ماجراهای خواستگاری

ماجراهای خواستگاری

این وبلاگ در مورد خاطرات خواستگاریای من هست
و امیدوارم به درد کسانی که میخوان ازدواج کنن بخوره
و تجربه ایی براشون باشه
سعی میکنم وبلاگایی رو لینک کنم که مطالبش مفید ،پر محتوا ، آموزنده و مرتبط با موضوع وبلاگ باشه.پس لطفا اگه وبلاگتون شامل این خصوصیات نیست ازم درخواست لینک نکنید.قبلا از این بابت عذرخواهی میکنم

فعلا به دلیل نداشتن مورد خواستگاری هفته ای یک بار فالبداهه نویسی میکنم

فقط نظراتی رو تایید میکنم که احساس کنم نیاز به تایید شدن دارند

همچنین به دلیل رک و شوخ طبع بودن بنده،اگه جنبه شوخی ندارید لطفا وارد نشوید

اگه هم مطالب این وبلاگ به مذاقتون سازگار نبود ممنون میشم از ضربدر سمت راست استفاده کنید و بیش از این خودتون و من رو مورد عنایت قرار ندید

متشکرم که با صبوری منو همراهی کردید

پیوندها

از هر دری سخنی

جمعه, ۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۱ ب.ظ


گفتم حالا که سوژه ندارم بعد دو هفته بیام هرچی تو دلمه بریزم بیرون اقلا راحت شم.تازگیا حرفامو جمع میکنم یه جا میدم بیرون خخخ

خب یکی یکی واستون میگم یه خواستگار چند وقت پیش زنگ زده بود مامانه به مامانم میگه قد پسرم 168 هست .منم داشتم میشنفتم چون مامانم مستقیما تکرار میکنه و مینویسه.مامانه منم گفت قد دختر من 160 هست.بعد مامانه طرف برگشته میگه وای قدشون کوتاهه پسرم میخواد دختر هم قدش باشه .اگه فکر میکنید من اون لحظه از خنده و عصبانیت و گریه و هر چی احساس منزجر کننده س پکیدم درست فکر کردین.وقتی قطع کرد تا چند دقیقه غرغر کردم که چقدر اینا پر رو ان.آخه تو که خودت کوتاهی دیگه چی میگی.من فقط موندم پسرا چه رویاهایی در سر دارن.اشکال نداره بزار داشته باشن جوونن آرزو دارن.

بعدی درباره این پسراست که میگن ما قصد ازدواج نداریم.یادش بخیر قدیما یه دخترایی بودن خواستگار واسشون میومد میگفتن ما قصد ازدواج نداریم حالا جاشون برعکس شده جدیدا پسرا این واژه و جمله بسیار بسیار منفور و تکرار میکنن.میدونین کجای این جمله منزجر کننده س؟اونجایی که طرف میاد از اندامت و زیباییت و تیپتو اخلاقتو و کوفتتو زهرمارت تعریف میکنه بعدم وقتی میگی اگه اینقدر منو دوس داری بیا ازدواج کنیم میگه نه من قصد ازدواج ندارم.حالا فقط به تعریفم بسنده نمیشه ها اکثرا به دوستت دارم و عاشقتم و هزار واژه ی مخ زنیه دیگه ختم میشه و ما دخترا انگار پشت گوشامون مخملیه نمیدونیم قسم حضرت عباس و باور کنیم یا دم خروسو.1 ماه پیش با این آقا در اوایل این پست که وصف سماجتاش شد دیداری به زور و اکراه داشتم.قبلش کلی مخ زنی کرده، ازم تعریف کرده، لاو ترکونده وقتی رفتم سر قرار لپ کلامشون این بود من میخوام هیچوقت ازدواج نکنم ازدواج دست و پای ادمو میبنده.ایشون و امثال ایشون فقط یه مرضی دارن به اسم مخ زنی.آخه لامصب تو که نمیخوای ازدواج کنی واسه چی به یه دختر الکی ابراز علاقه میکنی؟واسه چی سعی میکنی یکیو وابسته یا دلبسته خودت کنی؟من که اصلا و ابدا از این بازی با احساساتم نمیگذرم.فکر کنم روز قیامت با این پسرا خیلی کار داشته باشم.نمیزارم از پل صراط رد شن.به تور بد کسی خوردن خخخخ

حالا تا یه مدت همش این سوال واسم بود که این پسرا که میگن ما ازدواج نمیکنیم دقیقا فازشون چیه؟تا اینکه با خوندن یه پست تو وبلاگ خانواده برتر تقریبا به جوابم رسیدم.متاسفانه خود اون پست رو پیدا نکردم از بس زیاده پستاش.ولی خب چیزی که من اکثرا از حرفاشون فهمیدم  اینه که پسرا اگه ازدواج نمیکنن واسه اینه اونام توقعشون بالا رفته یه مورد آس و توپ و خیلی کامل میخوان واسه همین تا وقتی کسی رو که میخوان پیدا نکردن ازدواج نمیکنن و اکثرا باید جملشونو به این جمله تغییر داد که من قصد ازدواج با تو رو ندارم نه اینکه کلا قصد ازدواج ندارم.چون طبق شواهد اکثرا دروغ میگن و ته دلشون دوس دارن ازدواج کنن.حالا اون درصد کمی که به فکر آزادیاشون هستن رو فاکتور میگیریم.

بعد از این مساله به یه نکته دیگه برخوردم که کلی داغونم کرد اونم اینکه من تا الان خیلی از این پسرای قصد ازدواج ندار به تورم خوردن حالا چه راست چه دروغ انگار جز تقدیر من شده پسره بیاد ابراز علاقه کنه بعد بگه قصد ازدواج ندارم.خیلی خیلی این مورد واسم اتفاق افتاده که آخریش همین چند روز پیش بود که واقعا به گریه م انداخت که چرا باید این موضوع برام اینقدر اتفاق بیفته؟ چرا هرچی پسر اینجوریه گیر من میفته؟خدا میدونه.فقط از این دنیا بسیار ناامید شدم.

حالا مساله بعدی که منو به فکر فرو برد اینه که من با همه ادعاهام در مورد تجربیاتم باید اعتراف کنم هنر مخ زنی و ترغیب یه پسر برای ازدواجو ندارم.ندارم ندارم.نمیدونم چرا ولی بلد نیستم یه پسر که کلا قصد ازدواج نداره رو به ازدواج بکشونم.به نظرم خیلی هنره اینکار.البته تهش دلم میخواد طرف خودش با پای خودش بیاد تا اینکه نازشو بکشن که اونطوری همیشه باید نازشو کشید چون زوری اومده.حالا در کل اگه کسی این هنرو چشمه هاییشو بلده یادمون بده خوبه

چند روز پیش داشتم با یه نفر صحبت میکردم میگفت همه متاهلا بعد از ازدواجشون پشیمون میشن و میگن کاش همیشه مجرد بودیم.من که فکر کردم این یه بهونه و توجیه واسه ازدواج نکردن شخصه مذکوره ولی خب دوس داشتم نظر شما رو هم بدونم.آیا واقعا متاهلی اینقدر بده که بعدش پشیمون بشید؟واقعا مجردی بهتر از متاهلیه؟

