ماجراهای خواستگاری

ماجراهای خواستگاری

این وبلاگ در مورد خاطرات خواستگاریای من هست
و امیدوارم به درد کسانی که میخوان ازدواج کنن بخوره
و تجربه ایی براشون باشه
سعی میکنم وبلاگایی رو لینک کنم که مطالبش مفید ،پر محتوا ، آموزنده و مرتبط با موضوع وبلاگ باشه.پس لطفا اگه وبلاگتون شامل این خصوصیات نیست ازم درخواست لینک نکنید.قبلا از این بابت عذرخواهی میکنم

فعلا به دلیل نداشتن مورد خواستگاری هفته ای یک بار فالبداهه نویسی میکنم

فقط نظراتی رو تایید میکنم که احساس کنم نیاز به تایید شدن دارند

همچنین به دلیل رک و شوخ طبع بودن بنده،اگه جنبه شوخی ندارید لطفا وارد نشوید

اگه هم مطالب این وبلاگ به مذاقتون سازگار نبود ممنون میشم از ضربدر سمت راست استفاده کنید و بیش از این خودتون و من رو مورد عنایت قرار ندید

متشکرم که با صبوری منو همراهی کردید

پیوندها

نتیجه آمارگیری (1)

يكشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۳۲ ب.ظ
حتما متوجه شدین که مدتیه پستام به سمت نظرخواهی و آمارگیری میره.دست خودم نیست هم خاطره ندارم هم اینا هم به نوعی مربوط به ازدواج میشه
اینکه من این آمارگیریو کردم که به قول بعضی دوستان نتیجه اون از اول معلوم بود و واسه همه واضح( البته نه خیلی واضح چون ممکن بود نظرات مخالف یا به نوعی موافق این موضوع هم باشه )هدف من از اینکار چیز دیگه ای بود.الان سریع به ذهنتون بدجنسی خطور نکنه من آدم بدجنسی نیستم ولی وقتی کسی اینجا نظری میده که نظرش کمی خاص و عجیبه و بعد ادعا میکنه که نظرش کاملا درسته و ما در اشتباهیم یا به نوعی داره عقاید منو نادرست میدونه و با اعتماد به نفس (شما بخونید به سقف کاذب) کامل میگه شما فکرت غلطه و من درست میگم شما باشید چیکار میکنید؟میزارید راحت کسی شما رو مونگل و اسکول فرض کنه و خودشو ملا؟من باید به این نوع رفتار واکنش نشون میدادم که هر کسی راحت به خودش اجازه نده طرف مقابلشو تحقیر کنه.
 من ازدواج و دوس دارم درست، من هدفم ازدواجه درست،من دارم برای ازدواج خودکشی میکنم (که البته نمیکنم)اونم درست ولی شما
نمیتونی چیزی که با همه ادیان و فرهنگا و جوامع و نگرشها سازگاره رو بکوبی تو سر من و تحقیر کنی و نظر خودت که متوجه شدی جز اقلیته مردمه رو به عنوان نظر درست تحمیل کنی.الان دوباره نگو من گفتم ازدواج مقدسه چون اینو فقط واسه رفع اتهام میگی و از نوشته هات معلومه ریالی برای این مقدس ارزش قائل نیستی.همچنین نگو نظر دهندگان جز معدود افراد جامعه هستن چون این افراد معدود از جنس زن و مرد، پسر و دختر با هر سنی از 20 گرفته تا 50 سال واست نظر دادن و همه یه نظر و داشتن.پس فقط یه عده خاص نبودن.بعضیاشونم نظراتشون مثل من نیست و تو بعضی موارد باهام مخالفن(اینو میگم که فکر نکنی همه اینا پشت منن و دارن ازم  طرفداری میکنن)هیچکدوم از این نظراتم ساختگی نیست و خود افراد با اسم خودشون که سابقه دارن تو این وب نظر گذاشتن.همه نظراتم تایید میکنم.چه مخالف چه موافق.از کامنتای بعضیا معلومه
در اصل شما پدیده ای به اسم ازدواجو قبول نداری(که مطمئنم مثل خیلیا که دیدم اینم فقط ادعا میکنی)اما بر فرض که شما نظرت اینه باید فکر کنی نظر بقیه اشتباهه؟اینکه شما بچه دوس نداری ازدواج دوس نداری به مشکلاتی که در گذشتت رخ داده بر میگرده که تو رو از این مقوله زده کرده.حتی اگه این طرز فکر ریشه در گذشتتم نداشته باشه و بر فرض بعد اینکه فکرت رشد کرد اینطور زندگی رو ترجیح دادی میدونی این روشی که برخلاف جریان آب شنا کنی چقدر برات ممکنه مشکلات بعدی رو ببار بیاره؟از مشکلاتشم نمیترسی قبول من میخوام بدونم شما وقتی 50 سالت شد و نه شوهر داری و نه بچه میتونی احساس کنی به افرادی که یه خانواده هرچند از نظر شما ظاهرا خوشبخت و باطنا بدبخت دارن غبطه نمیخوری؟نمیگی کاش منم یه نسلی داشتم؟
از من پرسیدی آخرین بار کی رفتم دیدن پیرترین فرد فامیل، عزیزم پیرترین فرد فامیل خودش بچه داره.هر کسی فقط بچه های خودش دورشو میگیرن نه بچه خاله و عمه و غیره و ذالک.اون بچه حتی بدترینشم واسه آدم سرمایه پیریه.اگه میتونی به پشتوانه ثروتی که واسه زمان پیریت ذخیره میکنی دلخوش باشی و فکر کنی همیشه خوش بودن مهمه اون خوشی رو شاید همیشه نتونی داشته باشی.با بالا رفتن سن نیازای آدم عوض میشه دیگه به این فکر نمیکنه که میتونم برم سفر خارج خوش بگذرونم اوناهم واسش تکراری میشه.کسایی که بچه ندارن تو شرایطی هستن که خودشون از قبل نخواستن خدا اینطور خواسته واسشون و خیلیاشونم میرن بچه بر میدارن تنها نمیمونن.

