ماجراهای خواستگاری

ماجراهای خواستگاری

این وبلاگ در مورد خاطرات خواستگاریای من هست
و امیدوارم به درد کسانی که میخوان ازدواج کنن بخوره
و تجربه ایی براشون باشه
سعی میکنم وبلاگایی رو لینک کنم که مطالبش مفید ،پر محتوا ، آموزنده و مرتبط با موضوع وبلاگ باشه.پس لطفا اگه وبلاگتون شامل این خصوصیات نیست ازم درخواست لینک نکنید.قبلا از این بابت عذرخواهی میکنم

فعلا به دلیل نداشتن مورد خواستگاری هفته ای یک بار فالبداهه نویسی میکنم

فقط نظراتی رو تایید میکنم که احساس کنم نیاز به تایید شدن دارند

همچنین به دلیل رک و شوخ طبع بودن بنده،اگه جنبه شوخی ندارید لطفا وارد نشوید

اگه هم مطالب این وبلاگ به مذاقتون سازگار نبود ممنون میشم از ضربدر سمت راست استفاده کنید و بیش از این خودتون و من رو مورد عنایت قرار ندید

متشکرم که با صبوری منو همراهی کردید

پیوندها

آمارگیری (1)

شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۰۹ ب.ظ

با توجه به اینکه من دیگه خاطره ندارم و حرفیم واسه گفتن ندارم(ذوقم کور شده)به دلیل اینکه پست اخیر بحث و نظر زیاد داشت تصمیم گرفتم یکی دو تا از این نظرا که عجیب بود رو به صورت آمارگیری بزارم این چند نفری که اینجا میان و بازدید میکنن یه نظر کوچولو بدن ببینیم چی میشه.

این نظر یکی از دوستانه چون کامنتاش طولانیه خلاصه حرفاشو میزارم :

ایشون میگه ازدواج چون مسئولیتش زیاده خوب نیست و همه نباید ازدواج کنن.میشه با رسیدن به استقلال با یه نفر دوست شد و مدت زیادی باهاش زندگی کرد ولی ازدواج نکرد.در واقع همون ازدواج سفید.یعنی هم ازدواجو نفی میکنن هم بچه دار شدن .

به نظرتون چند درصد مردم اینطور فکر میکنن.من بهش گفتم افرادی که مثل شما فکر و عمل کنن خیلی کمن و بعدها پشیمون میشن.نظرتون چیه؟اگه حالشو ندارین نظر بدین همینکه این فلش مخالف موافقو تیک بزنین کافیه.

اونایی که موافق ازدواج سفید و ازدواج نکردن هستن فلش آبی که موافق و سر بالا هست رو بزنن اونایی که با این پدیده مخالفن و عقیده دارن هر شخصی باید در یه سنی ازدواج کنه و تشکیل خانواده بده و بچه دار بشه فلش قرمز رو به پایینو بزنن.لطفا همکاری کنید.البته من نمیتونم تقلبو بگیرم پس اگه با کامنت یه با ازدواج سفید مخالفم، موافقم بزارید مطمئن تره

ممنون

پی نوشت

نمیدونستم نظرات مخالف موافق فقط واسه کسایی که ثبت نام کردن فعاله.پس لطفا نظر بزارید اگه عضو نیستین

در ضمن من نمیدونم در مورد نظر ایشون ازدواج سفید درست هست یا نه.برداشتم از صحبتاش این بود میتونید خودتون کامنتاشو تو پست قبلی بخونید.خانمی به اسم صدان هست .

این اولین کامنتشون که کاملا روشن و واضح نظرشون و طرز فکر غلط ما رو بیان کردن 


سلام. متاسفانه هم تفکر اون خانومی که شما رو نهی از منکر کرد و گفت دیگرانو به گناه انداختین غلطه و هم با عرض معذرت تفکر شما. دلایل غلط بودنه تفکر اون خانوم رو که خودتون بهتر از من میدونین  و نوشتین. اما خانوم یاشل من با این حرف شما که "خدا کلی نیاز تو وجود ادم قرار داده که فقط با ازدواج رفع میشه " کاملا مخالفم. اگر منظورتون از این کلی نیاز، نیاز جنسی و نیاز به داشتنه یک همدم از نوع جنسه مخالفه باید بگم که فرهنگ و تفکر غلط جامعه ما باعث شده که تنها راهه رفع کردنه نیاز جنسی و عاطفی ازدواج باشه. من معتقدم که هزاران راه برای رسیدن به خوشبختی و ارامش و دل خوش وجود داره که یکیشون ازدواجه. که تازه اون هم هیچ تضمینی نیس که با این وسیله (ازدواج) واقعا به اون خوشی و ارامش و خوشبختی که میخایم برسیم. متاسفانه فرهنگ جامعه ما دخترانمون رو به نحوی بار اورده که فکر میکنن یا ازدواج یا مرگ!!! این یه طرز تفکره فجیعه! در واقع ازدواج رو هدف میدونن و همه کار میکنن فقط به این دلیل که به این هدفشون یعنی ازدواج برسن....میرن دانشگاه برا ازدواج میرن سر کار برا ازدواج میرن خوشگل می کنن برا ازدواج عمل دماغ میکنن برا ازدواج و خلاصه هممممه ی هم و غمشون ازدواجه و این یعنی فاجعه. چرا؟ چون بعد ازدواج اگر خدای نکرده طرف اونی نباشه که انتظارشو داشتن(که اغلب هم همینطوره بدلیل معیارهای غلط ازدواج و طرز تفکر غلط در مورد معیارهای ازدواج و شناخت افراد)حالا چه اتفاقی میافته؟

... اتفاقی که می افته اینه که دنیا رو سرشون خراب میشه و دیگه به ته خط میرسن. چرا؟ چون از اول هدفشون ازدواج بوده و حالا در رسیدن به این هدف شکست خوردن و طبیعیه که دیگه همه چی براشون تموم شدس! برا همینه که زنان متاهل ما اغلب چند سال بعد زندگی مشترک همشون یه نوع احساس پوچی بهشون دست میده و حتی به این فکر میکنن که ایکاش مجرد باقی مونده بودن.

ازدواج هدف نیست ...ازدواج ابزاریه برا رسیدن به هدف. هدف چیه؟ خوشبختی، ارامش، حس خوب، شادی  و و و و 

ازدواج و پیوند زناشویی پدیده مبارک و مقدسیه اینو قبول دارم ولی نباید به یک ضرورت تبدیل بشه. ضرورتی که برای دختران ما تبدیل به هدف بشه... ای کاش جامعه ما به اون درجه از بلوغ فرهنگی برسه که تنها راهه ارضای غزیزه جنسی و نیاز های عاطفی ازدواج نباشه... واللا به خدا همون دین اسلام هم اگز بهش معتقدیم برای ارضای غریزه جنسی چندین راهه دیگه غیر از پیوند زناشویی گذاشته ولی چ کنیم که ما جماعت ایرانی کلن خود آزاری داریم!!!