و موضوع آخر درباره یه خرید اینترنتی از این سایتای تبلیغاتیه.همینا که میای یه سایت باز کنی صد تاش باز میشه.دو هفته پیش گفتم بزار یه بار از اینترنت خرید کنم ببینم چطوریه تجربه پیدا کنم زشته اینهمه مدت تو نتم و یه بار خرید نکردم.خلاصه رفتم و یه گوشی تاچ می از یه سایت به قیمت 14800 که پایین ترین قیمت تو سایتا بود سفارش دادم.با پول پستش در میومد 19600.خیلیم خوب بود.4 روز بعد گوشی رو با پست درب محل کارم اوردن.قیمت رو فاکتور کرده بود 20000 تومن با پول پستش 25500.منم چون بار اولم بود با وجودیکه دیدم گرونتر زده گرفتم و پولو دادم.درحالیکه میتونستم همونجا برگشت کنم ولی نمیدونستم.خب 6 تومن ناقابل سرمون کلاه گذاشت.واقعا این مبلغ ناچیزه ولی تجربه میشه واسه آدم که بیشتر از این اعتماد نکنه.یه روز بعد یه گوشیه دیگه هم اوردن.یعنی دوبار دوبار فرستادن که ما هم حمار(پشت گوش مخملی) بگیریم.تازه اینبار قیمتشم 4500 از قبلی کمتر زده بود بیشتر گول بخوریم.ایندفعه فهمیده بودم میشه برگشت کرد برگشت دادم.تماس گرفتم با پشتیبانی سایت .یه شرکتی تو تهران بود.خانمه میگه قیمت گوشی 20 تومنه.میگم پس چرا تو سایت زدین 14800؟میگه نه 20 تومنه.دیدم کلا سرکاریه بیخیال شدم.اما متاسفانه یا خوشبختانه از اولین تجربه م خاطره بدی بجا موند واسم که فکر نکنم دیگه از نت خریدی بکنم.میدونم اگه از سایتای معتبر خرید کنیم مشکلی نداره و این حرفا ولی خب کلا اینجور خریدا با پول پستش واسه ما نمیصرفه در حالیکه یه مغازه هم پیدا کردم تو شهرمون که همه محصولات اینترنتی و ماهواره ای و میاره.






۹۴/۰۷/۱۷
✿✿ یاشل ✿✿

نظرات  (۳۹)

۱۷ مهر ۹۴ ، ۲۲:۵۶ فاطیما کیان
پسری که از نظر من با ناز و عشوه و چه میدونم مخ زنی بیاد بعدا میگه تو مخ منو زدی من که تورو نمیخواستم ! والا اونایی که خودشون جلو اومدن الان اینو به زنشون میگن بعضی شون البته وای به حال اینکه غیرش باشه ...
گوشی رو از دیجی کالا بخر , سرت کلاه نمیذارن ,شرکت معتبریه که میتونی چکش کنی و مطمئن تر بشی نشان اعتماد الکتریکی هم داره
پاسخ:
منم نظر شما رو دارم.ولی خب بعضیا وقتی بلدن طرفو به ازدواج بکشونن واسه بعدش و ناز کردناشم بلدن راه چاره پیدا کنن.ما که غرور داریم نمیتونیم بعدشم کنترل کنیم و با یه حرفش بهمون بر میخوره
دیجی کالا رو دیدم این جنسا که ماهواره داره رو نداره انگار.مثلا همین گوشی رو نداشت.در کل واسه شهرستانا با هزینه ارسالش نمیصرفه.ولی قبول دارم که سایتای معتبریه واسه تهرونیا خوبه
۱۷ مهر ۹۴ ، ۲۲:۵۸ ☆.مهسا .☾
چه پرو ان بعضی از پسرا باور کن این پسره اخرسر میره یه دختر 120 سانتی میگیره حالا ببین کی گفتم...
این پسرایی که میگن قصد ازدواج نداریم دقیقا منظورشون همینه که قصد ازدواج با تو رو ندارم وگرنه میرن بعد دوماه زن میگیرن و ب 7 ماه بعد عروسیشون بچه شون به دنیا میاد به اسم 7 ماهه !!! حالا قصد ازدواج نداشتنا اگه داشتن ببین چی میشد!!!!
واقعا مخ زنی هنر میخواد و هنریه واس خودش منم هنر مخ زنی ندارم کلا انتی مخم ! اگه انتخابت درست باشه متاهلی بهتره وگرنه مجردی بهتر از انتخاب غلطه!
تبلیغات اینترنتیم 90 % کشکه! 
مرسی ازحرفات یاشل عزیزم  (قلب درحال تپش)
پاسخ:
آخه اصلا منطقی نیست کسی که خودش کوتاهه بخواد زنش هم قدش باشه اونوقت دختر 168 سانتی بلنده پسر 168 سانتی کوتاه.خیلی جالب نمیشه.
درست میگی.بعضیاشون دیدم که به من میگفتن شرایطشو نداریم یه سال بعدش ازدواج کردن.کاش اقلا وقتی آدمو نمیخوان هی به بازی نگیرن طرفو
منم مرسی مهسایی جونم
یاشل جون شاید بعضی ها از اینکه متأهل شدن ناراضی باشن ولی مطمئن هستم تعدادشون خیلی کمه. بعضی ها هم از متأهلی ناراضی  نیستند از انتخابشون ناراضی میشن این دسته هم افراد کمی هستند. ولی بیشتر افراد هر جور هست با شریک زندگیشون کنار میان و دوستش دارن نشونش هم اینه که وقتی میگی اگه دوستش نداری چرا ادامه میدی کلا فازشون عوض میشه و میگن اونقدرها هم بد نیست ، از فلانی خیلی بهتره، تحت تأثیر دیگران اینکار رو کرده و ...
پاسخ:
منم نمیدونم چرا باورم نمیشه که متاهلی بد باشه و مجردی خوب.شاید الان درک نکنم.ولی میدونم یه ازدواج خوب میتونه بهتر از مجردی باشه
درسته منم میگم اینا حیقتو نمیگن.متاهلا خیلیاشون فقط چون مجردی راحتتر بودن میگن بهتره وگرنه خیلی از مزایایی که متاهلی داره مجردی نداره
منم که 4 سال پیش با شوهرم آشنا شدم جفتمون اولش گفتیم از ازدواج متنفریم و عمرا نمیخوایم و این حرفا، واقعا هم تا 1 سال پیش بحث ازدواج با هم نداشتیم، اینجور هم نبود که جفتمون کم سن و سال و احمق باشیم یا پیر و بی حوصله، من 20 سالم بود، ایشون 30، ینی برای ایشون کمی دیر و برای من یه ذره زود
من اصلا نمیفهمم چطور میشه با هدف ازدواج دوست بود؟ یا سنتی یا چند سال دوستی و آشنایی دیگه
پسرا اولش میترسن و نمیخوان و نمیشناسن و هرچقدرم بگن دوست دارم واقعی نیست چون دوست داشتنشو یه میل جنسیه،بعد یه مدت و فروکش کردن هورمون هاا تازه عاقل و علاقه مند میشن
من هر کسی رو دورم میبینم همینجوری ازدواج کرده، برا شما که یه ذره دیره وقت بذاری برای رابطه الکی 3_4 ساله ولی من به 20 ساله ها پیشنهاد میکنم با شناخت وارد رابطه طولانی شن و کم کم به ازدواج ختمش کنن
پاسخ:
آخه من با کسایی که اینو بهم گفتن همون اول رابطه نخواستم ازدواج کنیم هر کدومشون اقلا 2 سال از آشناییمون میگذشت.وقتی خودشون ادعای دوست داشتن میکنن خب من انتظارم این میشه.البته شما درست فهمیدی سن من چنین چیزی رو ایجاب میکنه شاید اگه 20 سالم بود و وقت داشتم دنبال یه رابطه بی هدف بودم تا کم کم با هدف بشه
بی خیال باو حداقلش اینه که خودت می ری طرف رو می بینی و نهایتاً می گه قصد ازدواج ندارم. ما چی بگیم که مجبوریم همه چی رو سنتی رفتار کنیم.. ننه و خواهرای طرف هلک هلک پا میشن میان کلی زحمت تمیزکاری و خرج میوه می ذارن رو دستمون و بعدشم تیکه میندازن پا میشن می رن اونم در حالی که ما نمی دونیم اصن پسره چه شکلی هست!!!
پاسخ:
آخی واقعا این رسم از هر رسمی مسخره تره تو ایران که مادر و خواهر پسر بیان دختر ببینن بدون پسر.یعنی ارزش دخترو تا این حد پایین میارن که انگار فقط نظر اونا مهمه و دختر کشکه.من همینطوریش تو خواستگاریای سنتی از اینکه زیر نظرم احساس حقارت میکنم چه برسه به اینکه بخواد به رسم مادر خواهری باشه