الان نه میخوام بگم طرز فکر تو غلطه نه درست.شما با هر طرز فکری هستی باش زندگیتو بکن اختیارشو داری به ما هم هیچ مربوطی نیست ولی نیا این طرز فکر اکثریت جامعه رو نکوهش کن که شما اشتباه میکنین و خوشبختی تو آزادیه و فلان.
این عقیده شما رو بیشتر تو پسرا دیده بودم اونم اون دسته ای که میخوان از زیر ازدواج در برن.ولی واقعا تو قشر دختر ندیده بودم.فکر میکنم اینم نتیجه شستشوی مغزی از طرف یه پسر باشه که تونسته راحت به چیزی که میخواسته برسه.خواستم بگم دخترا مواظب این طرز تفکرا از جانب پسرا باشید فقط واسه خام کردن دختر میگن تا به اهداف شومشون برسن چون این وسط بیشترین ضرر و دختر میکنه و پسر بیشترین سودو از یه رابطه بی تعهد میبره


۹۴/۰۳/۱۷
✿✿ یاشل ✿✿

نظرات  (۳۵)

خسته نباشی یاشل عزیزم .میگم این همه جدی تایپ کردیم بیایم یه ذره بخندیم . خواستگاری دختر از پسر چیه؟توهم که خوب گفتی به اون اقا انگار تو باغ نیستی برادر من خخخخخخخخخ
پاسخ:
نمیدونم این دیگه از کجا پیداش شد.حالش خوب نبود فکر کنم خخخخ
به قول تو خنده رو یادمون رفته بود دیگه
حرف حساب جواب نداره ...
البته در این روابط بی تعهد برعکسشم هستا
گاهی پسره بیشترین ضررو کرده و دختره بیشترین سود و دختره به اهداف شومش رسیده ...
اینو گفتم پسرا هم حواسشون جمع باشه!!
پاسخ:
ولی بر عکسش خیلی کم اتفاق میفته اقلا تو جامعه ما
با نظرت 100 در 100 موافقم

احسنت..
پاسخ:
ممنون.
چشم حقیقت بین میخواد که ببینه
پسرا اکثرا با هدف ازدواج نمیان جلو
و بعضا هم برای رفع خودشون ازدواج سفید و اینجور چیزا رو مطرح میکنن
ولی قطعا به قول خودت کی بیشتر ضرر میکنه؟
(...)
پاسخ:
واضحه دیگه.بازم خوبه یه پسر پیدا شد از جنس خودش دفاع بیخودی نکنه
یعنی اعتماد به سقفی که شما داری آدم و عصبی میکنه تا یکی بهت میگه بالا چشت ابرو هس بر میداری نظر سنجی میزاری که بگی دیدی همه گفتن نیس اصلا انسان من منعطفی نیستی منم با آدمای این مدلی اصلا حوصله بحث ندارم 
در ضمن همونی که شما در پاسخ این کامنت میخوای بزاری درسته عزیزم حتی اگه سکوت باشه شما درس میگی 
پاسخ:
عزیزم حوصله نداری پس چرا میای ؟پس چرا نظر میدی؟جالبه ها
آره منعطف نیستم چون حرف بی منطق تو کتم نمیره
یه نگاه به کامنتای این افرادم بکنی بد نیستا که با چه اعتماد به سقفی نظر میدن
راستی یادم نبود شما همون بی ادبی هستی که قرار بود جوابتو ندم
ادم باید یاد بگیره برای خودش زندگی کنه،یک انسان ممکنه ده تا شوهرم بکنه صدتا بچه هم داشته باشه اما در انتها تو ٥٠ سالگی از تنها هم تنهاتر باشه،این خیلی سخته که یاد بگیریم برای خودمون زندگی کنیم اما تو این دوران جدید تنها راه پایداری همینه،قدیما شبکه ارتباطی مردم قوی بود،فایل به هم چسبیده بود همه از نظر عاطفی به هم کمک میکردن اما الان ادم خواهرشو خیلی دیر به دیر میبینه،

پاسخ:
الان آدم خواهرشو دیر به دیر میبینه بچه و شوهرشم دیر به دیر میبینه؟نه
خواهر برادرا جدای خانواده خود آدمن.بعدم بخاطر بعضیا که بی عاطفه شدن نمیشه این قضیه رو به همه تعمیم داد.هنوز مفهوم خانواده از بین نرفته و کسی با وجود بچه و همسر تنها نمیمونه
۱۷ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۱۸ یه نفر(برای صدان)
آن کس که نداندونخواهدکه بداند
درجهل مرکب ابدالدهربماند!!!!!!!!!

اینم ببینی بدنیست البته مدنظرمن اون قسمت حرفای دکترافروزراجع به پرسیدن نظر یه خبرنگارخارجی درموردازدواج سفیدش هست که عمر14ساله هم داره!
http://www.namasha.com/v/ddYaucZa
فقط بهت بگم دارین خودتون روگول میزنین وبس!
خداوندمحبت وعشق وآرامش وبرکت وسایرحس هاوچیزهای خوب دنیارو فقط توی ازدواج رسمی وشرعی قرارداده ولاغیر!!!! واگه اشکالی هم توی زندگی های مشترک هست ازنحوه عملکرداشتباه خودانسان هاست نه خداوندوقوانین زیباوبی نقصش!
میدونین چراامثال شمابه اصطلاح روشن فکرا ازاین رابطه های وارداتی پیروی می کنین وقبولشون دارین؟؟؟
چون باوروقبول ندارین که خداوندمالک کل نظام هستی وجهان آفرینشه علی الخصوص انسان پس جهان برمدارمقررات ونظم اون میچرخه نه نفسانیات پست انسان نماها!!!
شماهافکرمی کننین این انسانه که داره دنیارومی چرخونه نه خدا !!!
حالاشمابنابرعقل وتشخیص خودت خلاف جهت اصل طبیعی دنیاوخداوندحرکت کن ونتیجش روهم ببین،روزگارخواهددیداون موقع هم این قدرزبان توجیه کردنت درازه یانه واون موقع هم پرازحس های خوب بادکنکی هستی یانه ؟؟؟؟؟؟

پاسخ:
همون یه بیت شعر اولت گویای همه چیزه ولی همه میدونن اعتقادات آدما خیلی سخت عوض میشه و ایشونم به راحتی از عقایدش کوتاه نمیاد.پس نمیشه انتظاری ازش داشت که الان بیاد بگه موافقم و کارم اشتباهه
wow یاشل چه وبلاگت جنجالی و باحال شد دوس دارم کل کل :))))))))
پاسخ:
ولی من اصلا کل کل دوس ندارم
مجبور شدم پستای اینجوری بزارم
تو که خیلی صلح دوستی شیطون
دلت میخواس جوابم و بدی وگرنه تا یادت اومد میتونستی پاکش کنی و بی جواب بزاری خخخخخخخخ
پاسخ:
آره درسته
هر وبی یه ویروس داره تو هم ویروس وب من باش خخخخخ
منم با نظرت موافقم یاشل جان .