کاش اقلا میگفتین دین اسلام به غیر از پدیده ازدواج دائم و موقت چه راهی واسه ارضای غرایز جنسی گذاشته که ما ازش خبر نداریم؟اقلا بگید شاید ما بی اطلاعیم


 بعضیا از این ور پشت بوم میفتن بعضیا از اون ور.هیچ چیز بهتر از میانه روی و تعادل در زندگی نیست



۹۴/۰۳/۱۶
✿✿ یاشل ✿✿

نظرات  (۳۸)

به نظرمن اون آرامشی که تو ازدواج هست رو نه تو دوستی میشه پیدا کرد نه تو ازدواج سفید. برای یه مدت شاید جالب باشه امابعدش به نظرم خسته کننده میشه. این خارجی ها چندسالی باهم زندگی میکنن امابعدش ازدواج رسمی میکنن،اوناکه این تجربه رو کردن،اگه چیز خوبی بود،هیچوقت ازدواجشونو رسمی نمیکردن.
میشه ازدواج کرد،امابچه دار نشد،اگه یه عده از مسئولیت فراری هستن بهترین راهه.
پاسخ:
ممنون بابت نظرتون
یاشل نتونستم رای بدم چون باید ثبت نام کنم تا حق رای رو بهم بده

من با ازدواج سپید کاملا مخالفم

اگر قرار به عدم تعهد باشه .شدت و ضربه روحی که طرفین میخورن و عواقب ناشی از اون مثل بارداری ناخواسته و ... خیلی خیلی بیشتر خواهد بود . در واقع استحکام در خانواده با این نوع ازدواج از بین میره . من کاملا با این شیوه مخالفم و این رو نوعی هوسرانی میدونم که مختص افراد لاابالی ، بی مسئولیت و بی قید و بند هست . یعنی چی مدتی با هم باشن بعد که زده شدن برن سراغ نفر بعدی و نفر بعدتر . ؟جامعه ما همینجوریش درگیر طلاق های بیشمار هست حالا با این طرز فکر و اشاعه اون میخوان اینو به جون جوونا بندازن ؟

چیزی که فراوونه زن صیغه ای که به لطف بعضی ها ساعتی و یک روزه و چند ماهه و چند ساله اش وجود داره دیگه ازدواج سپید چه معنی داره  ؟ حالا از این راه میخوان جوونامون رو نابود کنند و جامعه رو به انحطاط کامل بکشند ؟
پاسخ:
ممنون بابت نظرتون

سلام منم با ازدواج سپید مخالفممممممممممم نه به دلیل شرع و عرف اینا جای حودش ولی من حس می کنم اونطوری بین زمین و هوا معلقی و پایه های زندگی خیلی شکننده ست شاید دوستان بگن اینا ممکنه تو ازدواج دائمی هم پیش بیاد بله درسته ممکنه پیش بیاد و به طلاق برسه ولی از اول که اینطوری نیست حداقل برای من اینطوری نیست من خودم ادمی نیستم که بتونم اینطوری زندگی کنم

هر چند من خودم هم ازدواج و آشناییم اینترنتی بوده سر فرصت براتون داستانمو می گم خیلی خشوبختم خدا رو شکر

رئیس جمهور کشور یونان 13 ساله بدون ازدواج داره با خانمی زندگی می کنه و این موضوع موقع انتخاب سرو صدای زیادی کرد

پاسخ:
ممنون بابت نظرتون

من نظرات ایشونو خوندم و به نظرم با توضیحی که شما این بالا دادین خیلی فرق میکنه. اینطور که دریافت کردم ایشون مخالف ازدواج نیستن و حتی یکی دو جا هم موافقتشونو با خوب بودنه ازدواج بیان کردن . فک میکنم نظره ایشون اینه که ازدواج از اوجبه واجبات نیست و ممکنه کسانی مثل ایشون حتی با ازدواج نکردن هم خیلی احساس خوشبختی داشته باشن.  من با نظراتشون تقریبا موافقم و به نظرم یه نسخه رو نمیشه برا همه پیچید . ایشون اینطوری راحتن و یکی هم مثل شما یا من ازدواج رو خیلی واجب میدونن. اینم بگم که قطعا تعداد دخترانی مثل من و شما خیلی بیشترن و فک کنم نتیجه این آمارگیری از همین الان مشخصه ولی این دلیل بر غلط بودنه صحبتهای ایشون نیست. به نظرم بهتره به نظرات هم احترام بگذاریم ولو مخالف.

پاسخ:
ممنون بابت نظرت
مطمئنی تو سن بالا(50 سال) از تنهاییشون و نداشته هیچ بچه ای از کارشون پشیمون نمیشن؟
ایشون تو این کامنت :
سلام. متاسفانه هم تفکر اون خانومی که شما رو نهی از منکر کرد و گفت دیگرانو به گناه انداختین غلطه و هم با عرض معذرت تفکر شما. دلایل غلط بودنه تفکر اون خانوم رو که خودتون بهتر از من میدونین  و نوشتین. اما خانوم یاشل من با این حرف شما که "خدا کلی نیاز تو وجود ادم قرار داده که فقط با ازدواج رفع میشه " کاملا مخالفم. اگر منظورتون از این کلی نیاز، نیاز جنسی و نیاز به داشتنه یک همدم از نوع جنسه مخالفه باید بگم که فرهنگ و تفکر غلط جاکعه ما باعث شده که تنها راهه رفع کردنه نیاز جنسی و عاطفی ازدواج باشه. من معتقدم که هزاران راه برای رسیدن به خوشبختی و ارامش و دل خوش وجود داره که یکیشون ازدواجه. که تازه اون هم هیچ تضمینی نیس که با این وسیله (ازدواج) واقعا به اون خوشی و ارامش و خوشبختی که میخایم برسیم. متاسفانه فرهنگ جامعه ما دخترانمون رو به نحوی بار اورده که فکر میکنن یا ازدواج یا مرگ!!! این یه طرز تفکره فجیعه! در واقع ازدواج رو هدف میدونن و همه کار میکنن فقط به این دلیل که به این هدفشون یعنی ازدواج برسن....میرن دانشگاه برا ازدواج میرن سر کار برا ازدواج میرن خوشگل می کنن برا ازدواج عمل دماغ میکنن برا ازدواج و خلاصه هممممه ی هم و غمشون ازدواجه و این یعنی فاجعه. چرا؟ چون بعد ازدواج اگر خدای نکرده طرف اونی نباشه که انتظارشو داشتن(که اغلب هم همینطوره بدلیل معیارهای غلط ازدواج و طرز تفکر غلط در مورد معیارهای ازدواج و شناخت افراد)

