ماجراهای خواستگاری

ماجراهای خواستگاری

این وبلاگ در مورد خاطرات خواستگاریای من هست
و امیدوارم به درد کسانی که میخوان ازدواج کنن بخوره
و تجربه ایی براشون باشه
سعی میکنم وبلاگایی رو لینک کنم که مطالبش مفید ،پر محتوا ، آموزنده و مرتبط با موضوع وبلاگ باشه.پس لطفا اگه وبلاگتون شامل این خصوصیات نیست ازم درخواست لینک نکنید.قبلا از این بابت عذرخواهی میکنم

فعلا به دلیل نداشتن مورد خواستگاری هفته ای یک بار فالبداهه نویسی میکنم

فقط نظراتی رو تایید میکنم که احساس کنم نیاز به تایید شدن دارند

همچنین به دلیل رک و شوخ طبع بودن بنده،اگه جنبه شوخی ندارید لطفا وارد نشوید

اگه هم مطالب این وبلاگ به مذاقتون سازگار نبود ممنون میشم از ضربدر سمت راست استفاده کنید و بیش از این خودتون و من رو مورد عنایت قرار ندید

متشکرم که با صبوری منو همراهی کردید

پیوندها

برنامه ریزی برای آینده (دختران)

سه شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۲۸ ب.ظ

پیرو درخواست یکی از دوستان برای نوشتن پستی نیز برای دخترا این پستو مینویسم که برابری رعایت بشه از بسکه من منصفم


وقتی درستون تا مقطع دیپلم تموم شد شروع کنید به راه دادن خواستگاری که بیشتر شرایطش بهتون میخوره نه هر خواستگاری که باعث اعصاب خوردی بشه.همزمان اگه پیشنهاد رابطه دوستی سالم از نوع مثلا تلفنی داشتید هم رد نکنید.میدونم یه عده بخصوصی الان جبهه میگیرن که اینکار درست نیست ولی واقعا تا وقتی از پسرا فرار کنیم و ارتباطی باهاشون برقرار نکنیم دیرتر میفهمیم چی میخوایم و پسرا رو دیرتر میشناسیم.دوره دختر خوبو مثبتو این حرفام گذشته زمان ما که یعنی جامعه سالم تر و دخترا مثبت تر بودن من یکی که از مثبت بودنم اساسی چوب خوردم در حالیکه دختر آشنایی که از من 5-6 سالی کوچیکتر بود از سن 12 سالگی که حدود 10 سال پیش هنوز این مسئله جیز بود با پسر رفاقت کرد و در سن 20 سالگی ازدواج کرد .چرا؟چون هم پسرا رو خوب شناخته بود هم خودشو و فهمیده بود چطور پسری میخوادبا چه شرایطی.خود من از24  سالگی شروع کردم به آشنایی و الان بعد 6 سال میدونم چی میخوام از زندگی.نمیگم از 12 سالگی شروع کنید چون اون شخص بیش فعال بود ولی از همون سن بعد از دیپلم حتما حداقل تلفنی با پسرا آشنا شید.بعد از این مرحله خواستگارا رو شروع کنید که البته ممکنه مثلا 4 سالی هم این پروسه خواستگار بازی طول بکشه تا نتیجه بده.اونوقت شما تو سن مناسب 22 سالگی همزمان با پایان تحصیلاتتون ازدواج موفق و خوبی میکنید.در مورد پروسه خواستگاری هرچه زرنگتر باشید زودتر به هدفتون میرسید.این زرنگی به این مفهومه که اگه دختر زیبایی هستید که خواستگار رو راحت جذب میکنید، ولی اکثر دخترا معمولین و این دخترا تو زمونه الان نباید بشینن تا کسی در خونشونو بزنه. من مطمئنم تو همه شهرا چیزی به اسم معرف وجود داره حالا بعضی جاها زیاده بعضی جاها کم.اگه مادرتون خودش به فکره که هیچ اگه نه از سن بیست سال به اونور از مادرتون بخواید تو مجالس زنونه سراغ معرف بگیره.البته از فامیل نه.از دوست و آشنا.چون فامیل بعدها حرف در میارن که دخترشون خواستگار نداشت و ال بود و بل بود.به طور مخفی مشخصاتتونو به معرفای زیاد، نه یکی دوتا بدید .البته اگه معرف خوب و کارکشته باشه یکیشم کافیه.بعد شروع به راه دادن خواستگار میکنید.اگه معرف موردای مناسبتون معرفی نمیکنه حتما مادرتون مشخصاتی که میخوادو بگه .خجالتو کنار بزارید.دختر یکی از اقوام ما با وجودی که از شرایط خوبی برخوردار بود ولی از نظر زیبایی متوسط بود و همینطوری خواستگار جذب نمیکرد.مادر بسیار فهمیده ش از همون سن 18 معرف گرفته بود و دخترشو تو سن 22 سالگی به یه پسر که 90 درصد واسه دخترش مناسب بود داد.یعنی میگم اگه مادرتون بلد باشه شما غمی نخواهید داشت.معرف هم فقط واسه دخترای سن بالا نیست.تو زمونه ای که مردم دیگه از تو کوچه خیابون مورد پیدا نمیکنن باید کسایی باشن برای این امر خیر که به لطف خدا زیادم شدن.اقلا تو شهر ما که زیادن .مشکل خود من اینه که مادرم نگفته دقیقا چطور شخصی بفرستید اکثرا نامناسب میفرستن.معرفا فقط میخوان از نظر سن بهم بخورن بقیه شو کار ندارن ولی شما باید بهشون بگید.این از خواستگار رسمی

ممکنه بخواید به روش مدرن ازدواج کنید و خودتون با طرف آشنا بشید اینم روش بدی نیست هر دو روش محاسن و معایبه خودشو داره.تو این روش اولا حواستونو جمع کنید پسر سر کارتون نزاره پسری که واسه معلوم کردن تکلیف همش امروزو فردا میکنه قصد ازدواج نداره.مخصوصا اگه سریع بره سراغ حرفای مثبت 18 که دیگه مطمئن باشید هدفش ازدواج نیست. اگه خانواده بسته و سنتی دارید اصلا نزارید بفهمن دوست بودین چون خانواده ها فقط کافیه اینو بفهمن هرچقدرم بچه خوبی باشین نظرشون منفی میشه و سنگ اندازی میکنن.باید بگید یه خواستگار دارم دوستم معرفی کرده و ....

دیگه اینکه اگه هدفتون تحصیلاته خیلیم خوبه ولی اصلا ازدواج و بخاطر درس به عقب نندازید و مورد و با این حرف که میخوام درس بخونم نپرونید.بهترین خواستگارا تو سن کم پیدا میشن.اگر درستون تموم شد و هنوز ازدواج نکردید حتما برید سر کار .من با کار کردن واسه خانمای متاهل با بچه مخالفم.یعنی هر کس نسبت به شرایط زندگیش میسنجه.ممکنه کسی نیاز مالی نداشته باشه بهتره وقتشو تلف نکنه و مراتب درسی رو طی کنه یا کلاسای هنری بره.ولی بازم اکثر مردم جامعه در طبقه وسط قرار دارن و نیاز مالی احساس میشه.تا زمانیکه مجردید از وقتتون استفاده کنید چون اون پولی که به دست میارید خیلی از رویاهاتونو بر اورده میکنه.با پولی که از کار کردن به دست میارید اول به سر و وضعتون برسید که واسه دخترا از اوجب واجباته.بعد برید سراغ ماشین.دخترا برعکس پسرا بهتره اول پولشونو ماشین بخرن

این قسمتو یادم رفت واسه پسرا بگم :آقا پسرا تا یه پولی دستتون اومد(پس انداز چند ساله) زود نرید ماشین بخرید، اون پولو واسه زمین و خونه سرمایه گذاری کنید چون خونه واسه شما واجبتره.درثانی پسرا تا مجردن زیاد نیازی به ماشین پیدا نمیکنن میتونن با تاکسی،اتوبوس،موتور و ... برن اینور اونور یا ماشین بابا جونو قرض بگیرن.اگه مثلا یه ماشین ارزونم بخرید واسه یاد گرفتن رانندگی بد نیست البته میدونم همتون از قبل 18 سالگی رانندگی بلدین

خب دخترا وقتی ماشین خریدین بعد اگه پولی واستون موند واسه زمین و اینا سرمایه گذاری کنید.در مورد سطح توقعات از پسرا واسه ازدواج به نظر من زیاد رو تحصیلات پسر تکیه نکنید.خوبه که از نظر تحصیلی هم سطح باشید ولی وقتی درصد دخترای دانشگاه رفته بیشتر از پسراست پس نمیشه همه با هم سطحشون ازدواج کنن.من کسی که شغل خوب و درآمد نسبتا خوبی داره و دیپلمه رو به کسی که مثلا لیسانس یا فوق هست ولی یه کارمند ساده هست (بخاطر شرایط شغلی جامعه) ترجیح میدم.در کل باید اگه مخصوصا سنتون بالا هست به این مورد سخت نگیرید.همینکه بچه خوبی باشه و ازش خوشتون بیاد کافیه.در مورد توقع  مالی خانما از آقایون من میگم یه نسخه نمیشه واسه همه پیچید.بعضیا تو خانواده پولدار بودن ولی بی توقعن بعضیا تو خانواده متوسط بودن ولی پر توقعن.من میگم اول از همه هر کس سطح توقعش در حد خانواده خودش باشه.کمترش مشکلات خودشو داره از قبیل اینکه طرف تو ناز و نعمت بوده تحمل سختی نداره.بیشترش اگه تو بقیه موارد تفاهم باشه بد نیست.اما دخترایی که خودشون از وضع مالی پایینی برخوردارن و دنبال یه مورد خیلی بالاتر خودشونن یکم رویایی فکر میکنن.ممکنه به واسطه زیبایی که دارن بتونن چنین ازدواجی بکنن ولی در کل زیاد به این مسئله خوشبین نباشن که فرصتاشون از دست میره.(ممکنه بعضیا بگن خود منم سطح بالا میخوام و توقعم بالاست.من تا بحال از ریز جزییات خانوادم چیزی بر ملا نکردم ولی انتظاراتم مطابق با خانوادمه نه بیشتر نه کمتر)

دیگه اینکه اگه سنتون کمه مثلا 20-22 هستید میتونید با پسر کم سنی که تازه اوله راهه ازدواج کنید چون هر دو تازه نفس هستید و با مدیریت روی هزینه هاتون و برنامه برای آینده بعد از مثلا 7-8 سال به اون چیزایی که میخواید میرسید البته اگه دختر خانمم پا به پای همسرش کار کنه وگرنه این قضیه میسر نمیشه و پیشرفتتون لاکپشتی میشه.اگه تو سن بالا هستید مثلا 28-30 باید از طرف مقابلتون یه انتظارایی داشته باشید چون معمولا پسرایی که واستون میان سنشون بالای 30 هست و اگه زرنگ بوده باشن باید از نظر مالی به جایی رسیده باشن.البته بازم در حد خود و خانوادتون ازشون توقع داشته باشید.دیگه فعلا همینقدر به ذهنم رسید.اگه موردی یادم بیاد اضافه میکنم



بازم میگم اینا فقط نظر منه و کارشناسی نیست و انتقاد بهش وارده.علت اینکه این پست طولانی تر شد اینه که من خودم دخترم و در زمینه دخترا بیشتر اطلاعات و تجربه داشتم.





۹۴/۰۳/۱۲
✿✿ یاشل ✿✿

نظرات  (۶۴)

سلام
چی بگم؟!؟
پاسخ:
سلام
هیچی
ای خواهر اون موقع کسی نبود این چیزا رو به ما بگه....
مادر محترم هم که دقیقا زمانی که بنده تو اوج بودم خداحافظی کرد:'( 
بدتر از همه میدونی چیه؟ از من فمنیست تر نبوده دردتاریخ فامیل....
بدتر از اونم هست اونم اینکه من تازه الان دارم به ازدواج فکر میکنم و پارسال اولین خواستگار رو راه دادم .... از این بدتر  هم میشه؟
کلا کسی نبوده راه و چاهو نشونم بده نه خاله دلسوز داشتم نه خودم زرنگ بودم و نه زن داداشم جرات همچین کارایی رو داره .... حالا خودم به درک یه خواهر کوچیکتر هم دارم که غصه اشو بخورم :'( 
خلاصه دخترای کم سن راهی رو که ما رفتیم شما نرین لطفاا به پسرا روی خوش نشون بدین قبل از اینکه دیر شه ( البته روی خوش نه اینکه برین جاهای بد و کارای بد)
پاسخ:
خدا مادرتو رحمت کنه میدونم خیلی سخته کسی نباشه به فکر آدم.بعضی وقتا واقعا کسی که برات یه سری کارا بکنه نیازه.همه به راحتی و با یه خواستگار ازدواج نمیکنن.چیزی که الان زیاده سخت شدن ازدواج جووناس
حالا اقلا خودت به فکر خودت باش.حتما یه روزی قسمت تو هم میاد ایشالا
۱۲ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۵۲ ماهی سیاه کوچولو
یاشل
خوش به حال دختر تو:)))
پاسخ:
دقیقا
من از اونایی میشم که نمیزارم آب تو دلش تکون بخوره چون خودم طعم همه سختیاشو کشیدم به خاطر بی تجربگی و بی توجهی مادرم
بعضیا خودشون زرنگن مادرشون تنبل بعضیا مادرشون زرنگه خودشون تنبل
سلام سلام
.
فعلا فقط همین پست رو خوندم
 بعضی جاها همزادپنداری شد شدیذ... نه تنها گرامی مادرم زرنگ نبوند ( ته تغاری هستم و خواهرهای بزرگتر هم راحت با برادر خانم همسایه یا خواهرزاده اون یکی همسایه ... ازدواج کرده بودند) خودم هم به بهانه تحصیل پسرهای فامیل رو رد کردم و الانم من ماندم و حوضم ^_^
بروم بقیه مطالب رو بخونم تا دیرتر نشده!
پاسخ:
سلام
ازدواج اونا هم شانسی بوده وگرنه با مادر بی دست و پا بچه ها به راحتی ازدواج نمیکنن.چیزی که من زیاد شاهدم دورو برم
حالا هنوزم دیر نشده.بهتر که فامیلو رد کردی.با یه غریبه خوب ازدواج کنی ایشالا
سلام
مرسی

پسرا رو بهتر نوشتی چون کلی بود

ولی اینایی که نوشتی برا همه صدق نمی کنه
انگار برا یکی باشه که
شرایطش مثل خودت و هم عقیده خودت و ...
شرایط زندگی و نگرش و طرز فکر ادما خیلی متفاوته 
نمی شه ی نسخه پیچید برا همه 

در کل ممنون گلم که وقت گذاشتی و نوشتی 
یه پست بذار ما رو امیدوار کن
یه پست دیگه بذار خونه رو سر مون خراب کن
باشه؟ :))))))))
(...)
پاسخ:
مگه چشه این پست؟با کدوم قسمتش مشکل داری ؟واسه دختراس دیگه 
ممنون یاشل جون
موافقتم رو با نظراتت اعلام می کنم
فقط کاشکی یک نفر دلسوز مثل خودت اینا رو به موقعش بهمون میگفت...
پاسخ:
دقیقا منم دلم میخواست هم یکی میگفت هم میشد رو زندگی خودم پیاده کنم چون من موانعی سر راهم بود که واقعا نمیتونستم اینارو اگه میدونستمم عملی کنم از جمله وجود خواهر بزرگتر که اجازه نمیداد زودتر از اون برم.به هر حال تقدیر دست ما نیست و باید برای آیندگان به فکر بود
نظر من با اون قسمت که نوشتی دخترا در سنین پایین تر کم توقع تر هستند کمی متفاوته
من از 13 سالگی خواستگار داشتم .از 13 تا 19 سالگی عقلم به طور کامل تعطیل بود و دلم میخواست فقط لباس سفید بپوشم و با یک آقا پسر لاو بترکونم
از 19 تا 29 سالگی هر چی خواستگار واسم میومد سرسختانه به تحصیلات و پول اهمیت میدادم و قیافه در درجه سوم بود برام

از 30تا 32 که ازدواج کردم فقط و فقط بر سطح تحصیلات و طرز فکر طرف مقابل تکیه می کردم و دیگه پول و مادیات هم برام ارزشی نداشت چون خودم شاغل بودم .


