته شاید
یاشل جان میدونی باید یه وب دیگه رو هم لینک کنی وب نورا(خاطرات یه زن رنگین کمانی)
اون برعکس این اقا بود خیانت کرده بود وبعد پشیمون شده بود
ولی خداییش چقدر جنجال و بحث تو وب این آقای جوان پیش میومد خیلیا میومدن میگفتن این همون آقا کامرانه و اینا...

پاسخ:
این وبو اسمشو دیدم ولی نخوندم.باید جالب باشه.اتفاقا به نظرم لازمه چنین وبی.چون همه فکر میکنن خیانتا فقط از طرف مرداس.در حالیکه هممون حتما نمونه هایی از خیانت زنا رو تو جامعه دیدیم.یه وبی هم بود اسمشو نمیارم اونم یه خانم بود که به همسرش خیانت کرده و پشیمون شده بود.اونوقت به نظرم شوهر اونم باید نمیبخشیدش و طلاقش میداد چون زنا همین حکمو در برابر مردا صادر میکنن
اقا کامران که همون مرد جوان نبود اینا توهمه بعضیا بود ولی خب بحث زیاد داشت این وبا خخخ

سلام یاشل جان  الان اینقدر آدم چیزای عجیب غریب می شنوه از اطراف واقعا نمی شه به کسی صد درصد اعتماد داشت

راستش یاد دایی مامانم افتادم خدابیامرز با دختر خاله اش ازدواج می کنه ، و بعد چند سال عاشق یه دختر از طبقه پایین می شه و باهاش ازدواج می کنه و سال های سال این دوتا هووو باهم زندگی می کردن البته این کار دایی مامانم باعث شد دامادش روشون باز بشه و هر دوتاشون الان دوتازن دارن ..............

فک نکنی تو شهر ما مرسوم هستا اتفاقا هوو ها کارد و پنیرن ولی انگار تو این خانواده جا افتاده

پاسخ:
سلام
چه داستان جالبی 
اتفاقا ما هم تو محله قبلیمون یه هوو بودن که دو تا زن در دو طبقه خونه با هم زندگی میکردن و جالب بود با هم خوب بودن تازه شوهرشونم فوت شده بود.از این موارد هست ولی نادر
بیشتر تو شهرایی مثل سیستان بلوچستان و بندر عباس و عربا مرسومه این قضیه
خیلی پست جسورانه ای هست...
- گفتی بعد از پنج-شش سال زندگی عادی میشه براشون. به نظر من خیلی دست بالا گرفتی...تا جایی که من دیدم به زور دو سه سال بشه. مثلا یه حالت خیلی شایع با اومدن بچه هست. که زن دیگه مرد را فراموش میکنه و بچه میشه سرور خونه!
- با این هم که گفتی برای اکثر قریب به اتفاق زن و شوهرها پیش میاد ، مخالفم...به نظر من کمتر از نیمی از موارد شاید باشه...چون حداقلش اینه که حتی اگه شرایط هم فراهم باشه ، کلا خیانت دردسر داره و ادم عاقل به این سادگی ها دنبالش نمیره!
- من موافق نیستم که بگیم علت یا مقصر خیانت مرد ، زن هست. مقصر همونی هست که خیانت میکنه.ولی به نظر من زن در اکثریت قریب به اتفاق موارد میتونه جلوی خیانت احتمالی شوهرش را بگیره با توجه و تنها نگذاشتن و.... 
- همون طور که گفتی زن ها هم کم از مردا نذاشتن تو این قضیه...ولی علتی که به هرحال خیانت مردا بیشتره، اینه که خیانت زن معمولا عواقب خیلی گسترده و بدتری میتونه داشته باشه...طردشدن از خانواده ، قانون ، جنایت های خانگی ...
- با دید کلی ت که حفظ زندگی با در نظر گرفتن آینده هست خیلی موافقم. هم مرد هم زن باید این طور فکر کنن. آخه الان مد شده مردم خودشونو به اب و اتیش میزنن که مثلا حقوقشون برابر باشه و کم نیارن!


پاسخ:
بله قبول دارم دست بالا گرفتم.من خودم همکاری داشتم که 10 روز بعد از عروسیش خیانت کرد و تازه میگفت 3 ماه بعد از عقدم شروع کردم به دختر بازی.این در واقع از اون بیمارانی بود که هوس جز ذاتش بود
حالتشم قبول دارم بچه بین زوجا جدایی میندازه
برای اکثر زوجا نه ولی درصدش بالاست تو جامعه از بس پر شده.منکه هر جا رفتم یه نمونه شو دیدم چون ما دخترا بیشتر در معرض پیشنهاداتشون هستیم .
دردسر داره؟خدا پدرتو بیامرزه با این ابزارای مجازی و تکنولوژی و تلگرام و ... چه دردسری داره؟طرف یه چرخ تو نت بزنه میتونه راحت دختر پیدا کنه.به نظرم دردسرش خیلی کمتر از قدیمه
بله درسته الان افکار فمنیستیه مخرب مد شده در حالیکه کاش هر چیزی عاقلانه باشه
اتفاقا توی این هفته بخاطر کتابی که میخوندم خیلی درگیر این قضیه شده بودم.داستان درباره مردی بود که به طور غیر ارادی به یکی از همکارانش گرایش پیدا کرده بود و خانومش هم فهمیده بود.بنظرم مهمه که گاهی چشم ببندی.ولی باید طرفت ارزشش رو داشته باشه.کسی باشه ک متوجه اشتباهش بشه و دیگ تکرار نکنه نه اینکه باز هم این کارو تکرار کنه.پیشنهاد میکنم کتاب و بخونین کتاب پخته و قشنگی بود.خوشبختی های کوچک.مژگان زارع
پاسخ:
خوش بحالت دختر جون من وقت کتاب خوندن ندارم 
درسته اگه طرف ارزششو داره باید بخشید نه اینکه هزار تا ایراد داشته باشه و نشه باهاش سر کرد
یه سوالی بدجوری ذهنم را درگیر کرده : اگر ازدواج کنید .بعد ماجراهای خواستگاری چی مینویسید ؟؟؟؟

پاسخ:
هیچی ماجراهای متاهلی خخخخ
۱۴ آذر ۹۴ ، ۰۰:۲۹ ❤❤ پسر خوب ❤❤
....
پاسخ:
وات ایز ایت؟
۱۴ آذر ۹۴ ، ۰۷:۴۵ ندا از مشهد
برای من مرد جوان نوشته هاش و افکار مسخره و مسمومش و تبلیغ راجب دو زنه و چند زنه کردن پشیزی ارزش نداره امـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا راجب دوستم زهرا باید بگم تا وقتی جای کسی نبودی و نیستی هرگز قضاوتش نکن .برای تو که دور از این زندگی بودی گفتن سوختن و ساختن خیلی راحته خیلییییییییییییی راحت اما برای زهرایی که زندگیش رو با عشق ساخت دو شیفت کار کرد تا زندگی آبرومندانه بسازه و شوهرش پولش رو خرج عیاشیش و خرید برای معشوقه اش می کرد راحت نیست !
شما زهرا رو چند ساله می شناسی من اونو از دوران تولد دخترش و اولین وبش میشناسم و گاها باهاش ارتباط تلفنی دارم .
تا وقتی فکر زن ایرانی سوختن و ساختن و تو سری خوردن و له شدن احساسات باشه هرگز نباید از زیر پا گرفته شدن حق و حقوقش یا به بازی گرفته شدن توسط مردها بناله چون این خود ماییم که تعیین می کنیم ما بی ارزشیم پس از ما سوء استفاده کن . احساسات ما رو له کن !!!

شما فکر می کنی زهرا واقعا همه دردهاشو توی وبش نوشته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خیلی چیزها هست که تو یا بقیه ازش بی خبرید پس لطفا قضاوتش نکنیدچون منم به جای او بودم ترجیح میدادم از دید و نگاه شما بچه به نظر بیام بیام و بچه بازی کنم!! زندگیمو نابود کنم اما  به پای یک هرزه هوس باز نشینم

واقعا از چه چیزی می ترسید از اینکه یک مرد خیانتکار پول توجیبی شما رو قطع کنه و شما بی پول بمونید ؟ یعنی زن تا این حد ضعیفه ؟ چرا به جای تکیه کردن به یک خائن به فکر قوی شدن نباشیم ؟ حتما میگید در جامعه ما نمیشه ؟
فکر می کنید کی باعث شده ؟
معلومه خود ما زن ها و تفکراتی که ساختیم باعث شدیم تا بگیم حد ما همینقدره پس ای مرد به من ظلم کن چون من ضعیفم !! من مجبورم بخاطر بی پولی با تو بمونم ! من بخاطر ترس از طلاق و نگاه دیگران در جامعه با تو می مونم و از درون نابود میشم !!!