گفتن نباید ازدواج یه هدف باشه و ما که فقط به ازدواج فکر میکنیم اشتباه میکنیم.میخواستم ببینم کار ما اشتباهتره یا ایشون که به لطف نظر دوستان فهمیدم
من کاملا با ازدواج سفید مخالفم چون اساس خلقت آدمیزاد طور دیگه ای هست البته همیشه انسانهای استثنا هم بودن!!
پاسخ:
ممنون بابت نظرتون
من با ازدواج سفید و این نوع ازدواج کردن ها کاملا مخالفم
حتی در جوامع خارجی هم که ازدواج های به این صورت موجوده یه مدت با هم هستن و بالاخره یک نفر رو برای یک عمر شریک زندگی شون میدونن
یه استادی داشتیم میگفت ازدواج های این شکلی مثل راه رفتن روی یک رودخونه یخ زده ست ممکنه یخ نشکنه ولی دلت همیشه میترسه از شکستن یخ و فرو رفتن توی آب
ازدواج هایی که بر اساس شناخت باشه (فقط شناخت نه اینکه دوست باشن و ...) به نظرم یکی از بهترین نوع ازدواج هاست
اصلا به نظر من اینجور ازدواج ها یه جور خیلی خاصیه (از بن اشتباهه)

(...)
پاسخ:
ممنون بابت نظرتون
سلام
من مخالف ازدواج سفیدم
بانظر"نیلوفرجون"هم موافقم،چون دیگه غربیا نه مثل ماعرفی دارن که مثلامحدودشون کنه ونه الزامی به عمل کردن به تمام دستورات دین شون دارن(البته اینو برای دین داراشون گفتم)ودیگه حس کنجکاوی شون رودرتمام زمینه هاارضاکردن وازخجالت همه گزینه هادراومدن!پس وقتی بعدازاین همه سال واین همه تجربه کردن آخرسربه این نتیجه میرسن که ازدواج شون رورسمی کنن حتماحکمتی داره!!!
ویه سوال هم ازاین خانوم دارم:
شماگفتین:توی اسلام راههای دیگه ای هم برای ارضای صحیح نیازجنسی به جز ازدواج هست،میشه بگین اون راه هاچیه؟

پاسخ:
ممنون بابت نظرتون
باید اول مشخص کنیم هدفمون از ازدواج چیه؟  هدفمون از در کنار جنس مخالف بودن چیه؟ 
اونچه که مشخص و واضحه اینه که همه بصورت ذاتی و فطری تمایل به جنس مخالف دارن و بهش جذب میشن. خب این بهره بردن از جنس مخالف میتونه با ازدواج سفید یا همون همخونه شدن بدون ازدواج انجام بشه که خوبیش اینه که مسئولیتی به گردنت نیست و بدون هیچ تعهد و هزینه ای در کنار جنس مخالف قرار میگیری. اما همین عدم تعهد و مسئولیت میتونه به ضرر دو طرف هم باشه. این خیلی طبیعیه که ما انسانیم و بعد از مدتی ارتباط نزدیک با کسی بهش دل میبندیم و حالا اگه اون تعهدی برای موندن در کنارمون نداشته باشه و با یک کدورت و سوءتفاهم ساده مارو ترک کنه و به سمت دیگری بره خیلی به ضررمون تموم میشه و اثرات روحی خیلی خیلی مخربی داره که کل زندگی فرد رو مختل میکنه. اما در ازدواج این عیب خیلی کمتره و همونطور که به سختی به هم میرسن جدا شدنشونم به این آسونیا نیست. یکی از خوبیای ازدواج اینه که قلب و روحتون میشه مال همسرتون و این خودش خیلی لذت بخشه اینکه کسی رو با اعماق وجودتون دوست داشته باشین ولی در دوستی این اتفاق هیچ وقت نمیفته. مورد بعدی امکان بارداری زن هست. اگه بدون ازدواج زن باردار بشه کی میخواد مسئولیتشو قبول کنه؟  فکر میکنین چرا انقدر آمار سقط جنین زیاد شده؟!
مطلب بعدی آرامش هست. آیا واقعا با دوستی میشه به آرامش رسید؟ یا استرسمون بیشتر میشه؟
در ازدواج همسر همیشه در دسترسه و در امور زندگی بهمون کمک میکنه اما در این نوع ارتباط دیگه حضور کامل و همیشگی نداره و نمیشه بهش تکیه کرد یا بهتر بگم رووش حساب باز کرد.
البته دلایل دینی شو صرف نظر کردم.