یادمه خانم همسایمون که دختراشو زود به خونه بخت فرستاده بود اون اوائل کلی تیکه به مامانم پرونده بود و گفته بود دختر که رسید به 20 باید به حالش گریست . فکر می کرد همه مثل اون هستند که دختراشو به بقال و تقال و چقال و بنا داده بود و چنان فیس و بادی داشت که نگو و نپرس
بعد از مدتی یا بهتر بگم چند سال بعد یکی یکی دختراش در زندگیهاشون دچار مشکل شدن و مشکلات اونا به منزل خانم همساده کشیده شد و داااااااااااااااااااااائم داماداشو نفرین می کرد یا لشکر کشی می کرد به سمت خونه داماداش و چنان دعوایی به راه مینداخت که نگو نپرس !
زمان گذشت و ایشون همچنان به مامان من تیکه می پروند که اگه دخترت تو خونه مونده و سنش بالا رفته عوضش درسش رو ادامه داده و به جایی رسیده مثل دخترای من نیست که نه شغلی دارن و نه تحصیلاتی و بخوان طلاق بگیرن باید مخارجشون رو خودم برعهده بگیرم :(
بعد که من قسمتمو پیدا کردم ایشون برگشت به مامانم گفت : دخترایی که سن و سالشون بالا میره آخرش عاقبت بخیر تر از بقیه میشن :)))))))

سن و سال در ازدواج مهم نیست خوشبختی مهمه عزیز دلم . من به قسمت عقیده دارم . یکی سهم شماست که بالاخره زمانش برسه میاد .زیاد در قید و بند نباشید که ای وای دیر شد ای وای مورد بهتر پیدا نمیشه پس باید همینو بچسبم .اونچه در ذهن نقش ببندید همون رخ میده
پاسخ:
میدونی من خودمم میدونم ممکنه دختر تو سن پایین پر توقعم باشه ولی چیزی که بیشتر هست اینه که تا سن کمتره خیلی چیزا رو نمیدونن و سخت نمیگیرن و سن که بالا میره چون هشیارتر میشن پرتوقع تر میشن
در مورد خانم همسایه تون درسته کسی که نیش و کنایه میزنه نتیجه کارشو میبینه و بایدم تو زندگی دخترای خودش مشکل پیش میومد که متوجه کارش بشه.ولی من میگم اگه چندتا ازدواج بالای 30 سال موفق شده نباید رای به این داد که ازدواج بالای 30 خوبه یا بهتره.همه میدونن دختر تا سنش کمه شادابتره زیباییش بیشتره آمادگی بدنیش برای بچه دار شدن بهتره.واقعا وقتی سن بالا میره نه حوصله هست نه احساس و شادابی و ظاهر آدم پر چروک میشه موها سفید میشه هرچقدرم خودتو با آرایش زیباتر کنی اون ترگل ورگلی سن 22 سالو نداری.بخاطر رفع نشدن نیاز جنسی بیماری میاد سراغ دخترا.پوست بدن اون سفتی قبلو نداره و شلی به اندام دست میده.بهترین سن واسه دختر ازدواج تو سن 22 تا 25 هست.اینو من هم با چشم تو اطرافیانم دیدم هم با گوشتو پوستم حس کردم هم روانشناسا میگن.پس این عقیده که سن بالاتر ازدواج بهتر درست نیست.اما من گفتم از قبل خواستگارا رو بررسی کنن تا تو اون سن به یه نتیجه خوب برسن و یه مورد خوب رو تور کنن.
من مجبورم با شرایطم کنار بیام چون خواسته و ناخواسته به این سن رسیدم ولی به هیچ وجه واسه دخترای دیگه توصیه ش نمیکنم
۱۳ خرداد ۹۴ ، ۰۸:۰۰ fatemeh....mojarrad

سلام

مشکل از اونجایی شروع شد که خدا رو نادیده گرفتیم و ازدواج شد هدف...

اونوقت با دیدن ظاهر پر زرق و برق زندگی هایی که با گناه و ندیده گرفتن اصل محرم و نامحرمی پا گرفت فک کردیم خوشبختی یعنی این.

.

اما حقیقت اینه که ازدواج یه وسیله است برای نزدیک شدن به خدا

و آدم عاقل برای نزدیک شدن به معشوق راه خلاف نظر اونو انتخاب نمیکنه
...اما شما هیچ میدونی که نسبت به کلمهکلمه ای که مینویسی مسوولی؟ فکر میکنم اونقدر دختر عاقلی هستید که بار گناه کسایی که این کلمات ششما اونا رو به گناه انداخت رو نخواهید بکشید...
نگاه به نامحرم،
عشوه ارایشو...
جز در جای حلالش گناهه خواهرم
ارزوی خوشبختی و زندگی پاک جوانان پاک میهنم میکنم
 

پاسخ:
سلام
کی خدا رو نادیده گرفته؟
حود شما اگه به 40 سال رسیدی و ازدواج نکردی بازم میگی خدا ؟همون خدا هزار تا نیاز در تو قرار داده که با ازدواج رفع میشه و به ازدواج توصیه کرده بعد نباید بشه هدف؟چرا حرفای کلیشه ای و زیبا اما رویایی میزنین.آدم فکر میکنه شما به ظاهر مذهبیون دارین تو یه کره دیگه زندگی میکنین از دنیای واقعی خبر ندارین.
همه دنیا مشکلاتشون چیه اونوقت ببین ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم .هنوز داریم رو عقاید بسته و خرافی مون مانور میدیم.
من 90 درصد خواستگارام مذهبی بودن خواهراشون چادری اونوقت چرا یکی از این خواهرا نگفت با داداشم تو اتاق حرف نزنین  حرف زدن نامحرم گناهه؟چطور اون موقع حرف زدن ایراد نداره وقتای دیگه ایراد داره؟جای حلال و حرومشو شما تعیین میکنین؟نصفه دین به تشخیص خود آدماست. آمار ازدواج های نا موفق دخترای به ظاهر پاک و معصوم که هیچ شناختی از جنس مخالفشون نداشتن و انتخاب اشتباه کردن زیاده 
من مسئولیت حرفامو به عهده میگیرم چون عقایدمو باور دارم و بهشون عقیده دارم.دنیا روز به روز در حاله تغییره.تا 10 سال پیش آهنگ گناه و حرام بود الان چطور مجاز شده که تو رادیو و تلویزیون کم مونده آهنگ های اونور آبی بزارن حتی از روش کپی میزنن؟از 10 سال پیش تا الان دین تغییری کرده؟فقط قانونا عوض شده قانونی که خود بشر میسازه و یه مشت آدم زبون بسته ازش پیروی میکنن
اگه راست میگین بجای مانور روی چهار کلمه حرف با نامحرم جلوی دزدی و دروغ و قسم و فحش و حقه بازی که مختص جامعه ایرانی و مسلموناس رو بگیرید.اونا حق الناسه و این حق الله.اگه فکر میکنید گناهه برید سراغ گناهای بزرگتر 
سلام

عیدت مبارک یاشل بانو جان
": )
پاسخ:
سلام
ممنون 
عید شمام مبارک
۱۳ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۳۷ دریا _معلم تاریخ
دارم سخنرانی دکتر فرهنگ رو درباره ازدواج موفق گوش میدم با دوستی قبل از ازدواج مخالفه.
اون بخش از صحبتهاش در مورد ازدواج فامیلی هم خیلی خوب بود.
پاسخ:
خیلی عالیه
خب دکتر فرهنگم مجبوره اینو بگه.نکنه میخوای مثل من بگه برید دوست شید خرخره شو بجون؟نمیزارن سخنرانی کنه دیگه.
به هر حال اون باید یه سری اصول که همه موافقشن رو بگه چون درصد مخالفان این قضیه زیادتره
من 90 درصد حرفاشو قبول دارم
ازدواج قسمته با این چیزا فقط ممکنه خواستگار آدم زیاد شه
پاسخ:
عزیزم قسمتم قسمت جنبون میخواد
با تشکررررررررررر اندازه یه دنیا
عیدت مبارک یاشل جون
پاسخ:
خواهش عزیزم
عید توهم مبارک خانمی
ندای عزیز حق مطلب رو خوب ادا کرد اونچه من میخواستم بگم رو گفت.
پاسخ:
پس کار شما رو راحتتر کرد
من میدونستم حرفام یه سری منتقد داره که ممکنه مخالف باشن.اما خب منم در جایگاه دفاع از حرفم دفاع میکنم
خخخ چه دادگاهی شد
با بیشتر حرفات موافقم ولیییییی دست تقدیر و سرنوشت رو نباید نادیده گرفت دخترانی رو میشناسم که در پستوی خونه بودن و هیچ هنر و ویژگی نداشتن ولی دست تقدیر چنان بخت سفیدی براشون رقم زده که دهان همه از تعجب باز مونده و بالعکس دخترانی رو هم میشناسم که با وجود همه چی تموم بودنشون همچنان در تجرد به سر میبرند و یا بخت خوبی نصیبشون نشده!!!
پاسخ:
تقدیر درست ولی حتما اون دختر در پستوی خونه یه هنری داشته که کسیو جذب کنه مثلا سروزبون یا مادر خوب یا ... و اون همه چی تموم یه ویژگی داشته که کسیو جذب نکنه مثلا غرور یا توقع بالا.
منم به تقدیر خیلی عقیده دارم ولی وقتی دورو برم میبینم دخترای هم سنم که به لطف مادرای باهوششون به موقع با کسی که از هر جهت مناسبشونه ازدواج کردن میگم چطور اونا کاریو میکنن و میشه ولی ما نمیتونیم؟اونا آدمای بسیار زرنگ و با برنامه ای بودن.من با بررسی روی زندگی اطرافیانم اینا رو گفتم از خودم نگفتم.کسی که مادر سر و زبون داری داشت دخترشو خوشبخت کرد و مادری که بی فرهنگ و لاابالی بود دخترشو بدبخت.یعنی زندگیم مثل یه دودوتا چهار تاس ،دو دو تا 5تا نمیشه.هرجور تا کنی همونطور پیش میاد
سلام بانو
پست رو کامل نخوندم ، گرچه ادب حکم میکرد کامل بخونم . اما بدونید قصد توهین ندارم .
به شخصه میگم من علاقه ای به دختری ندارم که با پسر دمخور بوده باشه .
مثل اینکه یه نفر برای یادگیری مسائل جنسی فیلم مستهجن ببینه . درضمن هیچ وقت نمیشه اینگونه آقایون رو شناخت همینطور نمیشه خانم ها رو شناخت . چون افکار و اعتقادات متفاوته . یعنی عملا دختر و پسر ها در این زمینه یک گروه رو میشناسند و گروه دیگر را که علاقه ای به چنین ارتباطی ندارند را نمیتوانند بشناسند
شما در این مطلب از دختری گفتید
" دختر آشنایی که از من 5-6 سالی کوچیکتر بود از سن 12 سالگی که حدود 10 سال پیش هنوز این مسئله جیز بود با پسر رفاقت کرد و در سن 20 سالگی ازدواج کرد "

شاید بایکی مثل خودش ازدواج کرده ، یعنی با پسری که قبلاً با دختری  بوده ازدواج کرده . اگر صرفاً فقط باید به هرنحوی که شده ازدواج کرد ، من علاقه ای به این ازدواج ندارم .
آیا شما در این باور هستید که زن و شوهری که قبلاً ، با نامحرم در ارتباط بودند زندگی خیلی خوبی میتونند داشته باشند . مرد وقتی ببینه زنش داره با گوشی ور میره یا باتلفن پچ پچ میکنه به یاد روزهای خودش میفته و فکر میکنه زنش با پسری در ارتباطه ، این شک نسبت به زن هم گرایش پیدا میکنه .
پس باید زن و شوهر نسبت به هم اعتماد داشته باشند .
نباید به هر قیمتی ازدواج کرد .
بنده فقط خواستم نظرم رو بدم ، افکارها و شناخت ها متفاوته ، باید از راهش وارد بشیم ، میتونیم از دیوار یا پنجره وارد خونه بشیم ، ولی در بهترین راهه .
موفق و تن درست باشید
پاسخ:
سلام
آهان فقط همون قسمت که مربوط به امر به معروف میشده رو خوندید؟یعنی وحی شده حتما الان ارشاد کنید و بقیه پست به درد نمیخوره .جالبه سر بزنگاه میرسید شما
با یکی مثل خودش ازدواج کنه چه اشکالی داره؟هر دو با روحیات جنس مخالفشون آشنا باشن ایرادش چیه؟اتفاقا اینطوری خیلیم بهتره.نگفتم با دوست پسرتون ازدواج کنید که شک بوجود بیاد گفتم قبل ازدواج با جنس مخالف آشنا بشید.کسی که شکاکه مریضه ربطی به این قضیه نداره.
الان همون مذهبیاشم به راحتی ارتباط با نامحرم دارن فقط ظاهرشونو حفظ میکنن و بعد میرن بالا منبر میگن رطب نخورید بده.همین چند کلمه حرف که الان تو این کامنت واسه من گذاشتید حرف با نامحرم نبود؟شما خودتونم با نامحرم در ارتباطید فقط نوعش عوض شد چون اینطوری به صلاحتونه .ریختید تو دنیای مجازی و حرف زدن و آشنایی با نامحرم از نوع مجازیشو تجربه میکنید بعدم میگید حرف با نامحرم حرام است حرام