بعضی ها دوست داشته شدن رو به هر قیمتی که باشه میخوان بدست بیارن .حالا حتی اگر اون روش با عرف منافات داشته باشه از نظرشون مهم نیست! اما اگر در شرایطی دیگر فردی چیزی مشابه رو بخواد تجربه کنه و در ادامه ، براساس عرف پیش بره  از نظر عقیده ایشون کاملا سخیفانه است ! یعنی خودش افکار و عقایدش رو انکار می کنه (منظورم در اون بخش از گفته های صدان بود که می گفت هم خونه داشتن و زندگی بدون تعهد خوبه اما آشنا شدن از طریق نت و تشکیل زندگی دادن جیزه و مخصوص افراد دون شان جامعه !!! هه هه هه از فرهنگ غرب فقط همخونگی رو یاد گرفته و خبر نداره اینترنت و فضای مجازی نوعی ارتباط هست مثل تلفن و موبایل و واتس آپ و ...
بیخیال نظر همچین آدمایی باش چون خودشون نمیدونند از زندگی چی میخوان !بعد میخواد واسه ما نسخه بپیچه و بگه چی درسته چی غلط !
پاسخ:
دقیقا همینطوره.ایشون باید اول یه نگاه به کار خودش مینداخت.شایدم تو دنیای دیگه ای زندگی میکنه از جامعه ما خبر نداره
یاشل عزیزم،

اول سلام، من این بحث رو از اولش خوندم ولی ترجیح دادم که توش شرکت نکنم. دختر خوب تو که این آدم رو شستی آویزونش کردی! یه ذره لطافت دخترم ;)

دوم اینکه، من با چند جای حرفات مخالفم، یکی اینکه گفتی : "بچه حتی بدترینشم سرمایه برای پیریه" نه عزیزم نیست! هیچ وقت این اشتباه رو نکن! بچه ی بد، عذاب پیریه نه عصای پیری!

 قسمت دیگه اینکه :"این عقیده شما رو بیشتر تو پسرا دیده بودم اونم اون دسته ای که میخوان از زیر ازدواج در برن.ولی واقعا تو قشر دختر ندیده بودم.فکر میکنم اینم نتیجه شستشوی مغزی از طرف یه پسر باشه که تونسته راحت به چیزی که میخواسته برسه"
نه خانومی، اصلا اینطور نیست! من به عنوان یه دختر در کمال صحت و سلامت عقل از همین تریبون اعلام می کنم:
که اگر بخاطر فرهنگمون نبود من حتما حداقل برای چند سال ازدواج سفید داشتم، تا ببینم اصلا میتونم مردی رو کنار خودم ببینم؟ اصلا بلوغ لازم برای ازدواج رو دارم؟ بعد به ازدواج فکر می کردم. ما توی جامعمون دخترایی رو داریم که میل به استقلال دارن، و با این وضع ازدواج ها ( غبطه ای که افراد متاهل مدام به حال مجردها می خورن، جک هایی که براش می سازن، اندرزهایی که همین متاهل ها میدن: خر نشیا....یا بدتر از اون، خانوم هایی که تا دیروز دنبال شوهر بودن و امروز به محض تاهل چه فحش هایی که به ناف شوهراشون نمی بندن!!) همون قدر که یه پسر از ازدواج زده میشه دختر هم میشه! اگه میلی به ازدواج سفید از طرف دخترها نبود، ( حتی اگه درصد بالاییشون رو شست و شوی مغزی شده فرض کنیم) انقدر آمارش بالا نمی رفت.
آخر از همه باز هم میگم، قبلا هم گفتم، ما نمی تونیم تصمیم بگیریم بقیه چطور باید زندگی کنن!طرز فکر هرکس برای خودش محترمه، و هرکسی مختاره اون جوری که دلش می خواد زندگی کنه.
ببخش کامنتم طولانی شد، بذار به حساب 2 تا پست پر و پیمونت.

پاسخ:
سلام عزیزم.خیلیا از پشت صحنه دارن میبینن مثل شما.خوبه اومدی تو دور
لطافت نداشتن که منم اینطوری برخورد کردم.جواب های هویه دیگه
بچه بد آخرش بچه هست یا نه؟باور کن یکی از فامیلای ما بچه ش مرد با اینکه این بچه همه عمر اذیتشون کرده بود نبودی ببینی واسش چیکار کردن وقتی مرد.آخرش بچه بچه س چه خوب چه بد
ببین همه جوونا دلشون میخواد قبل اینکه ازدواج کنن از اینکه میتونن با طرفشون سازگار باشن و بعدها مشکلی در روابطشون پیش نمیاد و ... مطلع بشن.اما واقعا این زمان طولانی نمیطلبه که شما چندسال با یکی زندگی کنی تا بفهمی میتونی باهاش یه عمر باشی یا نه.اصلا مزه شیرین زندگی از بین میره وقتی خوب واسه هم تکراری شدین میخواین برین ازدواج کنین؟اونوقت هیشکی اینکارو نمیکنه.من نظرم اینه وقتی دو نفر تصمیم بر ازدواج دائم گرفتن یه مدت کوتاه مثلا 1 ماهه صیغه محرمیت بخونن اونم نه واسه رابطه جنسی که اشتباهه واسه اینکه بتونی یکم نزدیکتر شی و ببینی مثلا ازش تو خلوت و باهم بودن خوشت میاد یا نه.یهو بعد هندونه در بسته نباشه ازش زده بشی.
متاهلا هرچی میگن راجع به بعد ازدواج دروغی بیش نیست اونا کیفشونو میکنن و میگن اخه جیزه خر نشیا.شایدم زود شادابیشو واسشون از دست داده این زندگی
خواهش میکنم