از ماست که بر ماست

پاسخ:
منم از افکار مرد جوان اصلا خوشم نمیومد فقط خواستم بگم آشنا شدن من با وبلاگا از اون وب بود و بعد قصه های بعدی به دنبالش.اتفاقا همیشه واسم عجیب بود که این بشر تو این مملکت زندگی نمیکنه که انتظار داره زنا راحت زن دوم بشن؟
خب معلومه با پست من حسابی عصبانی شدیا.حالا چرا نظرات وبتو بستی آدم نمیتونه باهات بحرفه خب 
قبول دارم نباید اسم وب زهرا رو میووردم چون خیلیا خواننده ش بودن و حساسیت روش زیاده.اما اینکه من در موردش حرف زدم خیلی چیزای دیگه هم هست که من میدونم ولی نگفتم شاید من فقط میخواستم در مورد خیانت همسرش بگم ولی شرایطی که زهرا داشت به نظرم جای ترمیم روابط با این آدم وجود نداشت چون از اول انتخاب زهرا اشتباه بود و شوهرش از جنس خودش نبود اینو خودش بارها از تیپ و روحیات شوهرش گفته بود.از لابلای نوشته هاش خیلی چیزا ر از زبون خودش میشد فهمید.من اگه بخوام بگم میترسم اینا به بحث در مورد ایشون کشیده بشه و حرف و حدیث زیاد بشه.
من فقط یه سوال از شما دارم.اگه خودت تو یه مرحله از زندگی خدای نکرده به شوهرت خیانت کردی و پشیمون شدی و شوهرت رو دوست داشتی انتظار داری اون تو رو ببخشه یا طلاقت بده؟
نگو اینکارو نمیکنی که ممکنه واسه هر آدمی پیش بیاد
یه وبی بود یه خانم متاهلی از ماجرای خیانتش نوشته بود و بعد پشیمونی و شوهرش 6 ماه آزگار میگفت طلاقت میدم و زنو زجر میداد.از بس تو وبش بهش توهین کردن دیگه یک ساله نمینویسه و نمیدونم سرنوشتش چی شد ولی اون لحظات اینقدر زن پشیمون بود که ارزوی زن بخشش همسرش بود.خب چرا فکر میکنید فقط ممکنه این شرایط برای مردا پیش بیاد.زنا هم الان فت و فراوون خیانت میکنن
در مورد بی پولی به نظر من همه زنا که شاغل نیستن همه که دستشون تو جیب خودشون نیست.حتی اگرم باشه مخارج زندگی اینقدر سنگینه که یه زن با مثلا یه بچه زیر فشار زندگی خیلی خیلی اسیب میبینه.البته میشه بدون تکیه به مرد زندگی کرد کاری که الان سانیا جون داره میکنه با یه بچه داره خرج زندگیشو میده ولی واقعا فشار رو ادم زیاد میشه.مخصوصا وقتی پای یه بچه در میونه.وقتی مرد از هر لحاظ ایراد داره باید رفت و جدا شد ولی اگه فقط این یه ایرادو داشت باید در اصلاح روابط تلاش کرد
۱۴ آذر ۹۴ ، ۲۰:۳۶ خانومِ صفر و یک
سلام عزیزم

با حرفات موافقم :)))

موندن و یا رفتن بستگی به طرف مقابلم داره که آیا ارزش موندن داره یا نه؟؟؟ آیا ارزش اینکه از
خطاش بگذری و دوباره بهش اعتماد کنی داره یا نه ؟؟؟
با اون قسمت حرفاتم که گفتی نباید خیانت همسرو جار بزنی موافقم باید این قضیه رو پیش خودت نگه داری و در یک فرصت مناسب در موردش باهاش صحبت کنی طوری که  خودش شرمنده بشه از کارش ....
پاسخ:
سلام
اگه موافقی پس حتما مثل خودمی
اینکه به کسی نگی خیلی مهمه و بین خودتون دو تا باشه ولی اینکه بهش بگی یا نه نمیدونم چی درسته.بعضیا میگن بگی قبحش میریزه.اگرم نگی اون به کارش ادامه میده و انگار نه انگارش میشه.به نظرم زنا حساستر از اینن که نگن حتما میگن و به روش میارن
سلام یاشل عزیزم.خوبی خانومی؟
والا من نمیخوام بگم اشتباه فکر میکنی و  از این حرفا چون اولا عقاید افراد متفاوته و قابل احترام دوما با بخشی ازحرفات موافقم
به نظر من نابخشودنی ترین اشتباه یه مرد خیانت هست و به هیچچچ وجه نمیتونم ببخشم.البته اینکه انسان جایزالخطاست درسته و درصورتی که مرد از گذشته اش پشیمون باشه و جبران کنه و دیگه نخواد از این اشتباهات کنه مثل وبلاگ اون آقا تا حدودی قابل بخشش و گذشته ولی اینکه مرد بخواد علنا خیانت کنه و به رویه مبارکش نیاره و منم به روش نیارم و به این امید بمونم تو این زندگی که ممکنه یه روز از دوس دخترش دل بکنه و دلشو بزنه و برگردده سراغم میخام صد سال سیاااااه برنگرده!اصلا چه تضمینی هست باز با عشوه ای دلش نلرزه و اینجوری همیشه باید نگران زندگی باشم و اعتماد دیگه ندارم بهش.زندگی هم که توش اعتماد نباشه باید فاتحه اش رو خوند.
درمورد وبلاگ اون خانوم هم یه زمانی خواننده اش بودم ولی دیگه ظاهرا وبلاگشو رها کرده ولی با شناختی جزیی که ازش پیدا کردم فکر میکنم وبلاگ دیگه ای باز کرده و ادرسشو به دوستای نزدیکترش داده.البته فقط احتمال میدم . درمورد زندگیش و اتفاقاتش هم نمیتونم قضاوتی کنم و سرزنشش کنم چون به خدا خیلی سختهههه خیلییییی..فقط از خدا میخوام خدا هیچ کسو اینجوری آزمایش نکنه .مخصوصا خودمو چون پیشاپیش رد شدم
پاسخ:
سلام عزیزم.مرسی خانومی
درسته در صورتیکه پشیمون باشه جای بخشش داره وگرنه که آدم دلش صاف نمیشه باهاش.
به نظرم مردی که خیانت میکنه سرش بیشتر به خطره و باید بیشتر مراقبش بود چون احتمال تکرارش هست ولی باید دید چیکار میشه تو اون شرایط کرد شاید اگه مراقبش باشی مشکل حل بشه.
یکی از دوستان میگه ظاهرا وب نزده دیگه
درسته قضاوت سخته مخصوصا که ما تو شرایطش نبودیم.هر کسی میتونه فقط خودش برای زندگیش تصمیم بگیره ولی خوبه که درست تصمیم بگیریم

هنوزم خیانت اگه از طرف زن باشه تو جامعه ما قبحش بیشتره ، حتی یه گناه نابخشودنی چون هنوزم توقع نداریم یه مرد خیانت کنه ... اما خیانت اگر یک بار باشه میشه ازش گذشت اما اگر تکرار شد باید از اون زندگی بیایی بیرون موندن و ساختن با یه مرد یا زن فاسد سودی نداره
پاسخ:
درسته کسیکه دائم خیانت میکنه به نظرم دیگه خیلی کثیفه ولی ما حتی اینجوریشم داشتیم تو فامیل که طرف با پول دهن زنشو میبنده زنشم بخاطر اینده بچه هاش خودشو زده به بیخیالی و زندگیشو میکنه.خیلی خواست جدا شه ولی زندگی کرد و به نظرم کار درستی کرد
من هیچ وقت چنین حقی رو به هیچ مردی نمیدم که اگه زنش مشکل داشت بره سراغ یکی
مطمئناً اشتباه این طور مردی هزاران برابر بزرگتر از زنه بیخیاله
بابا اگه زنت بیخیاله اگه جذبت نمیکنه تو برو سمتش تو اونو تو راه بیار.. .  مردا فقط بلدن کارشونو توجیه کنن
بابا اگه زنه بیحجاب تو خیابونه تو وظیفت حفظ نگاهته چرا میندازی گردن اون زنه شاید اون زنه اصلا مسلمون نباشه
پاسخ:
خیلی وقتا زن مشکلی نداره ولی همون بی تفاوتی و عادی شدن باعثش میشه
اوردن تو راه و اینا درست ولی خیلی وقتا نمیشه.ادما عوض نمیشن .اینو ادم بعد یه مدت از زندگیش میفهمه و باید یا با ایرادای زندگی و همسرش بسازه و خودشو وفق بده یا سر ناسازگاری بزاره و خیانتای زیر زیرکی بکنه
۱۵ آذر ۹۴ ، ۱۱:۴۱ لی لی (لیلی نامه)
سلام عزیزم
این پست رو همون روز که گذاشتی خوندم