چه کامنتای جالبی.....
یاشل من باهات موافقم ،کسی که درد کشیده معنی درد و میفهمه ...
من بیام برای یکی که همیشه خوراکش تامین بوده و سیر از گرسنگی بگم اصلا درک میکنه ؟
 همین مذهبیا ما رو بدبخت کردن اگه راست میگن چرا باید یه دختر تا سی سالگی مجرد بمونه؟ یا اسلام و کاملللل رعایت کنین یا لطفا بالای منبر نرین ....
پاسخ:
چه کنیم دیگه
جامعه رو بوی دروغ و دزدی و کلک گرفته اینا هنوز در بند یه تار مو و حرف زدن نامحرمن
سلام
خاطرات ونظرات خوبه من با بعضی جاهاش موافقم با بعض جاهاش مخالف
مثلا با اون قسمتی که گفتید حدودی دیپلم خواستگار راه بدید ویا اون قسمت که پسرا پس اندازز داشته باشن کاملا موافقم
اما اون قسمت که پسرا با دخترا ویا برعکس حرف بزنن کاملا مخالفم چون هردو جنس در دوران فوران میل جنسی هستند چه تلفنی وچه حضوری قطعا دچار گناه (از هر نوعش )خواهند شد تازه با هر بار کات کردن فشار عظیم روحی وجسمی به دخترا (پسرا)وارد می شه
وقتی با کیس اصلی روبرو می شن همیشه تو ذهنشون یه مقایسه ای با موردای قبلی خودبه خود پیش می آد تازه گاهی ممکنه طرف رو تو محیط های دیگه ببینه که منجر به تهدید وسوءاستفاده می شه
خودم با نوجوانان سر وکار دارم گریه وزاری وافت تحصیلی بعد از کات رو بارها دیدم ویا عدم تمرکز بعد از هر بار دیدن دوست پسر(دختر)
با توجه به تجربه ام من دوستی وارتباط با جنس مخالف رو توصیه نمی کنم اما کمی کش دادن خواستگاری وارتباط دو خانواده برا شناخت بیشتر رو توصیه می کنم
پاسخ:
سلام
حرف شما کاملا درست.ولی حرف شما مثل این میمونه که بگی چون ممکنه آدم بره تو خیابون تصادف کنه پس باید پاشو از خونه بیرون نزاره در حالیکه با همه احتمالات نباید جلوی تجربه بچه ها رو گرفت.باید بزاریم زمین بخورن و بعد بلند شن و از تجربه قبلی درس بگیرن .شما در حقشون لطف نمیکنید اگه پاشونو ببندید بلکه دوستیه خاله خرسه میکنید.پست قبلی ماله یه مادر به اسم زرین بود که عقاید مخالف شما داشت و بچه هاش با تجربه کردن تونستن راهشونو خودشون پیدا کنن نه اینکه بهشون دیکته بشه.هیچ بچه ای از اینکه از کاری منع بشه خوشش نمیاد و نسبت بهش حریص تر میشه.اینو که باید صد در صد در نوجوونا دیده باشید
در ضمن من میخوام بدونم کدوم یکی از اون کتابای درسی که 12 سال تموم تو مدرسه به خورد ما دادن به دردمون خورد؟تو زندگی زناشویی فیزیک به درد میخوره یا شیمی؟تاریخ یا جغرافی؟که مثلا بچه افت کنه خیلی بده.اقلا با اون شکست عشقی تجربه ای تو زندگی کرده که بعدها واسش مفید هست.من واقعا از نظام آموزشی موجود راضی نیستم چون چیزی که به درد بچه ها نمیخوره روش مانور میدن و چیزی که واسش نیازه نه یادشون میدن نه درسی واسش میزارن بعد تازه منعشم میکنن
در ضمن من گفتم از 18 به بعد.الان که دهه هفتادیا نگفته خودشون راه و چاهو بلدن ولی واقعا بعد از 18 سالگی دیگه نوجوون نیستن که بخوان بچه باشن.خیلیاشون همون موقع میرن سر زندگیشون و یه زندگیو اداره میکنن
چشم چشم چشم :)
عیدتون هم مبارک
یاشل خانم و همه دوستان
اوقات به کام!
پاسخ:
عید شمام مبارک دوست خوبم
خوش باشی
تو بیا همه ی مذهبیا رو بخور
یعنی هیچکدوم از مذهبیا ازدواج نکردن؟ اگرم کردن همشون بدبخت شدن لابد
خوشم نیومد از طرز جواب دادنت به کامنتا از اول جبهه گرفته بودی هر چند به هر حال پستت میشه گفت حرف دلت و تجربیاتت بوده 
در ضمن مامانتم بیا بخور 
پاسخ:
بخاطر ادبیات صحبت کردنت نیازی نمیبینم جوابتو بدم

سلام مجدد
فکر میکردم فقط مذهبی ها هستند ، تا بیام ازشون یه ایراد بگیرم ناراحت میشن و منو به منحرف تشبیه میکنند . فکر نمیکردم شما هم ناراحت بشید !! :)
گفتم که فقط میخواستم نظرم رو بگم ، قصد جسارت نداشتم ،
حرف زدن من با شما ربطی به محرم یا نامحرم نداره ، ما که حرف بی ربطی نزدیم .
فقط گفتم برای شناخت مردم این راه مناسب نیست . همین .
دختر و پسر هردو باید عاقلانه انتخاب بکنند نه از راه احساس و شناخت های مختصر . در ضمن کامنتی که گذاشتم فقط برای همون قسمت بود ، بعد از اینکه کارم رو انجام دادم کل پست رو خوندم .
من هم همونطور که در خاطرتون گذشت نیستم . من هم دنیایی خودم رو دارم که خیلی از به ظاهر مذهبی ها باهاش مخالف هستند ...
بهتون خسته نباشید میگم .
خدا حافظ
پاسخ:
سلام
بحث محرم و نامحرم فقط در دین اسلام مطرحه شما با عقیده به این مسئله میگید مذهبی نیستید؟
ناراحت میشم از اینکه دنبال ایراد گرفتنید به اونهمه مطلب کاری ندارید صاف فقط همون یه نکته که حدس میزدم بحث برانگیز بشه رو میبینید و میخونید
از کجا میتونید بگید حرف زدن دونفر بی ربطه یا ربط دار؟اینو دقیقا با چه معیار میسنجید نمیدونم
خب مسلمه که هیچوقت بحثای این چنینی شیرین نیست.دلم میخواد کسایی که از نظر عقیده باهام مخالفن ازم دور شن چون احساس خوبی باهاشون پیدا نمیکنم.فقط سوهان روح همدیگن و هیچ نتیجه ای هم نمیگیرن
خداحافظ
۱۳ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۲۸ معرفی وبلاگای خش
فقط شانس:))))
پاسخ:
بله
۱۴ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۳۶ خانوم ریزه
قبول داشتم،اما یکمی آدمو میترسونه... مخصوصا کسایی که همیشه ازدواجشونو خیلی رویایی تصور میکردن
چرا انقد سختهههههه:((((((((((
پاسخ:
واسه همه سخت نیست بعضیا واسشون آب خوردنه
نمیدونم
من هم با دوستی دختر وپسر مخالف نیستم .یاشل جان دنیای امروز دنیای ارتباطاته. دنیای اینترنت از لاین ووایبر واینستا وتلگرام تا...... همه راههای ارتباطیه. زمونه عوض شده نسل امروز  بین سنتی بودن ومدرنیته شدن گیر کرده. یکی مخالف 100درصد ارتباطه دوجنسه ویکی موافق. همونطور که نسل من  در مقابل نسل والدینم عقاید وایده های متفاوتی پیش گرفت باید قبول کنم نسل فرزندم هم ممکنه موضع گیریهای در مورد عقاید وطرز فکر من داشته باشه .ما باید بچه هامون رو مطابق معیارهای روز بزرگ کنیم .الانه از هر کس بپرسی دخترت دوس پسر داره میگه وای خدا بدور نه دختر ما که ......من نمیدونم این همه پسری که دوس دختر دارن این دخترا از کجا اومدن؟ وقتی دخترم کوچیک بود فک میکردم اون باید مطابق الگوهایی که من در اختیارش میذارم رفتار کنه ولی هرچه بزرگتر شد دیدم اون دختر امروزه وبا نسل من فاصله زیادی داره .سعی کردم با اون بزرگ شم وبرای اینکه بهش نزدیک شم به طرز تفکر ونگاهش احترام بذارم وبجای دیکته کردن عقایدم ونصیحت کردن که اون رو بیشتر از من دور کنه دنیا رو از چشمای نوجوون اون نگاه کنم. نمیدونی چه رابطه خوبی بینمون برقرار شده طوری که بطور غیر مستقیم تاثیر نظراتم رو  روش میبینم .خوشبختانه همسرم هم با من هم عقیده اس واز من روشنفکر تره.خلاصه نیاز ارتباط دو جنس (دور از هرگونه روابط جنسی خدا نکرده) نیاز دنیای امروزه . فقط بایدبه بچه هامون اموزشهای لازم رو بدیم و عزت نفسشون رو بالا نگهداریم که خدای ناکرده راه خطا پیش نگیرن. محدود کردن دخترا به مراتب تبعات خطرناکتری داره ودر اخر دختر افتاب مهتاب ندیده در دنیای امروز مفهومی همچون اسکول یا چه میدونم مونگول داره....خخخخ.
پاسخ:
شما نمونه یه مادر عالی هستین.چون میدونین که زیر کنترل شما دخترتون خطایی نخواهد کرد و هم آزادی رو ازش نگرفتین
ای کاش همه مادرا اینقدر با بچه شون رفیق بودن