خواستم این نکته ای که .یه نفر .گفتن رو بگم پشیمون شدم گفتم صدان که خداحافظی کردن دیگه ... برای من جای تعجب داشت ایشون با تمام ادعای روشفکریشون(هم خونه بودن) این تفکر سنتیش در مورد ازدواج اینترنتی دیگه چی میگه! مثل پیرزنا و ادمهای 50سال پیش.... الان این نوع شیوه اشنایی در همه جای جهان در حال گسترش هستش .
چندسال پیش یه بنده خدایی تو موقعیت خانم صدان بودن با یه پسری هم خونه بودن پسره خواست ترکش کنه(صریحا نگفته بود اما بهانه گیریش شروع شده بود) اومد پست زد چیکار کنم انقدر حالش بد بود راهنمایش میکردند میگفتن پسره استفاده کرده و الانم میخواد بره جالبش این بود اون خانم اصلا قبول نمیکرد بعد ...
پاسخ:
بلاخره پیگیر بحث میشه شما حرفتو بزن.
ما ایرانیا هرجابه نفعمونه روشنفکر میشیم هرجا نیست نه.الان ایشوئن ازدواج سفیدو جز تمدن و روشنفکری میدونن ولی آشنایی اینترنتیو نه.مگه جامعه ای که ایشون توش ازدواج سفید کردن با جامعه ای که آشنایی اینترنتی میشه فرق داره؟اگه تو جامعه ما آشنایی اینترنتی دروغه و کشکه و مردم جنبه شو ندارن واسه ازدواج سفید صد برابر بدتر جنبه شو ندارن
سمای عزیز نظرتون رو خوندم
اگه اشکالی نداشته باشه در یک جمله به جای یاشل یا در تکمیل سخنان ایشون باید بگم

اونایی که از زندگی متاهلی خسته هستند ! یا فحش به ناف شوهراشون می بندند یا از اول درست انتخاب نکردند یا اصلا زندگی کردن رو بلد نیستند !

قطعا در زندگی مشترک مسئولیت ها دو چندان میشه امــــــــــــــــــــــــــــــا این به همه اون خوبیهای دیگه اش می ارزه !
اگر خانم یا آقایی ناله می کنه که زندگی مشترک بده و اخه و ... باید در یک کلام بگم این گروه در ادامه زندگی و انجام مسئولیت ها و حل مشکلات کم آوردن .
زندگی مشترک اون نیست که من از خونه بابام بلند شم برم کنار یک نفر دیگه زندگی کنم و متوقع باشم همونطور که خونه بابا میخوردم و می خوابیدم یکی برام کار کنه و بیاره بخورم و متوقع نباشم در سختی ها و مشکلات پا به پای همسرم قدم بردارم .
قریب به اتفاق وبلاگها یا روابط خانوادگی رو که می بینم دخترها با خانواده همسرشون کنار نمیان ! دائم غر میزنند شوهرمون بی توجه شده .خوب عزیز من وقتی شما سطح توقعت رو اونقدر بالا بردی و بدون اندک کمکمی میخوای مردت شب و روز بیرون خونه جون بکنه تا جنابعالی رو راضی نگه داره متوقعی وقتی میاد خونه باهات لاو بترکونه ؟ پا به پای شوهر باید برای ساختن تلاش کرد . باید به موقع هر دو طرف ابراز عشق کنند . باید به موقع مرحم درد هم باشند نه نمک بر زخم هم . اونایی که میان میگن زندگی مشترک نمی کنیم چون مسئولیت داره چون بعد از 14-15 سال !!!!!!!!! زن و شوهر از هم جدا میشن شیوه زندگی کردن رو بلد نیستند . قدرت مدیریت ارتباطاتت و زندگی مشترک رو ندارن .

اگر نه چرا خیلی ها سالیان سال 40-50 سال به خوبی و خوشی کنار هم زندگی می کنند ؟ چرا خواهر من هنوز بعد از 15 سال جدا نشده و نمیگه مجردی بهتره ؟ چرا خود من بعد از 5 سال زندگی مشترک غبطه مجردیمو نمیخورم ؟

سما جان در ازواج سفید و سیاه و آبی و قرمز و ...بخوای یا نخوای وابسته میشی . ضربه روحی میخوری . به بازی گرفته میشی . عمر و جونیت رو میخوای فدای یک تجربه کنی ؟ تا چند سال ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چی از این رابطه عایدت میشه ؟ نوع برخورد و چگونگی رفتار با یک مرد ؟ یعنی نمی تونی با خوندن کتابها و دیدن سرگذشت ها و جمع بندیها به یک نتیجه مثبت برسی ؟
والله بخدا همه مردها بد نیستند . مرد محترم تحصیل کرده خوب و خانواده دار که اصیل باشه پیدا میشه . مردی که شما رو و روحتون رو قبول داشته باشه پیدا میشه . چرا اینقدر نا امید هستید ؟ چرا فکر می کنید همه مردها گرگ هستند و میخوان شما رو پاره کنند ؟ درست تصمیم بگیرید تا بعدا دچار مشکل نشید .بعد نیاید  تعمیم بدید از اولش میدونستم بد بود ! از اولش گفتن اشتباه بود ! از اولش میدونستم همه مردها بد هستند ! از اول گفته بودند مردها سرو پا یک کرباسند !