خیانت ترسناکه
خیلی ترسناک
ولی به نظرم زندگی قابل ترمیمه...
باید تلاش کرد
البته هر کسی توانی داره...
پاسخ:
سلام
قابل ترمیمه رو خوب اومدی

چه پست خوبی گذاشتی یاشیل
بنظر من هر زنی در زندگی حداقل یکبار توسط همسرش مورد خیانت قرار میگیره
اما واکنشها متفاوته . یکنفر خودش به ندیدن و متوجه نشدن میزنه و برای خودش میتونه دلایل متعددی داشته باشه مثل عدم پشتوانه مادی یا خانوادگی ، بچه ، و یا حتی اینکه مرداز نظر مادی تامین کننده اش هست
یک عده به روی همسرشون میارن و با عذرخواهی و ... درگیری تموم میشه ولی تا ابد این شک و تردید دست زا زندگی بر نمیداره و به قولی قلب زن هیچوقت مثل اول با همسرش صاف نمیشه
یک عده هم مثل زهرا (آدمها شبیه وبلاگشان نیستند ) بخاطر این مساله زندگیش از هم پاشیده میشه
زهرا از دوستان صمیمی من هست و باید بگم جز همین وبلاگ آخر دیگه وبلاگی باز نکرده و کلا از فضای وبلاگ نویسی دور شده
اما عکس العمل و حوادث بعد از خیانت برای هر زن هر چیزی باشه یک وجه اشتراک داره :شکستن قلبی که هرگز ترمیم نمیشه
خیانت در اکثر مردها بخاطر تنوع طلبی هست و در زنها بخاطر عدم تامین نیازهای عاطفی و بعضا مالی
البته این یک معیار صدردصد نیست
بعضی ها خیانت در وجودشون نهادینه هست
و متاسفانه هیچ چیز بدتر از این در زندگی مشترک نیست
یادمه خدابیامرز مادربزرگم میگفت : اگر مردی شب خونه نیاد دو حالت داره یا با زن دیگه ای هست یا یکجایی افتاده و مرده و زنها همیشه حالت دوم ترجیح میدن
پاسخ:
خدا رو شکر به کسایی مثل شما بر نخورد این پست
این نظرتو من واقعا قبول دارم ولی خب خیلیا میگن آمارمون بالاست و شامل همه نمیشه.نمیدونم الله اعلم
شکستن قلب واقعا دیگه درست بشو نیست روابط دیگه مثل سابق نخواهد شد و اعتماد دیگه شاید برای همیشه از بین بره.اونیکه خیانت میکنه کاش توجه این عواقبش باشه
در مورد علت خیانت به نظر من برای زن و مرد فرقی نداره یعنی ممکنه مرد هم به دلیل یه سری کمبودهایی که تو زندگیش داشته به خیانت رو اورده ولی در مورد زنا بیشتر بعد عاطفی و مالیش مطرحه و مردا بعد جنسیش.مردا بیشتر تو خیانت دنبال رابطه جنسی هستن 
به مردا که همیشه سو ظن هست خخخ دیگه بخوان شبم خونه نیان هیچی دیگه
در خصوص زهرا با حرفهای ندا جون موافقم
شاید چون ماها باهاش ارتباط زیادی داریم بیشتر در جریان اصل قضیه هستیم
زهرا به تمام معنا عاشق همسرش بود . عکس العملهای ناپخته همون اوایل نشون داد که طبیعی بود و برگرفته از زخمی بود که خورده بود . چون دقیقا در یک مقطع بحرانی (بارداری و زایمان ) و در اوج روزهایی که فکر میکرد زندگی عاشقانه ای داره و زن خوشبختیه به بدترین شکل ممکن متوجه این قضیه شد
اما چرا کار به اینجا کشید ؟  زهرا تا دقیقه های آخر برای زندگی و حفظش تلاش کرد و میکنه
اما واقعا با مردی که حتی یک عذرخواهی کوچیک مقابل این کارش نکرد و طلبکارانه هم رفتار کرد بنظرت چطور باید رفتار کرد ؟!
به قول حسین نوروزی : بعضی دردها مثل اهنگهای پاشایی هستند تا بعد مرگ ادامه دارن
خیانت هم یکی از همین دردهاست
یک درد با یک "چرا" ی بزرگ که تا اخر عمر مثل خوره میخورتت
در مورد مردجوان هیچی نگم بهتره چون صددرصد با شیوه زندگی و دنیای فکری و منطقش در تناقصم
در فرهنگ ایرانی وقتی مرد خیانت میکنه میگن حتما زنش کم گذاشت
اما وقتی زن خیانت میکنه حتما تقصیر خود زنه ! 


پاسخ:
میدونی نازلی جون خیلی از مردا تو دوران بارداری به زنشون خیانت میکنن بازم نمیشه گفت امارش چقدره ولی من اینو زیاد شنیدم.حالا مردی که سوتی بده و زنش بفهمه خیلی احمقه و اکثر مردا این حماقتو دارن اما خب زنی که ندونه بهتر زندگیشو میکنه.به نظرم برای جلوگیری از خیانت بهترین کار توجه به اندازه به همسر و کنترل مخفیانه و همیشگیه اونه.این خیانتا اکثرا وقتی اتفاق میفته که ما زیاد توجهی به طرف نداریم و بهشون اعتماد کامل داریم
منم صد در صد با طرز فکر مرد جوان مخالفم ولی خوب یه زمانی میخوندم وبشو دیگه.بعد کم کم تحمل نظراتشو نداشتم زدم بیرون 
در فرهنگ ایرانی کلا خیانت زن بدتر از مرده
فقط میتونم بگم:
#زنان_علیه_زنان
واقعا متاسف شدم....
پاسخ:
.....
پس منو نشناختی همین جوریشم رب النوع سرد شدن در روابطم و در کات کردن به درجه اجتهاد رسیدم.
پاسخ:
تو رب النوع سرد شدن تو روابطی من خود سرمام.شاید چون درجه احساسم کمه
شاید  در مورد این قضیه خیانت هم خونسردانه نظر دادم
۱۶ آذر ۹۴ ، ۰۹:۴۹ ندا از مشهد
در پاسخ به سوالت به جرات میگم به جرات خیلی خیلی زیاد میگم هرگززززززززززززززز به همسرم خیانت نخواهم کرد اما اگه خیانت ببینم راحت کنارش میزارم چون ارزش وجود من همونقدر هست که ارزش وجود یک مرد هست

در مورد اینکه همه زنها شاغل نیستند منظور من قوی شدن زن بود معقوله قوی شدن یک زن برمیگرده به تصویب قانون های مدنی که به ضرر یک زن نباشه
پاسخ:
من نمیخوام بگم خدای نکرده تو در اینده خیانت میکنی ولی هیچکس نمیتونه در این دنیا از هیچ چیزی مطمئن باشه و این بزرگترین دروغ یا اشتباه هست به نظر من که اینقدر با یقین حرف بزنی.سریال او یک فرشته بود و اگه یادت باشه داستان خوبی داشت واسه اوناییکه از خودشون خیلی مطمئن بودن ساخته شده بود که شیطون میتونه تو هر ادمی نفوذ کنه
در مورد قانونای مدنی قبول دارم واقعا به ضرر زنا هست فقط تو قضیه مهریه اونم با هزار دردسر به نفع زناست.ولی تا این مملکت اینه وضعم همینه
درجواب یه کامنت نوشتی که وقت کتاب خوندن نداری. به نظرم این موضوع مهمتر از مشارکت در بحث خیانت هست. به همین خاطر پیشنهاد میکنم این لینک (http://www.shabanali.com/ms/?p=5753) رو بخونی. قسمت اصل مطلب، اونجا که میگه: " بعضی وقت‌ها می‌بینم که دوستانم می‌گویند: محمدرضا. دلت خوش است. کتاب خواندن کجا. ما تا ساعت یازده شب سر کاریم. می‌آییم مثل جنازه می‌افتیم تا صبح هم دوباره سر کار برویم. جبر زمان است. زندگی خرج دارد. اجاره داریم. بدبختی داریم......"
پاسخ:
ممنون بابت این صحبتت ولی
کتاب نمیخونم چون از اخبار روز باخبرم نمیکنه.قدیما کتاب مخوندم ولی واقعا کتابی که فقط ادمو غرق رویا و توهم میکنه چه فایده داره.حتما که نباید کتاب به سبک قدیم باشه نوشته های الکترونیکی هم کتابن 
 به جاش سایتا و وبلاگای مفید میخونم که اطلاعاتش به دردم بخوره