سلام ، 
واقعا ممنونم از اهمیتی که به مخاطبان میدین.
از پاسخ هاتون به کامنت ها هم لذت بردم. دوستانی که نگران ناراحتی و دپرشن احتمالی از صحبت و رابطه... بودن ، باید بگم به نظر من این ناراحتی و دپرشن و به هم زدن اصلا جزئی از تکامل و بلوغ آدم هست به نظر من. و همون جوری که گفتین احتمالا مهم تر از جغرافی و تاریخ هست.
در مورد مذهبی بودن ، جالبه که مذهبی بودن این قدر طیف داره! یعنی از نظر شخص من شما یه ادم مذهبی هستید ، بعد دوستان اومدن به شما ایراد گرفتن ، تازه گفتن ما که خیلی مذهبی نیستیم! خیلی ها از ما مذهبی ترن.  در کل هرکی عقیدش برا خودش محترمه ، به شرطی که نخواد به زور به بقیه منتقل کنه. فقط با توجه به این که ربط مذهبی بودن و ازدواج در این پست مطرح شد ، باید بگم به نظر من افراد به خصوص دخترا بهتره تکلیف خودشون را مشخص کنن. یعنی مثلا اگه مذهبی هستن ، یه ظاهر و رفتار این جوری هم داشته باشن ، اگه هم مذهبی نیستن ، لطفا بر اون اساس باشن. این جوری افراد و خواستگارای احتمالی هم تکلیفشون روشنه و بهتر شناسایی شون میکنن. مثلا خودم میشناسم دختر خانمی که نه حجاب داره ، نه سایر قید و بندهای این جوری. بعد بهش که نزدیک بشین ، همش در حال نماز و دعا و روضه و از این جور چیز هاست. خب حالا فرد مذهبی که از اول به ایشون نزدیک نمیشه ، فرد غیر مذهبی هم که وقتی عقاید درونی را ببینه فرار میکنه. ( نمی دونم منظورمو رسوندم یا نه) . هر قشری مسلما زن و شوهرش پیدا میشه ، فقط باید معلوم باشه بالاخره کدوم وری هست طرف.
نوع نگاه و پاسختون به موارد در مورد قسمت و تقدیر هم خیلی خوب بود. " قسمت بود" دیگه بهانه ای شده برای جمع کردن هر کار اشتباه و برای عدم اصلاح رفتارهامون ، ...در حالی که نقش کارهای ما و شرایط غیر قابل انکاره.(حتی در نگاه کاملا مذهبی)
یه نکته دیگه هم این که دیدم خیلی از دوستان میگن فلانی خوشبخت شد ،فلانی مشکل پیدا کرد ، فلانی طلاق گرفت ، خوش به حال یکی ، و از این حرفا.  به نظر من هیچ کس از درون کس دیگه ای خبر نداره ، ما نمی دونیم کی الان خوشبخته و کی بدبخت که بخوایم قضاوت کنیم و نتیجه بگیریم. چه بسا اونی که الان 20 ساله داره با شوهرش زندگی میکنه ، بدبخت تر از اونی باشه که سال اول طلاق گرفته . شاید بتونیم این قضاوت را اون هم نه به طور کاملا صحیح در مورد یه نفر خیلی صمیمی  واقعی یا خواهر و برادرمون داشته باشیم. ولی بقیه را دیگه اصلا نمی تونیم بگیم.
باز هم تشکر میکنم از این پستتون و شهامت تون در بیان نظرات.
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم
ولی از نوشتن اینجور پستا پشیمون شدم
واسه کی دل بسوزونم؟بزار راه خودشونو برن.دیگه کلامی نمیگم
هر کس یه برداشتی از مذهب داره و تا یه حدودی مذهبیه درسته حرفتون باید آدم یا اینوری باشه یا اونوری.یا رومی روم یا زنگی زنگ.ولی تعادل بهترینه.با جامعه حرکت کردن بهترینه
خواهش میکنم.لطف دارید
سکوت کردم تا اول نظر بقیه رو بخونم ببینم چی میگن ! 
ببین من هم دختر مذهبی هستم مذهبی تر تو ، ولی نه اونقدری که بقیه فکر میکنن ، منم اوایل ورود به دانشگاه میگفتم عمرا با پسری حرف بزنم عمرا به پسری محل بذارم ولی یکم از موضع اون اوایلم پایین اومدم و جواب اون پسرایی ک میدونم قصد جدی واسه ی ازدواج دارن و مناسب من هستم رو میدم ، و حتما یه مختصری از جریان رو به خانوادم میگم .
 چون واقعا توی جامعه امروز نمیشه به شناخت چند جلسه ای خواستگاری سنتی بسنده کرد البته شناخت کامل مدرن و بدون اطلاع خانواده ها رو هم قبول ندارم و به نظرم دو نفری که از هم خوششون اومده باید خانواده رو زود در جریان بذارن و ترکیبی از آشنایی مدرن و سنتی رو دنبال کنن با رعایت حد و حدود ! 
اعتراف میکنم آدم از هر خواستگاری و از هر پسری یه سری چیز برای ارتباط صحیح  با جنس مخالف  یاد میگیره و به قول تو خودت رو و معیارهاش رو خوب خوب میشناسه ...
قسمت رانندگی وماشین داشتن رو هم صد در صد باهاش موافقم ا اوجب واجباته واقعا 
پاسخ:
خوب کاری کردی
با نظرت موافقم اقلا یه مذهبیه روشنفکری تو
موفق باشی
خوبه که آدم با شبیه خودش ازدواج کنه! یکی مثل اون آقا از دختری که با پسر دمخور بوده بدش میاد، یکی هم مثل شوهر من خیلی هم دوست داره که زنش با پسرا ارتباط داشته!‌ (حالا میان به شوهر من برچسب بی غیرت و این چیزا می زنن، آدم هایی که از غیرت فقط شاخ و شونه کشیدن واسه زنا رو یاد گرفتن!) :) 
من خب تقریبا با هیچ کدوم از حرفات موافق نیستم،‌ چون اصلا طرز فکرمون و شهری که زندگی می کنیم و فرهنگ خونوادگی مون فرق می کنه اما قطعا واسه دخترایی با طرز فکر و شرایط خودت خیلی هم به درد بخوره حرفات
پاسخ:
اینایی که گفتم ربطی به فرهنگ و شهر نداره واسه همه دخترا صدق میکرد.ولی طرز فکرو قبول دارم متفاوته و شاید کسی مثل من فکر نکنه
در ضمن شکست عشقی هم یه بخش از زندگیه! از ترس شکست عشقی اگه آدم هیچ رابطه ای رو شروع نکنه که میشه همون دیکته ننوشته و غلط نداشته!‌
اتفاقا به نظر من اگه آدم در حد معقولی با پسرا ارتباط داشته باشه و معیارهاش دستش بیاد خیلی بهتر از اونه که با یه آدم اشتباه ازدواج کنه و حالا یا طلاق بگیره یا بسوزه و بسازه! اون اذیت شدن نیست؟ فقط ارتباط چند ماهه محدود با یکی داشتن رو به هم زدن فشار روحیه؟ 
پاسخ:
کاملا قبول دارم ولی خیلیا حاضرن تجربه ای نکنن حتی اگه قرار باشه بعدها تجربه های بدتر کنن
خیلی از اینایی که قبل مجردی جوونی نمیکنن بعدش فیلشون یاد هندوستان میکنه.زیاد دیدم از اینا
سلام یاشل جان
ممنونم ازت که این پستو گذاشتی خب معلومه هر کس با طرز فکرایی که داره با قسمتاییش می تونه مخالف باشه و این دور از ذهن نیست
اما واقعا از نوشته هات میشه تجربیات خوبی کسب کرد
اما من در مورد خودم می گم نمی دونم چرا انقد با موضوع معرف مخالفم نمی دونم چرا اینجوری ام؟ تا به امروز حتی یک نفر خواستگاری که از طریق معرف باشه رو نه تنها قبول نکردم حتی بارها متاسفانه برخورد خیلی بدی باهاشوون کردم(من که خیلی ام آرومم و تا حالا به کسی نگفنم بالای چشمت ابروست!!!)
فقط خواستگاریای مستقیمو قبول می کنم
حس می کنم یه جور نوهینه.تو رو خدا به کسی بر نخوره من خودم چندتا از دوستام که بسیار بسیار دخترای خوبی بودن همین طوری واسطه ای ازدواج کردن
یادمه یه بار به یه معرف که خیلی محترمانه داشت این موضوع رو با من درمیون میذاشت در مورد یکی از آشناهاشون که خب فرد مناسبی ام بود داد کشیدم سرش که من هنوز کارم به این جا نکشیده که کسی بخواد  واسه من شوهر پیدا کنه به شدت هم عصبانی شده بودم چندبار دیگه ام این اتفاق افتاد متاسفانه و هربار تا چند روز خود خوری می کردم
تازه اینارو کسی بهشون سفازش نکرده بود
دیگه چه برسه که مامانم بخوان برن به دیگران سفارش کننن ای داد بیداد
بازم خواهش می کنم به کسی بر نخوره قصد بی احترامی به هیچ کسو نداشتم
فقط حرف دلمو زدم
ایشالا همه جوونا خوشبخت شیییممممم
همچنین یاشل عزیزم که خصوصیت خوبش صداقتشه که نشون دهنده شهامتشه.
پاسخ:
سلام عزیزم
شاید هنوز سنت کمه و امیدواری که همسرتو خودت پیدا کنی.اگه اینقدر زرنگی بسم الله.ولی شاید یه روزی طرز فکرت بخاطر شرایط جامعه عوض بشه.هیچ دختری از معرف خوشش نمیاد.غرور آدمو خرد میکنه.ولی ناچار بشی چاره ای نداری
معرف فقط واسه دختر سن بالا نیست.بعضیا معرف میگیرن که مورد خوب گیرشون بیاد
ایشالا
ممنون لطف داری.همین دیگه صداقت زیادی میشه دلسوزی بیخودی.بعضی وقتا این مردم دوس دارن بهشون دروغای شیرین بگن 
سلام یاشیل جان
خب منم ی آدم مذهبیم،با دوستیه دختر و پسرهم با دلایل خودم مخالفم ولی فک کنم اینکه آدم با افرادی ک قصد ازدواج دارن و خب نیت خوبی دارند آشنا بشه بد نیست مخصوصاً اگه خانواده اطلاع داشته باشند ک البته همچین رابطه ای اگه قراره  آسیب زا نباشه،شرط و شروط زیادی میخواد
ولی با آشنایی بی هدف ک قرار باشه توش حرف اول رو احساس بزنه و آخرش کلی تنهایی نسبیت بشه مخالفم و فک نمی‌کنم کمک کننده باشه
پاسخ:
سلام

شاید بهتر باشه بگم با کسایی که قصد ازدواج دارن آشنا بشید اینطوری اقلا بی هدف نیستن و جایز هست صحبتاشون به قول دوستان

با اینکه خودم از قضیه سپردن ب معرف خوشم نمیاد ولی تو این دوره و زمانه فک می‌کنم در این باره حق با توباشه
پاسخ:
وقتی بعضی دخترا سالی یه بار خواستگار در خونشونو میزنه باید اینکارو بکنن اگه بخوان ازدواج کنن.در غیر این صورت میتونن بشینن تا سنشون بالا بره
هنوز تو را می خوانم البته بی اجازه
تقدیمی:
http://dl.up2.ir/do.php?id=2090
پاسخ:
عجب

سلام سلام

اولا غلطای املایی کامنت قبلیمو ببخشید از عوارض کیبورد موبایله

دوما با احترام به شما تمام نکاتی که برام نوشتید رو ان شا الله جواب میدم

فقط یه قول بدید که خسته نیز این پیام طولانی رو بیا حوصله و بدو ن جانبداری ملاحظه کنید


پرسیدین: کی خدا رو نادیده گرفته؟
جواب میدم؛ وقتی کسی رو دوست داری و به حرفش و قانونش بی احترامی میکنی یعنی ندیده میگیریش وقتی فکر میکنی ادامه حیاتت منحصر در ازدواجه اونم به هر قیمتی یعنی توجه نداری که خدا حواسش بهت هست نمیگم ازدواج بده!اما ازدواج بد بده برای همینه که وقتی دعا برای ازدواج میکنیم ایه ۷۴سوره فرقان رو میخونیم و از خدا میخواهیم همسر و فرزندمون نور چشممون باشند و نور چشمی ما نمیخواهیم که بد و تاریک و سیاه باشه اگر ازدواج بکنی با کسی که تاریکی گناه سیهش کرده چه بسا از اسم ازدواج هم متنفر بشی تا بخوای که به هر قیمتی هم بدستش بیاری..
گفتید اگه به 40 سال رسیدی و ازدواج نکردی بازم میگی خدا ؟
جواب میدم بله ان شا الله و از خود خدا کمک میخوام برای این کار چون باور دارم که. من انسان یه موجود ضعیف و بیچاره هستم که اگه خدا حفظم نکنه روزانه در معرض انواع خطرات هستم برای اینکه کمی مطلبم براتون ملموستر باشه فقط به آسمون و موقعیت زمین در اون توجه کنید که هزاران جرم اسمانی در لحظه ممکنه مارو از بین ببرن و این قانون و حفظ الهی هست که ما زنده ایم...

پس بیا متهم به قانون های خدای عزیزمون احترام بذاریم که یکیش مثلا حجاب یا مثل حفظ حریم روابط با نامحرمه مثلاو ...
درسته  خدا هزار تا نیاز در من بلکه میلیاردها نیاز در من قرار داده که فقط برخی از اونها با ازدواج رفع میشه و
 به ازدواج توصیه کرده و در ادامه اش فرموده که اونایی که شرایط ازدواج رو نداشتند عفت پیشه کنند و حتما توجه دارید که عفت یه مفهوم عامه که شامل عفت چشم و نگاه و شکم و از جمله شهوت هم میشه امااااااااانباید بشه هدف چون هدف یعنی یه چیز بزرگ که حاضر باشی براش بمیری  و من دوس ندارم برا ازدواج بمیرم‎:)‎
...  حرفام  کلیشه ای نیست  اما اگه زیباست به خاطر اینه که حرف حق همیشه زیباست حتی اگه بالای نیزه ها گفته بشه و این نه در رویا که در  محرم ۶۱  بوده .
راست میگید ما به ظاهر! مذهبیون آرزوی زندگی تو یه کره دیگه رو داریم کره ای که توش امام زمان حاکمه و از قضا اون کره هم اسمش زمینه دعا کن شایسته زندگی توش باشیم
... اما بیخبر از دنیای واقعی نیستیم
 منم تو بهترین مدرسه و دانشگاه درس و  خوندم   الحمدلله اما توی مدت دانشجوییم شاید تعداد کل جملاتی که با نامحرم حرف زدم شاید به بیست تا هم نرسه
 خودشیفتگی نیست اما  احترام و تحسین رو به وضوح از رفتارشون درک میکردم مثلا من شاگرد زرنگی بودم وقتی برای حل و اثبات قضایا پای تابلو میرفتم میدیدم نحوه سوال پرسیدن پسرا و حتی دخترای کلاسمون چقدر  فرق میکنه .،..
...
مگه شما یاشل خانم
مشکلات همه دنیا رو میدونی؟اونام مشکلات خودشونو دارند اونام دزدی قتل فساد و ....رو دارنداما با پیشرفتهای علمی، بعضیاشو وجهه خودشون رو زیبا نشون میدن و البته جلوی پیشرفت کشور مام تا بتوونن سنگ میندازن..
 راس گفتی. ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم نتونستیم عقاید زییییبای خودمون رو به زیبایی عرضه بکنیم یا همه استعدادهای علمی خودمون رو شکوفا کنیم  اما دقت کن عقاید ماهیچوقت بسته  و خرافی نبوده اما اونقدر دشمن داشته که بخوان خرافات رو با اسم این در ناب پخش کنن کاریکه مثلا انگیس با ترویج وهابیت و بهاییت داره میکنه...
بله منم یه جونم شایدم همسن خودت، منم دوست ندارم تو کشورم اختلاس سه هزار میالیاردی بشه و شاکیم اما دلیل نمیشه چون اونا آبروی خودشونو کشورمونو بردند منم بخوام بد باشم
من کشورمو دوس دارم کشورم کشور امام شهداست  و منم دوس دارم برای کشورم و البته برای دینم مفید و باعث افتخار و سرافرازی باشم
گفته ودیدمن 90 درصد خوااستگاراتون مذهبی بودنو ...
خب اشتباه اونا رو نمیشه پای اسلام نوشت استدلالتون ضعیفه با یه مثال نقض فرو میریزه
خوب مام خواستگار میاد در رو کامل نمیبندیم این مثال نقض!
خوب اون خواهرای  چادری نگفتند چرا خود شما دقت نکردی؟!
بله حرف زدن با  نامحرم گناهه اما نه حرف زدن  ضروری شما به قصد ازدواج و با هدف شناخت حرف میزنی در جایی که خلدت با نامحرم محسوب نمیشه چون میتونه مادر شما براتون میوه بیاره‎:-)‎
جای حلال و حرومش رو دین  تعیین کرده
که گفته نصفه دین به تشخیص خود آدماست؟دین تکلیف ما رو در همه چی مشخص کرده
.....
شایدم علیرغم تشخیص شما آمار" ازدواج های نا موفق دخترای به ظاهر پاک و معصوم که هیچ شناختی از جنس مخالفشون نداشتن و انتخاب اشتباه کردن" بیشتر از "دخترایی که با صدتا پسر اشنا شدن و شناخت پیدا کردن و بعد شکست خوردند" نییییست
اخه چون این صدو یکمی رو "مثلا " نمیشناختن
منم  مسئولیت حرفامو به عهده میگیرم چون عقایدمو باور دارم و بهشون عقیده دارم و" حاضرم جونمو براش بدم"  ....اره به قول شما دنیاروز به روز در حاله تغییره اما اصول الهی ثابته حتی اگه بعضیا هوای نفس خودشونو به اسم دین معرفی کنن
... تا 10 سال پیش که هیچچی تا قیامت هم موسیقی حرام، حرامه حتی اگه رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی پخشش کنه  واقعا خوشحالم که خود شما توجه دارید که صدا و سیما   کم مونده آهنگ های اونور آبی بزاره حتی از روش کپی میزنن
خیلی نکته جالبی گفتید
از 10 سال پیش تا الان دین هیچ تغییری کرده
حلال محمد حلال تا قوم القیامه و حرام محمد حرام تا یوم القیامه
این اعتقاد ماست
اما به قول خودتون  قانونای بشری عوض میشه قانونی که خود بشر میسازه و یه مشت آدم ازش پیروی میکنن
..
آخه دختر خوب من که نمیتونم همه این کارا رو که گفتین
 یعنی جلوی دزدی و دروغ و قسم و فحش و حقه بازی که مختص جامعه ایرانی و مسلموناس رو بگیرم  اونم تو کل این جامعه که گفتی شمام باید کمکم کنی... اماسعی من بر همینه
میدونی منی که یه کلمه حرف غیرضروری با نامحرم برام ععذاب آوره چقد با رییسم سر حقی که ناحق میشد حرف زدم و درگیر شدم
 حق الناس مهمه اونقدر که شهییید رو هم براش نگه میدارند
اما به نظر میاد حجاب و محرم و نامحرمی علاوه بر حق النفس و حق الله یه جنبه حق الناس هم داره مثلا خانمی که با رفتار یا پوشش نابجاش باعث میشه پسرا و مردای دیگه بهش نگاه کنن..
بله بله الان میگید خوب نگاه نکنهو..بله که نباید نگاه کنه اما اگه بر فرض ایمانش ضعیف بود و نگاه کرد و نسبت به خانمش بی میل شد حتی اگه اون خانمشم چیزی کم نذاشته باشه اینجا حق اون خانم حق الناس هست یا نه؟!
گناه گناهه چه کوچیکش باشه چه بزرگش هردو نافرمانی خدای بزرگه..
چه یه تومن بدزدی چه سه هزار میلیارد اسم هردوش دزدیه..
 خدا هممونو هم از گناهای کوچیک و هم بزرگ حفظ کنه
 ارزو میکنم طعم شیرین بندگی خدا رو در همه لحظه های عمرمون بچشیم و شاهد نگاه رحمتش بر خودمون باشیم