سلام عزیزم، من خیلی وقت هست وبت رو میخونم،  چون بچه دارم فقط میخونم و فرصت کمی دارم برای نوشتن، دوست گلم من به حرفی که میزنم ایمان دارم: ازدواج نباید هدف باشه، باید بدونی از زندگی شخصا چی میخوای و برای رسیدن بهش تلاش کنی، مثلا دکترا گرفتن، نویسنده شدن و... .  اونوقت از زندگی رضایت خواهی داشت،  ببین دخترهایی که خیلی به پسرها اهمیت نمیدن و مصمم هستن براشون جذاب ترن.
پاسخ:
سلام خانوم عزیز.لطف کردین نظرتونو نوشتین
والا من اینقدر خودمو تورابطه میگیرم اون آخرش دیگه کم میارم گند میزنم به غرورم
اما ازدواجم بخشی از زندگیه.من به موقعش درسمو خوندم سر کار میرم کلاسای مختلف رفتم چندتا هنر یاد گرفتم خب دیگه الان واقعا چه هدفی میتونم داشته باشم جز ازدواج که بخوام بهش فکر کنم؟درسته که باید بدنبال پیشرفت بود ولی نمیشه منکر مهم بودن اصل ازدواج شد.
بهت حق میدم دغدغه سن داشته باشی ولی نهایتا قید بچه  رو میزنی، واسه ازدواج دیر نمیشه، اگه خودت خوشحال باشی زبون اطرافیان هم کوتاه میشه در مورد یه سری حرفهای اضافه، یه مجرد خوشحال با اراده خوشبخت تر از یه متاهل میتونه باشه، چون واقعا ازدواج هرچقدر هم خوب باشه تماااااام هیجانات آدمو از بین میبره.
پاسخ:
وای آخه مگه میشه قید بچه رو زد؟نمیشه.من از اون دخترام که بچه دوست دارم و آرزوشو دارم
اتفاقا جدیدا یاد گرفتم خودمو شاد نشون بدم فکر نکنن مجردی بده همه بگن خوش بحالش مجرده ولی خب واقعیتو نمیشه پنهون کرد
هیجاناتو ببره آرامش بیاره به جاش بده؟به نظرم هر چیزی تو یه سنی خوبه از سن من دیگه هیجانم گذشته خخخ
الان تو پای حرف هرکسی که سن و سالی ازش گذشته بشینی میگه اگه برمیگشتم به عقب ازدواج نمیکردم، بچه دار نمیشدم، تو که این موقعیت رو داری، برو حالشو ببر.
پاسخ:
من اینو زیاد شنیدم ولی باور نمیکنم متاسفانه
امیدورام خدا از شر پسرهای موذی در امان نگهت داره
پسرهای زرنگ و هفت خطی که به راحتی آب خوردن دخترهای پاک و از همه جا بیخبر رو به بازی می دن ومتاسفانه هیچ وقت گیر دخترهای عین خودشون نمی افتن
پسرهایی که بد تربیت شدن
خودخواهن،فقط به فکر شهوت افسارگسیخته و نیازهای خودشونن
در عوض دعا می کنم یه پسر باتربیت سر راهت قرار بگیره که از این زرنگ بازیا تو کارش نیست،نه اینکه خنگ باشه و بلد نباشه،نه،در اصل متنفر باشه از موذی گری و بدجنسی
از این پسر خوبا که برای تشکیل خانواده و مرد خانواده بودن تربیت شدن
نه برای رفیق بازی و دور دور کردن تو خیابون و تا صبح تو پارتی موندن
یه پسر با عرضه که شاید دستش نمی رسه یه حلقه 10 میلیونی بخره،اما می دونه که تو ارزش بهترین ها رو داری و باید برات تلاش کنه
از پسرهای عوی دوری کن یاشل
به هیچ قیمتی نذار حرمتت رو خورد کنن
پاسخ:
ممنون
واقعا این پسرایی که من دیدم شیطونو درس میدن.جالبیش اینه اینقدر ظاهرای مثبت و مظلوم و غلط انداز دارن هر کی ندونه فکر میکنه اینا فرشته ن فقط خوبه آدم اینا رو بشناسه گول ظاهر کسیو نخوره
بعضیاشون چند باره امتحان میشن تا واسه من تموم شن.اینم یکی از همینا بود رابطه ش داشت نفسای آخرو میکشید.مطمئنم دیگه هیچوقت جوابشو نخواهم داد 
۱۸ مهر ۹۴ ، ۱۸:۳۹ ریحانه ر.م
پسرا  همونقدر که ایده ال گرا شدن همونقدرم از زندگی میکشن ...برا این طلاق زیاده بلانسبت دختر پسرای این سایت همه چوب این خریت رو میخورن
پاسخ:
کدوم سایت؟منظورتو متوجه نشدم
ولی درسته علت خیلی از طلاقا بی دقتی دخترا یا پسرا تو انتخابشونه
همه همکاران من از ازدواج پشیمان شدند، فقط یکی از ازدواجش رضایت داشت. در بین دوستان و آشنایان کمتر کسی دیدم پشیمان باشه اما همکارانم از زندگیشون رضایت نداشتند و مجردها را تشویق می کردند مجرد بمونند.
پاسخ:
خب من یه سوال دارم چرا دوستان و آشنایانتون پشیمون نیستن ولی همکاراتون پشیمونن؟شاید دلیلش اینه همکارا تو جو رقابتی از هم قرار دارن که بعضا راستشو نمیگن.حالا به هر علتی.من فکر میکنم بعضی وقتا شاید متاهلا از روی یه حس دیگه این حرفو میزنن یعنی نیتشون خیر نیست
۱۸ مهر ۹۴ ، ۱۸:۵۵ خاتون بانو
ای یاشل ای یاشل دست به دلمان نزار که خووووونه :(

بگذریم حرف نزنم بهتره. فقط همین قدر بگم که معیارها همگی عوض شده . این همه میگن اخلاق اخلاق همونا هم دنبال ظاهر و قیافه و پول و مال و منال آدم هستن.