بعد از جنگ جهانی،ملت ژاپن با نهایت فداکاری و از خودگذشتگی خاک خودشون رو آباد کردن
برخلاف ملت همیشه مدعی و همیشه طلبکار ایران،از خودشون گذشتن و برای آیندگان سرزمینی مرفه رو آماده کردن
اگر اون فداکاری ها نبود،این رفاه ممکن نمی شد
تصمیمات ما بعنوان عضوی از جامعه،روی همه تاثیر داره
زنی که در مقابل خیانت سکوت می کنه،داره در کمال خودخواهی،راه رو برای باقی مردهای خائن باز می کنه
همین سکوت ها و بیخیالی ها و ماست مالی ها،به قیمت حفظ یک زندگی هزاران زندگی دیگه رو خراب کرد
تو خیانت رو یک شیطنت می دونی
در حالیکه خیانت زیرپا گذاشتن اساسی ترین اصول اخلاقی و کشتن انسانیته
رابطه ای که با خیانت مخدوش بشه دیگه یک جنازه متعفنه
چه از نظر افراد مذهبی چه افراد لائیک که متعهد به زندگی زناشویی هستن،گناه خیانت بخشودنی نیست
خیانت باید ریشه کن بشه
ریشه کن شدن خیانت با سکوت و ماست مالی کردن جور در نمیاد
اگر نگاهمون به همین عمر محدود و زندگی مشترک خودمون باشه،تمام این حرفهایی که گفتی درسته
اما آینده چی؟
بچه های ما چی؟
اخلاق کجای این معادله ست؟
حقی که ضایع شده،غروری که خورد شده،شخصیتی که تحقیر شده و.....
تو که خیانت رو،این وقیح ترین و شنیع ترین گناه تو زندگی زناشویی،رو صرفا یه شیطنت از طرف انسان جایزالخطا می دونی(خطا با گناه متفاوته) دیگه خط قرمزت چیه؟
ما تو یک کشور جهان سومی بدنیا اومدیم
حیفه که تو یک کشور جهان سومی بمیریم
عقایدی که به ظاهر برای حفظ بنیاد خانواده و در تضاد با ناهنجاری های غربی هستن اما در عمل سطح خانواده رو تنزل می دن بریزیم دور
خانواده پویایی که سد تهاجم فرهنگیه،هیچ تناسبی با بی اعتنایی به گناه نداره
کوچکترین خطا رو تحمل نمی کنه
از نظر تو و خیلی ها این نابود کردن زندگی و امثال اینه
اما این فداکاریه
اگر مرد و زن خائن با سکوت شریک زندگیشون مواجه نشن،اگر به خاک سیاه بشینن،تاثیر اعدام در مالاء عام رو داره
ایجاد ترس از گناه قدم بزرگی برای ریشه کن کردن گناهه
دیروز یه پزشک طرفای شما بخیه های تازه صورت یه بچه رو کشید چون مادرش نمی تونست تسویه حساب کنه
یکی از مدیران حرفای خوبی زد
گفت پزشکی که این غلط رو کرده و ده تا بهانه هم برای کارش آورده،الان یازده تا غلط کرده
بوالهوسی و سست عنصری عامل خیانته،هیچ بهانه دیگه ای هم نداره
پاسخ:
به نظرتون حالا با این تفکرات شما خیانت کم ترم شده؟
مطمئنا نه
خیلی خیلی بیشتر از قبل شده
این ماجرای پزشک طرفای ما اونوقت چه ربطی به این موضوع داشت؟
اگر می شد که این حرف ها تو جامعه عملی بشه البته که کمتر هم می شد
ولی عملی نشد
بخاطر تهاجم فرهنگی  و کمرنگ شدن اخلاق
مثال اون پزشک هم یه مثالی بود برای اینکه بهانه آوردن ،ارتکاب به جرم رو توجیه نمی کنه،واضح نبود؟
پاسخ:
میدونستم تو الان از تهاجم فرهنگی حرف میزنی.ولی میبینی که قدیمم که تهاجم فرهنگی نبود خیانت میشد.من فکر نمیکنم دلیلش این باشه
نه خب من متوجه نشدم
۱۷ آذر ۹۴ ، ۰۷:۲۶ ندا از مشهد
اونی که خیانت می کنه خودش و ذاتش و کمبودهاشو می شناسه من به توانایی و ذاتم ایمان دارم اگر غیر از این بود در دوران قبل از تاهل این کارو می کردم .باز هم به یقین میگم من این کاره نیستم :))))))))))))) چون این منم که خودم و توانایی های درونم رو می شناسم نه شخص شما
 فیلم و سریال فقط فیلم و سریاله یک سرگرمی و گاها یک سیاست جهت شستشوی مغزی مردم :) من سالهاست فیلم ایرانی نه دیدم و نه نگاه می کنم

وقتی عده ای جنسیت خودشون رو به عنوان یک زن ضعیف بدونند و به مردها نشون بدن موجودات طفیلی هستند که بدون اونها زندگی براشون غیر ممکنه پس قانونی برای اونها شکل نخواهد گرفت .توی همین وبلاگ چند درصد از زنها واقعا خودشون رو قبول دارند ؟ تا اونجا که من نظرات رو خوندم یک یا دو نفر
پاسخ:
انگار خیلی کل کل دوست داریا خدا به داد شوهرت برسه دختر 
من نظرمو گفتم تو پستمم اعلام کردم که فقط نظر شخصیمه و قرار نیست همه نظرشون یه جور باشه 
مطمئنا همونطور که شما نظر منو قبول نداری و روت تاثیر نمیزاره منم نظر خودمو دارم و این حرفا روم تاثیر نمیزاره.اما اگه نظر من اشتباه بود همه میگفتن اشتباهه در حالیکه چند تایی باهام موافق بودن.نظرات متفاوته و هر کس میتونه نظر و عقیده خودشو داشته باشه 
در مورد شناخت منم شخصیت خودمو خوب میشناسم ولی اتفاقات زندگی و آینده ما غیر قابل پیش بینیه.اینو که دیگه حتما همه قبول دارن.
فیلم و سریال خیلی وقتا دارای نتیجه گیری و آموزنده بودنه باید نکته رو از توش گرفت وگرنه که خیلیاش طبق برنامه و سفارشی ساخته میشن و میدونم نمیشه کامل قبولش کرد
در مورد زنهایی که اینجا نظر دادن نظر مخالف یا موافقشون دلیلی بر قبول داشتن خودشون نیست .من از اینکه این پستو بیشتر پیرامون خیانت مردا نوشتم واقعا معذرت میخوام تو پست بعد میگم که خیانت از طرف زنا هم اتفاق میفته و همیشه  یه طرفه نیست.
یاشل جان یه سری چیزا آدم رو تو زندگی با همسر داغون می کنه.
بی احترامی دیدن، تحقیر شدن، مسخره شدن. ایشالا ازدواج می کنی متوجه میشی که خدای نکرده اگه هر کدوم این رفتارا باشه و سرخورده بشی و داغون نمی تونی بمونی.

راجع به مردا نظرت رو قبول ندارم. مردا ذاتا طوری هستن که خیلی تو معرض جذب شدن به زن دیگه ای هستن. درسته. ولی بعضی مردا روش و راه خودشون رو دارن. اگه زنشون بمیره، طلاق بگیره، یا مریض بشه و نتونه رابطه ... باهاشون داشته باشه تا مدتها تحمل می کنن. شاید حتی سالها. سراغ زنهای کوچه و بازاری نمیرن تا ارضا بشن یا هوس خاموش کنن. اگه بتونن ازدواج مجدد بکنن، بعد از طلاق یا مرگ همسرشون ازدواج می کنن. وگرنه دستشون به شلوارشون نیست که برا هر کسی دربیارن.
ما زنها خوب می شناسیم مردهای هوس باز رو. ما تو فامیل مادری و پدری و همسرم به جرات می تونم بگم 5-6 تا مرد هستن از بین 50-60 تا مرد که هوسبازن. تنوع طلبی می کنن و کردن. هنوزم سیر نشدن! مسلما زنشون هم می دونه. زنشون این روش رو در پیش گرفت:"بره هوسش رو پیش یکی دیگه خاموش کنه. برا من پول بیاره کافیه!"
قبول ندارم وقتی ازدواج کردی باید بدونی بعد از 5-6 سال شوهرت میره با یکی دیگه!
این قانون وجود نداره و قانون مسخره ایه. درسته آدما بعد از یه مدتی یکنواخت میشه زندگی شون. ولی دلیلی بر خیانت نیست. یه زندگی که رو اصول باشه و هر دو نفر درست یاد بگیرن چیکار کنن تنوع هم ایجاد می کنن. مردی که میره خیانت می کنه از نظر شما درستکاره؟ حرجی بهش نیست؟ هر غلطی خواست بکنه و زنش بشینه غرور له شده اش رو نگاه کنه؟ به جنس دوم بودن تن بده؟
اگه مشکلی تو رابطه هست یا چیزی از زنش میخواد نباید بذاره چند سال عقده هاش رو هم تلنبار بشه. باید بگه خانم من فلان مشکل رو تو رابطه مون دارم. و سعی کنن حلش کنن.
نره سراغ یه زن از تو خیابون و صیغه اش کنه!
داری تائید می کنی این ظلم رو به زنها. و این درست نیست.
اگه یه شب شوهرت به زنی نگاه محبت آمیز بکنه و کلامی قربون صدقه اش بره، دیگه نمی تونی له نشی و نمی تونی بی خیال رد بشی از موضوع.
پاسخ:
به نظر من باید به زندگیت خوش بین باشی ولی احتمال خطراتم در نظر بگیری تا بدونی تو اون شراطی خاص چطور عمل کنی همین
در ضمن ممنون که پستی راجع به این موضوع تو وبت نوشتی