اگر کسی در زندگی مشترک دچار مشکل شده مقصر اول و آخر تا حد زیادی خود اون فرده چون هم اشتباه انتخاب کرده هم رابطه رو اشتباه پیش برده و مدیریت کرده



پاسخ:
شما نظراتت با من کاملا یکی هست واسه همین ممنون که زحمت جواب دادنو میکشی من واقعا بعضی وقتا حوصله نوشتن طولانی ندارم
در ضمن اسم این ازدواجو باید میزاشتن سیاه، نه سفید
نمیذاری ادم سکوت کنه که
میخوام بگم اگهه هدفت از ازدواج تنها نبودن سر پیری و کوری زاییدنِ سخت در اشتباهی
اگه من مثل صدان با ازدواج مخالف نیستم اما مخالف 100% بچه داشتن توی ایرانم، هر تولد برا من مساوی با غم و اندوه، و شما که برای عصای پیری بچه میارید فقط و فقط خودخواهید و ازتون پدر و مادر در نمیاد
هر موقع انقدر احساس خوشبختی کردی که فک کردی باید این خوشبختی رو گسترش بدی بچه بیار، تازه این با تخفیف، به نظر من این همه بچه بی سرپرست، از اضافه کردن فردی به این دنیا چه هدفی دارین؟
با صدان هم موافقم، ما حقوق برابر میخوایم اما ازدواج هم میخوایم که مرد توش بار اقتصادی به دوش بکشه و ما اوخ نشیم، ما بشینیم تو خونه خانومی کنیم ادعای روشنفکری بکنیم که ضعیفه نیستیم
از نظر منن ازدواج سنتی و مهریه و نفقه یعنی ما قبول کردیم گوسفندیم و قابل معامله
اصن نگین امر مقدس که چرت و پرته، اگه امر مقدسه مهریه و نفقه نگیرید، خرج زندگی رو هم 2 نفره بدین، امر مقدس کلاه عرفی ما زناس برای اینکه برده گی کنیم و از طرفی سواری مالی بگیریم از مردا، که البته در ایران مردا شایسته این رفتارن و طور دیگه ای باهاشون رفتار کنی دچار خیالات میشن
در نهیات منظورم این بود که همه چیز گند تر از اونیه که تو بخوای امار گیری و دفاعیه راه بندازی
پاسخ:
میشه با اسم خودتون کامنت بزارید.چون نازی که ما اینجا میشناسیم هم آی پیش فرق داره هم ایمیلشو میزاره.شما هم قبلش نظری نذاشتی که الان دنباله اون باشه
آی پیتون شبیه صدان هست.با اسم خودتم نظر بزاری مشکلی نیست ولی خودتو جای دیگری جا نزن لطفا

بچه یکی از پوئنای مثبتش عصای پیریه وگرنه هزار و یک دلیل واسه اومدنش هست که نیازی نیست بگم
اینکه از بچه خوشت نمیاد منم تا 4 سال پیش طرز فکرم راجع به بچه مثل شما بود واقعا میگفتم چرا کره زمینو شلوغ کنیم یا بچه بیاریم واسه چی ولی اینا همش علتش نبود بچه دورو برم بود.از وقتی نوه دار شدیم و بچه های خواهر برادرم اومدن تو زندگیم نظرم کم کم عوض شد چون شیرینی وجودشونو حس کردم و از ناشکری قبلم پشیمون.خدا واسه همه خلقتاش هدف داشته.حتما وجود مهر مادر و پدر بوده که باعث بقای نسل شده وگرنه دنیا تا حالا تموم شده بود
خیلی از این دخترا مهریه نمیگیرن و نفقه که نمیگیرن هیچ حقوقشونو میارن تو زندگی خرج میکنن.همه که یه جور زندگی نمیکنن
گندیه همه چیزو همه میدونن ولی شما دیگه گندترش نکن با این نظریه ت.بزار اقلا ظاهر جامعه درست بمونه
۱۸ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۴۲ نازی به مستانه
منظور صدان از اینکه اشنایی اینترنتی اشتباهه این بود که اوم سالم از لحاظ روانی نمیره توو نت دنبال زن بگرده، در همه دنیا هم طرف یه عیبی داره که نمیتونهه رو در رو کسی رو جذب کنه در نتیجه به اینترنت پناه میاره و این ربطی به روشنفکر بودن نداره یه کم عقل میخواد درک این موضوع
رابطه جنسی 2 طرفه س و زن هم به اندازه مرد بهره مند میشه، وقتی یک رابطه تموم میشه اینکه به زن بگیم ازت استفاده شده احمقانه س، یعنی اگر عروسی میگرفتن و طلاق ازش استفاده شده بود؟
یک بار براای همیشه این نگاه جنسی به هر رابطه رو کنار بگذارید و برای ادما بیشتر از آلت ارزش قائل بشید
پاسخ:
صدان  خودش زبون داره منظورشو بگه.صدان خانم اقلا شما که بی دغل بودی و مارو دغل باز خطاب میکردی با اسم خودت کامنت بزار

یه سوال الان شما هم که تو دنیای مجازی وول میخوری یه عیبی داری دیگه؟نه؟؟؟! طبق گفته خودت
ممکنه افرادی که میان تو نت برای آشنایی افراد کم رو تری نسبت به بقیه باشن ولی این عیب محسوب نمیشه جز خصوصیات فردیه.
درسته که زن هم از رابطه بهره مند میشه ولی آسیبی که زن از طرد شدن تو رابطه میبینه بیشتر از مرده.واسه همین ازدواج یه راهی گذاشته که مرد راحت نتونه وقتی هوسبازی به سراغش اومد زنشو ول کنه بره سراغ بعدی

بحث پیرامون این مسئله زیاده ولی نتیجه واسه منو شما هیچه.چون هر روز بیشتر از قبل بر عقایدمون پا فشاری میکنیم.این وسط اونایی که بیرون گودن میتونن از نظرات افراد بهره ببرن