به خاطر این که دخترا این قدر توی خیابون مثل عروسی به خودشون می رسن توقع پسرا بالا رفته . وگرنه می شه گفت یه مرد غیر ایرانی مثلا اروپایی امریکایی می شه پیدا کرد توقعات کمتر نسبت به مردای ایرانی داشته باشه.خوب و بد همه جا هست ولی خب خوبامون دارن روز به روز کمتر می شن. چه پسرش و چه دخترش.

من هیچ وقت اینترنتی  نخریدم اصلا به دلم نمی گیره بخرم. یبک بار مادر محترم مان فیلم خارجی سفارش داد از آذربایجان شرقی یا غربی آوردن واسمون . کیفیتش متوسط بود.ولی خب راضی کننده بود.


منم یه خواستگار داشتم قد براش ملاک اول بود . (همین آدما که ادعاشون میشه اخلاق براشون مهمه!!!) مادرش گفت بیا تو خیابون ببینمت اگر خوشم اومد بگم پسرم از یه شهر دیگه بیاد!!!فکر کرده ماشینم بیاد با من یه چرخی بزنه!

منم خیلی وقتا دلم می گیره یاشل. :(  خدا بخیر بگذرونه. این خلاء عاطفی بددردیه. :'(
گاهی وقتا تو فکر می رم . خدا بعضیا رو چجوری امتحان می کنه.
یکی رو با بیکاری بی پولی و قسط های پشت سر هم
یکی را با شوهر بداخلاق و دست بزن
یکی را با مادر شوهر خواهر شوهر هیولا
یکی را با زن بی اخلاق و غرغرو
و حتی کی را با اطرافیان خوش اخلاق ولی خودش بداخلاق
ما رو هم خدا توی یه دسته قرار داده که با معضل ازدواج رو به رو شدیم.
مطمئنم نمیشه گفت متاهلی بده. مجرد خوشبخت داریم متاهل خوشبخت هم داریم .مهم طرز فکر و طرز برخورد ما آدماست. این که چجوری به قضیه نگاه کنیم.
امیدوارم زود زود خدا امتحان تو رو عوض کنه و با شوهر و خانواده شوهر و بچه البته از نوع خوب امتحان کنه :)

پاسخ:
همونا که میگن اخلاق بیشتر دنبال ظواهرن.من که سخت باور میکنم این حرفو. همه اخلاق فقط یکی از ملاکاشونه.تو انتخاب بقیه مواردم در نظر میگیرن.
این دعای آخرت اصلا خوب نبودا .دختر گیر مادر شوهر بد افتادن که بدتره.اتفاقا تنها حسن مجردی همینه که موجوداتی به اسم مادر شوهر و خواهر شوهر هنوز تو زندگیت وجود ندارن خخخخ
حالا برا من باحال تره میان خواستگاری و بعد ننه پسره میگه پسرم قصدازدواج نداره برم مخشو بزنم ....ای تو روح آدم بد ....
من چیزای کوچیک نمیخرم از نت حس میکنم کلک میزنن اما دو تا گوشی و دو تا لپ تاپ گرفتم که راضیم .....البته از یه سایت معروف گرفتم هزینه پستم نداشت
پاسخ:
وای چه بد.انگار مردم تکلیفشون با خودشونم معلوم نیست.فقط بلذن مردمو مسخره خودشون کنن.خدا ازشون نگذره
واسه شما که تهرانی خیلی مناسب در میاد  چون هزینه پستم نداره
من بقیه خریدامو از همون سایت دیوار از شهر خودمون میکنم خیلی به صرفه هست برام.
۱۸ مهر ۹۴ ، ۲۰:۱۸ ماهی سیاه کوچولو. مائده

سلام یاشل جون. خوبی عزیزم؟؟؟

وای یاشل الان همه ی آقایون میگن قصد ازدواج ندارن و فقط برای خوش گذرونی میان جلو. چی بگم خواهری...

خب وقتی ازدواج می کنی ئیگه اون آزادی که تو دوران مجردی داشتی رو نداری. از خیلی چیزا محدود میشی.

ایشالله که از اون پسرایی که قصد ازدوتج دارن، خودشون با پای خودشون میان دم خونمون.خخخخخخخ


من فقط یه بار برای خودم و شوهرخالم از دیجی کالا از این گوشی ساده ها سفارش دادم با ارسالش صدتومن شد. راضی ام هستم.

پاسخ:
سلام.مرسی عزیزم
آره دیگه اول میخوان یه مدت خوب عشق و حالشونو بکنن بعد شاید تصمیم گرفتن ازدواج کنن .منم این شیوه رو نمیپسندم حس میکنم بهم توهین میشه بازیچه بشم 
ایشالا
دیجی کالا ظاهرا معتبره
http://yaretalabeh.mihanblog.com/post/category/1سلام...
قشنگ مینویسید امشب کلی از نوشته هاتون رو خوندم...

اینجا نشانی وبلاگ یکی از دوستان منه که خاطرات خواستگاریشو نوشتن اگه دوست داشتین لینکش کنین....



پاسخ:
ممنون.حتما وقت کنم خاطراتشونو میخونم

سلام
یه ازدواج (معمولی مثل اکثر ازدواج ها) از نظر روحیات فردی نه حل کردن مشکلات هست نه اضافه کردن به مشکلات. فقط عوض کردن نوع مشکلات هست. از نظر اجتماعی به وضعیت اجتماعی طرفین بستگی داره ، اگه یکی خیلی بالاتر یا پایین تر باشه اون یکی را هم میکشه بالا یا پایین ، حالا چه ازدواج موفق چه ناموفق. چیزی که شاید خیلی فرق میده بحث بچه است. بالاخره تو ایران بدون ازدواج نمیشه بچه داشت.

اون بحث ترغیب به ازدواج که گفتی. حرف های کامنت مریم کاملا درسته. اصولا دو سه جلسه و کوتاه مدت که کسی ترغیب به ازدواج نمیشه! ولی تو رابطه طولانی مدت تر مثلا حداقل یه سال با شگردهای خودش! کاملا ممکنه در صورت وجود سایر شرایط البته.

من به این نتیجه رسیدم زن و مرد خیلی خیلی دنیای ذهنیشون فرق داره. مثلا همین چیزی را که تو میگی متوجه نمیشی ، من درک میکنم چه جوری میشه.  ولی هزار تا رفتار دخترا هست ، که من به قول تو با وجود همه ادعاهام اصلا اصلا درک نمیکنم! 