عشق یک ماده تو بدنه که مخدر و در همه ی مواد مخدر و اعتیاد اور یافت میشه.اسم دقیقشو الان یادم رفته.کسی که برای شروع مثلا تریاک میکشه دقیقا بعدچهارسال دیگه تریاک بسش نیس میره دنبال چیز مثلا قوی تر.ولی داره زندگی شو نابود میکنه عقل خودشو با مصرف اونا زائل کرده.ولی خیانت؟!؟

تنها زن بابد پیه این موضوع رو به تنش بماله؟زن ها هم بعد چهارسال اون عشق اتشین اولیه کمرنگشون میشه در نتیجه به راحتی هم میتونن برن پس مردها چی؟

تو خودت بعنوان یک زن داری جنس خودتو زیر سوال میبری زندگی با یکبار پس زده شدن ارزش دوباره جون گرفتن نداره خواهر من.تمام زندگی به یکی پیشت بودن نیست.

پاسخ:
باشه شمام درست میفرمایید.نظر هر کسی محترمه
۱۷ آذر ۹۴ ، ۲۲:۳۸ مش قولوم میرزا خان
اصلا تحمل خوندن این مطالب خیانتو ندارم هرکسیم توش ببینم اینا را نوشته دیگه نمیرم وبشو بخونم 
دور و اطرافمم دیدم خیانت 
قبلا حدود دو سال پیش خودم با یه شخصی بودم یکسالم باهم بودیم وحشتناک میخواستمش هفته ای دو بار یا بیشتر پیشه هم بودیم به قدری دوستش داشتم که اگه تو گوشیش ردپای ی پسر دیگه را میدیدم و خودشم میدید ک من دیدم اما بازم ب رو خودم نمی آوردم اونم شرمنده میشد و تکرارش نمیکرد  اوضاعمون خوب بود اما یهو فهمیدم با دوست دوستم دوست شده چون ی روز که بدی میکرد و بی اعصاب بازی در می آورد بهش احترام گذاشتم گفتم اگه میبینی وجودم اذیتت میکنه میخوایی یکروز اسمست ندم زنگت نزنم گفت باشه یادمه پنجشنبه گفتم بهش و جمعه کاریش نداشتم و ظهر جمعه رفتم رستوران ناهار بگیرم برا خونه که دیدم بعله عشق ما نشسته کناره دوست دوستم و دارن ناهار زهره مارشون میکنند داشتم میمردم اون لحظه فقط داشتم میمردم اونم منو دید هول کرد منم نه چیزی بهش گفتم نه داد و بیداد کردم نه هیچی اومدم بیرون هرچی زنگ هرچی اسمس میداد نمیتونستم جواب بدم چون از اعتمادم سواستفاده شده بود چون یکسال عمرم صرف ی هرزه شده بود بعد سه روز که هیعی زنگ و اسمس میداد میگفت غلط کردم گفتم بیا ببینمت اومد سره خیابون همه کادوهاشو پس دادم گوشیشم گرفتم شماره خودما و همه عکسامو و هرچی بود و نبودا پاک کردم و گفتم برو با همون منم خیلی میتونستم بهت خیانت کنم خیلی راحت میتونسم با چند نفر باشم اما تو همون لیاقتت همون پسره الدنگه منم پسره را میشناختم میدونسم کیه آمارشو داشتم از هیچ نظری از من سر نبود از هیچی اما خب رفت با اون خبراش ب گوشم میرسید یه دوماه باهاش بوده و کات کرده بود اما خب من اون صحنه را دیده بودم نمیتونسم با خودم کنار بیام از اعتمادی ک بهش کرده بودم بعدم دیگه دوره این کارا را کلا خط کشیدم چون خیلی بهم سخت گذشت خودشم بعد اون قضیه جندباری باز اومد سراغم و میگفت هیجکس مثه تو منو نمیخواست چون من خیلی چیز ازش میدیدم و چشممو میبستم ولی اون قضیه که تو رستوران اونم با اون شخصیت تازه لبخندی که ب لبش بود و با اون میخندید هیچوقت از ذهنم پاک نشد که بتونم کنار بیام الانم که اینقدر سخت گیر شدم برا ازدواج ماله همین بلاهاس که سرم اومد وگرنه که هیچ دلیلی نداشت ب من خیانت بشه بهش گفتم من از چه لحاظی کم گذاشتم که این کارو کردی ؟گفتم رک بگو میخوام بدونم کجا کارم عیب داشت فقط و فقط میگفت عیب از من بود من نفهمیدم چی شد اما خب اگه باهاش میموندم فقط سرکوفتش میکردم اینقدر روحم بزرگ نشده که سره این قضیه چشممو ببندم چون حس میکردم خیلی بی غیرتم اگه بگم طوری نیست و ادامه میدادم و اونم با خودش میگفت این سادس که چیزی نمیگه چون قبلشم که با ی پسر چت میکرد و من مچشو میگرفتم اگه همون روزا کات کرده بودم اینجوری جرات نمیکرد منو دور بزنه ... 

پاسخ:
الان یعنی دیگه نمیای وب منو بخونی ؟خخخ
خیانتی که تو دیدی منم دیدم نوع خیانت تو روابط دوستی خیلی با ازدواج فرق داره از این جهت که تو دوستی یمشه راحت طرفو ول کرد هرچند ناراحتی داره ولی تو ازدواج دیگه به این راحتیا نیست و باید خیلی سبک سنگین کرد و بعد تمومش کرد
در ضمن خوب کردی با اون دختر بهم زدی کسی که از حالا خیانتکاره وای به حال بعدش.خوشم میاد اقلا شما هم میاید از خیانت دخترا مینویسید اینجا همه فکر کردن فقط مردا خیانت میکنن
یاشل ، کامنت ها را خوندم خواستم بگم مواظب خودت باش ، دعوا داره سنگین میشه :)

کلا این که ادم بخواد با خشونت فیزیکی یا کلامی به یکی بگه من راست میگم و تو حتما اشتباه میگی ، سرمنشا همه مشکلات دنیای امروز شده.

در پستات یه حسی انگار یه دانایی خاصی هست. اینو میگم چون در مورد خودم هم خیلی وقتا این حسو میکنم . انگار ادم ته خیلی از چیزا را میدونه. نمیدونم چی شد این جوری شدیم! من به نوبه خودم هیچ هیچ کاری را نمیگم مطمئنم تا آخر عمرم 100 درصد انجام نخواهم داد ، چون واقعا نمیدونم چه بازی هایی پیش روم هست...تو همین عمرم خیلی چیزها بوده که فکر میکرم حتما غلطه یا درسته ولی دیگه باور ندارم.

این پستت واقعا بحث برانگیز هست . به خصوص در دنیای امروز هر جور حرفی تحمل میشه . ولی یه حرف ضد فمنیستی ، را همه با تمام توان تا آخرین نفس! مبارزه میکنن! از کله گنده هاش بگیر تا پایین....قدرتمندترین ادمهای دنیا هم از ترس رسانه ها جرات حرف ضد فمنیستی زدن ندارن ، این است قدرت فمنیسم!!! ( حالا بعضی ها هم فکر میکنن این جریان به نفع زن هاست ، من خودم فکر میکنم یه بازی سیاسی بوده در اصل برای جلب نظر و رای زن ها ، حالا بحثش این جا ، جا نمیشه دیگه)

راستی چون بحث شدم رفتم یه سرچی کردم در مورد شیوعش ، ببین بدبینانه ترین آمار در کشورهای غربی حدود 50 درصد هست...پس این جوری نیست که حتما رخ بده مثلا ولی خب احتمالش هم کم نیست. ضمنا یه چیز دیگه هم در مطالعات دیدم که اون هم بخوایم بازش کنیم خیلی مفصل میشه ولی فقط بگم که مردها عمدتا به خاطر نارضایتی جنسی خیانت میکنن ولی زن ها به خاطر نارضایتی احساسی.