پاسخ:
ممنون بابت نظرتون
یاشل جان به نظر من یه سریا اصلاااا نباید ازدواج کنن این آدمها اصلا برای ازدواج ساخته نشدن و ازدواج براشون فقط معنی رفع نیاز میده ....اونها بهتره به همون سبک دوستی و اینا زندگی کنن که البته جامعه ما این قضیه رو نمیپسنده ... منم زیاد این حالت و نمیتونم هضم کنم اما واقعا یه وقتا میبینی طرف چهل سالشه ذره ای حس مسئولیت پذیری نداره و از ازدواج فقط رفع نیاز و میبخواد و اینکه توی ازدواج سفید فقط و ففط و فقط باید به یک نفر متعهد شد....این تعهد خیلیییی مهمه.....
اما من با اصل ازدواج موافقم چون جایی میرسی که میبینی احتیاج داری به اینکه با کسی باشی و به اون آدم اعتماد کنی حتی محبتت به جایی میرسه که دوست داری ازش بچه داشته باشی.... اصل خانواده فقط نیاز ج ن سی نیست .... خانواده یعنی دو تا آدم که قراره با هم آینده رو بسازن ، به هم اعتماد داشته باشن و بچه دار بشن .... خانواده خیلیییی با ازدواج سفید فرق میکنه .... من جزو آدمهایی هستم که اگر قرار باشه فکری به حال نیازهام بکنم ازدواج میکنم فقط به خاطر اینکه فکر میکنم فقط توی ازدواجه که میتونم اون حس امنیت و آرامش رو به دست بیارم...
در ضمن کسی که مسیولیت پذیر و متعهد باشه هم ازدواج رسمیرو ترجیح میده همون طور که حتی توی کشورای اروپایی هم ازدواج رسمی هست...
پاسخ:
ممنون بابت نظرتون
سلام من هم مخالف ازدواج سفید هستم به نظرم ازدواج سفید فقط یه حسن داره اونم وقتیه که زن بخواد طلاق بگیره  دیگه دردسر دادگاه .... نداره+اگه منقاضی طلاق خانم باشه
اما اگه آقا باشه خیلی بده چون هیچی به زن نمی رسه  همچین  خانمی حتما باید شاغل باشه اونم با درآمد بالا با بتونه از عهده ی مخارج سنگین بربیاد
الان برخی خانم ها شاغلن اما مسیولیت مخارج با آقاست وخانم بعضی جاها همکاری می کنه دلایل مخالفت
1-در ازدواح رسمی زوجین برای بقا-حفظ-تداوم زندگی مشترک تلاش می کنند
2-"""""""""""""""""""""""""برای تداوم نسل وحفظ بقای انسان زاد و ولد می کنن
3-"""""""""""""""""""""""""در شادی ها وسختی ها پشتیبان هم هستند
4-"""""""""""""""""""""""""سرمایه گزاری می کنن چون به آینده امیدوارن از خرید لوازم منزل بگیر تا....
5-در ازدواح رسمی زوجین  به آرامش می رسند وترس نهفته  ای برای از دست دادن طرف مقابل ندارن
6-در ازدواح رسمی زوجین  (متعهد)به هم وفادارن وتنوع طلب نیستند
7-در ازدواج سفید آسیب پذیری زن بیشتر از مرد ه با کهولت زن ویا ایام خاص خانم ها ویا بیماری روحی وجسمی خانم    آقا بلافاصله می تونه خونش رو عوض کنه وهیچ تعهدی درقبال خانم نداره
البته موارد فوق برا یه شرایط نرمال زندگیه  که زوچین به هم علاقمند متعهد وصمیمی باشند
پاسخ:
ممنون بابت نظرتون
بنظرم این که ادم یه عشق تو زندگیش داشته باشه نه تنها بد نیست خوب هم هست به شرطی که باهدف ازدواج وبرنامه ریزی شده باشه. ولی بازندگی مشترک بدون تعهد برای جوونها به شدت مخالفم چون باعث میشه پسرها تن به مسوولیت پذیری ندن وبیشتر ضررش شامل دخترها میشه در واقع متضرر اصلی دخترها هستن .چون زنها به لحاظ ساختار روحی عاطفی ترهستن وتو زندگی مشترک دنبال پناهگاه عاطفی هستن تا تامین جنسی .وبرعکس پسرها برحسب غریزه همین که درین ارتباط بدون تعهد به غرایز جنسیشون پاسخ داده بشه راضی هستن واین باعث میشه پس از هربار قطع ارتباط ضربه های شدید روحی به جنس زن وارد بشه.  توهمه ادیان به امر ازدواج سفارش شده وهمه اقوام وادیان مختلف اون رو امری پسندیده وخوب میدونن.
پاسخ:
ممنون بابت نظرتون
سلام یاشل جون
انگار تو نبود من بحث کردن رو به وبت اضافه کردی (تشویق)
من کامنت این دوست رو نخوندم ولی راجع به ازدواج سفید فقط میخوام بگم این نبود تعهد فقط باعث سست شدن پایه های رابطه میشه
خیلی ها معتقدن که ازدواج سفید هیچ فرقی با ازدواج رسمی نداره فقط ثبت شرعی و قانونی نداره که به نظرم شاید بشه با اسونتر گرفتن ازدواج ها راه رو برای جوان ها باز کرد ضمن اینکه بین ادیان قابل قبول کشور این مورد هیچ وجهه قانونی یا شرعی نداره
پاسخ:
سلام
بله دیگه چه کنیم
ممنون بابت نظرتون
سلام
مخااااااااااااااااالف
مراجعه بشه به نظر دوستان برای دلایل:)
پاسخ:
سلام
خسته نباشی 

آقا این چه کاریه که ازدواج نکنی
ازدواج خیلی هم خوبه
وقتی طرف مقابلت آدم حسابی باشه و 
بتونی بهش تکیه کنی هزار برابر بهتر از ازدواج نکردنه.
حالا یکی مثله من تو سن 18 سالگی ازدواج میکنه
خیلیای دیگه هم چون کیس باب میلشون نمیاد دیرتر ازدواج میکنن
اما مهم اینکه قصدشو دارن.
منم مخالفم شدیـــــــــــــــــد.
پاسخ:
ممنون بابت نظرتون
ب نظر من ایشون فقط دارن خودشونو گول میزنن،چون ب قول خودشون 7 ساله با یکی هستن و دارن نیازهای همو برآورده میکنن ینی این وسط فقط خوندن خطبه عقده ک ایجاد مشکل میکنه?!!!!!ایشونهم با این روششون عملاً ازدواج کردن ولی ثبتش نکردن،ک البته خوب و بد بودن این کار هم بستگی ب عقاید و باورها و نوع تربیت خانوادگی شخص داره
اگه ب قول خودشون ی روز همو نخوان بازم مثل خیلیای دیگن ک طلاق میگیرن و عملاً بازم فقط محضر نمیرن و فرق دیگه ای نمیکنه
حالا بگذریم از اینکه خودشو با دلایل شبه روشنفکری از خیلی از لذتها و آرامش و حق و حقوقی ک مال خودشه و حقشه محروم کرده
این نوع طرز فکرم ب نظرم هیچ ربطی ب مستقل بودن نداره
توی کشورهای غربی طبق نظر کلیسای کاتولیک چیزی ب نام طلاق وجود نداره ،اینکار برای اونا توجیح داره ولی برای کشوری مثل ما بدون توجیهه منطقیه
پاسخ:
ممنون بابت نظرتون
منم با ازدواج سفید مخالفم یه زن ویا یه مرد تنها کامل نیست با هم همدیگه کامل میشن جفت میشن مثل دوتا نصف سیب کنار هم بزارین کامل میشن.
پاسخ:
ممنون بابت نظرتون

خانم یاشیل یا هر کسی که هستین من یادم نمیاد که در نظراتم گفته باشم اکثریت جامعه طرز فکر منو دارن! اتفاقا اینو خوب میدونم که امثال من در اقلیت هستیم(و صد البته بنده خودم به طرز فکر خودم ولو اینکه در اقلیت باشم می بالم- در اقلیت بودن به معنای غلط بودن نیست و این هم نوعی سبک زندگیه که من میپسندمش و خیلیا نمیپسندن) .  حرفه شما این بود که اکثر کسایی که همفکر من هستند در سنین بالا پشیمون میشن و من هم پرسیدم که با کدوم روش نمونه گیری به این کلمه " اکثریت " رسیدین!!

شما ظاهرا این صفحه رو با مرکز امار ایران اشتباه گرفتید!!من نمیدونم سطح تحصیلات شما چقدره ولی باید بگم که امارگیری در این صفحه یک درصد هم پشتوانه منطقی نداره که هیچ غرق در سوگیری هم هست!! چون افراد معدودی به وبسایت شما وارد شدن و خوندنش، از طرفی اغلب مخاطبان پروپا قرص شما ، هم فکرانه خودتون و افراد شبیه به خودتون هستن و کاملا طبیعیه که تفکراتشون هم مشابه با شما باشه.  بگذریم که بسیاری از نظرات میتونه ساختگی و از طرف خود شما هم باشه و رد و تایید نظرات هم دسته خودتونه!!