پاسخ:
سلام
آخه آشناییای من به یکی دو جلسه کوتاه مدت ختم نشده که انتظار داشته باشم طرفم به ازدواج فکر کنه اینایی که این جمله ازدواج نمیکنیمو بهم گفتن 3.5 سال از آشناییه اولیه م باهاشون میگذشته ولی خب ارتباط مستمر نبوده.اما به قدر کافی منو شناخته بودن.اینا از اولم میفهمن یه دختریو میخوان یا نه.وقتی نمیخوان و هی بازم ابراز علاقه و اینا میکنن معلومه هدفشون این نیست که بعد نظرشون عوض بشه هدفشون سواستفاده و بعدم رفتنه.
با پاراگراف آخرتون موافقم ما نمیتونیم تا تو شرایط طرف مقابل نبودیم درکش کنیم
سلام یاشل عزیز...
اوف یعنی این جور پسرا حال ادم بهم میزنن...انگار ما دخترا رفتیم خواستگاریشون که میگن قصد ازدواج نداریم...این با اون ابرو های هشتی و دماغ های عملیشون حتما قراره فردا بشن شوهر و تکیه گاه یه زن و یا پدر بچه ها!!!!
اینجور خواستگاری ها رو هم خدا به دور کنه ....ادم حس اشیاء بهش دست میده وقتی اینجور نظر میدن...انگار اومدن کارخونه  که سفارش میدن که دختره چجور باشه!!! این ادما تنفر انگیزن...
خرید نکردم از این سایتا...ولی یه بار مسابقه ماهواره ای شرکت کردم که جوابش درست بود کلی چرت و پرت فرستادن همه اش هم چینی و ات و اشغال ..40 تومان هم دو سال پیش گرفتن...البته بابا اینا هر چی میگفتن اقا همه چرت و پرته نمیخواد دیگه جایزه اش بگیری میگفتم میخوام...:-)))
پاسخ:
سلام عزیزم
آره والا
عشق جایزه در سر داشتیا.آدم تا یه بار خودش تجربه نکنه نمیفهمه
۱۸ مهر ۹۴ ، ۲۲:۴۴ خاتون بانو
نه دیگه دعای خوبی برات کردم.
گفتم از نوع خوبش گیرت بیاد.
مادر شوهر خوب. شوهر خوب. خواهر شوهر خوب ..بچه ی خوب و ناز و مامانی. :)


پاسخ:
ممنون.اگ اینجوری باشه که خوبه
سلام.
ممنونم از نظرت توی وبلاگم ، فقط امیدوارم زود قضاوت نکنی. درسته وبلاگم کمی تلخه ولی همش برای خودمه. واسه ی لحظه هایی که خودم رو تو اون تلخیها دیدم. و برای هر تلخی دلیل مهمی وجود داره که شاید نمیشه گفت. شاید اون لحظه با همه ی تلخیش برام ارزشمند باشه. 
پست سکوتم رو بخون.
سکوت ای مادر فریادها ....

و اما بعد. بازم براتون ارزوی خوشبختی و عاقبت به خیری میکنم.
یاشل خانم ، انتخاب سخته ، و این انتخاب سخت ترین. سعی کن حقیقت رو ببینی نه اون چیزی که دوست داری ببینی. اونوقت مخ زده نمیشه. گول هم نمیخوری.
یه راز...
هیچ پسری پیدا نمیکنی که دختری رو بخواد و اون رو سرکار بذاره یا پیشنهاد بدی بهش کنه.
محاله ، محال.
راه برای مخ زدن زیاده ، به اندازه تمام دروغهایی که تو دنیا وجود داره. اما خوب بودن تو این شرایط سخته. چرا چیز بد یاد بگیری. صدای خدا رو بشنو ، دنیا زیباتر میشه.
مشکل ما اینه که دوست داریم ، چیزایی که دوست داریم رو به عنوان واقعیت قبول کنیم. این درست نیست. عاقبت نداره. اگر حقیقت رو همونطور که هست ببینی دیگه این مشکلات به وجود نمیاد. دیگه با2 تا حرف با احساست بازی نمیشی. حقیقت همون رازیه که بالا گفتم. 
آهان یه چیز دیگه
هستند پسرهای که بد نیستن و نه به دلیل اینکه بی حساب و خارج از خواست خدا ازاد باشن ، کثیف باشن ، پاک نباشن ، قصد ازدواج هم ندارن. امیدوارم مثل خیلیا انگ مریض بودن و ناتوانی های مسخره رو بهشون نزنید. قضاوت نکنیم خداوند خوشحالتر میشه. قضاوت درباره مردم کار خودشه.
برای منم دعا کنید. 
یاحق
پاسخ:
راستش بخاطر اینکه آدرس وبتونو نذاشتید یادم نیست کی هستید.منو ببخشید تا یه مدت که دوستانم رو باهاشون آشنا نباشم اسمشون یادم نمیمونه
خب بلاخره تو این زمونه ما که عارف نیستیم حقیقت رو ببینیم بلاخره دچار لغزشم میشیم.ولی آخرش باید یکی دیگه بخواد وگرنه ما هرکاری کنیم فایده نداره
من نمیگم چرا بعضی از پسرا قصد ازدواج ندارن علت این مسئله به خودشون مربوطه ولی میگم اینا نباید با احساس یه دختر بازی کنن وقتی میدونن دخترا بیشترشون به فکر ازدواجن و این آقایون نمیخوان ازدواج کنن
چشم حتما
از سایت هایی که علامت نماد داره خرید کن. که ثبت شده اند
پاسخ:
چشم.اگه یه روزی خواستم خرید کنم.هرچند بی اعتماد شدم دیگه
۱۹ مهر ۹۴ ، ۰۸:۵۱ جواد پاشاپور
سلام استادم میگه 95%دوستی پسرا با دخترا شهوته ولی عکسش 95%دوستی دختر با پسرا ازدواجه ،حقیر به نظرم باید دختر خانمها ارزش و مقامشون رو همنطور که بالاست نگه دارن و حرمت خودشون رو کم نکنن و طبق گفته خدا واهل بیت (ع) برای ازدواج  تلاش کنن ،برای ازدواج، نماز اول وقت (در هر شرایطی نماز اول وقت)معجزه  میکنه شک نکنید 
پاسخ:
سلام.با نظر استادتون موافقم
خیلی از پسرا رو دیدم در پس ذهنشون به چیزی جز رابطه جنسی فکر نمیکردن.وقتی این مسئله جزئی از وجود مرده نمیشه انکارش کرد.
من نمازمو میخونم ولی اینکه حتما اول وقت باشه نه .چون فکر میکنم کاری که ازش لذت نبرم و به اجبار باشه جالب نیست آدم باید هر وقت حسش کشید با خدا حرف بزنه .خدا بزرگتر از این حرفاس
با سلام
نظرات بنده به عنوان یک مرد متاهل که دیر هم ازدواج کردم ( 27 سالگی )
اولا : ازدواج عاقلانه حتما بهتر از هر نوع مجردیه
ثانیا : راحتی و آزادی و امتیازات متاهلی خیلی بیشتر از مجردیه ( اینو یادآوری کنم که من تو مجردی هم محدودیت خاصی نداشتم ولی متاهلی واقعا عالیه چون با فطرت بشر سازگاره )
ثالثا : خانواده خیلی خیلی مهمه چه دختر چه پسر ، وقتی مادر و خواهر پسری میاد خواستگاریتون خیلی دقت کنید. اونا سفیران پسر مورد نظر هستند ، حداقل 70 درصد اخلاق و رفتارشون مشابه پسره ، پس اگه رفتار ناپسندی ازشون دیدید حواستون باشه که ممکنه پسرشون هم مورد داشته باشه ( البته در این مورد استثنا هم پیدا میشه )
ثالثا : ازدواج هدف اصلی زندگی نیست ولی یکی از بهترین ابزارها برای رسیدن به هدف نهایی بشره ( اگه نمیدونید یا اگه یادتون رفته عرض میکنم ، هدف اصلی بشر "انسان"  شدنه ، چیزی که خدا ازمون میخواد و تا به اون هدف نرسیم واقعا نه خودمون راضی میشیم نه خدا بقیه اهداف در مسیر این هدف باید باشه )
رابعا : به هیچ وجه ارتباط دختر با پسر رو بدون اطلاع و حضور خانواده و در خارج از چاچوب ازدواج و تصمیم ازدواج درست نمی دونم چون در همه مواقع دخترها شدیدا آسیب روحی و در بعضی مواقع آسیب جسمی می بینند.
ببخشید بقیه اش رو اگه لازم بود عرض میکنم
موفق باشید
پاسخ:
سلام
ممنون بابت نظر و راهنماییتون
در مورد اینکه ازدواج هدف نیست متاسفانه یه شعاره و منم قبولش ندارم.
بقیه موارد رو قبول دارم 
شمام موفق باشید
یاشل جان ازدواج خوبه اگه طرفت آدم خوبی باشه و همدیگه رو دوست داشته باشین. من شوهرم رو خیلی دوست دارم چونکه آدم خوبیه (از خودم بهتره) و اصلا دوران بعد از ازدواجم خیلی بیشتر بهم خوش گذشت تا خونۀ بابام. از اون طرف مجرد بودن بهتر از ازدواجه اگه قرار باشه طرفت رو دوست نداشته باشی و یک عمر به اجبار باهاش زندگی کنی. خالۀ من مصداق حالت دومه چونکه طفلک یه زن خونه دار بود و یک عمر پا به پای شوهرش کار کرد (شوهر بیرون از خونه و اون توی خونه) ولی حالا شوهرش اصلا حاضر نیست از نظر مالی تامینش کنه (تامین کنه که چه عرض کنم، حتی پول تو جیبی بهش بده). خاله ام الان در بعداز 60 سالگی مجبوره کار بکنه و خرج خودش رو دربیاره. و میگه اگه باز زندگی اش تکرار میشد ایندفعه اصلا ازدواج نمیکرد. من هم خداوکیلی بهش حق میدم.
پاسخ:
پس طبق صحبتای شما به نظر من هر کی تو زندگیش خوشبخت شده میگه ازدواج خوبه و هرکی بدبخت شده میگه بده.در کل نباید به نظرات دیگران در این مورد بهایی گذاشت.فقط باید از خدا یه ازدواج خوب خواست که به دنبالش خوشبختی باشه تا حس خوب از متاهلی به آدم بده