پاسخ:
حضرت علی علیه‌السلام فرموده‌اند «خیر الامور اوسطها» بهترین کارها میانه آنهاست 
۱۵ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۵۶ سوال ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
fatemeh-mojarradn  یه سوال دارم ازتون

چرا در کشورهایی که دینشون اسلام نیست و به قول بعضی ها ! خدا رو قبول ندارن وعامل فساد و تباهی جهانند مردم خوشبخت تر هستند ؟ اگر اونا مقبول خدا نبوده و نیستند پس چرا سرشار از نعمت های الهی هستند؟چرا آمار طلاقشون از جامعه اسلامی ما پایین تر هست ؟چرا آزادی در انتخاب براشون وجود داره و مثل زنان سرزمین من با مهریه خرید و فروش نمیشن ؟یا مثل زنان سرزمین من با تحقیر چند همسری مواجه نیستند ؟  یعنی زن های (به قول بعضی ها ! )کافر غیر مسلمان که هر روز با مردهای  مختلف  صحبت می کنند و  با شکل و شمایل و لباسهای مختلف در برابر مردم ظاهر میشن کلهم بدبخت هستند و روی خوشبختی ندیدند و فاسد و فاجر هستند و مورد خشم و غضب الهی ؟ تا کی امثال شما میخواید دین رو خراب کنید و هر چیز رو به دین و خدای بیچاره نسبت بدید . چرا در حق مردم خیانت می کنید و به شعور اونها توهین می کنید ؟ نه شما و نه هیچ بنده دیگری نمی تونه برای خدا تعیین کنه چه چیزی می تونه یک نفر رو به او نزدیک کنه یا از او دور .چه بسا افراد فاسدی که در نزد خدا مقبول تر از دین دارهایی هستند که سینه می درند به اسم دین اما در قفا ...

پاسخ:
از این سوالا واسه منم زیاده ولی میدونی اینا چی جواب میدن؟بازی با کلمات
بامهارتی که تو منبر رفتن و بازی با کلمات دارن جوابتو میدن ولی جوابی نمیگیریم چون دیگه گوشمون از این حرفا پره.یه حرف جدید باید زد

ممنون واقعا به حدیث زیبایی اشاره کردید که برای تکمیل مطالب لازم بود
بازم ممنون

میدونستید این خیرالامور که توش نه افراطه نه تفریط چیه؟!

فروده اند:
صرااط مستقیم

بله صراط مستقیم بندگی خداست که انسان رو از کوتاهی و تفریط در وظایف بندگی خدا و افراط و زیاده روی در بها دادن به خواسته های هوای نفس ایمن میکنه
اعتدال همان صراط مستقیم در سوره حمد است و با مزاج انسان سازگار است


راستی میدونستی که واسطه گری با آدابش و حفظ حرمت و عزت دختر و پسر برای ازدواج مورد پسند دینمون هم هست!

پاسخ:
منظور منو نگرفتی دیگه.واقعا حوصله بحث ندارم وگرنه منم یه طومار جوابتو میدادم.فقط ازتون خواهش میکنم اگه خیلی علاقه به ترویج دین دارید یه وبلاگ بزنید آزادانه توش تبلیغ دین کنید.همونطور که خیلییا تو این بلاگ این کارو کردن و تو وبشون قو پر نمیزنه.علتشم یه چیزه.مردم گوششون از این حرفا پره.یه حرف تازه بزنید.حنای شما دیگه رنگی نداره واسشون.مردم دلشون صداقت میخواد نه این دروغایی که شما ازش میگید.برداشت شما از دین اینه واسه من یه چیز دیگه واسه فلانی یه چیز دیگه.شما یه چشمی بیا بیرون با کسی هم صحبت نشو راه خودتو برو کسیم که جذبت میشه یکی مثله خودته.منم با عقاید خودم رفتار میکنم کسیم که جذبم میشه یکی مثل خودمه.اصلنم ناراحت نیستم.اتفاقا خوشحالم میشم که با کسی که هم فکر منه باشم والسلام

چون لطف کردی و یه حدیث زیبا بهم هدیه کردی منم اینو تقدیمتون میکنم:

امام علی علیه السلام:

 اگر حدود خدای سبحان را نگهداری (و مراعات) کنید خداوند در فضل موجود خود برای شما شتاب کند

پاسخ:
حدودشو شما نمیتونی تعیین کنی فقط خودش میتونه تعیین کنه.به هر انسانیم عقل و شعور داده که واسه خودش تصمیم بگیره
دیگه کامنتی در اینباره تایید نمیشه
فقط یه چیزی بگم که طبق دین اسلام رایج در ایران الان این بحث هایی که شما می کنید فقط برا دختراست چون پسرا دارای حق  بسیار خدایی عادلانه و پاک  صیغه هستن که نه تنها گناه نیست و نیازشون رو هم رفع میکنه بلکه منجر به دادن حور بهشتی در بهشت هم میشه به قرار هر قطره از آب غسل یک عدد! همزمان همین کار برای دخترا نهی شده یعنی پسرا هرکاری خواستن میکنن و بعد با دوشیزگانی چون شما که سالها همه نیازاتون رو سرکوب کردید و حتی با پسرا حرف هم نزدید ازدواج میکنن و شما هم دلتون خوشه که خب نیاز داشته حداقل گناه نکرده!!!! بماند که علم روز با دلیل و سند علمی و نه حرف ننه قزی ثابت کرده این نیاز در مردان بیش از زنان نیست و همچنین کنترل آن سخت تر از زنان نمی باشد!
خدا به همه گی ما قدرت تحلیل بده تا راه انحرافی رو از درست تشخیص بدیم وگرنه اگر اشتباهی به خودمون سختی بدیم اون دنیا طلبکار خدا نیستیم که بابتش چیزی بهمون بده:-) فقط میتونیم خوشحال باشیم از ترس خطا اصلا از جامون تکون نخوردیم و پس خطایی هم ثبت نشده:-)
فاطمه مجرد عزیز کسایی که اینجا میان  وکامنت میخونن ودوستدار وبلاگ یاشل هستند ادمهای خیلی معمولی هستند .عزیزم اینجا نه حوزه علمیه اس ونه مسجد نه منبر  پس از تو وامثال تو میخوام این بحثهاتون رو ببرین جایی که خریدار داشته باشه .یه مشت ادم ساده دل بخت برگشته با نصایحتون اروم میشن که اونم بعید میدونم.عزیم مردم چشم وگوششون باز شده وبیدار شدند گوششون پر هس ازین اراجیف .خدایی که من میشناسم عاشق بنده هاشه بخاطر گوش دادن به یه اهنگ که بعضی مواقع همون اهنگ رقت قلب میاره واحساس عشق ومحبت به انسانها رو برانگیخته میکنه هیچ وقت بنده اش رو تو اتیش جهنم نمیسوزونه و...............
به نطرم حرفهای یاشل درسته وحقیقت جامعه ما همینه.دخترایی که میخوان ازدواج کنند باید روشنفکر باشند.ولی درعین حال باید با احساساتشون هم درمقابل پسرها مقابله کنند ورابطه براساس احساس صورتنگیره.دخترا باید مواطب خودشون باشند تا گول هوسبازی پسرها را نخورند.و نیتشون فقط شناخت برای ازدواج باشه.امیدوارم توی این ماه عزیز یه همدم خوب نصیبت بشه یاشل عزیز.
نمیدونم بیشتر حرفات درست بود .اما الان طرز فکر ها مثل هم نیست یکی نو نگر هست و نگاهش به جامعه فرق میکنه و داره از زندگی در این اجتماع لذت میبره و یه نفر هم داره تو قرون 9 و 8 زندگی میکنه و از طرز فکر خودشم خوشش میاد و میخواد تو مغز همه بگنجونه ...
اما از اینکه به فکر بودی و این مطالب که برای خودت و من ارزشمند هستن رو گذاشتی متشکر.
۱۵ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۰۷ خطاب به فاطمه
فاطمه خانم لطف بفرما منبرت رو جای دیگه که خریدار داشته باشه راه بنداز .مگه عهد دقیانوسه یا دوره جاهلیت که میخوای با این حرف و حدیثا بقیه رو گول بمالی .همین تفکرات امثال شما باعث شده اینقددددددددددددددددر از دنیا عقب بیفتیم . به تو چه کی با خداست کی لائیک . ما اگه نخوایم بریم بهشت کی رو باید ببینیم ؟ شما که ادعات میشه خدا رو میشناسی این حرف قرآن رو هم قبول داری که میگه لا اکراه فی الدین قد تبیّن الرشد من الغی
حرف تو و امثال تو که از خدا بالاتر نیست .اگه قرار بود همه مثل تو و امثال تو فکر کنند و راه تو و امثال تو رو نشانه سعادت و خوشبختی ببینند که خدا در آفرینش و خلقت موجوداتش این همه تفاوت و تنوع قرار نمیداد. خدا به همه ما عقل و شعور داده و خوب یا بد خودمون رو خودمون تشخیص میدیم .نمیدونم چرا شما دلتون میخواد هر چیزی رو ، هرررررررررررررررچیزی رو به دین گره بزنید و نشون بدید تنها راه و فکر درست اون هست که شما برای مردم نسخه می پیچید .

سلام دوباره

 انتشار کامنتم برام مهم نیست خودتون میدونید خونه شماست بخواید نشونش بدید یا ندید
 اما واقعا عجیبه نوشتید ارسال نظر آزاده اما اینقدر دوستان از ابراز نظر یه جوون هم سن خودشون ناراحت شدن و تلویحا بهم گفتن که اینجا نظر دادن برای من ازاد نیست!!! در حالیکه من فقط با احترام به اون سوالایی که از صحبتام برای یاشل خانم ایجاد شده بود جواب دادم  براشون سوال شده بود و گرنه بعد از کامنت اول که اصلا نمیخواستم جوابی بدم
 البته یاشل خانم مگه شما و دوستانی که گفتید اینجا حوزه علمیه است یعنی چی؟ خب ما در باره ارایش در باره زیبایی درباره حتی بیماریها  و..حرف میزنیم بدون اینکهآرایشگر یا متخصص زیبایی یا دکتر باشیم
میدونید همین دوستان که از دموکراسی و اینا حرف میزنید خب یه مقدارم حق ازادی برا من قایل باشید
راست میگید شاید بهتر بود این حرفا رو تو وبلاگ خودم مینوشتم اما خدااییش حاضری قسم بخوری وبلاگایی که گفتی، هیچ بازدیدی نداره؟! ببین من نه به شما بی احترامی کردم و نه بعضی نظرات درست شما رو رد کردم چون دوس ندارم ادم بی انصافی باشم از شماهم خب توقع انصاف دارم
بازی با کلمات..عجیبه چرا شما قبول دارید که واقعیتی که شما دارید صحبتش، میکنید بازی با کلمات نیس و برای من هس
ازتون انتظار عصبانی شدن نداشتم ولی واقعا دلم میخواست اون جاهایی از حرفام که فک میکردی دروغه بگی تا از اشتباه دربیام!!
راس گفتی حدود خدارو نه من ونه حتی شما نمیتونیم تعیین کنیم اون خودش حواسش بوده که حدی رو جا نذاره
...
اما از اینکه دوستای دیگه هم تو بحث شرکت کردند ممنونم یه نکته ای بود که گفتن احکام فقط واسه دختراست و پسرا ازادن و... باید بگم من درباره موضوعی که بود به عنوان یخپه دختر صحبت کردم وگرنه اتفاقا اگه جای بحث بودم میگفتم که اینجوریام نیس که پسرا اجازه داشته باشن هر کاری به اسم دین بکنم
....خانمی گفتند زنان بامهریه خریدو فروش میشم آره متاسفانه بعضیا نگاهشون به زن اینه در حالیکه در قران ازون به عنوان نشانه ای برای راستین بودن عشق مرد نسبت به همسرش و هدیه ذکر شده....
..
من مگه میخوام سرتون گول بمالم که چی عایدم بشه قراره مثلا از گول زدن دوستام به کجا برسم من به شماها بی احترامی نمیکنم اما لطفا شمام براخودتون احترام بذارید و فک نکنید که دارید گول زده میشوید!!!آخه چراااااا

.......گفتید لا اکراه فی الدین..درسته خب بر منکرش لعنت اما یه سوال؟ شما دانشگاه میرید؟
بهتر بگم مجبورید برید دانشگاه؟؟
نه هیچکس مجبور نیس بره دانشگاه
اما وقتی زحمت کشید و وارد دانشگاه یا مدرسه شد موظف مواد درسی مربوطه رو بگذرونه و ایین نامه هارو پایبند باشه وگرنه نمیتونه به اون جایی که از دانشگاه رفتن میخواد برسه،برسه!
بله انتخاب دین ازاده و هیچ زور و اکراهی نیست درش اما وقتی اومدی توش نمیشه که بگی اینجاش بله اونجاش خیر چون در این صورت اون هدف کامل محقق نمیشه اتفاقا وقتی با عقلم فکر میکنم میبینم همه چی با دین گره خورده!نه اینکه من بخوام گره بزنم
..... اماره طلاق واقعاقعا دردناکه با خانمی که اینو فرمودند موافقم منم غصه ام میگیره اما با انصاف و فکر باز که نگاه کنیم متاسفانه حتی  بعضیاشونم قبلا تجربه دوستی و ..رو داشتن و به تجربشون بیشتر از وعده وعیدهای خدا اعتماد کردن و ...البته توی مذهبیام هست طلاق نمیگم نیست....
اما کشور های دیگه و چیزابی که گفتید در باره تک تکشون شاید بتونم جوابتونو بدم اما خب اینجا همه میگن سوال دارمو...سوال دارم یعنی دنبال جوابم مطمین باشید کسی که طالب جوابه  تلاش بکنه جوابم میگیره
با آرزوی موفقیت و خوشبختی
خدا نگهدار

۱۵ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۴۲ اینجا یک ثنا می نویسد
سلام
خوبی
یه سوال بی ربط بپرسم؟؟
اووم چجوری میشه از بلاگفا مهاجرت کرد اینجا وقتی بلاگفا مشکل داره؟؟اصن امکانش هست؟؟