راستی من برخی پستهاتونو نخونده بودم ولی امروز که پستای مربوط به عضویتتون در وبسایت های ازدواج و کلوب و غیره رو دیدم واقعا به عقلتون شک کردم که چه جاهایی رو برای اشنایی واسه ازدواج انتخاب می کنین!!! اینو حتی یه بچه هم میدونه که یک پسر در مملکته ما اگر واقعا  قصد ازدواج داشته باشه تو دنیای واقعی انقدر مورد برای اشنایی هست  و انقدر دختر که ارزوی ازدواج دارن دور و برش ریخته که نخاد تو اینترنت دنباله زن برا خودش بگرده! و کسایی که در دنیای مجازی دنبال زن یا شوهر برا خودشون میگردن-با توجه به سطح فرهنگ جامعه که خودتم چن باری گفتی- به نظر میرسه که یه جای کارشون میلنگه! و دقیقا به همین دلیل هم هست که با اونایی که شما باهاشون ابتدا در نت اشنا شدین به هیچ نتیجه ای نرسیدین و ظاهرا همشون قصد و غرض های دیگه ای غیر ازدواج داشتن. شما که انقدر خوب به فرهنگ جامعتون واقفید یعنی واقعا این مساله رو نمیدونین؟؟!!کسانی هم که از این راه تونستن ازدواج کنن احتمالا افراد با سطح و شان بالایی نیستن! چون فردی از یه خانواده مناسب اگر باشه در همون دنیای واقعی کلی خواهان خواهد داشت و نیازی به دنیای مجازی نداره.

 در مورد امارگیریتون اینو هم بگم که 

به قول یکی از دوستان نتیجه امارگیریتون مشخصه و نیازی به امارگیری از مخاطبانه وبلاگتون نبود. من خودمم از اول گفتم که متاسفانه جامعه ما دخترانمون رو به نوعی بی اعتماد به نفس بار اورده که خودشونو بدونه شوهر هیچ فرض میکنن و از نظراتی هم که خواننده هاتون در پست قبل و اینجا دادن کاملا عیانه. دختران ما باید اعتماد به نفسی رو که طی قرنها ازشون گرفته شده دوباره پس بگیرن و با قدرت در کنار مردان(حالا یا شوهر یا پارتنر یا هرچی) ظاهر بشن.

من برای بار صدم میگم که "ازدواج پدیده مبارک و مقدسیه " ولی انگار برخی  من جمله صاحب وبلاگ در درک مفهومه این جمله واضح مشکل دارن!!! و در مضرات ازدواج نکردنه افراد جامعه سخنها گفته و سینه ها چاک میکنن!  پس جمله رو  معنی میکنم براتون : این جمله یعنی ازدواج (ازدواج رسمی) رو نفی نمیکنم ...این یعنی ازدواج خوبه ....یعنی من باهاش موافقم... اوکی؟متوجه شدید؟ اما "ضرورت نیست از نظر من" معنی این جملم هم اینه: ضرورت ندارد که همه افراد جامعه به این پدیده تن بدن... یعنی ضرورت ندارد که همه خودشونو بکشن و به هر قیمتی ازدواج رسمی کنن و اگر نکردن پس دیگه یعنی زندگی هیچه ... یعنی ممکنه کسی مثل من اصلا دوست نداشته باشه ازدواج کنه و این از نظره من اشکالی نداره ....اینم متوجه شدین؟!

یاداوری میکنم در نظراتم نوشتم که هر کس شرایط و روحیات خودش رو در نظر باید بگیره و طبق میل خودش و اعتقاد خودش رفتار کنه . در ضمن اینکه یکی تصمیم میگیره ازدواج نکنه هیچ ربطی به بی مسئولیت بودن و لاابالی بودن و ... نداره و من متاسفم برای برخی نظر دهندگان که چنین نظرات احمقانه ای داده بودن. چرا؟ چون خیلی ها هستن که ازدواج نکردن و یا دوست ندارن ازدواج کنن و لاابالی و بی مسئولیت و سایر صفاتی که برخی ها نسبت دادن هم نیستن. وقتی من میگم نمیخام زیر بار مسئولیت ازدواج برم این جمله من معنیش این نیست که من بی مسئولیتم!!! لابد همه اونایی هم که ازدواج میکنن خیلی با مسئولیتن!!!!  واقعا کج فهمی برخی ها ادمو متعجب میکنه بابا یکم کتاب مطالعه کنین تا مغزاتون اکتیو بشه و حداقل در فهم جملات ساده مشکل نداشته باشین.

در نهایت اینکه من اخرین باره میام تو این وبلاگ چون در یک بحث وقتی مخاطبت حتی معنی ساده ترین جملات تو رو هم نمیفهمه (و یا شایدم نمیخاد بفهمه!) تبدیل به بحث فرسایشی میشه و منم نه وقت و نه حوصله ادامشو دارم. همگی موفق باشید و وقتتون خوش.

پاسخ:
امیدوارم متوجه شده باشی که این افراد معدود از جنس زن و مرد پسر و دختر با هر سنی از 20 گرفته تا 50 سال واست نظر دادن و همه یه نظر و داشتن.پس فقط یه عده خاص نبودن.بعضیاشونم نظراتشوت مثل من نیست و تو بعضی موارد باهام مخالفن.هیچکدوم از این نظرات ساختگی نیست و خود افراد با اسم خودشون که سابقه دارن تو این وب نظر گذاشتن.میدونم خدا هم از اون بالا بیاد بگه مخالفه شما حرف خودتو میزنی.من همه نظراتو تایید میکنم.اینجا کسایی میان که به من اعتماد دارن.فکر کردی بیخودی چهار نفر به یه وبلاگ علاقه مند میشن.من اگه میخواستم دروغ بگم اینجا کسی نمیومد.
صدبار تا حالا گفتم بعضیام از نت آشنا شدن و خوشبختن اینم صد و یکمین بار واسه شما.میدونم وقت نکردی وبمو کامل بخونی پس لینکشو واست میزارم.
http://www.nowaroos.com/Thread-%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C--687

در ضمن الان دنبال عیب یابی واسه من نباش فقط خواستم در جریان بزارمت که خط اول کامنت اولت زیادم درست نیست و این تفکر شماست که تو جامعه ما غلطه نه من.
میدونم نتیجه آمارگیریم مشخص بود فقط خواستم به شما ثابت بشه که اینقدر این هدف بودن ازدواجو نکوبی تو سر من.بخاطر همون جمله اول کامنت اولت.میخواستم اینقدر با اعتماد به نفس نگی تفکر شما غلطه تفکر من صحیح.
شما اول خوب حرفاتو میزنی آخرشم واسه اینکه از سر خودت باز کنی میگی ازدواج مقدسه.یعنی گول میمالی سر ما فکرم میکنی نمیفهمیم؟اگه مقدس بود خودت ازدواج میکردی.
من که میبینی تا حالا مجردم واسه اینه که نخواستم به قول تو به هر قیمتی تن به ازدواج بدم وگرنه بین این همه آدم کسی نبود که خودمو اویزونش کنم و الان متاهل باشم؟
دوس داشتی بیا دوس نداشتی نیا من فقط واسه این این بحثو راه انداختم که وقتی میاین نظر میدین یکمم به حرفاتون فکر کنین همینطوری واسه خودتون یه چیزی بلغور نکنید و اعصاب نویسنده وبو بریزین بهم.هرچقدر واسه شما فرسایشی شد واسه منم اول کار که نظر دادین فرسایشی شده بود.