سلام یاشل جون اول از همه بگم خیلی دوستت دارم  نوشته هات بدجور به دل می شینه

با خوندن این پستت یاد حرف یکی از دوستام افتادم همیشه می گفت :ازدواج یه جورایی مثل مردن می مونه همونطور که اونایی که مردن وارد یه دنیای دیگه می شن و دیگه برا بقیه نمی تونن از شرایط واقعی و زندگی جدیدشون خبر بیارن اونایی هم که ازدواج می کنن دنیاشون کلا با مجردا عوض می شه و حتی اگه بخوان هم دیگه نمی تونن از دنیای جدیدشون برا مجردا بگن و حتی اگه بگن هم قابل درک نیست .

ولی به نظر من فرهنگ جامعه ای که توش زندگی می کنیم خیلی مهمه تو جوامع سنتی شاید یه ازدواج اشتباه هم به مجرد موندن ترجیح داداه بشه

پاسخ:
سلام سحر جون.شما به من لطف داری من کلامم رک و بی پرده س و از دلم بیرون میاد شاید به این دلیل به دل میشینه
درسته اصلا نمیشه هم همه چیزو واسه یه مجرد گفت.اونا فقط طبق تجربشون یا میگن خوبه یا میگن بده و ما هم تا خودمون تجربه نکنیم نمیتونیم اون دورانو درک کنیم
این حرف آخرتو خواهرم همیشه میزنه همون که از من کوچیکتره.البته من قبولش ندارم ولی متاسفانه حقیقت تلخه جامعه ماست
به نظرم ادم وقتی ازدواج میکنه هدف های زندگیش براش مهمتر میشه ، انرژیش بیشتر میشه ... اون متاهلا هم که اون حرفو میزنن شاید بخاطر انتخاب نادرست خودشون باشه :) 
واسه خرید از نت دیجی کالا رو پیشنهاد میکنم هزینه پستشم فکر نکنم خیلی باشه ... :)
پاسخ:
آفرین خیلی نظرت عالی بود با وجود سن کمت
واسه خرید بعید میدونم دیگه خرید نتی کنم همون روش سنتیش بهتره.تازه تخفیفم میگیریم خخخخ
سلام یاشل عزیزم. ازدواج زمانی میتونه اتفاق خوب وجذاب قلمداد بشه که عشق واحترام ومهربونی رو به دنبال داشته باشه.وقتی همسرت رفیق وهمراهه باهات، وقتی میتونی تو چشماش نگاه کنی وحرفهای نگفته ات رو  بهش بگی، وقتی دلت پره از ادما وروزگار، وقتی داد میزنی سرش و درک میکنه الان بی حوصله ای ، یه وقتایی که دستاش میگیری وبهت اجازه عشق ورزیدن میده ومتقابلا عشق ورزی میکنه با هیچ .....نمیشه مقایسش کرد ازدواج وقتی خوبه که دوتا ادم همو بفهمن .....
پاسخ:
سلام مرضیه جون
کاش آدم با کسی که مثل رفیقه واسش ازدواج کنه یعنی همو خوب بفهمن.
کاش آدم خوبی گیرمون بیاد.هرچند خیلی ناامیدم.تلاش میکنم حرف منفی نزنم نمیشه
من به عنوان یه زن متاهل بگم که مجردی یه خوبی ای که داره اینه که لازم نیست وقتی می خوای برنامه ریزی کنی هماهنگ کنی با همسرت. مثلا من آخر هفته ها یه کلاس فوق برنامه می رم و همه ش ذهنم رو درگیر کرده که شوهرم خونه تنهاست و خب خیلی وقت ها عذاب وجدان دارم. بعد از کلاس که بر می گردم حتی اگه خسته باشم هر برنامه ای شوهرم بذاره قبول می کنم چون احساس می کنم که بهش بدهکارم. 
اما خب خوبی هاش هم اینه که اگه ازدواج خوبی باشه آدم استرس های رابطه رو نداره! هرچند که خیلی از هیجان های اوایل رابطه رو هم دیگه نمی تونی تجربه کنی. اما دیگه دوست هم نداری ذهنت درگیر هیجان رابطه بشه و دوست داری رو کارت تمرکز کنی مثلا. 
و خب بدی ازدواج تو ایران اینه که علاوه بر خانواده خودت یه خانواده دیگه هم پیدا می کنی و هی مجبوری همون دو مثقال وقت آزادت رو هم تقسیم کنی. (خوشبختانه چون من نزدیک خانواده نیستم این مشکل رو ندارم)
و خوبی ش اینه که اگه با همسرت هم سلیقه باشید خیلی آرامش روانی بیشتری داری (چیزهای ساده ای مثل دکوراسیون خونه و اینا) 
پاسخ:
خب فکر میکنم اونهمه حسن متاهلی به یه چنین عیباییش بیارزه.در واقع تو مجردی یکم آزادتری ولی تنهاتر.خیلی از مجردا این آزادی رو به قیمت تنهایی نمیخوان.
جمله آخرتون رو اینطور کاملش کنم که اگه با همسرتون هم فکر و مثل دو دوست باشید زندگی شادتری خواهید داشت
سلام عزیزم

ازدواج خیلیم خوبه .وقتی نیمی از دینت باهاش کامل میشه وقتی مهمترین نیازت برطرف میشه چطور میشه گفت متاهلی بده !
و صد البته که "انتخاب درست" مهمه اما با شرایط الان واقعا سخت میشه بهش دست پیدا کرد.
مجردی حداقل برای من دختر که لذت خاصی ازش نمیبرم خوب نیس.