پاسخ:
سلام
مرسی
من زمانی که مهاجرت کردم بلاگفا مشکل نداشت.الانو نمیدونم بشه اینکارو کرد یا نه چون خرابه.باید امتحان کنی

سلام. متاسفانه هم تفکر اون خانومی که شما رو نهی از منکر کرد و گفت دیگرانو به گناه انداختین غلطه و هم با عرض معذرت تفکر شما. دلایل غلط بودنه تفکر اون خانوم رو که خودتون بهتر از من میدونین  و نوشتین. اما خانوم یاشل من با این حرف شما که "خدا کلی نیاز تو وجود ادم قرار داده که فقط با ازدواج رفع میشه " کاملا مخالفم. اگر منظورتون از این کلی نیاز، نیاز جنسی و نیاز به داشتنه یک همدم از نوع جنسه مخالفه باید بگم که فرهنگ و تفکر غلط جاکعه ما باعث شده که تنها راهه رفع کردنه نیاز جنسی و عاطفی ازدواج باشه. من معتقدم که هزاران راه برای رسیدن به خوشبختی و ارامش و دل خوش وجود داره که یکیشون ازدواجه. که تازه اون هم هیچ تضمینی نیس که با این وسیله (ازدواج) واقعا به اون خوشی و ارامش و خوشبختی که میخایم برسیم. متاسفانه فرهنگ جامعه ما دخترانمون رو به نحوی بار اورده که فکر میکنن یا ازدواج یا مرگ!!! این یه طرز تفکره فجیعه! در واقع ازدواج رو هدف میدونن و همه کار میکنن فقط به این دلیل که به این هدفشون یعنی ازدواج برسن....میرن دانشگاه برا ازدواج میرن سر کار برا ازدواج میرن خوشگل می کنن برا ازدواج عمل دماغ میکنن برا ازدواج و خلاصه هممممه ی هم و غمشون ازدواجه و این یعنی فاجعه. چرا؟ چون بعد ازدواج اگر خدای نکرده طرف اونی نباشه که انتظارشو داشتن(که اغلب هم همینطوره بدلیل معیارهای غلط ازدواج و طرز تفکر غلط در مورد معیارهای ازدواج و شناخت افراد) حالا چه اتفاقی میافته؟....

پاسخ:
سلام.ازدواج فقط رفع نیاز جنسی نیست.مفهوم داشتن خانواده تو غربم وجود داره وگرنه اونا هیچوقت ازدواج نمیکردن و بچه دار نمیشدن.
متاسفانه تفکرات شما یکم زیادی روشنفکرانه س که هیچ عقل سلیمی زیر بارش نمیره.اکثر کسانی که از اینجور فکرا دارن بلاخره یه روزی از تنهایی و هر روز با یکی بودن خسته میشن و تن به ازدواج میدن نمونه ش زیاده

... اتفاقی که می افته اینه که دنیا رو سرشون خراب میشه و دیگه به ته خط میرسن. چرا؟ چون از اول هدفشون ازدواج بوده و حالا در رسیدن به این هدف شکست خوردن و طبیعیه که دیگه همه چی براشون تموم شدس! برا همینه که زنان متاهل ما اغلب چند سال بعد زندگی مشترک همشون یه نوع احساس پوچی بهشون دست میده و حتی به این فکر میکنن که ایکاش مجرد باقی مونده بودن.

ازدواج هدف نیست ...ازدواج ابزاریه برا رسیدن به هدف. هدف چیه؟ خوشبختی، ارامش، حس خوب، شادی  و و و و 

ازدواج و پیوند زناشویی پدیده مبارک و مقدسیه اینو قبول دارم ولی نباید به یک ضرورت تبدیل بشه. ضرورتی که برای دختران ما تبدیل به هدف بشه... ای کاش جامعه ما به اون درجه از بلوغ فرهنگی برسه که تنها راهه ارضای غزیزه جنسی و نیاز های عاطفی ازدواج نباشه... واللا به خدا همون دین اسلام هم اگز بهش معتقدیم برای ارضای غریزه جنسی چندین راهه دیگه غیر از پیوند زناشویی گذاشته ولی چ کنیم که ما جماعت ایرانی کلن خود آزاری داریم!!!

پاسخ:
نه تنها زنان بلکه مردان هم بعد چند سال که از ازدواجشون میگذره احساس پوچی میکنن ولی این علتش ازدواج نیست این دلیلش نداشتن تنوع و به وجود اومدن روزمرگی و ...هست.
ازدواج شتریه که در خونه همه یا 99% افراد میخوابه چه شما بخوای چه نخوای و اکثر اونایی که مثل شما فکر کردن یه روزی از طرز فکرشون پشیمون شدن

در ضمن خاطراتتم قشنگ بود :)

پاسخ:
ممنون
یاشل جان زیاد به این تیپ آدما اهمیت نده ،  دین داری و دین داشتن ربطی به ظاهر نداره ، برای من یه بنده خدایی دین و این طوری تعریف کرد .... دین یعنی اینکه کاری که انجام میدی به کسی آسیب نزنه، برخلاف رفتار اجتماع نباشه وبرخلاف اصول اصلی شرع نباشه...
مشاورم یه جیز جالب تر میگفت... میگفت ما یه خدا کوچولو ساختیم که هر لحظه ازمون انتقام میگیره و منتظره خطایی مرتکب شیم تا بلایی سرمون بیاد!
پاسخ:
جالبیش همینجاست سر حساب که میشی همه مذهبین ولی از نگاه خودشون به دین عمل میکنن.بعضیام از اونور پشت بوم افتادن در عین حال که به شدت مذهبین میگن مذهبی نیستیم.(این دیگه واقعا خنده دار بود برام)کلا بخاطر تفاوت تو عقاید دینی افراد باید بیخیال ارشاد و تبلیغ شد.همه عقل و چشم و گوش و هوش و اینا دارن هرکی بخواد به اندازه ای که دوس داره از دین پیروی میکنه.بحث در این زمینه هم به هیچ نتیجه ای نمیرسه
موسی به دین خود عیسی به دین خود
سلام یاشلی
خوبی؟ ممنون از پستت
میگم خبری نیست ساکت شدی مشکوک میزنیا؟؟
پاسخ:
سلام دختر
خواهش
حوصلم نمیکشه دیگه بنویسم
خاطره خواستگاری که ندارم خاطره از دوستانم ندارم گفتنیامم گفتم دیگه حرفی نمونده

وقتی نظرات رو باز گذاشتی یعنی هر کسی حق داره که نظر بده یا نده و منم نظرمو گفتم . گفتم که به نظرم طرز فکرت غلطه و توهینی هم بهت نکردم. اینکه شما اعتقاد داری هر کی مثل تو فکر نکنه یه روزی پشیمون میشه خیلی نادرسته و نشون از قالبی بودنه تفکراته شما داره به این معنی که نمی تونین بپذیرید که افرادی نظراتی خلاف نظر شما داشته باشه. در ضمن من یادم نمیاد از "هر روز با یکی بودن" یا "غرب" صحبتی به میان اورده باشم پس بهتره یکم بیشتر رو صحبتای مخاطبت دقت کنی  و غیر مستقیم توهین نکنی. دوست جنس مخالف داشتن به معنی هر روز با یکی بودن نیست کما اینکه الان از عمر دوستی من و دوست پسرم نزدیک به 7 سال میگذره و هر دو هم راضی هستیم.(البته این راهیه که ما دو نفر انتخاب کردیم و منظوزمم این نیست که همه باید این راهو انتخاب کنن و برا خودمون صحیح میدونیمش . شرایط ادما با هم فرق داره. من شخصا موقعیت اجتماعی و درامد خوبی دارم و یه دختر 35 ساله مستقل هستم که حتی در خرید خونم هم از هیچ مردی حتی بابام کمک نگرفتم. خود ساخته ام و ترسم از زندگی تنها در جامعه ریخته و چون تجربش کردم میبینم که چیزه وحشتناکی هم نیست. من و دوستم هر دو دوس نداریم زیر بار مسئولیت سنگین زندگی مشترک بریم و ارزوی بچه دار شدن هم نداریم! البته ممکنه روزی به تصمیمه ازدواج با هم یا با هر کس دیگه ای هم برسیم و صدالبته شاید هم نرسیم! در حال حاضر اینطور راحتیم و لحظاتمونم با خوشی میگذره)

اینکه معتقدی هیچ عقل سلیمی زیره بار نظرات روشنفکرانه من نمیره هم باز نظره شخصه شماست و امثال شما که طرز تفکری متفاوت با امثال من دارن بله زیره بارش نمیرن چنانکه ماها هم زیره بار تفکراته شماها نمیریم. در ضمن اون نمونه هایی که  طرز فکر منو دارن و شما با امارگیری متوجه شدین اکثرا!!! از طرز فکرشون پشیمونن، میشه بفرمایین از چه روش نمونه گیری آماری استفاده کردین ؟!!!!!

 من با دیگران و اون اکثرنی !! که گفتی کاری ندارم. من زندگیمو بر پایه اعتقاداته خودم میچینم و اینجا هم صرفا عقایدمو بازگو کردم.

من گفتم زنها پشیمون میشن چون بحث من روی دخترا و زنها و تفکراتشون بود . بله با شما موافقم مردها پشیمون تر هم میشن ! چون همونطور که گفتم یکی از دلایلش عدم انتخاب صحیح و نداشتن معیارهای درست و شناخت در زمانه انتخابه و ده ها علل دیگه هم داره که در این مقال نمیگنجه که یکی دیگشم همونیه که شما گفتی.

در ضمن ازدواج از نظره من شتر نیست!!! بلکه یک اتفاق یا فراینده که هر کسی حق داره به این فرآیند تن بده یا نده  منتها بدلیل فرهنگ و منش جامعه و طرز فکره قالبی و چارچوب بندی شده اغلب فکر میکنن که مجبورن ازدواج کنن و اگر ازدواج نکنن خیلی ناجور میشه! مثل خیلی تفکراته دیگه که به خوردمون دادن و ماها صرفا نوشخوارش کردیم بدون اینکه خودمون عمیقا به درستی یا غلطیش فکر کنیم. مخصوصا ما دخترا رو طوری بار اوردن که نبود یک موجودی به نام شوهر در کنار خودمون رو فاجعه میدونیم و همه زندگیمون تحت الشعاع این مساله هست.

برای رفع تنهایی تنها راه ازدواج کردن و بچه دار شدن نیست و خانواده هم مفهومش فقط زن یا شوهر یا بچه داشتن نیست(میشه بپرسم اخرین باری که به دیدن پیرترین فرده فامیلتون رفتی و یه کاری مثل گردش بردن یا آشپزی یا هر کاری براش انجام دادی کی بوده؟! نمیخام به من پاسخ بدی منظورم از این سوال اینه که بهانه ما برای ازدواج نباید خانواده دار شدن باشه چون همین الانشم خانواده داریم ولی چقدر قدره این خانواده مون رو میدونیم  و وظایفمونو در قبالشون انجام میدیم؟؟مثلا  قدر مادری که یه عمر برامون زحمت کشیده!!!! ).  ضمن اینکه من عرض کردم در پیام هام :" ازدواج مقدس و مبارکه اما ضرورت نیست" ای کاش به جای اینکه صرفا به ازدواج کردن و بالا بردنه امار ازدواج و خانواده ها !! به قول شما فکر بشه یکم هم به کیفیت زندگی هایی که تشکیل میشه فک کنیم که امارهای بالای طلاقهای عاطفی در جامعه که مطالعات نشون میدن خودش ضرورته این مساله رو میرسونه.

در هر حال امیدوارم که به ارزوی دیرینه خودتون یا همون ازدواج برسین اما بازم میگم ازدواج وسیله ای برای خوشبختیه نه تنها وسیله. مهم نگاه ادما به زندگیه که اگر اصلاح نشه حتی اگر ده ها بار هم ازدواج کنن باز هم احساس بدبختی و تنهایی خواهند کرد.

دیگه نمیخام بحثو ادامه بدم گفتنی ها رو گفتم و میدونم که نظرات شما بر خلاف نظرات منه  و ضرورتی هم نداره مثل هم فکر و زندگی کنیم :) خدا نگهدار.

پاسخ:
شما نظرتو گفتی منم نظرمو گفتم دیگه منم حق دارم نظرمو بگم مگه نه؟
وقتی شما میگی جامعه ایرانی یعنی به نظرت جامعه مخالف که میشه غرب اینطور نیست دیگه.همه میدونن نظر شما تو جوامع غربی بیشتر کاربرد داره و ذهن به اون سمت میره
جالبه نه به اون خانم که از  اون ور پشت بوم افتاده بود نه به شما که از این ور افتادی
خدایا یکم تعادلم بد نیست تو مخاطبام خدایاااا
خب شما میتونی جوری که دوس داری زندگی کنی ولی قبول داری جز نوادر در جامعه هستید؟یعنی مثل شما خیلی خیلی کمه.از روش آمارگیری خاصی نبوده اما اگه بخوای اینجا واست آمار میگیرم بفهمی امثال شما زیاد نیستن و از طرز فکرشونم تو سن بالا پشیمون میشن
اینکه ازدواج بعضیا ناموفق میشه دلیل نمیشه از ازدواج بترسیم واسه خیلیا هم همراه با خوشبختی میشه
حالا اگه میخوای امار بگیرم برات ببینیم چند نفر فکرتو تایید میکنن.البته اگه همکاری کنن.
درسته نه من نظرم عوض میشه نه شما و هر کس راه خودشو در زندگی میره