اگه قراره نگاه جنسی به هر رابطه رو کنار بزاریم شما چرا به تنهایی زندگی نمیکنی؟چرا با یه جنس مخالف زندگی کنی؟غیر از نگاه جنسی چه دلیل دیگه ای میتونه باعث بشه شما با کسی 8 سال زندگی کنی؟خود شما نتونستی نگاه جنسیتو کنار بزاری و به رفع اون پرداختی اونوقت به ما نصیحت میکنی؟جالبه
شما در واقع با اصل ازدواج مخالف نیستی فقط با ازدواج از نوع قانونی مخالفی.ازدواجی که خودت درست کردی رو درست میدونی.اگه قرار بر این باشه که قانون جنگل بر انسانها حکم فرما میشه.هرج و مرج جامعه رو فرا میگیره.کشورای غربی اگه این کارو میکنن جنبشم دارن تازه اونا عواطفشون کمتره ایرانیاس و میتونن راحت در طول عمرشون 16 تا زن یا شوهر عوض کنن.اونوقته که بنیان خانواده از بین میره و بچه های بی سرپرست زیاد میشن و بیماریای زیادی منتقل میشه و ...
  نداجان گفتنی ها رو گفت.  من هم میگم اگه ادم بخواد قشر مرد رو بشناسه تو دوستیهای خیلی ساده وبدون رابطه هم میتونه به این مهم دست پیدا کنه چون یه عده تو رابطه ازدواجشون موفق نبودند وتجربه زناشویی خوبی نداشتندازدواج بده؟اونوقت ازدواج سفید خوبه؟خنده م میگیره واقعا ایا برای شناخت یه مرد حتما باید باهاش هم خوابه شد؟اخه عزیزای من این نسخه که غرب برای شما پیچیده تو خود غرب هم ناراضیهای زیادی داره. یه جا خوندم (البته متن ترجمه بود)از اولین رابطه جن س ی از دخترها سوال شده بود ناراحت بودند  ازینکه این رابطه رو  اولین بار  کنا ر کسی تجربه کردن که باهاشون نمونده وعشق زندگیشون نبوده وحالا که ازدواج کردن وهمسرشون رو دوس دارن این رابطه اول یه قسمت از  فکرو روانشون رو اشغال کرده وهر از گاهی باعث غمگینیشون میشه وجالب بود که بعضی از سوال شونده ها مرد بودند وهمین احساس گناه وغمگینی  رو داشتن.....
پاسخ:
منم میخواستم همینو بگم که شما گفتی ممنون
میشه از همون آشناییای قبل ازدواج و محرمیت کوتاه مدت خیلی چیزا فهمید به قول شما حتما نباید باهاش همخوابه شد
ممنون ندای عزیز از جوابت،
حرف های شما به نوعی تایید نظر من بود، اینکه میگید سطح توقعش بالاست، غر میزنه، دقیقا منظور من هم همینه، بلوغ لازم برای ازدواج! دختری که شوهرش رو مثل کیف پول میبینه و عین باباش ازش انتظار محبت بی قید و شرط داره هنوز بچس، نباید ازدواج کنه چون هم خودش رو بدبخت می کنه هم شوهرش، هم اگه بچه ای این وسط باشه!
توی ازدواج همون قدر که دختر باید توقعش رو بیاره پایین، پسر هم همتش رو باید ببره بالا و به همسرش به چشم مادری که صبح تا شب بی هیچ منتی براش می پخت و می شست نگاه نکنه. با این قسمت حرفتون کاملا موافقم که "اگه کسی در زندگی مشترک دچار مشکل شده مقصر اول و آخر تاحد زیادی خود اون فرده" ولی این رو هم بپذیریم که کسی ازدواج نمی کنه که بدبخت شه، همه آرزوی خوشبختی دارن برای زندگیشون!
در مورد ازدواج سفید ( یا همون هم خونه بودن) بله وابستگی پیش میاد ولی شرایط دیگه ای وجود داره که جای بحثش اینجا نیست. همون اول حرفم گفتم عزیزم، دخترای مستقل، میل به این نوع زندگی رو دارن.
البته ممکنه تعریف ما باهم از استقلال فرق داشته باشه، نگاه من به استقلال و آزادی عمل مثل نگاه یه مرد به این قضیه است. از همسرتون معنای استقلال مرد و زن رو بپرسید، حتما دوتا تعریف مختلف خواهید شنید.
پاسخ:
درسته تا دختر مستقل نشه به این نوع ازدواجا گرایش پیدا نمیکنه و مستقل شدن اکثرا در سن بالا و به خاطر ازدواج نکردن فرد بوجود میاد و واسه اینکه جوونا به این راهها کشیده نشن بهتره تو سن پایین ازدواج کنن
استقلال تو فرهنگ عامه تقریبا یه معنیو میده چیزی که همه درکش کردن
ازماست که برماست.
پاسخ:
بله درسته
هرکس لیاقت اون زندگی رو داره که توذهنش بهش فک میکنه خودت ناراحت نکن یاشل جان. بعضیها لیاقتشون اینه که ازدواج سپید یا بقول ندا سرخ وسیاه داشته باشن قرار نیست همه عین هم باشیم. خلائق اونچه لائق
پاسخ:
درسته یکی دوس داره در نهایت استقلال و آزادی باشه و خوشبختیو در اون میبینه.به هر حال هرکی هرکاری کنه نتیجه شو میبینه
مرضیه خانوم،
رفتار هر کس و طرز صحبت کردنش نشونه ای از شخصیتشه!
شما مختارید هر طور که دلتون میخواد زندگی کنید ولی اجازه ی توهین به دیگران رو ندارید. چون من طرز فکر متفاوتی نسبت به شما دارم به خودتون اجازه میدید با این لحن و این نوع بیان با من صحبت کنید؟

حق با شماست، خلایق هرچه لایق!