یاشل جونی هفته پیش ی خواستگار برام اومد. از تعاریف که بیست بودن . خودشو ندیدم . اما گویا از لحاظ مالی بالاتر بودن  و خب مسلمه که ادامه پیدا نمیکنه . اینم از سنتی کوفتی ....
یکم حس سرخوردگی بهم دست داد نه به خاطر اومدن و رفتن اونا . میدونم ی حسه که بعد از چند وقت خودش میره ... اما به قول دوستم انگار ما برای تماشای جهان اومدیم و فقط سیاهی لشگرشیم ...

الان تو اوج فکرو نیاز این مهم زندگیمون هستیم . نمیشه دغدغشو نداشت و نمیشه بهش فکر نکرد واکنش نداشت.
اما گاهی وقتها که از فاز ازدواج میام بیرون دوس دارم مثلا زودتر 10 سال دیگه بشه .  دیگه میدونم اون موقع نه دغدغه ازدواجو دارم نه سنمو نه حرف مردمو و نه هزارو یک فکر الانو. تکلیفمم مشخصه میشه حداقل برای خودم ...

پاسخ:
سلام خانوم گل
بله درست میگی شما.اگه بد بود هیشکی ازدواج نمیکرد
خواستگار اومدن خیلی استرس داره من الان 4 ماهه خواستگار رسمی نداشتم انگار آرامشم بیشتره.حالا من دوس دارم به 10 سال قبلم بر گردم .هیچکدومش عملی نیست باید از حال استفاده برد و خوش بود.البته خوشی کاذب خخخ
با سلام
دوباره تاکید می کنم
ازدواج هدف اصلی زندگی نیست ولی یکی از بهترین ابزارها برای رسیدن به هدف نهایی بشره ( اگه نمیدونید یا اگه یادتون رفته عرض میکنم ، هدف اصلی بشر "انسان"  شدنه ، چیزی که خدا ازمون میخواد و تا به اون هدف نرسیم واقعا نه خودمون راضی میشیم نه خدا بقیه اهداف در مسیر این هدف باید باشه )

در نظر بگیرید اگه ازدواج هدف اصلی باشه ، بعد از رسیدن به اون بعدش چیکار می کنید؟
حتی اگه ازدواج کاملا مطابق میل و انتظار باشه بعدش چون چیزی نیست زندگی پوچ میشه
حتما به این مورد فکر کنید!!!
توجه کنید که ازدواج فقط یک مرحله از مراحل مختلف زندگی مانند تولد و نوجوانی و ... است
همین
فقط باید از این مرحله و فرصت خوب استفاده کرد تا به خدا رسید ( راحتتر به خدا میشه رسید )
موفق باشید


پاسخ:
سلام
بله شما کاملا درست میفرمایید
شمام موفق باشید
به درک که قصد ازدواج نداشتن تحفه ها.مطمینم چیز مالی هم نبودن.این جور آدمها بدتر اعتماد به نفس آدم رو میگیرن.بهتره از همون اول همه چیز روشن باشه تا بعد دوسال آدم علاف نشه.
یاشل تو باید یادبگیری کلاس بذاری و خودتو کیس مناسب ازدواج نشون بدی.اعتماد به نفست رو تقویت کن عزیزم.
یه ذره از همشهریات یاد بگیر خو..چرا انقد صاف و ساده ای دختر??
پاسخ:
تو رک ترین دوست وبلاگی منی خخخخ
منم همین عقیده رو دارم.اکثر پسرا از همون دیدار اول میدونن کسیو میخوان یا نمیخوان وقتی نخوان حالا 10 سالم باهاشون باشی فکر نکنم نظرشون عوض شه
اینو خوب اومدی من خودمو دست کم میگیرم نقطه ضعفم اینه.البته بگم این موردای من همه از من از بیشتر نظرا سرترن واسه همین من شکست میخورم وگرنه کسایی که هم سطح خودمن جرئت ندارن از این کلاسا بزارن.خخخخ
همشهریای من همه مثل خودمن باور کن اسممون بد در رفته تو این موارد زرنگ نیستیم.شهر ما مرد سالاریه و همیشه پسرا تو اینجور شهرا خودشونو برتر میدونن و اکثرا ازدواجا بر این اساسه که سطح دختر بالاتر از پسره چون دختراش اعتماد به نفس کم دارن و پسراش اعتماد به نفس بالا
کلی میگم ولی تو بیشتر موارد اینطوره.البته این ویژگیا کلا مختص ایرانیاس که تو شهرای مرد سالار پر رنگتره
دیجی کالا برا خرید بالای صد تومن هزینه پست نداره ها فک کنم البته ....تو تهران که نداشت...
پاسخ:
جدی میگی؟فکر نکنم .اینجوری که ورشکست میشن.بعضی کالاها هزینه ارسالش زیاد میشه در حدود 100 تومن.مثل تی وی .نمیان نگیرن که.تهران فرق فوکوله خانومی احتمالا
همه پستت ی طرف،عکس آخرش ی طرف((((((:
فک نمیکنم ذات ازدواج پشیمونی داشته باشه،مهم انتخابه درسته
پاسخ:
بله کاملا درسته
یاشل جان یادم رفت بگم ازین سایتهای پاپ آپ تبلیغی که خودش باز میشه به هیچ وجه خرید نکن.هم گرون میدن و هم اجناسشون بی کیفیت هست .
به نظرم خرید اینترنتی برای تهران خوبه..چون اینجا ترافیک سنگینه و مسافتها طولانی ،ممکنه نتونی چیزایی که احتیاج داری رو زود تهیه کنی. بعدم چون اکثر این سایتها انبارهاشون تو تهرانه اگه جنسی مورد پسندت نباشه زود برات عوض میکنن..ولی تو شهرستان خیلی طول میکشه و هزینش بالا در میاد ..
پاسخ:
ببین دقیقا از این سایتا که خودش باز میشه خرید نکردم ولی وقتی برای این جنس تو گوگل سرچ کردم سایتایی شبیه اینا اورد و خرید کردم.درست میگی اینا خیلی بی اعتبارن
بازم درست میگی واسه تهران خوبه.همیشه میگفتم مثلا اگه اندازه تون نباشه شماها چی کار میکنین نگو میتونی تعویضم بکنی
۲۳ مهر ۹۴ ، ۱۱:۲۱ دل آرام دل
به نظر من مخ زدن فایده نداره. رابطه های آشنایی که به ازدواج ختم میشه هم فایده نداره.
بارها دیدم دختری مخ زده و شکست خورده و در نهایت مهر طلاق اومده تو شناسنامه اش. بارها هم دیدم یه دوستی چند ساله به ازدواج و بعدش طلاق و کلی مشکلات عصبی ختم شده.
به نظرم برا یه ازدواج موفق باید طرفین پخته باشن. بدونن چه طوری مسائلشون رو حل کنن.
از این خواستگارهای درپیت همه مون داشتیم. من هفته ای یه دونه از این دیوانگان در خونه مون رو می زدن. و از این اراجیف می گفتن. نظر من اینه که اکثر اینطور خواستگارا نمی دونن دنبال چی هستن. حتی به قول شما قصد ازدواج هم ندارن. ببین اگه پسری واقعا قصد ازدواج داشته باشه کاملا ازش مشخصه. خیلی جدی مسائلش رو مطرح می کنه و همون جلسه اولی که دختری رو دید می دونه می خوادش برا ازدواج یا نه.
هیچ وقت باور نکن پسری چندین سال فکر کرده تازه به این نتیجه رسیده که فلان دختر رو نمی خواد!
من توصیه ام اینه که به خدا توکل کنی و از خودش بخوای یه آدم خوب و مناسب برای شما رو بفرسته در خونه تون.
من هم ده سال خواستگار داشتم و انواع این داستانها رو داشتم. در نهایت یه روز یه همکار گفت من یه نفر رو می شناسم که به شما می خوره. شماره تون رو بدید بدم بهش.
من شماره خونه رو دادم با مامانم صحبت کنه. و اومدن خونه مون.
از مادرش خوشم اومد. زن ساده ای بود. برخلاف باقی خواستگارام که مادرهاشون خیلی چرچیل و مارمولک بودن. از برق چشاشون می شد فهمید چه سیاستهایی دارن.
از خودش هم خوشم اومد. نیم ساعت صحبت کردیم. دم در که داشتن می رفتن آدرس شرکتهایی که اونجاها کار کرده و شماره تلفنهاشون و تلفن خودش رو نوشت داد به بابام.
خیلی صحبت کردیم تا من جوابم مثبت شد.
همسرم از همون اول پسندیده بود. و منتظر بود من جوابم مثبت بشه.
شما و باقی مجردای عزیز که می دونم تو شرایط فعلی جامعه خیلی دارین اذیت میشین فقط از خدا بخواین مناسبترین فرد براتون رو بفرسته. من یه طوری شده بودم که از اینکه کسی زنگ بزنه یا بیاد خونه مون بدم اومده بود. اینقدر که پسرا اذیت می کردن. اینقدر که ناز و عشوه میومدن. میومدن و می رفتن زنگ نمی زدن بگن ما پسند نکردیم. کلی باید منتظرشون می موندی تا بالاخره بعد از یه ماه خودت بفهمی نپسندیدن.
امیدوارم زودتر یه همسر خوب نصیبت بشه خانوم.
پاسخ:
با نظرتون کاملا موافقم.هم اینکه پسرا از اول میفهمن که دخترو میخوان یا نه.و اینکه منم مثل قبلنای شما از هرچی مورد هست بدم میاد وقتی مامانم میگه فلانی زنگ زد مشخصاتش اینه عصبی میشم و میگم اینا فایده نداره از بس خسته شدم دیگه 
ممنون 
امیدوارم منم مثل شما اونیکه میخوام بیاد زودتر
چقدر راحت و صمیمی نوشته بودی :)
البته مخ زنی کلا کلمه خوبی نیست ولی چه واسه آقایون چه خانمها,باید بلد باشند چطور با طرف مقابلشون برخورد کنن تا اون رفتاری که دوست دارن ازشون ببینن :)
پاسخ:
ممنون
بله بله درسته.همون هنر همراه کردن دیگران با خود حالا اسم رایجش میشه مخ زنی