فاطمه خانم تشبیه دین به دانشگاه و پاس کردن واحدهای اون به اجبار !!! نوعی قیاس مع الفارق هست و کاملا اشتباهه . تا اونجا که من یکی یادم میاد از وقتی دنیا اومدم بهم گفتند مسلمانی یعنی دین رو برام مشخص کرده بودند . برخلاف جوامع دیگه مثلا همین آمریکای جنایتکار خونخوار فلان و بهمان شده که تبلیغ دین در مدارسش ممنوعه و بچه ها به مرور یاد میگیرن تابع دین پدر و مادرشون باشند یا نه . با زور و چماق و به دار آویختن و زندان انداختن و ....کسی رو مجبور به پذیرش دین نمی کنند . و تا تقی به توقی میخوره کسی برای دیگری نسخه نمی پیچه راه درست همینه که ما میگیم !!! شناخت شما از کشورهای غربی و غرب هم در حد تبلیغات صدا و سیما و کتب دینی و مدرسه و رسانه های خبریه ! بنابراین نمی تونی بگی برای ما جواب داری چون نداری ! چون در جوامع اونها زندگی نکردی ! گرچه اون جوامع هم بدیهایی هم داره اما خوبیهاشون بیشتر از بدیهاشون بوده و هست لااقل از ما که مدعی دین و دینداری هستیم جلوتر هستند .حسن اونایی که نشون نمیدن دیندار هستند این هست که ( ریا ) سر لوحه کارهاشون نیست . مثل فلان رئیس و بهمان استاد دانشگاه نیستن که  پیشونیش رو با مهر داغ کنه تا نشون بده از سر عبادت فراوان چنین شمایلی پیدا کرده ! اون وقت زن صیغه کنه و به یکی دو تا راضی نباشه و میلیارد میلیارد حق بیت المال رو چپاول کنه و سنگ فلان کشور اسلامی رو به سینه بزنه در حالیکه مردم خودش در خون می غلتند و گرسنه اند ! دوره پنهان بودن در اندرونی گذشته . زن وسیله تمیکن و رفع نیاز جنسی نیست .زن حق حیات و انتخاب داره . دوره برده داری و جاهلیت هزار و چند صد ساله به سر اومده .اگه قرار باشه با یک آشنایی و صحبت همه به فساد کشیده شن که هم نوع و هم وطن خودمون رو با یک حیوان برابر دیدیم ! و عقل و شعور اونا رو مساوی با صفر دونستیم .
یک عمر با این تفکر دخترانمون رو پرورش دادیم که مردها همه حریص بدن شما هستند و ناپاکند و روز به روز از مردها و روحیاتشون و شناخت نیازهاشون دور و دورتر شدیم چرا که دین نهی کرده زن نباید با مرد نامحرم صحبت کنه زن نجیب باید محصور در خانه باشه بسان یک کلفت و کنیز زرخرید به شوهرش و فرزندانش سرویس بده و بارها و بارها در فیلم های صدا و سیما این تفکر رو پر رنگ و پر رنگ تر کردند . این روزها اگر مرد ما در کوچه خیابون حریصانه به زیبایی قیافه یک زن ! به رنگ لباس او ! به صدها مساله که در جوامع دیگه پیش پا افتاده و عادی هست توجه می کنه فقط و فقط بخاطر همین محدودیت هاست . اگر دختر و پسرای ما دست به ازدواج سپید می زنند مسئولش همون دین دارهایی هستند که همیشه همه چیز رو برای دختر و پسرهای ما ممنوع کردند . اگر در پارک شادی کنند به جرم گناه گشت ارشاد اونا رو میگیره ! با دوتار مویی که بیرون باشه دین به خطر می افته و چه فضاحتی که برای دختر به بار نمیارن !
بس کنید نه شما و نه امثال شما با دین و دینداری هرگز نمی تونید جامعه ما رو نجات بدید
پاسخ:
ممنون خانمی من که حوصله ندارم اینا رو بگم ولی شما حرفای منو کامل و جامع زدی.البته هر کس بر عقایدش پا فشاری میکنه ولی چیزی که معلومه اینه که اکثر مردم اینایی که گفتی قبول دارن.اینایی که مخالفن یه عده خاصن 
چه خبر شد اینجاااااااااااااا یهو بحث از ازدواج رفت توی دینداری:))))))))))))))
دینداری یه چیز شخصیه و چیزی که توی همه ی جوامع مورد قبول هست اخلاق اجتماعیه که توی کل جهان یه تعریف ثابت داره  یعنی در جامعه آزازمون به احدالناسی نرسه توی همه ی امور :))
پاسخ:
چه کنیم دیگه اینا اون همه نوشته رو نمیبینن همون یه جمله رو گرفتن و واسش بحث راه انداختن

برام جالبه این قدر روی زیبایی تأکید دارید. در حالی که تقریبا اهمیتی در جذب آقایون نداره. اون چیزی که از قلم انداختید جذابیت رفتار یک خانمه که حتی در جلسه محدود خواستگاری هم قابل مشاهده است. این که خیلی از خواستگارها می رن پشت سرشون هم نگاه نمی کنند به دلیل زشتی خانم نیست. برای اینه که سیگنال زنانگی را از سوی اون دریافت نکردند. 
پاسخ:
مردا اولین چیزی که واسشون مهمه زیبایی و ظاهر زن هست بعد میرن سراغ جذابیت و ....
جذابیت هم میتونه همون زیبایی باشه
اینو از خودم نمیگم اقلا تو جامعه ایرانی ما مرد ایرانی در درجه اول زیبایی زن براش مهمه
خواستی واسه تو هم آمارگیری کنم به نتیجه برسی
آنا منم با یاشل جان موافقم .مردها زیبایی زن براشون مهمه ! تجربه به خودم ثابت کرده که مردها زن زیبا و خوش اندام رو بر زنی با قیافه معمولی ترجیح میدن . یک خانم سیاه پوست با بینی بزرگ و لب قلوه ای و ..می تونه جذاب باشه اما نمی تونه زیبا باشه ! زیبایی با رفتار خوب می تونه یک نفر رو جذب یا دفع کنه .

بعضی از دوستای من ،علی رغم تحصیلات بالا و اخلاق خوب  بخاطر زیبا نبودن یا قیافه معمولی داشتن همچنان مجرد موندن :(((((((
زیبایی نسبیه . ممکنه کسی از نظر من معمولی باشه ولی  از نظر یک مرد زشت یا شایدم زیبا
پاسخ:
واسه ایشونم بعدا آمارگیری میکنم
۱۶ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۵۴ سوال از صدان
صدان اگه روزی دوست پسرت بیاد و بگه از وضعیت فعلی خسته است و یا یک نفر دیگه رو پیدا کرده حست چیه ؟ حس واقعیت رو بگو ؟ مثل الان با شهامت بدون اندک غصه ای میگی برو به سلامت ؟ میخوام بدونم وابسته اش نشدی ؟ دلتنگ نمیشی ؟ بالاخره شما خاطراتی از با هم بودنتون بدست آوردید که هر چقدر هم بعدا بخوای کمرنگش کنی توی ذهنت نقش بسته و جلو میاد . یعنی علاقمند نشدی ؟ می تونی راحت دل بکنی و بری سراغ یک نفر دیگه / آخه در این نوع ازدواج ها و یا باهم بودن ها نه بچه ای هست که شما رو به زندگی و با هم بودن و ساختن دوباره و رفع کدورت ها ترغیب کنه نه تعهد کتبی !
برام واقعا سواله راحت می تونی ببخشیش؟ می تونی راحت فراموشش کنی ؟ یعنی وقتی بچه ای رو ببینی به روت لبخند میزنه دلت قیلی ویلی نمیره بچه ای از خودت داشته باشی که تو رو مامان صدا کنه ؟ آخه اکثر دخترا دوست دارن این حس رو تجربه کنند . سخت هست و تا حد زیادی یک دردسر !! اما شنیدم لذت بخشه .من هنوز مادر نشدم . اما دوست دارم با همه سختی هاش این حس رو تجربه کنم و مادر خوبی باشم چون باعث بوجود اومدن اون موجود کوچولو شدم . بالاخره سالها زندگی کردن و یک نوع پیش رفتن کسالت بار میشه .من میگم بچه نمک زندگیه . چون شیطون کوچولوهای شیرین زبون برادر و خواهرمو می بینم . از طرفی اگه قرار باشه بچه در زندگی ما جایی نداشته باشه چند سال بعد چیزی به اسم انسان روی کره زمین وجود نخواهد داشت .
من ترجیح میدم با همسرم همین رابطه رو بر اساس تعهد پیش ببرم چون دوستش دارم . بعدها اگر اختلالی در روابطمون پیش اومد سعی می کنم رفعش کنم یا همون بعد براش تصمیم بگیرم .با این شکل و شمایل نمی پسندم چون هر بار که صبحم شب میشه باید به این فکر کنم آیا امروز آخرین روز با هم بودن ماست ؟
پاسخ:
ممنون بابت نظرتون

اگر مهریه راهی برای نشون دادن محبت مرد به زنه،پس هر چه قدر مردی پولدارتر محبتش بیشتر؟؟ ایا میزان سنجش محبت و صداقت میتونه پول باشه؟
پاسخ:
به نظر من نه.هر چیزی یه معیاری واسه اندازه گیری داره و یه اندازه عرفی داره.البته دیده میشه هرچی مرد پولدارتر مهریه زنشم بیشتره
کتی جان من مهریه رو بزرگ ترین توهین به خودم میدونم . یادمه همین مهریه در نامزدی دومم تا چه حد منو به خفت کشید !!!! در اون جلسه منفور که بزرگ ترها نشسته بودند بر سر من نرخ تعیین می کردند و نامزد احمقم بر سر تعداد سکه ها چونه میزد مرگمو از خدا میخواستم . خدا رو شکر مشکل اخلاقی پسر رو با همین عدم تفاهم مهریه رفع و رجوع کردیم و همه چیز رو به هم زدیم !

زمان آشنایی با همسرم ،بهش گفتم متنفرم از اینکه منو مثل یک شی دو مرد که تو و بابام باشی خرید و فروش کنید . بنده خدا گفت اینجوری که نمیشه خواه ناخواه در سند ازدواج چیزی به اسم مهریه از ما میخوان . باز همون جلسه منفور برگذار شد .  باز همون بحث ها پیش اومد . و من خون خونمو میخورد . البته حرف زیاد داشتم اما گوش شنوایی برام نبود . 
به رسم ازدواج خواهرم و بنا به خواسته پدرم مهریه من سال تولدم شد و همسرم در برابر همه مهمانها اون رو به سال میلادی تغییر داد !!!! ارزش زن بودن من یک هزار و نهصد و چند سکه است !!!!!!! یک هزار و نهصد چند توهین نه محبت و نه هیچ چیز دیگر !!!
مهریه هرگز برای زنان ما نه پشتوانه بوده نه مهر و محبت !
مردان ما به راحتی آب خوردن با پشت پا زدن به قانون و دور زدن اون خودشون رو از دادن مهریه رها می کنند پس نگید مهریه برای زن پشتوانه است !!!!!!!!!!!!! مهریه بزرگ ترین توهین به زن هست .
مهر و محبت مرد اون هست که با زنش مثل یک انسان رفتار کنه تا  احساس ارزشمندی و انسان بودن کنه .موجب پیشرفت اجتماعی زنش شه . به او در موفقیت های اجتماعی و ..کمک کنه نه با چند سکه طلا و پول و زمین و ملک و ....بخواد محبتشو نشون بده .اینا برای افکاری هست که واسه خودشون ارزش قائل نیستند و زن بودن خودشون رو در حد شی می بینند و هیچ کرامت و عزت نفسی ندارن

پاسخ:
جالب بود شما هم تو این قضیه جز نوادرید.البته هیچ دختری چونه زدن تو مهریه رو دوس نداره
۱۶ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۴۱ صدان (در پاسخ به سوالی که ازم پرسیده شده)

اگر روزی دوست پسرم بیاد و بگه دیگه نمیخاد با من ادامه بده مطمئننن جدایی ازش برام خیلی سخت خواهد بود چون ادم حتی به حیوونه خونگیشم عادت میکنه چه برسه به یه ادم  اما این تصمیمیه که اون گرفته و دلایلی هم لابد برا خودش داره(توضیح اینکه من در انتخاب دوستانم چه پسر و چه دختر دقت دارم و با هر که از راه رسیده وقتمو تلف نمیکنم. دوستانم انگشت شمارن ولی بهترینها هستن). ممکنه روزی هم من این حرفو به اون بزنم و بنا به دلایلی که دارم بخام ازش جدا بشم. ولی خب هنوز هیچکدوم به این نقطه از رابطه نرسیدیم.

من اگر روزی ازدواج هم بکنم ممکنه شوهرم روزی ازم خسته شه ولی به استناد همون کاغذی که شما بهش اشاره کردی این مساله  رو به روم نیاره! ولی  خوب میدونی  که من به عنوان یک زن اینو خواهم فهمید و از اینکه یه نفر به خاطره یه ورق کاغذ یا به خاطره بچه ای که براش زاییدم منو داره تحمل میکنه از درون خواهم  پوسید.

من به بچه علاقه ای ندارم و وقتی بچه ای رو میبینم دلم به قول شما قیلی ویلی نمیره!! من به عنوان یه دختر هیچ علاقه ای به تجربه کردن حس مادری ندارم البته گاهی هوس میکنم ولی اغلب نسبت به این قضیه بی تفاوتم و دوست ندارم عمر و جوانی و طراوت زندگیمو اینطوری از دست بدم. (میدونم از نظره شما عجیبه ولی خب من اینطوریم . نویسنده وبلاگ صحبت از غرب کردن ! یادم افتاد که طی یه پروژه بین المللی من یه همکاره اکراینی داشتم و جالبه بدونین که در کشوری مثل اوکراین خیلی از زن و شوهر های رسمی تا اخره عمر بچه دار نمیشن چون نمیپسندن بچه داشته باشن . در واقع بچه در برخی کشورها مثل ایران نقش اصلی و در واقع چسب زندگی!! رو بازی میکنه . این مثال اوکراینو زدم که بگم فرهنگ  کشورها متفاوته و به همین اندازه طرز فکر ادمهای یک کشور هم میتونه متفاوت باشه و این طرز فکر منه)

در ضمن بچه صرفا یکی از نمک های زندگیه!بهتون پیشنهاد میکنم برا اینکه از زندگی تون بیشتر لذت ببرین نمکهای دیگه رو هم شناسایی کنین و اتکا و امیدتون فقط به همین یه نمک نباشه چون اینطور که شما گفتین پس کسایی که به هر دلیلی حالا یا تجرد یا نازا بودن بچه ندارن باید برن بمیرن دیگه؟؟؟!!

در ضمن عزیز جان، تعهدی که سرمنشاش یه تیکه کاغذ و دو تا بچه هست رو من ترجیح میدم که صد ساااال نباشه. مردی که به اتکای یه کاغذ و دو شکم زاییدنه من به من متعهده رو من نمیخام . واقعا نمیتونم افرادی مثل شما رو درک کنم. در ضمن اینم بگم که دلتونو به اون یه تیکه کاغذو دو تا بچه خوش نکنین چرا که الان مد شده مردان متاهل  بعد از 14-15 سال زندگی مشترک با وجود بچه و زن میرن و دوس دختر میگیرن! البته خانوم ها معمولا نمیخان این مسایلو باور کنن و همیشه همسران خودشونو مبرا از این جور مسائل میدونن و اینطور عنوان میکنن که همسره ما اون کاره نیست! ولی وقتی این واقعیت تلخ به سرشون اومد تازه میفهمن که یه عمر با کی زندگی کردن. (منکر اینکه چقدر خیانتها بویژه از طرف مردها در جامعمون زیاد شده که نیستید؟؟!)