به نظر من هم ازدواج خودش هدف نیست بلکه راهیه برای رسیدن به هدف (هدف های مختلف)
اما دقیقا هر کسی باید ازدواج کنه به 1000 و یک دلیل
ببخشید میگید ازدواج رو هدف میدونین و میرن دانشگاه برای ازدواج و ...
عموما شما میری دانشگاه برای چی؟
مثلا شما میری دانشگاه برای اینکه سطح سوادت بره بالا بعد مثلا بری ناسا؟
دانشگاه پیام نور و آزاد و حتی دولتی ما به نظرت دانشجو پرورش میدن برای ناسا؟ خیر پس پرورش میدن برای ازدواج
عموما تلاش میکنی برای چی؟
مثلا میری سر کار که بتونی شکمتو فقط سیر کنی؟
میری خوشگل میکنی که چی؟ خوب شلخته باش
عموما با اینکه ازدواج یه راهیه برای رسیدن به هدف خودشم یه نوع هدفه و زیر مجموعه هدف های دیگه ست.
تفکرت واقعا واقعا اشتباهه
(...)
پاسخ:
ممنون بابت نظرتون
حرفهاش درمورد اینکه ازدواج نباید هدف باشه درسته،ازدواج یک وسیله است برای رسیدن به ارامش،بودن در کنار کسی که باهاش کامل بشی نه فقط صرف اینکه با یک دسته چک و خونه و ماشین وصلت کنی، در ضمن ادم ها یی هستن که بچه دوست ندارن و یا حتی بچه دار نمیشن،پس باید طلاق بگیرن برن دنبال یکی که براشون بچه بیاره؟؟؟ بعضی از ادمها واقعا بچه دوست ندارن و هرگز هم پشیمون نمیشن،دنیا پر از تفاوتها و تناقضاته،حالا چون برای ما درکش سخته دلیل نمیشه وجود نداشته باشه
پاسخ:
ممنون بابت نظرتون
بله ولی اون آدما نباید فکر کنن فقط طرز فکر خودشون درسته .این آدمو میسوزونه
سلام، یاشل جان به نظرم اینگونه آمارگیری اساسا اشتباه است. بحث تمایل و رغبت به ازدواج کلا یه مقوله فردی و شخصی است. کلا اینکه چه تعداد  ازما چطور فکرمیکنیم مجوزی بر درست بودن اون نظر و روش نیست. شما فکر کن صد نفر بگویند روش این دوستمون درست یا غلطه! خب چه تغییری بر  تصمیم دیگران داره؟ هیچ! چون هر کدام از ما تابع دل و شرایط خودمون هستیم و خود این دوستمون هم مخالف ازدواج نیست بلکه اون را هدف زندگی اش نگذاشته. بعبارتی اگر باب میلش باشه از واج میکنه.البته من اینطور فهمیدم. 
پاسخ:
ممنون بابت نظرتون

اگه قرار باشه فقط یه کلمه بگم ، منم با ازدواج سفید مخالفم.
اما توضیحم اینه که حداقلش در شرایط فعلی جامعه ایران با توجه به مشکلات این کار اعم از نگاه خانواده ،جامعه، قانون و.... استرس اضافه ای هم به زندگی تحمیل میشه. این نظر برای ایرانه ، مسلما در همه جوامع این نظر من نیست. 
یه بحث دیگه ای که مطرح شد ، بحث اهمیت و یا ضرورت ازدواج بود. در این زمینه من فکر میکنم اولا که ازدواج در کل چیز خوبیه. اما اینکه چقدر بهش اولویت بدیم در زندگیمون به سن، جنس ، شرایط زندگی ، خانواده و اهداف خاص در زندگی (مثلا مهاجرت ، کسب قهرمانی در یه رشته ، ....)و یه سری چیزای دیگه برمیگرده که خلاصش این میشه که برای خیلی ها و به خصوص بیشتر خانم ها ازدواج اولویت میشه. من هم در یه شرایط ایده ال دوست داشتم که خیلی از افراد فکر و ذکرشون ازدواج نباشه ، ولی در شرایط فعلی این امر برام قابل درکه. 

پاسخ:
ممنون بابت نظرتون
مخالفم.
ازدواج آرامش و احترام رو به همراه داره اما اون چیزی که خانم صدان عنوان کردند فکر نمی کنم این طور باشه.
اگر دو نفر تا چند سال تونستند در کنار هم باشند و این با هم بودن براشون رضایت بخش بوده پس چرا تبدیل به ازدواج نشده و اگر غیر از این هست چرا ادامه داره؟
من فکر نمی کنم هیچ دختری اینطور زندگی رو قلبا دوست داشته باشه. به نظرم مسئله اینه که آقا تن به ازدواج نمی دن و خوب خانم هم به خاطر علاقه اش به اون آقا (یا دلایل خودش) با این مساله کنار میاد.
پاسخ:
ممنون بابت نظرتون
من ازدواج سفید رو نشونه لاابالی گری و عدم تعهد نمی دونم. از قوانین ازدواج ایران هم به شدت متنفرم! اما فکر می کنم اگر زنی تو ازدواج سفید دچار خشونت خانگی بشه پشتوانه ش حتی کمتر از ازدواجه.
اما خب مزیتش اینه که دیگه اون قرارداد یه نفره وجود نداره. زن حق و حقوق کار کردن و تحصیل و اینا رو داره. البته اگر آدم بخواد بچه دار شه باید دیگه ازدواج کنه. 

دو تا از دوستای من ازدواج سفید کردند و هر دوشون بسیار موجودات نازنین و گلی هستند. اینو گفتم که بگم ذاتا باهاش مشکلی ندارم.
پاسخ:
ممنون بابت نظرتون

اینایی که می گن فقط با ثبت ازدواج تعهد پیدا می کنه آدم اینقدر به خودشون یا شوهرشون (/زنشون) بی اعتمادن؟ یعنی اگه قانون نباشه ول می کنن طرف رو می رن؟ 