سلام عزیزم
همه ی پستهاتو خوندم..وب خیلی خوبی داری
خوشحال شدم از آشناییت
ایشالله همه جوونای مملکت خوشبخت و شاد باشن
[گل]
پاسخ:
سلام خانومی
ممنون
به همچنین
ایشالا
وبتم باز نشد نمیدونم چرا
۲۷ مهر ۹۴ ، ۰۸:۳۹ جواد پاشاپور

شاه کلیدی برای 3 قفل بزرگ در زندگی !

 

توصیه ی مرحوم شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی به نماز اول وقت :

پیر مردی تهرانی نقل می کرد ، در ایّام نوجوانی برای زیارت حضرت رضا (ع) به مشهد رفته بودم ، در ضمن خیلی مشتاق بودم ، مرحوم شیخ حسنعلی نخودکی (ره) را از نزدیک ببینم و از او دستور العملی برای آینده زندگیم بگیرم ، سراغ به سراغ او را در قریه ی نخودک مشهد پیدا کردم ، در باغچه ای که داشت با پیراهن و زیر شلوار نشسته بود ، سلام کردم ، جواب فرمود ، عرض کردم جناب شیخ من سه خواسته دارم ، آمده ام راه فراهم شدن آنها را به من نشان دهید .

اول : می خواهم در طول زندگیم ، کسب و کار آبرومند ی داشته باشم و از راه حلال ارتزاق کنم .

فرمودند : نماز اول وقت بخوان .

دوم : از خدا می خواهم یک همسر صالحه و عفیفه به من بدهد که مادر شایسته ای برای اولادم باشد .

فرمودند : نماز هایت را اول وقت بخوان .

سوم : عرض کردم دلم می خواهد در جوانی به حج مشرّف شوم .

فرمودند : نماز اول وقت ، نماز اول وقت!!

از جناب شیخ خدا حافظی کردم و با شروع دستور العمل شیخ به تهران بازگشتم ، طولی نکشید در سال اول به شغل آبرومند و خوبی دست یافتم ، در سال دوم وسائل ازدواجم با دختری متدیّن و عفیفه فراهم شد و در سال سوم جوانیم بود که مستطیع شدم و به حج مشرّف شدم .

و جناب شیخ (ره) در وصیت نامه خود به فرزندش در رأس همه امور ، او را در بجا آوردن نماز های یومیّه در اول وقت ، سفارش فرموده است .

 

۱۴ آبان ۹۴ ، ۱۵:۳۹ مش قولوم میرزا خان
قبل اینکه بری سره قرار و قبل اینکه طرف بخواد محبتت کنه ازش بپرس هدف شما از آشنایی با من چیه یا میگه میخوام دوست بشم یا میگه ازدواج ... اگه گفت دوست بشم ک بهش بگو وخی عامو دیگه دوستی خز شده اگرم گفت میخوام ازدواج کنم بگو با خانوادت بیا جلو .. لپ کلام تنهایی نرو با کسی بیرون اگرم گفت میخوام قبل خواستگاری ببینمت بدون میخواد مختو بزنه  ... توام بگو تو مجلس منو ببین ... بیرون نرو ک ی تله هست 
پاسخ:
الان که 90 درصد پسرا از قرار و رابطه دوستی میخوان نه ازدواج
خیلیاشونم همون اول تصمیم به ازدواج نمیگیرن بعد از مدتی از طرف خوششون میاد که بازم این ریسکه به این خاطر با کسی باشی 
اینقدر بیرون رفتم که دیگه نمیترسم ولی میدونم تهش چیز بدرد بخوری نیست
۱۵ آبان ۹۴ ، ۱۶:۰۸ مش قولوم میرزا خان

خیلیاشون همون اول تصمیم ب ازدواج نمیگیرن این حرفا کشکه ... پسر اگه با همون نگاه اول ب دلش طرف بشینه میره خواستگاریش و معطلش نمیکنه هر کی دیدی داره معطلت میکنه بدون ی جایه کارش میلنگه
پاسخ:
این حرف واسه قبلنا بود.البته تا حدودی قبول دارم ولی خیلیا اولش خوششون میاد ولی زمان میبره که بیان خواستگاری.خواهر خودم یه نمونه واقعیش بود که با طرف دوست شد بعد کم کم پسره قصدش ازدواج شد بعد از 4 ماه اومد خواستگاری و بعد از 2 سال تونستن موافقت خانواده رو جلب کنن و ازدواج کنن.پس همیشه اینطور نیست که پسر با سلام اول بیاد خواستگاری

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">