در کل این بحث کلا ، یه بحث اجتماعی هست که بعد از خیانت زن یا مرد واقعا چی کار باید کرد و حکم کلی و صددرصدی نمیشه داد...ولی خب این که بگیم اگر ممکن باشه ، ازدواج را حفظ کنن ، حفظ کنن اصلا حرف بدی نیست از نظر من... مسلما نمیتونیم بگیم حتما هم طلاق نگیرن...بستگی به شرایطش داره.


پاسخ:
اتفاقا اصلا حوصله کل کل ندارم وقتی بحث کش دار میشه من فرار میکنم خخخ
آره دیگه این منم منما ما رو کشته 
این دانایی خاصو کیه که ببینه خخخخ همه فکر میکنن من فکرام غلطه در حالیکه شاید چون با بقیه متفاوتم اینجور به نظر میاد.
اوه چه از خود راضی.خودتم دانا میدونی؟افرین من نمیدونم چرا همش حس میکنم تو رو میشناسم شاید یکی هستی که وب داری ولی با اسم دیگه کامنت میزاری.اقلا اینهمه مدت کامنت گذاشتی یکم از خودت بگو من دوستایی که وب ندارنو از نوشته هاشون تا حدودی میشناسم مثلا میدونم رنج سنیشون در چه حده و کجا زندگی میکنن ولی شما مرموزی .البته منظور خاصی ندارم از حرفام امیدوارم اینو بقیه درک کنن
خب اینکه کسی اینقدر از خودش مطمئن باشه حتما یه روزی به اشتباه خودش پی میبره چون منم به شخصه وقتی افکارمو با 10 سال قبلم مقایسه میکنم از تعجب شاخ در میارم چون واقعا آدم تغییر میکنه 

هر از گاهی از این پستا بد نیست خاموشا رو به سخن در میاره و بحث هم جالب میشه البته اون اخراش که به دعوا میکشه رو دوس ندارم
بازی سیاسی بودن فمنیستو نمیدونم چون زیاد به سیاست وارد نیستم ولی بعیدم نیست.
در مورد امارم منم میتونم بگم شاید 50 درصد آدما اقلا یه بار در زندگیشون خیانت میکنن چیزی که من فقط حدس میزنم نه علمیه و نه ...
منم حرفم تو این پست این بود که سریع به طلاق فکر نکنن ولی خب همه انگار طلاقو بیشتر دوس دارن

 میدونم این سبک کامنت به من نمیخوره :) و حتما تعجب میکنی ، به هرحال برای بعضی دوستان بد نیست خوندنش:

آیه 53 سوره یوسف (از زبان یوسف به نظر اکثریت) :
و ما ابری نفسی ان النفس لاماره بالسوء
" و من نفس خود را تبرئه نمیکنم چرا که نفس قطعا به بدی امر می کند"

سعدی :
و ما ابری نفسی و لا ازکیها.... که هر چه نقل کنند از بشر در امکانست


پاسخ:
خخخ اره تا حالا تریپ مذهبی ننوشته بودی ولی خوب بود 
هرچند اعتماد به نفس که زیاد باشه این حرفا حالیش نیست
خیلی نظرات سنتی ای دارم تو این پست می خونم! :) 
اینکه اگه ازدواج می کنیم باید پی خیانت دیدن رو به تنمون بمالیم و خود زنا مقصرن که بهشون خیانت می شه :)
پس لابد کسی هم که کتک می خوره تقصیر خودشه! نباید طرفش رو عصبانی کنه!

اونی که همون اول می ذاره می ره با یکی دیگه اصلا همراه نیست. 
من با پسری دوست بودم که بعد از چند ماه از یه دختر دیگه خوشش اومد و رفت بهش گفت بیا با هم دوست شیم و ...
طبعا رابطمون همونجا تموم شد و خب من الان که فکر می کنم می بینم اساسا ربطی هم به هم نداشتیم! نمی تونم از این نتیجه بگیرم که اون آدم خیانتکاری بود! ما داشتیم تلاش می کردیم یه رابطه رو بسازیم و نشد! ما اصلا به درد هم نمی خوردیم!‌ به نظر من تو خیلی تو رابطه طولانی مدت نبودی (حداقل برداشت من از نوشته‌هات اینه) 

یه چیز دیگه هم که به نظرم هست اینه که خیلی ها به بچه به عنوان اینکه خب دیگه چند ساله ازدواج کردیم باید بچه بیاریم نگاه می کنن!‌ در حالی که واقعا آدم باید به اون مرحله برسه که هر دو نفر بخوان که بچه داشته باشن، اونوقت هیچ وقت بچه جای علاقه همسر رو پر نمی کنه. همون طور که پدر خودش رو مسئول می دونه و این طوری زن ماجرا هم از زندگش خودش باز نمی‌مونه.

و خب اگر طلاق گرفتن تو ایران اینقدر سخت نبود و عواقب نداشت و از نظر فرهنگی طرد شده نبود، شاید خیلی ها مثل آدم طلاق می گرفتند می رفتند سراغ آدم بعدی زندگی شون! 
پاسخ:
اتفاقادقیقا همین نظرو دارم که کسیکه کتک میخوره دلیلش اول همه خودش بوده که یه ادمو اونقدر عصبانی کرده که کتکش زده.در مورد خیانتم همینطور.اکثر وقتا اونیکه خیانت دیده ایراد داشته حالا همه میگن نه و هیشکی حق هیچکاری نداره.خوبه ادم یه نیگاه به خودشو رفتاراش بندازه 
من در مورد کسیکه همون اول میزاره میره نگفتما در مورد کسیکه بعد از چند سال گذاشته رفته گفتم
من تو رابطه طولانی مدت نبودم ولی این چه ربطی داره ؟
در مورد بچه هم نظرتو قبول دارم اما اکثر کسایی که بچه دار میشن به اون مرحله رسیدن ولی اتفاقی که بعدش میفته دست خود ادما نیست ادما کم کم به سمت دور شدن از هم پیش میرن 
در مورد این قضیه هم قبول دارم اگه طلاق راحت بود جنبه ش فرق داشت و چقدر بهتر بود 
خیلی پیچیده اس تجزیه و تحلیل شما هم زیباست
پاسخ:
ممنون
سلام.
اولا دیدتون خیلی نسبت به مردای جامعه بده. مردا هم مختلفن. هر کسی یه جوریه. این بده که با نگاه کردن به اطرافیانتون بگین کلا مردا اینطورین.
دوما ازدواج دوم خیانت نیست. به نظر من هر رابطه ی خارج از شرعی خیانته. بهتره اینکه چی خیانته چی نیستو به خدا واگذار کنیم. البته واسه شما به عنوان یه زن طبیعتا سخته.
به نظر من اگر ازدواج چندم کرد که هیچ. شما اصلا نباید ناراحت بشین. اما اگر خارج از محدوده ی شرعی کاری کرد اون وقت بنا به صلاح دیدتون تصمیم بگیرید. اگر آدمی بود که ارزش ادامه دادن داشت ادامه بدید وگرنه یه زندگی جدیدو شروع کنید.
پاسخ:
سلام
متاسفانه اینقدر دور و برم مردای بد دیدم که دیدم بد شده.مردای فقط و فقط اطرافم نبوده.مردای یه کشور بودن
شما که دیگه خرابترش کردی.زن ایرانی چند همسری تو کتش نمیره شما تلاش بیخودی نکن
سلام. لطفا راجب کسی قضاوت نکنید. واکنش افراد به اتفاقات یکسان متفاوته و بستگی داره به اینکه طرف ظرف چه نیازیشو پر میکنه. اینو من نمیگم تءوری انتخاب (تو علم روانشناسی) میگه. میخوام بگم که نمیشه واسش یه نسخه واحد نوشت
پاسخ:
نظرتو کاملا قبول دارم
قضاوتم در مورد اون شخص یا بقیه صرفا برای گفتن ایراد کارش بود.بده که بگم وقتی زن و شوهر از هم ایرادی دیدن همه جا پخش نکنن و بین خودشون رفع و رجوع کنن؟