پاسخ:
به خودت نگیر دیگه خواهشا
خانم سمابه شما توهینی شد ؟راسته که میگن تا چوب برداری........پس خودتونم متوجه شدین حق باهاتون نیس. بازم میگم هرکس لیاقت اون زندگی رو داره که بهش فک میکنه اگه این حرفم توهینه باشه برای دخترم وخونواده خودم .....
پاسخ:
خدا خودش جای حق نشسته و به هر کس اندازه لیاقتش میده
حرف شما هم کاملا درسته
منم با ندا موافقم،مشکل تو نداشتن رابطه های فوق باز قبل ازدواج نیست مشکل از توقعات فوق زیاده ک بعضیا تو ازدواجشون دنبالشن
سما خانوم یک ازدواج درست هیچوقت دچار  شرایطی ک شما گفتین نمیشه،همسر من با وجود نازنینش ن تنها استقلالم رو کن نکرد بلکه پشتوانه ای شد برای آرامش بیشترم تو داشتن استقلال
من بعد از 4 سال صادقانه اینو میگم،ک هر لحظه خدا رو ب خاطر نعمتی ک بهم داده شکر میکنم
خانوم نازی بحث مهریه معامله نیست،پدرم همیشه می‌گفتن مهریه هدیه ایه ک مرد از روی عشق ب همسرش میده،فقط بعضیها مفهومش رو اشتباه متوجه شدن و متاسفانه شماهم فقط ب همون عده نگاه می‌کنید
من ی دختر با موقعیت اجتماعی خوب بودم ک خداروشکر از لحاظ مالی استقلال داشتم،مهریه ام هم سرپرستی مالیه دوتا یتیمه
پاسخ:
شما از اون دسته ای که برعکس آزادیتو بیشتر شده.همسر خوبی داشتی
مهریه ت خیلی باحاله به کسی نگی
ایشالا خوشبخت شی
۱۸ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۷ خطاب به صدان نازی زاده !
چند سالته خانم ؟ مگه هر کس به قول تو زائید !!! برای کوری و پیری این کار رو کرده ؟ مگه چند درصد از بچه ها عصای کوری و پیری والدینشون شدن که بیخود سفسطه می بافی ؟ پرستار رو گذاشتن برای دوره پیری خانم ! خیلی مسائل این وسط وجود داره یکیش بحث سرمایه هنگفت در زندگیه که نمیخوایم بدیم یک عده لاشخور عشقش رو بکنند . چرا ندیم ثمره عشقمون تا ازش بخوبی بهره بگیره و در رفا زندگی کنه !
شما صدان یا نازی یا هر کس که هستی حقوق برابر میخوای ؟برو جلو مجلس اگه می تونی نابرابری ها رو تغییر بده و بخواه قانون براش تصویب کنند نه بیا تو این وبلاگ بگو حق تو اینه که گوسفند دیده شی یا گوسفند دیده نشی ! فراموش نکن چه بخوای چه نخوای تا زمانیکه در یک حکومت اسلامی زندگی می کنی و اکثر مردمش دینشون اسلامه باید تابع قوانینش باشی حتی اگر مثل من مخالف مساله مهریه باشی !
بچه بی سرپرست برای اون عده هست که ازدواج نامشروع و رابطه نامشروع داشتن و تعهد کتبی نداشتن با همخونگی یکی رو پس انداختن حالا نتونستند بزرگش کنند بچه رو آواره کوچه و خیابون و مراکز بهزیستی می کنند ! (امیدوارم بگیری چی میگم )
امثال ما با شوق و رغبت ماحصل عشق و لحظات نابمون رو بزرگ می کنیم .از وجودشون لذت می بریم و بعد با تربیت صحیح اجازه میدیم مسیر زندگیشون رو انتخاب کنند . نه مثل بعضی ها بچه پس میندازیم .بدون اینکه بدونه چی از زندگی میخواد مثل علف هرز رشد کنه و به دیگران آسیب بزنه .
آره شما مغز متفکر بر عقیده اشتباهت بمون چون نهایتا روزی مغلوب میشی و به اونچه میرسی که کل جامعه از اون تبعیت می کنند . چون ابتدایی ترین اصل جامعه شناسی میگه انسان موجودی اجتماعیه و بخواد یا نخواد تابع جامعه
صد البته هدف اول و آخر کسانی که تن به ازدواج ندن و راه رو بیراه برن چیزی جز آلت تناسلی و مسائل اون نیست . حالا تو هی انکار و دلیل تراشی کن به هیچ کجا نمی رسی و کسی تابع نظر تو نخواهد بود . دو دقیقه بعد با اسم دیگری نظر بزار صدان نازی زاده (نیشخند)
بالاخره شاهد روباه باید دمش باشه مگه نه ؟
پاسخ:
الحق که درست گفتی انسان موجودی اجتماعیه و تابع جامعه
سما جان کامنتت رو خوندم
نمیدونم شاید به قول شما استقلال هم معانی مختلفی داشته باشه .
من ازدواج کردم اما استقلال لازم رو دارم . در حیطه شغلی و کاری موفقم و حقوق و حساب بانکی مشترک + حساب بانکی مستقل دارم .در زمینه فعالیت های اجتماعی همسرم همیشه مشوقم بوده و خیلی جاها پا به پای من اومده و تشویق و ترغیبم کرده برای کسب مهارت ها ، افزایش اطلاعات و ... .در واقع حامی بزرگی برای من بوده که هیچ محدودیتی برام نداشته و موجب پیشرفت دو چندانم شده . در امور جنسی و مسائل دیگه شیوه تربیتم هرگز بهم اجازه نداده به دلیل رفع نیاز جنسی قبل از ازدواج بخوام با افراد متعدد رابطه داشته باشم و نام اون رو استقلال بزارم !در حال حاضر هم ،چه خودم چه همسرم  نیازهای یکدیگه رو بخوبی رفع می کنیم و خدا رو شکر مشکلی در این زمینه نداریم .
نمیدونم تعریف دیگران از استقلال چی می تونه باشه اما من استقلال رو موجب پیشرفت یک فرد در حیطه اجتماعی ، شغلی ، عاطفی و ... می بینم نه پسرفت و واپس گرایی و لا ابالی گری !
پاسخ:
خداروشکر که شما اینقدر از زندگیت راضی هستی.میگم جدی واسه خودت اسفند دود کن چون زندگی همه اینقدر خوب نیست.امیدوارم همیشه خوشبختیت دوام داشته باشه.

یاشل جان این نازی با این ادبش همان صدانه؟؟؟
خانم عقل کل و با ادب دوستان دیگری هم با این نظر صدان مخالف بودن وکامنت گذاشتن شما رو ارجاع میدهم به کامنت خانم ندا
بله صدالبته معنی حرف صدان همین بود که شما فرمودین و اصلا ایشان تفکر سنتی در مورد این قضیه ندارن با جملاتی همچون احتمالا افراد با سطح و شان بالایی نیستن! عیب ایرادی دارن.
بله تو دنیای واقعی همه شان بالای دارن همه قصد ازدواج دارن همه با نیت پاک میان جلوو..
اون دختران که حمدسورشون خونده شده و رها شدن احتمالا تو فضای مجازی اتفاق افتاد اونم با وعده ازدواج از طرف پسر.
شما مفسر سخنان صدان به این باور برسید که دنیای مجازی با این پیشرفت سریعش در تمام ابعاد زندگی ادمی وارد شده حتی اشنایی واسه ازدواج!!!! اینکه انقدر از کامنت من سوختی جای سوال دارد خانم نترسید همخونتون ولتون میکند!!