پاسخ:
همیشه باید چوب بالا سر مردم ما باشه.نمیشناسیشون؟
در اصل قضیه که هیچ شکی نیست و هیچ چیزی جای ازدواجو نمیگیره و ازدواج باید هدف باشه و همه تلاش ما واسه ازدواج موفقه. اصلا هدف اول و آخر زندگیه.
اول من این نکته رو بگم بر خلاف نظر ایشون خیلی از پسرا رو میشناسم که شدیدا دنبال ازدواجن. حتی خیلی شدیدتر از دخترا.
اینکه ایشون میگه دخترا همه کار میکنن واسه ازدواج جای تعجبه چرا که از اینور خیلی از پسرام دنبال ازدواجن ولی جای سواله چرا کسی ازدواج نمیکنه و این وسط هدف ازدواج و عشق تبدیل میشه به دوستی و یه رابطه ای بدون هیچ مسیولیتی.
اگه بخوام بازش کنیم مشکلات زیادی وجود داره. یه موردش شرایط جامعه ماست که ما به عنوان یه شهروند از پایین ترین حقوق شهروندی هم برخوردار نیستیم. منظورم از حقوق شهروندی واضحه مثلا من پسر هیچ آینده مطمینی ندارم. اینکه شرایط جامعه من ایجاب کنه که در آینده مسکن و شغل و ... واسم فراهم بشه.
حاضرم قسم بخورم در شرایط الانم اگه یه شغل با یه درآمد متوسط واسم فراهم میشد و طرف مقابلم معیارهاشو منطقی تر کنه صد درصد ازدواج میکردم.
واقعا این شرایط که یک حداقله واسه من پسر وجود نداره. از اون طرفم دخترا اینقد معیارگرا شدن و همه رو یه جا میخوان یعنی حاضر نیستن سختی بکشن و یه رفاه کاملو از پسر انتظار دارن.
خلاصه کلام در این وضعیت بد جامعه که هیچ کدوم از طرفین نمیتونن معیارهای طرف مقابلو بدست بیارن واسه رفع نیازهاشون رو میارن به روابط دیگه.
شاید اگه طرفین معیارهاشون رو آسون تر بگیرن یا شرایط جامعه این جور نبود الان دیگه چیزی به عنوان ازدواج سفید وجود نداشت.
پاسخ:
ممنون بابت نظرتون
به نظر من ما ایرانیها همیشه داریم از بوم میافتیم حالا چه از این طرف چه از اون طرف . یا میایم ازدواج میکنیم کاملا کورکورانه یااینکه کلا ازدواج نمیکنیم و میوفتیم تو روابط کاملا غلط .
ازدواج سپید اصلا درست نیست چون هیچ تعهدی توش وجود نداره . و متاسفانه تو ایران جواب نمیده . منظور من فقط به اقایون نیست خانم ها هم تو تعهد ضعیف شدند . اگر خارجی ها چند سال باهم زندگی میکنند بدون ازدواج دیگه نمیان با کس دیگه باشند تو ایران ولی برعکس با یکی همخونه میشند عاشق یکی دیگه و....
پاسخ:
ممنون بابت نظرتون
با  سلام
شده تا حالا به  جای بنزین آب توی باک خودرو بریزین؟
شده تا حالا از یخچال میوه بردارین و بعد درش رو چند روز بیخودی باز بزارین؟
شده تا حالا داروی معده رو توی چشمتون بریزین؟
شده تا حالا ... ؟
شاید بعضی از این قبیل اتفاقها براتون افتاده باشه ولی حتما مشکلات بعدیش رو هم می دونید
معمولا عمدا چنین کارهایی ازمون سر نمی زنه ، چرا ؟ چون سعی می کنیم دستورالعمل سازنده دستگاه یا دارو یا ... رو عمل کنیم تا به مشکل برنخوریم
میدونید آدم هم برای استفاده اش دستور العمل داره ؟ خدا که آفریننده انسانه براش دستور العمل داده تا به مشکل برنخوره وگرنه شامل گارانتی نمیشه!!!
دستورالعمل فوق الذکر خیلی ساده و روان ارئه شده تا کسی نگه نمیدونستم
قرآن دستورالعمل زندگی انسانه
حتما خوب رعایتش کنید تا به هیچ مشکلی برنخورید ( قول 100% اون هم از طرف خود خدا )
ازدواج سفید و  ... که دارن به خوردمون میدن فقط برای از بین بردن انسانها خوبه
خیلی خیلی مراقب باشید حالا هدفتون هرچی میخواد باشه
پاسخ:
ممنون بابت نظرتون
۱۷ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۵۳ محمد علمدار

خواستگاری دخترا از پسرا؟؟

متاسفانه مشکلات اون قدری هست که کم کم داره به خاطره تبدیل میشه با لطف مردم و مسئولین

سلام

با تبادل لینک موافقید؟

پاسخ:
شما هم که انگار اصلا تو باغ نیستی برادر من
خواستگاری دخترا از پسرا چیه؟کجای این پست ربطی به این مسئله داشت؟
در پاسخ به لیلا وقتی دو نفر با هم رسما پیوند زناشویی میبندندو میرن زیر یه سقف برای زندگی مشترک در پی این این پیمان رسمی ناخواداگاه واز صمیم قلب عشق وتعهد بوجود میاد این از پیامدهای ازدواج وارتباط سالمه . هیچ زن وشوهری با ترس امضای عقد نامه باهم زندگی نمیکنن.اگر تو جامعه  زنانی رو میبینین که مثلا بایه معتاد زندگی میکنن اونهاهم دلائل خودشون رو دارن وما کاری با یه عده خاص که مجبورن به خاطر نیاز مالی یا بچه بسازن نداریم. عزیز من اصل پیوند مقدس ازدواج در تمام ملل واقوام قابل احترامه .یه سوال دارم ازتون دوس داری باعزت واحترام با مردی ازدواج کنی که قلبا دوستت داره وبرای تمام عمر حتی دوره بیماری مراقبته؟یانه میخوای چند صباح با یکی زندگی کنی که هیچ تعهدی نسبت به امور مالی و....نداره وبه عنوان هم خونه نیاز تنهایی وجنسی هم رو براورده کنین؟نمیدونم نسل امروز قراره به کجا بره که اینطور ساده لوحانه به همه چیز نگاه میکنه.....
پاسخ:
ممنون بابت نظرتون
موافقم.خدا به داد نسل بعد ما برسه واقعا
ادامه ....پیامدهای ازدواج1_ باعث ارامش میشه وجوونها از بی برنامگی وبی هدفی بیرون میان. 2_ هدف وانگیزه به دنبال داره وباعث میشه جوونها دنبال کسب روزی باشن وتلاش خودشون رو تو این راه بیشتر کنن. 3 _ زن وشوهر درقبال هم احساس مسولیت ومراقبت میکنن.4_برنامه ریزی به دنبال داره .یعنی زن وشوهر برای اسایش وارامش هم تلاش میکنن وبرای تداوم اون برنامه ریزی دارن مثلا مرد سعی خودشو میکنه تا ازنظر معیشتی خونواده و به دنبال اون فرزندان مشکلی نداشته باشن
پاسخ:
ممنون بابت نظرتون
۱۷ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۵۴ دو قدم مانده به گل
سلام
منم با ازدواج سفید مخالفم
به عنوان یه پسر می گم که این ازدواج سفید خیلی به سود یه عده خاصی اونم بیشتر از نوع پسرشه.
اینی که ازدواج هدف زندگی یه نفر باشه بد نیست بلکه خوبه چون ممکنه آدم با ازدواج به همه اون چیزیایی که میخاد برسه آرامش روحی جسمی و معنوی حتی جمع کردن یه خونه وماشین و یه باغچه باهمدیگه تو زندگی که شاید تنهایی سخت تر باشه
این که میگن فقط دخترا همش به فکر شوهرن هم اشتباهه تا اونجایی که من با پسرا بودم از متولدین ۶۴تا ۷۳ همه فکرشون با هر سطح اقتصادی و فکری ازدواج بوده . اوایل ۲۰سالگی خودم فکر می کردم این بده اما الان میفهمم نه
سلامت باشید و شاد