فمینیستی؟بحث خیانت اصلا بحث فمینستی نیست یک مبحث اجتماعی انسانیه اصلا.حالا چون یک طرف داستان زن هست و چون اون زن بعنوان انسان یسری حقوق داره؟شما به فمنیست به جنبه یک جبهه گیری دارین نگاه میکنین که موافقم ولی اینجا با اون جنبه موضع گیری طرف نیستیم که
پاسخ:
بله شما هم درست میفرمایید اینجا نظرات بخاطر اینکه زنونه و به شدت دفاع کردن از حقشون بود من قضیه رو به فمنیست ربط دادم دیگه حالا اسمش هر چی میخواد باشه
۱۹ آذر ۹۴ ، ۱۱:۲۴ ✿✿ یاشل ✿✿
مرضیه جون بعد یه عمری نظر گذاشتی اونم خصوصی؟اگه دستم بهت نرسه.
با نظرتم موافقم 
حرف از تهاجم فرهنگی زدم چون می خواستم در جهت بحث خودت پیش برم.خودت انتقاد از فمینیسم و فرهنگ غربی رو شروع کردی و این رو عامل طلاق دونستی.
برای اینکه یه بحث نتیجه بده نباید جاده اصلی رو گم کرد
نباید بحث رو با موضوع "خیانت مسئله مهمی نیست که منجر به طلاق بشود" شروع کرد و بعد وسطش مسائل دیگه رو هم قاطی کرد.
در نهایت هم بنظرم تفاوت برخورد افراد با مساله خیانت به تفاوت دیدگاهشون نسبت به ازدواج برمی گرده
یکی رو می بینی فقط و فقط می خواد متاهل بشه
بعد از ازدواج هم دیگه نه رشد معنوی و مادی براش مهمه نه هیچی
همینکه درجا بزنه و تو یه رابطه مرده برای بقای خودش دست و پا بزنه،براش کافیه
برای این ادم خیانت دیدن ،دروغ شنیدن و تحقیر شدن  هیچ اهمیتی نداره
سکوت می کنه
رو حقوق خودش پا می ذاره و هر روز حقارت خودش رو به خودش یادآوری می کنه
اما از کسی که هدفش از ازدواج تعالی و پیشرفته نمی شه انتظار برخوردی غیر از مبارزه برای حفظ حقوق انسانی خودش داشت
چنین آدمی اونقدر به حقوق خودش آگاه هست و برای انسانیت و شعور خودش احترام قائل هست که نذاره باهاش مثل یه حیوون رفتار بشه
تمام بدبختی های طلاق رو تحمل می کنه اما به ذلت خورد شدن احساس و شخصیتش تن نمی ده
البته تمام حرفهای من با توجه به اعتقاد خودم که معتقدم گناه خیانت بخشودنی نیست و خط قرمز هر رابطه ای چه از نظر افراد لائیک چه مذهبیه،کاربرد داره
وگرنه خب شما معتقدی انسان جایزالخطا ست
با اینکه من نمی دونم گناه چه ربطی به خطا داره
در هر صورت تمام دیدگاهت با توجه به این پیش زمینه ذهنی درسته
برای یه خطا!!! نباید زندگی رو به هم ریخت!
پاسخ:
از همون اول که تشریف فرما شدی به وبم انتقاد کردی و کردی و کردی تا الان.مستقیم و غیر مسقیم بهم توهین کردی.مرتب عقاید خودتو دیکته کردی و از درست بودنشون و غلط بودن عقاید من دم زدی.خسته نمیشی واقعا؟همه حرفات درست ولی اگه من نخوام شما دیگه اینجا کامنت بزاری کیو باید ببینم؟یه مدته وبت نمیام چون حتما از تفکرات و برخوردات خوشم نمیاد.ولی شما از رو نمیری.اینبار قرعه به نام تو خورده ظاهرا .اینو بدون هیچجا با این طرز برخود کسی جذب افکار و رفتارت نمیشه
برای هزارمین بار بهم ثابت شد آدما از همون برخورد اول خودشونو نشون میدن دیگه بقیه ش فیلمه
سلام یاشل جان خوبی؟
ای وای خاک به سرم خواهر .
دستم خورده به خصوصی منظوری نداشتم😀😀😀
پاسخ:
سلام خـــانوم خوبم. اشکالی نداره حدس زدم اخه تو که خصوصی نمیزاشتی
خدا رو قسم می خورم که هرگز قصدم اینهایی که تو گفتی نبوده
از صمیم قلبم معذرت می خوام
به هیچ وجه هیچ کلمه ای برای اهانت و قضاوت تو و دیدگاهت ننوشتم
و مطمئنم ، صد درصد مطمئنم که صرفا بخاطر لحن نوشتنم اینطور برداشت کردی
یک درصد خودم رو که ده سال ازت کوچیکترم در جایگاهی ندیدم که بخوام چیزی رو دیکته کنم
و این دلخوری ها هم برمی گرده به نقص خودم که بلد نیستم حرفم رو تو لفافه بزنم
راست می گی
سر همین تند حرف زدن زیااااد تو دردسر افتادم
اما هیچ کدوم به اندازه دلخوری شما،باعث ناراحتیم از دست خودم نشده
حق داری یاشل جان
تو این پست که اینهمه بهت انتقاد شد و درحالیکه مشخصه از کل کل کردن خوشت نمیاد،نباید این بحث رو ادامه می دادم
من فقط دو تا وبلاگ هست که می خونم و کامنت می ذارم
یکیش وبلاگ شماست با یکی دیگه
اصصصلا تو فضای مجازی دیگه فعالیتی ندارم
بخدا حوصله دیکته کردن عقاید و اثبات درست بودن حرفهام رو تو این فضا ندارم
تو فضایی که نه کسی من رو می شناسه نه فایده ای می تونه برام داشته باشه!
کی ادعای جذب دیگران به تفکراتم رو داشتم؟
فقط بخاطر اینکه یکجورهایی انگار باهات دیگه آشنا شدم هنوز هم تو وبلاگت نظر می ذارم
اخیرا هم اتفاقا دیگه اثری از من پیدا نبود.
بجز همون بار اول که از روی برداشت اشتباه یه حرفی زدم و بعدش هم معذرت خواهی کردم و بجز همین پست،کی انتقاد کردم؟اون دفعه ای که توی وبلاگ خودم بحثی رو شروع کردی هم حساب می کنی یاشل جان؟
معذرت می خوام که بنظر رسید دارم عقاید خودم رو دیکته می کنم،خب اگر یه خواننده ای به وبلاگ تارعنکبوت گرفته من گذرش می افتاد و بعد از خوندن پست من کامنت شما رو که نفی تمام حرف های من بود می خوند،پست من زیر سوال نمی رفت؟حق نداشتم تمام قد از حرف هام دفاع کنم که حد اقل خواننده ناشناس من تا حدودی جواب سوال هاش رو ببینه؟
شاید اون دفعه ای هم که راجع به عکس پروفایلم یه نظری دادی حساب کردی،ناوندفعه ظرت اونقدر بی پروا بود که بخواد بهم بر بخوره،اگر اون موقع تند حرف زدم هم دلیلش ناراحتی بوده.
آدمیزاد آزاد آفریده شده،حق داری به هر وبلاگی که می خوای بری و نظر بذاری
من دارم رو این نقص خودم کار می کنم
به شما هم حق می دم ،حقیقتا خواننده رو اعصابی بودم برای شما
نه تنها نوشتن،که حرف زدنم هم بی مقدمه و تنده
سر همین موضوع هم بجز مناظره و مباحثه معمولا حرفی نمی زنم
اینم دیگه آخرین کامنتمه،ان شاءالله که مزاحمت های من رو ببخشی
پاسخ:
والا تو انگار یه چیزیت میشه.میای خوب حرفاتو میزنی وقتی آدم صداش در میاد میای کلی عذر خواهی میکنی که قصدم این نبوده آخه من قسم حضرت عباسو باور کنم یا دم خروسو؟
اون حرفای اول کارتو که یادم نیست دقیق ولی این اواخر یه بار تو وبت گفتی حرفات بچه گونه و بازیگوشانه س.تو وب خودمم یه بار میگی ساده لوحی یه بار میگی چون من میخوام فقط یه ازدواجی بکنم حتما خیانت مردا برام مهم نیست اینا رو مستقیما نمیگیا از لابلای حرفات تابلو هست منظورت منم .تو دقیقا همون حسو بهم منتقل میکنی که گفتم میخوای بگی حرفات درسته و با لحن تند و مسخره گی از کسی انتقاد کنی .من کاری به سن و سالت ندارم ولی مطمئن باش هر جا نیش و کنایه ای به کسی بزنی حتما یه جا سر خودت خواهد اومد