پاسخ:
بله خودشه.از آی پیش معلومه
آشناییای اینترنتی و ازدواجش تقریبا داره زیاد میشه و نمیشه یه نظر کلی راجع بهش داد که همه بده یا خوب.نمونه های موفقش هستن و حلال خدا رو هم حرام نکردن فقط از دنیای مجازی آشنا شدن.خیلیا راه ارتباطی وسیعی در دنیای واقعی ندارن مجبور میشن تو دنیای مجازیم خودشونو محک بزنن
مستانه جان بی خیالش شو عزیزم. کسی که از ساده ترین اصول اجتماعی و نوع زندگی سالم بی بهره باشه میخواد نوع ارتباطات اجتماعی حالیش باشه و درک کنه دنیا در چه نقطه ای قرار داره ؟


یاشل جوونم ای واااای آخه من چه شانس بدی دارم :(

این همه اسم بود... خوب یه اسم دیگه انتخاب می کردی خانم صدان... این چه وضعشههههههههه اسمم رو خراب کردی :(((
پاسخ:
خخخخخخخخخخ نازییییییی اصل و تقلبی داریم دیگه.ببین چقدر مهم شدی
 نگران نباش من از نوع نوشتت و آی پیت و ایمیلت میفهمم تویی
اسمتم قشنگه 
می بینی توروخدا یاشل جوووون خخخخخخخخ
خداروشکر پیش تو خیالم راحته :دی
خوب شد ایمیل میزارماااا والا الان حالم خراب بود :دی
مرسی عزیز دلم اسم خودت قشنگترهههه
فدای توووو [قلب بووووس محبت]
پاسخ:
آره والا اینایی که بدون آدرسن از آی پیشونم میشه فهمید خودشونن یا نه
ممنون گلم لطف داری جیگر
یاشل من خوشبختیم رو به سختی به دست آوردم . تاوان به هم زدن دو نامزدی برام خیلی سنگین بود .  دو انتخاب اشتباه و تصمیماتی که بهم تحمیل شد سلسه وار باعث شد تا در سومین انتخابم احتیاط بالایی به خرج بدم .اینجا خدا و شانس و ...واقعا باهام یار بود . ما همدیگه رو از صمیم قلب دوست داریم . مشکل مالی نداریم اما خوب مدتی بخاطر شرایط زندگی همسرم از هم دور بودیم که اونم رفع شد . آرزوی من خوشبختی تمام جوونهای دل پاکه
صبور بودن برای من نتیجه مثبتی داشت . انشاالله برای همه شما هم در پی داشته باشه
 
پاسخ:
آهان یادم نبود.واقعا تو با تجربه های قبلی تونستی یه انتخاب درست و خوب بکنی.واقعا امیدتو به زندگی تحسین میکنم چون هرکی دیگه بود میگفت من شانس ندارم و اینا.بلاخره بعد دوبار شکست طبیعیه حس ناامیدی.ولی تو پیروز شدی.
همیشه دلم میخواد دخترایی که دیر ازدواج میکنن و خودشون اینو نخواستن یعنی دست زمونه مجبورشون کرد، نتیجه صبرشونو ببینن و اقلا انتخاب خوب و درستی بکنن.امیدوارم خدا در حقشون این خوبیو بکنه.
ممنون
ندای عزیز خوشحالم که پاداش استقامت وصبر تون رو گرفتین.   ایمان دارم خداوند به دل پاک ونیتتون نگاه کرده وهمسر خوبی بهتون داده ارزو دارم خوشبخت وعاقبت به خیر باشین.
پاسخ:
مرسی واسه دعاهای خوبت 
ندای عزیز، واقعا برات خوشحالم که همچین ازدواج موفقی داشتی و با یاشل هم کاملا موافقم، یه اسفند برای خودت دود کن!


مرضیه خانوم نمیدونستم شما دزدگیرم هستید!
البته خودتون اشاره کردید که چماق به دست دارید اینجا کامنت میذارید!

موفق باشی خانوم، من دیگه با شما حرفی ندارم!
پاسخ:
اسفند لازم شدی ندا
مرضیه خانم از دوستای قدیمیه و منظور خاصی نداره به دل نگیر دختر( چشمک)

مرسی مرضیه عزیز و مهربون
زندگی یعنی ساختن نه خواستن !
هر چیزی در ذهن بسازی و براش تلاش کنی در عمل بدست میاد .اگرنه خواستن ،به تنهایی ما رو به جایی نمی رسونه
متقابلا برای شما دوست عزیز و مابقی عزیزان خوشبختی و سعادت پایدار رو آرزو می کنم
پاسخ:
چه جمله زیبایی.به تازگی بهش رسیدم.زندگی یعنی ساختن نه خواستن.یه مدت همش میخواستم ولی بهش نمیرسیدم وقتی خودم به تلاش افتادم و به قول شما ساختم به یه سری از آرزوهام رسیدم.ایشالا به بقیشم برسم.ولی درمورد ازدواج واقعا نمیدونم ساختنش چطوریه.من همه راهارو واسه پیدا کردن شخص مطابق معیارام رفتم ولی نشد
مرسی سما جون . [قلب] [بوس]
پاسخ:
ای جان
یاشل جان، بزرگترین اشتباه اینه که بخوای بچه بیاری برای اینکه توی پیری، عصای دستت باشه. بچه یه موجود مستقله برای خودش و حق داره تصمیم بگیره که بخواد عصای دست تو باشه یا نباشه. گرچه اگه مامان خوبی بوده باشی، خیلی بعیده که بچه سر پیری ولت کنه، ولی با اینحال هیچوقت به خاطر پیری خودت، بچه نیار. 
پاسخ:
انسان ذاتا بچه رو دوست داره و به هزار و یک دلیل میاره یکیش عصای پیریه.وگرنه واقعا هیچ زن و شوهری واسه عصای دستشون بچه دار نمیشن واسه شیرینیه خود بچه واسه تجربه ش واسه داشتن کسی از جفتشون که باعث تداوم عشقشون بشه و ... بچه دار میشن
کامنتم عمومی باشه . چیز بدی در زندگیم نبوده که بخوام بابتش شرمسار باشم :)

اگر هم که دوست داری می تونی پستش کنی هر جور خودت صلاح میدونی .
پاسخ:
باشه ممنون.منظورم این بود شاید نخوای کسی از زندگیت بدونه چون نوشتی من هرجا برم یه آشنا دورو برم میپلکه واسه این ترسیدم خب
پس بزار اینهمه نوشتی و آموزنده س پستش کنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">