پاسخ:
ممنون بابت نظرتون
۱۷ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۳۷ ماهی سیاه کوچولو
به نظر من اگه تفکر ما یه ذره تغییر کنه بد نباشه
اینکه ازدواج خوشبختی نیست
و اینکه چون میترسیم ممکنه ازدواج کنیم خوشبخت نشیم اینکارو نکنیم

پاسخ:
ممنون ولی معلوم نشد اینوری یا اونوری.چقدر تو مختصر میگی 
۱۷ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۵۸ ماهی سیاه کوچولو
خب یاشل جون صد در صدی نیست جوابها
هر کی تو موقعیتش جوابش فرق میکنه
خودم دوست دارم تا درسم تموم نشده ازدواج نکنم این قسمت عاقل من هستش
خب قسمت عاطفی من ازدواج رو میپسنده چون حتم دارم از پسش برمیام
پاسخ:
آهان ممنون خانمی.کلا با مقوله ازدواج مخالف نیستی ولی به موقعش
خانم صدان احتمالا شما که با دوست پسرت در زیر یک سقف هزار تجربه رو کسب کردی و می کنی با سطح شان بالایی !!!؟ تو که دوست داشته شدن تا این حد برات مهمه که بدون تعهد خودت رو تسلیم یک مرد می کنی ، چطور این اجازه رو به خودت میدی که به کسانی که از طریق نت آشنا شدن توهین کنی ! واقعا رفتارت عجیبه . هم خونه شدن با یک پسر و مورد سوء استفاده قرار گرفتنت رو امری عادی می بینی اون وقت در عصر ارتباطاتت این نو ع آشنایی برات خیلی عجیبه خانم روشنفکر و امروزی !!!!!!!!!!!؟ این رو شنیدی میگن کافر همه رو به کیش خود پندارد ؟ از نظر شما هر کس خودش رو به مردی عرضه کنه و چند صباح بعد  دور انداخته شه کارش درسته اما اگر کسی از طریق نت آشنا شه و راه درست رو بره و متعهد شه فردی با سطح و شان بالا نیست ؟ از تناقضات نوشتاریت کاملا مشخصه کی شان بالا داره !

پاسخ:
ندا جون تو بلاگ امکان تغییر محتوای نظر وجود نداره
مهم نبود زیاد اشتباهت


صدان شما که لالایی بلدی چرا خوابت نمیبره عزیزم ؟ ازدواج رو خوب می بینی اما ضرورت نمی بنی ؟این حرف یعنی چی اون وقت ؟ یعنی همخوابگی و ....به قیمت دوست داشته شدن ؟
پاسخ:
همینو بگو
واقعا ادم شاخ در میاره با این طرز فکرر بعضی آدما..............خودتو در اختیار مردی قرار بدی که حتی ذره ای برات ارزش قائل نیست.. ماشااله اکثر پسرای این دوره زمونه از ازدواج فرار میکنن دیگه این ازدواج سفید را هم مد کنید که کلا بیخیال ازدواج بشن... بله وقتی یه دختر خانم بدون هیچ تعهد و قید و شرطی بیاد و خودشو در اختیار این اقا پسر قرار بده صد در صد دیگه به فکر ازدواج نمیفته.... دختر خانم بیچاره هم فقط ازش سواستفاده میشه و هر موقع دیگه به درد نخورد عوض میکنه مثل یه کفش یا لباس ( که برای اون لباس یا کفش پولی خرج کرده شاید دلش بسوزه) ولی برای دختر خانم دل که نمیسوزونه خیلی راحتم عوضش میکنه .پس بعضی از خانوما با این طرز فکرای به اصطلاح خودشون روشنفکرانه غربی این چیزااا رو باب نکنید که اولین کسی که ضربه میخوره خود شما هستین ............... بعد از چند سال متوجه میشین که هیچی ندارین و تمام عمرتون کهنه دست پسرااااااااا بودین... حالا هی این طرز فکرای عجیب و غریبتون را باب کنید از ما گفتن بود..............
به نظرم ازدواج خیلیم خوبه...... من خودم تا قبل از ازدواج اصلن نه ازادی داشتم نه راحت بودم نه میتونستم هر کاری دوست دارم انجام بدم نه بخاطر خانواده نه بخاطر جامعه ..چون فقط مجرددددددددددددد بودم اما الان با خیال راحت همه کاراهامو انجام میدم چون یه همسر خوب دارم... یه نفری که مسئولیت من و زندگیمو به عهده داره و باعث خوشبختیم شده ............
پاسخ:
منم به اندازه تو از خوندن کامنت اون خانم شاخ در اوردم.واقعا سوژه جالبی بود.نیاز به بررسی داشت
خداروشکر که خیلی از جوونا میفهمن چی درسته
اشتباه ایشون اینجاست که داره ایران رو با اروپا مقایسه میکنه اونجا فرهنگشون این کارو زشت نمیدونه برای همین مردایی که واقعن قصد موندن و ازدواج رو دارن هم به این روش ازدواج میکنن و یه مدت با طرف مقابل همخونه هستن حالا یا ثبت میکنن یا نه
ولی اینجا که اینجوری نیست اینجا فقط مردایی که زن رو یه آشغال بدونن ازدواج سفید رو قبول دارن که از دختره سواری بگیرن یا دختره هم شکل خودشونه 
راستی من متوجه نشدم این خانم (؟) کجا به ازدواج سفید اشاره کرده هرچی خوندم ندیدم خودش هم تایید کرده که منظورش ازدواج سفید بوده؟
پاسخ:
ما از نوشته هاش متوجه شدیم.چیزی غیر از این نمیشه اسمشو گذاشت
از خود این کلمه استفاده نکرده ولی به نظرت اینکه میگه 8 سال بدون ازدواج با کسی هست معنی چی میده؟
من کاملا با ازدواج سفید مخالفم.
الان تو بعضی از ازدواجای رسمی هم که صدجا ثبت می شه و تا هفت پشت فامیل عروس و داماد خبردار می شن و پای آبرو هم وسطه یهو عروس یا داماد یه بهانه ای گیر میاره میزنه زیرش و اون یکی رو با هزار غم و غصه و حرف مردم تنها می ذاره،چه برسه به ازدواج سفید!!! مثلا دختری الان این کارو بکنه و پسره به هردلیلی ولش کنه اون دختر چی کار باید بکنه؟وای به وقتی که پای بچه هم وسط باشه....
من کاملا از هر نظر با این ازدواج مخالفم.
پاسخ:
کاملا درسته.این نوع زندگی هیچوقت جا نمیفته واسه مردم چون اساسش غلطه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">