چه خوب که پذیرفتی هر بلایی تو زندگی سرت اومده مقصر خودت بودی
پاسخ:
اونوقت شما این نتیجه گیریه قشنگو از کجا کردی؟
۲۰ آذر ۹۴ ، ۲۰:۱۰ ندا از مشهد
هه هه خدا به داد شوهرم برسه ؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چون نظرمو بخاطر خیانت نکردن دادم ؟

خو دختر خوب شما با اعتماد منو قضاوت کردی از خودم دفاع کردم  :))))))

من قصدم این نبوده و نیست که کسی قانع کنم یا نکنم چون این غیر ممکنه و همه عاقل و بالغن
پاسخ:
نه، چون سماجت داری تو چیزی
خوب کاری کردی دفاع کردی
این بحث تموم بشه بهتره 
ممنون
از اونجا که گفتی اگه کسی کتک میخوره حتما مقصر خودشه اگه کسی خیانت میبینه مقصر خودشه 
پاسخ:
آهان
خیلی باهوشی تو
آره مقصر منم خودمم حتما 
مگه میشه آدمیزاد تو رفتارش مقصر نباشه؟
ولی خب بعضی وقتا فقط یه نفر مقصر نیست 
در ضمن من اینجا نمینویسم که تو از بین نوشته هام بیای بگی هر بلایی سرت اومده .من خدا رو شکر تا حالا بلایی سرم نیومده مگر اینکه تو اینا رو بلا بدونی.نمیدونم چرا بعضیاتون اینقدر لحنتون خشک و خشن و سرده بعد منم باهاتون همراهی میکنم.نباید اصلا جوابتونو داد والا به خدا.بیخودی تحویلتون میگیرم.اه

من نگفتم بلایی سرت اومد مگه من تو زندگیتم که بدونم ولی بالاخره اتفاق ناخوشاید برای همه میفته الانم که ورق برگشت میگی تنها یک نفر مقصر نیس فکر کنم فقط تو کتک خوردن زن و خیانت دیدن زن خودش مقصره تو بقیه موارد همه
پاسخ:
وقتی بلد نیستی با لحن درست و خوب حرفتو بزنی حرف نزنی بهتره دیگه هم نظراتت تایید نمیشه.واسه تو هم خیلی صبوری کردم از اون اول بد حرف میزدی
اینا رو مینویسیم برای تو چون خوشمون نمیاد حتی یک نفر از جامعه ما انسان ها رو تو سری خور بدونه چه مرد تو سری خور بشه چه زن
پاسخ:
نترس کسی با حرف تو از تو سری خور بودن استعفا نمیده
۲۱ آذر ۹۴ ، ۰۸:۳۰ ندا از مشهد
یاشل پست جدید بزار بحث عوض شه .حتی اگه یه عکس باشه که جو عوض شه خوبه

مقوله خیانت و قضاوت راجب اون مثل نظر دادن راجب دینه خخخخخخخخخخ اتفاق نظر وجود نداره ! پس بهتره تموم شه و بزاریم افراد در طول زندگی خودشون تعیین کنند که ،

اگه باهاش مواجه شدن چکار باید بکنند ؟ ببخشند یا ادامه بدن آخه خیانت که فقط دنبال یک زن یا یک مرد افتادن نیست ! خیانت شکل و انواع مختلف داره که حوصله ندارم بگم چون الان دوباره بحث پیش میاد
پاسخ:
درست میگی 
وقت نکردم وگرنه دیشب میزاشتم 
امشب حتما میزارم هرچند اعصابمو خط خطی کردن
سلام عزیزم
چطوری؟
چه پست بحث برانگیزی ...
 هفته پیش خوندمشو همونجا از دوخانم متاهل پرسیدم نظرشونو و یکی گفت کنار میزارمش و یکی گفت میبخشم...
دیدگاهها متفاوته چون افکار شخصیتها و زندگیها متفاوته ...
بنظرم خیلی چیزها رو باید در نظر گرفت. یکی دز خیانتو (البته بنظر من حتی ی نگاه خاص و بامنظور هم نوعی شروع و تلنگر برای خیانته) یکی دلیلشو . خودتو و طرفتو و کل زندگیو ...
من خودم دختر احساسی ام و میدونم خیلی برام سخت خواهد بود. اما تا نفهمم پیش زمینه های اینکار و دلایل چیه تصمیم قطعی نمیتونم بگیرم.
اگه واقعا کمبودی در زندگی وجود نداشته باشه و طرفت واقعا از سر بوالهوسی رو به اینکار بیاره تصمیم گیری سختر میشه و اگه بنا به سازش باشه خوب میخو محکم میکوبم اگه جدایی هم باشه با دلایل محکم و ...
در کل هنوز تو موقعیت ی آدم متاهل نیستم . تو بطن زندگی مشترک و احساساتش ... پس الان نمیشه نظر قطعی داد.
اما تو زندگی بقیه که دیدم و شنیدم گاهی ببخش و سکوت خوب بوده و گاهی هم جدایی راه حل مناسبی بوده و همه برمیگرده به همون دلایل اولیه.

فقط امیدوارم هرکسی که میخواد متاهل بشه علاوه بر آگاهی از حس نیاز به ازدواج از تاهل و تعهد هم به اندازه کافی به آگاهی رسیده باشه ... 
 

پاسخ:
سلام دختر خوب ممنون تو چطوری؟
نظرت هیچ عیب و نقصی نداشت نه به این خاطر که دوستمی بگم بلکه واقعا از همه نظر بررسی درست کردی.به نظرم همه باید همینطوری عمل کنن.
سلام
به نظرم پست خیلی خوبی نوشتی و تحلیل واقع بینانه ای ارائه دادی.
خیلی از همین زن هایی که می گن اگه شوهرمون ال کنه و بل کنه ما ازش جدامی شیم که زنان علیه زنان نشه و فلان و فلان.
آخرش وقتی طلاق تنهایی بیان سراغ شون می رن دوست دخترمردای متاهل می شن.
کدوم یکی اش بهتره؟ اینکه توی خونه خودت بشینی و شوهرت رو ببخشی یا اینکه بری رو دوست دختر یه مرد متاهل شی.
پاسخ:
سلام
همه حرف منم همین بود.خانوم خونه خودت باشی بهتر از معشوقه موقت دیگرانه چون اینا همشون بعد یه مدت که از طلاق بگذره خواه ناخواه اسیر روابط دیگه میشن.الان همین حرفی که ما زدیمم باعث بحث میشه خدا بخیر بگذرونه
من موافق این نیستم کسی که کتک می خوره مقصر خودش! خیلی از شوهرایی که تو ایران بچه شون رو کتک می زنن یا پدر و مادرهایی که بچه شون رو کتک می زنن تو کشورهایی که قانون از زن ها و بچه ها حمایت می کنه بعد از یک بار که پای پلیس به قضیه باز می شه دیگه کمتر اونقدر عصبانی می شن! 
وبلاگ خانومی رو می خوندم که شوهرش هر وقت الکل زیاد مصرف می کرد از خود بی خود می شد و اگر این خانوم باهاش کمی بد برخورد می کرد کلی کتکش می زد و خب یه بار این خانوم به پلیس زنگ زد. از دفعه بعد حتی در اوج مستی هم اون آقا یادش بود دست رو زنش بلند نکنه. این نقص قانونه که باعث میشه مردای ما اینجوری ان. الان دیگه اولین اصول برخورد با افرادی که دچار خشونت خانگی شدن اینه که با اونا طوری برخورد نشه که فکر کنن تقصیر خودشون بوده که کتک خوردن
پاسخ:
من اینو قبول دارم که یه ادم هر چقدرم عصبانی باشه حق نداره دست بلند کنه و کسیو بزنه اما خب بعضی وقتا زنا خودشون تو این قضیه مقصرن چون میدونن مردشون عصبیه ولی رعایت حالشو نمیکنن و البته همون مرد سالاریه حاکم تو کشور باعث این میشه که بهشون قدرت اینو بده .خوش بحالت که از این مملکت دوری و شاید تو جامعه ای هستی که رفتارشون درستتره
نظر "یه دوست" خیلی خوب بود. دقیقا خلاصه کلام همینه.
راستی رنج سنی من شبیه خودت هست. جایی هم وبلاگ ندارم. بعضی نظرات هم رنج سنی را نشون میده. مثلا همین خانم "یه دوست" فکر کنم رنج سنیشون شبیه ما باشه.
پاسخ:
درسته منم فهمیدم.بازم که تو حرف منو تایید کردی خخخ
اره راست میگی از روی نوشته ها میشه تقریبا رنج سنی رو حدس زد و منم در موردت همین فکرو میکردم
خانم یه دوست 3 سال از من کوچیکتره ولی خب اونم پخته و ابدیده س

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">