خیر خانوم، من بر خلاف شما ترجیح میدم که تعهد یک نفر به من تعهدی از اعماق قلبش باشه نه  یک تعهد کتبی! ترجیح میدم شب با این استرس بخابم که فردا ممکنه عشقم کنارم نباشه. نه اینکه دل خوش کنم به یه تیکه کاغذ و دو تا بچه که محض خاطره اینا قرار نیست عشقم ولم کنه!!! ترجیح میدم مطمئن باشم که عشقم نه به خاطر تعهد کتبی و دو تا بچه بلکه به خاطره خوده خودم کنارمه و هیچ تعهده کتبی مجبورش نکرده به موندن. بله خانوم ترجیحه من اینه و به ترجیحات شما هم البته احترام میزارم. این نظره منه و من بر اساس نظرات خودم زندگیمو میکنم. همونطور که گفتم دیگه به اینجا سر نخواهم زد چون با توجه به کج فهمی اغلب نظر دهندگان و صاحب وبلاگ این بحث برای من تبدیل به یه بحث فرسایشی شده. البته تقصیره خودشونم نیست و این افراد در واقع محصوله یک جامعه بدون تفکر هستند. از بزرگترین نشانه های یه جامعه بدونه تفکر هم اینه که افراد توان شنیدنه نظرات اقلیت و نظراتی مخالف انچه که یک عمر در گوششون خونده شده رو ندارن.  موفق و خوش باشید.

منم منظورم همینه،چه قدر خوب میشد دوستان قبل از اینکه مثل ضبط صوت چیزایی رو که ضبط کردن پخش کنن کمی فکر کنن
دوستان یک چیزایی میگن واقعا خنده داره،الان هرکسی ازدواج کرده ممکن میست یک روز بیاد به شریک زندگیش بگه برو ازت خسته شدم؟ برا همینه که اینقد تو جامعه همه به هم وفادارن،البته من تو این جامعه با ازدواج سفید مخالفم چون دخترها صدمه میخورن و پسر وفادار و ادم پیدا نمیشه،به نظر من هر زن قدرتمندی از رفتن شوهرش ناراحت نمیشه،زنها باید یاد بگیرن که قوی باشن نه اویزون شوهرشون  زندگی فقط ازدواج کردن نیست، خانواده هایی که نمیتونن از دخترشون حمایت مالی کنن سریع دختراشون رو اتیش میزنن و تشویق به شوهر کردن تو سن پایین میکنن در صورتی که همون دختر اگر طلاق بگیره برگرده بلای جون خانواده میشه،وقتی تو جامعه مردسالاری زندگی میکنید که یک زن فقط در کنار یک مرد تعریف میشه همین جوری میشه دیگه که دخترا همشون برای شوهرکردن با هم رقابت میکنن.
پاسخ:
ممنون بابت نظرتون
ولی کامنتتو باید تو پست مخصوص به خودش میزاشتی دختر خوب
صدان ممنون از نظرت هر چند من در کامنتم توهینی به شما نکرده بودم و مثل شما علائقم رو بیان کرده بودم که شما در هر دو خط یک بار هی به کاغذ و دو بچه اشاره کردی و کاملا مشخصه تا چه حد از اینکه نظر شخصیم رو داده بودم به شما فشار اومده . کامنت یک پست بالا که مربوط به آمارگیری (1) رو بود خوندم و دیدم شما تا چه حد فرد روشنفکر و باکمالاتی هستی !!!!!!!!!! چون بدون هیچ شناختی به خودت اجازه دادی افرادی رو که از طریق نت آشنا شدن و ازدواج کردن زیر سوال ببری و باز به خودت اجازه دادی اونا رو افرادی غیر طبیعی بدونی در صورتیکه با افتخار میگم من برخلاف عقیده شما از طریق نت با همسرم که مقیم امریکاست آشنا شدم و باهاش ازدواج کردم و با افتخار اعلان می کنم بهش متعهدم همچنان که ایشون به من تعهد داره .دنیا رو تنها از زاویه دید خودت می بینی و فکر می کنی اونچه که تو فکر می کنی برترین هست ! و اونقدر انعطاف نداری که اگر یک نفر یک سوال ساده ازت پرسید بدون پرخاش پاسخگو باشی . باید خدمتت بگم تو نمی تونی بر این اساس که یک نفر اوکراینی رو دیدی بگی کل جامعه اوکراین اینجوریند . عجیبه آمار وب یاشل رو قبول نداری اما خودت با دیدن یک نفر از یک کشور اروپای شرقی ! به کل مردم اون جامعه تعمیم میدی که همه اینجور هستند !!! پس نسل و نژاد مردم این کشور چطور بوجود اومده و بوجود میاد ؟ احیانا میخوای بگی همه مهاجر هستند !!!!! چون تو شیوه زندگیت اینجوره پس همه مردم اون کشور اینجورند !؟؟؟؟؟؟؟ من فکر می کنم شما شرایط برات فراهم نبوده وگرنه حرفات تا این حد ضد و نقیض نبود ! برمی گردی میگی چون در اقلیت هستی و افرادی که بازدید کننده اینجا هستند مثل یاشل فکر می کنند پس آمار قابل قبول نیست و یک مشت از این بهانه ها !اون وقت خودت خلاف گفته هات نظر میدی . واقعا جالب هستی !
پاسخ:
آمار فقط یه نفر و بیشتر از آمار من که اقلا 30 نفر نظر دادن قبول داره.
آخه آمار کشور دیگه به چه درد ما میخوره وقتی داریم تو این جامعه با این مردم زندگی میکنیم؟
خوب فرصت فراهم شد تا دونه دونه گفته های صدان رو جواب بدم .چون دیروز به خاطر مهمان عزیزی که داشتیم نمی تونستم بشینم و وقتمو اینجا تلف کنم

صدان تصور تو از دوست داشته شدن چیه ؟ اینکه با یک نفر زیر یک سقف زندگی کنی و احیانا بهش سرویس بدی ؟ تا اونجا که کامنتت رو خوندم دختری هستی که خودت به تنهایی خونه خریدی و یک همخونه پسر وارد زندگیت کردی و راضی هم هستی و زندگی خودت رو برتر می بینی و چون اینگونه زندگی می کنی اهل مطالعه هستی !! و احیانا روشنفکر و کامل !

بزار بهت بگم من ازدواج و متعهد شدن رو بالاتر از شیوه و روش تو و طرز فکرت میدونم و بچه رو ماحصل عشقی که اون رو پایدار می کنه . برخلاف تو و دوست پسرت که فکر می کنید یکدیگه رو دوست دارید و نمیخواید این عشق حاصلی داشته باشه و نتیجه بگیرید .اگر بچه و بچه دار شدن بد بود و تحقیر آمیز پس چرا والدینت تو رو وارد این دنیا کردند ؟ چرا این همه هنر پیشه و فیلسوف و دانشمند و فرد عادی و عامی تولید نسل می کنند ؟ بی شک هر کدام به نوعی خواستند ثمره ای از عشقشون و از لحظات ناب با هم بودنشونداشته باشند. این دلیل نمیشه اگر تو در زندگی خونوادگی یا اطرافیانت بعد از 14-15 سال زندگی مشترک ،مردی به زنش خیانت کرده و رفته دوست دختر گرفته به این فکر کنی آره همه مردها اینجورند ! طرز فکرت منو یاد کامنت گذاری در وبلاگ همسران اول میندازه !

در واقع برای کارت دائم دلیل تراشی می کنی .

نمک و چسب دیگه زندگی که شما احیانا داری تجربه اش می کنی  چی هست ؟ سفرهای مختلف ؟ تجارب هیجان انگیز و ..؟ اینا هرگز نمی تونند جایگزین و نشون دهنده ثمره یک عشق پاک باشند ! بالاخره یکی مثل من یا همسرم نمیخوایم این همه ثروتمون رو صرف دیگری کنیم . میخوایم بعد از ما تمام اون به کسی برسه که عشق ما در اون جمع شده و رشد پیدا کرده .
اگر افکار تو افکار درستی باشه که نهایتا نسل بشر تا چند دهه دیگه نابود میشه !


خودت خوب میدونی که تعهد قلبی و زبانی وجود نداره !مگر اینکه اون تعهد در قالبی انجام شه که نشون دهنده واقعی دوست داشته شدن  باشه . کما اینکه شما طبق مثال خودت مردها رو موجوداتی دیدی که بعد از 14-15 سال طرف مقابلشون رو رها می کنند !!!!!!!!!! حالا این (نظریه علمی  )و حتمی رو از کجا ساختی الله اعلم !!!

اینکه یکی فریبت بده و ازت خوووووووووووووب سوء استفاده کنه و بگه آره من دوستت دارم و ...اینا همش چرت محضه و بیانگر هوسرانی یک نفر !
شما معتقدی متفکر هستی ؟ چون کسی موافق با شیوه اشتباه زندگیت نیست این عده بیسواد و غیر متفکرند ؟ تا چه حد اهل مطالعه هستی و تا چه حد متفکر که با یک حساب دو دوتا چهار تا نمی تونی بفهمی حتی در غرب و ینگه دنیا برای هر چیزشون قانون دارند . بچه ها از سن خاصی مستقل میشن (معمولا 18 سالگی )و اکثرا اگر هم همخونه بگیرند بعد از مدتی حتی اگر بچه ای بوجود بیاد متعهد میشن و همون کاغذی که به شما فشار آورده رو امضا می کنند . یعنی اول و آخر میشه اون حرفی که من و کامنت گذاران محترم وب یاشل از اول می گفتیم !

یه قسمت دیگه از حرفاتون گفتید اونا که بچه دار نمیشن و اون چسب !! یا نمک زندگی که بچه های گوگولی هستند :)))) رو ندارن پس باید برن بمیرن ؟
برو یک تحقیق ساده کن یا کمی مطالعه !
آره مطالعه زیاد وقتت رو نمیگیره البته اگه اهلش باشی !
خواهی فهمید زندگی این افراد بالاخره یک چیزش کمه ! اون شادابی و حسی که در زندگی های دیگه هست اینا ندارن . حالا یکی با فرزند خوانده این کمبود رو رفع می کنه یکی هم تا آخر عمر میسوزه و میسازه و دم نمیزنه ! یکی هم خودش و وقت و ثروتش رو به دلیل نبود همین چسب زندگی ! وقف امور خیریه می کنه . یکی هم تحمل نمیاره و جدا میشه !
اینا که فراوونه و هر سلیم و العقلی با یک نگاه می تونه تشخیص بده
منتهی شما چون در مرحله انکار هستی و دائم میخوای واقعیت رو انکار کنی فکرمی کنی اونچه برای خودت نسخه پیچیدی یا برات نسخه پیچیدن بهترین و درست ترین هست !

دوست دارم چند سال بعدت رو ببینم !
چون تو دقیقا منو یاد یکی از همکارانم میندازی که تا در شرایط بر وفق مرادش بود چیزی رو خوب میدونست اگر شرایطش فرق می کرد اون چیز رو نفی می کرد !
فرضا ایشون عقایدی کاملا نزدیک به شما داشت !
تا درگیر رابطه عاطفی نشده بود خیانت به هم نوع خودش رو زشت و بد می دونست اما زمانیکه توسط هیچ مردی خواسته نشد یا اگر خواسته شد برای پایین تنه اش بود .عاشق مردی زن دار شد و یک زندگی رو نابود کرد .بعد هم در برابر سوال من یا دیگران که می گفتیم تو که تا چند وقت پیش خیانت رو منفور میدونستی ؟برگشت گفت :اون موقع فرق می کرد ! و هزار و یک دلیل مسخره می آورد و آخرش هم به نتیجه نرسید و دل شکسته و بر باد رفته به زندگیش ادامه داد.


من یقین دارم امثال شما شرایط براتون مهیا نشده و با فریب دادن خودتون میخواید بر طرز فکر اشتباهتون سرپوش بزارید و اون رو عادی جلوه بدید .


پاسخ:
ماشالا به این حوصله

من همه رو خوندم با جمله آخر کاملا موافقم ولی اونیکه باید بفهمه ایشالا بفهمه مطلبو
یاشیل جان دقیقا دو روز خوندن دو سه پست آخر و کامنتهاش طول کشید
هرنظری خواستم بدم خودت بهش اشاره کردی
متاسفانه هر رابطه و زندگی که دچار شکست میشه درصد بالاییش بخاطر اینه که ما به اسم دین و اسلام از حقیقت فرار میکنیم و بصورت یک تابو باهاش برخورد میکنیم . این مساله هم شامل این طرز تفکر میشه
مثل مسایل جنسی
بنظر من تمام حرفهات درسته حالا یک عده ترجیح میدن فکر کنن این مسایل برای خودشون پیش نمیاد و بجای فکر برای روبرو شدن باهاش متوسل به هرچیزی بشن
فقط میتونم بگم به قول کوروش : خدای هرکس همان است که خردش میگوید
پاسخ:
به به سلام دوست قدیمی نازلی خانم.راه گم کردی.
خودمم وقت نمیکنم بخونمشون خخخ بحث داغ شده حسابی
شما و یکی دیگه از دوستان در عین حالیکه از ازدواجتون یه شکست کوچولو خوردین بازم اومدین نظر مخالف دادین درحالیکه اگه قرار بر زده شدن از ازدواج بود باید شما الان میگفتی نه ازدواج خوب نیست و ... چون دلیل واسش زیاد داشتی.ولی جای شکرش باقیه که شما که از روی احساس و مغرضانه نظر نمیدین
کوروش هم درست گفته.مادربزرگ منم همیشه میگفت خدایا به آنکه عقل دادی چه ندادی
قرار نیست اگر شکستی خوردیم یا اشتباهی کردیم به همه تعمیم بدیم و قانون مطلق صادر کنیم
من اعتقادم بر این هست که ازدواج کردن هنر نیست ، ازدواج خوب کردن هنره
اینکه انتخاب اشتباه انجام ندی
ضمن اینکه انتخاب اشتباه هم دلیل بد بودن طرف مقابل و خوب بودن خود آدم نیست
گاهی دو تا آدم خوب هم باز نمیتونن با هم کنار بیان .
هر طلاقی اتفاق می افته دلیل بد بودن ازدواج نیست .مطمئنا هر کدوم زا اشخاص برای یکی دیگه بهترین انتخاب میتونن باشن
از صمیم قلب هم برای  تو و همه دخترها و سپرها ، میخوام خدا کسی سرر اهشون قرار بده که باید و کنارش ارامش داشته باشن
وگرنه هیچ دختری از بی خواستگاری و هیچ پسری از بی زنی نمرده
پاسخ:
درسته مهم اینه آدما ناامید نشن و به آیندشون امیدوار
ایشالا که شما هم به یه آرامش نسبی در زندگیت و مرد مورد علاقت برسی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">